-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуга з обслуговування систем протипожежного захисту
Завершена
198 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 990.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 990.00 UAH
Період уточнення:
21.01.2025 16:40 - 19.02.2025 00:00
Відповідь надана
Дискримінація
Номер:
752cf9bb832f42ffb5f3943db893c119
Дата опублікування:
24.01.2025 12:42
Опис:
Вимога:Картка пульта пожежного спостерігання, отримана учасником відповідно до вимог чинного законодавства України, за встановленою нормативними актами формою.
Копії протоколів або інших документів про вимір часу передавання сигналу пожежної тривоги від ЦПТС учасника до відповідного територіального органу ДСНС України
Правила з пожежного спостерігання затверджені Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.03.2015 № 349 (зареєстровані в Міністерстві юстиції України 29 липня 2015 р. за № 920/27365) встановлюють вимоги щодо організації роботи центрів приймання тривожних сповіщень, порядку підключення центрів приймання тривожних сповіщень (далі – ЦПТС) та систем передавання тривожних сповіщень (далі – СПТС), передачі сигналів пожежної тривоги та попередження про несправність, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) СПТС.
Зазначені Правила є обов’язковими для виконання всіма суб’єктами господарювання, які здійснюють пожежне спостерігання за системами протипожежного захисту (далі – СПЗ) об’єктів, виконують роботи з підключення та підтримання експлуатаційної придатності (далі - технічне обслуговування) СПТС, а також всіма суб’єктами господарювання незалежно від форм власності та органами виконавчої влади, які є учасниками процесу з пожежного спостерігання.
Під час детального вивчення Правил з пожежного спостерігання, що затверджені Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.03.2015 № 349 (зареєстровані в Міністерстві юстиції України 29 липня 2015 р. за № 920/27365) встановлено, що Правила складені відповідно до пункту 33 частини 2 статті 17 Кодексу цивільного захисту України.
Законом України від 21.04.2022 р. № 2228-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування повноважень між центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері цивільного захисту, та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту» пункт 33 частини 2 статті 17 Кодексу цивільного захисту виключено.
Відповідно до Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1052 Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
При цьому, реалізація Державною службою України з надзвичайних ситуацій Положення в частині забезпечення приймання в автоматичному режимі сигналів пожежної тривоги та підключення ЦПТС до точки доступу не забезпечена у зв’язку з відсутністю технічної можливості.
Як доказ надаємо скановані копії Листа щодо надання технічних вимог для підключення ЦТПС Скаржника до точки доступу ГУ за № 08/02 від 14 лютого 2024 року та Лист-відповідь ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ У ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ № 65040-1563/65500 від 16.02.2024 року про відсутність технічної можливості підключення.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема,
за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях
закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права
встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідь:
Доброго дня! Шановний запитувач, на Ваше звернення надаємо відповідь про таке. Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості) на виконання вимог Закону.
Відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 Закону тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. Документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. У тендерній документації відомості, наведені у пункті 3 частини другої статті 22 Закону, визначаються замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно з вимогами підпункту 1.3.3 пункту 1 розділу ІІІ 1.3. тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. У порядку, передбаченому пунктом 31 Особливостей, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме файлів (які мають бути відкриті для загального доступу, не містити паролів), з документами, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі). Перелік інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, визначено у додатку 1 до тендерної документації.
Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417 (надалі – Правила), зареєстровані у Міністерстві юстиції України 5 березня 2015р. за № 252/26697, які є обов’язковими для виконання суб’єктами господарювання, органами державної влади, органами місцевого самоврядування (далі – підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах (Пункт 2 розділу I Правил). У відповідності до підпункту 1.2. пункту 1 розділу V Правил будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту». Так відповідно пункту 3.18 ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту, зі Зміною № 1, спостерігання за СПЗ «Сукупність організаційних та технічних заходів, призначених для забезпечення віддаленого цілодобового нагляду за станом СПЗ об’єктів, що здійснюється шляхом приймання, обробляння і передавання тривожних сповіщень від СПЗ об’єктів та реагування на них у відповідності з вимогами НАПБ Б.01.017 та цих будівельних норм». НАПБ Б.01.017 – Правила з пожежного спостерігання, які затверджені Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.03.2015 № 349 (зареєстровані в Міністерстві юстиції України 29 липня 2015 р. за № 920/27365) встановлюють вимоги щодо організації роботи центрів приймання тривожних сповіщень, порядку підключення центрів приймання тривожних сповіщень (далі – ЦПТС) та систем передавання тривожних сповіщень (далі – СПТС), передачі сигналів пожежної тривоги та попередження про несправність, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) СПТС.
Тобто, до основних нормативно-правових актів, які регулюють питання провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, належать: Кодекс цивільного захисту України; Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності»; Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»; Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852; Критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, у сфері надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, і встановлюється періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною службою з надзвичайних ситуацій, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 № 716; Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 5 березня 2015 р. за № 252/26697. Крім того, до державних стандартів (ДСТУ) та державних будівельних норм (ДБН), пов’язаних із наданням послуг і виконанням робіт протипожежного призначення, належать, зокрема, такі: ДСТУ 9047:2020 Системи протипожежного захисту. Настанова з підтримання експлуатаційної придатності; ДСТУ 2273:2006 Протипожежна техніка. Терміни та визначення основних понять; ДСТУ ISO 16732-1:2018 Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення; ДСТУ 9115:2021 Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Внутрішній аудит з оцінки протипожежного стану. Загальні положення та інші чинні нормативно-правові акти.
Для замовника, ці нормативні акти є обов’язковими для виконання. Жодним чином замовником не встановлено будь-яких дискримінаційних вимог до учасників, оскільки всі документи підготовлені відповідно до чинних нормативно-правових, законодавчих актів України, згідно з статтею 5 Закону.
Враховуючи Правила з пожежного спостерігання, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.03.2015 № 349, ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» зі зміною №1, ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14 Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування (CEN/TS 54-14:2018, IDT) та відповідно до абзацу першого пункту 3 розділу II Правил з пожежного спостерігання пультових організацій (далі – ПО) після виконання технічних вимог направляє до територіального органу ДСНС України повідомлення про їх виконання та заповнену картку пульта пожежного спостерігання (додаток 2).
Згідно з пунктом 5 розділу ІV Правил з пожежного спостерігання для підключення об’єкта спостерігання до центрів приймання тривожних сповіщень (далі – ЦПТС) та систем передавання тривожних сповіщень ПО проводить реєстрацію картки об’єкта в БД з присвоєнням номера картки об’єкта, який складається з номера об’єкта (чотири символи). Номером об’єкта є порядковий номер, який присвоюється ЦПТС ПО згідно з внутрішнім обліком об’єктів спостерігання. Протягом двох робочих днів з моменту підключення до ЦПТС ПО монтувальна (обслуговуюча) організація разом з ПО на ділянці «об’єкт спостерігання – ЦПТС ПО» здійснює тестування передачі тривожних сповіщень. Максимальний час затримування передавання сигналу не повинен перевищувати для СПТС типу 1 – 20 секунд, для СПТС типу 2 – 60 секунд.
Наявність документів (розділ 2 додатку 1 до тендерної документації ) є загальними вимогами при організації роботи суб’єктів господарювання, які впроваджують свою діяльність на ринку послуг протипожежного призначення, зокрема спостерігання за сигналами, що надходять від протипожежної автоматики, та їх наявність у таких суб’єктів господарювання передбачена чинними нормативно-правовими документами України
Враховуючи викладене, встановивши наведені умови тендерної документації, замовник дотримався вимог Закону та Особливостей. Дякуємо за звернення!
Дата відповіді:
27.01.2025 14:33