-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Контейнери для зберігання гострих медичних предметів одноразового використання та пакети одноразового використання
Торги відмінено
230 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 300.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 300.00 UAH
Період уточнення:
16.01.2025 11:30 - 24.01.2025 00:00
Відповідь надана
Вимога додатку 3 до Тендерної документації
Номер:
4b3b5a6e53644f51a7366971f177e30d
Дата опублікування:
16.01.2025 16:11
Опис:
Шановний Замовнику!
Серед технічних та якісних вимог до предмету закупівлі у додатку 3 до Тенедерної документації міститься вимога "На підтвердження заявлених характеристик товару надати: - висновок державної санітарно - епідеміологічної експертизи".
Зазанчаємо, що відповідно до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.
Відповідно до ПРИКІНЦЕВИХ ТА ПЕРЕХІДНИХ ПОЛОЖЕНЬ Закону України №2573-IX від 06.09.2022 "Про систему громадського здоров’я": 1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через 12 місяців з дня набрання ним чинності. 2. Визнати такими, що втратили чинність з дня введення в дію цього Закону, зокрема, Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 27, ст. 218 із наступними змінами).
Тобто, з 1 жовтня 2023 набрав чинності Закон України «Про систему громадського здоров’я» № 2573-ІХ від 06.09.2022, відповідно до прикінцевих положень якого Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» № 4004-XII від 24.02.1994 втратив чинність.
Частина 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) передбачає, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
За таких умов, вимога Документації щодо надання у складі Пропозиції висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи суперечать положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої Пропозиції.
Просимо прибрати вказану вимогу з тенедерної документації.
Відповідь:
Шановний Учасник!
На ваше звернення маємо пояснити таке.
По-перше, Учасник помилково вважає, що невідповідність його продукції вимогам тендерної документації є підставою вважати ці вимоги дискримінаційними.
У п.37 постанови Верховного Суду від 05 березня 2020 року у справі №826/14444/16 (https://reyestr.court.gov.ua/Review/88062662) зазначено:
“Верховний Суд вважає за необхідне також зазначити, що невідповідність продукції виробника умовам конкурсної документації не є підставою для визнання таких вимог дискримінаційними.”
Схожа правова позиція викладена також у п.140 постанови Верховного Суду від 28 жовтня 2020 року у справі №640/4170/19 (https://reyestr.court.gov.ua/Review/92482697 ).
По-друге, у відповідях на запити 232/2016, 425/2017 Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України зазначено, що “замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства” (https://me.gov.ua/inforez/Print?id=d571d75d-0e55-4019-bd3c-b874fd659ca6&tagId=7758c77b-e410-44ea-a07d-37f1799e11e5&tag=ZapitiKoristuvachiv&lang=uk-UA та
https://www.me.gov.ua/inforez/Print?id=d454d23d-e7cf-4ca9-8c4c-319fc8c290d5&tagId=7758c77b-e410-44ea-a07d-37f1799e11e5&tag=ZapitiKoristuvachiv&… ).
По-третє, у п.20 Рекомендацій АМКУ “Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції” від 09.04.2020 № 17-рк (https://amcu.gov.ua/storage/app/uploads/public/5ea/190/980/5ea19098085a9264120585.pdf) зазначено, що вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону про публічні закупівлі, та з дотриманням законодавства в цілому.
Тобто вимоги до предмета закупівлі відповідають законодавству в частині підтримання конкуренції.
По-четверте, у постанові Верховного Суду від 28 жовтня 2020 року у справі №640/4170/19 (https://reyestr.court.gov.ua/Review/92482697) зазначено:
“125. Верховний Суд наголошує, що замовник має право вибору конкретної специфікації предмета закупівлі та не обмежений у можливості встановлювати вимоги, які спрямовані на забезпечення задоволення його потреб у продукції з відповідними технічними, якісними та кількісними характеристиками.”
По-п’яте, Учаснику нічого не заважає звернутись до виробників контейнерів та пакетів, що мають необхідні документи та запропонувати їх продукцію в цій закупівлі.
По-шосте, Замовник вважає, що Учасник має запропонувати товар, що відповідає вимогам Замовника, а не навпаки, Замовник має встановити вимоги під можливості Учасника.
Учасник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Тендерної документації, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі.
Дата відповіді:
20.01.2025 10:10
Відповідь надана
Посилання на нечинні нормативно-правові акти в Тендерній документації
Номер:
fda485dab8784eb595ff61da9a0d0b8c
Дата опублікування:
16.01.2025 15:52
Опис:
Шановний Замовнику!
У Додатку 3 до тендерної документації "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" в переліку Технічних та якісних вимог до всього товару міститься вимога відповідності товару вимогам «Гігієнічних регламентів гранично допустимі концентрації хімічних і біологічних речовин в атмосферному повітрі населених місць», затверджених Наказом МОЗ від 14.01.2020 року №52. Відповідність цієї вимоги має
Звертаємо увагу, що вказаний документ втратив чинність 19.06.2024 р. у зв'язку з затвердженням державних медико-санітарних нормативів допустимого вмісту хімічних і біологічних речовин в атмосферному повітрі населених місць, згідно з Наказом МОЗ від 10.05.2024 № 813 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24 травня 2024 р. за № 763/42108).
Згідно з нормами Закону України "Про публічні закупівлі", Замовник не може вимагати від учасників підтвердження відповідності предмету закупівлі нечинним нормативно-правовим актам.
Також ця вимога є дискримінаційною за своєю суттю, оскільки штучно звужує можливе коло учасників, надаючи переваги тим учасникам, які отримали висновки санітарно-епідеміологічної експертизи після втрати чинності зазначеним Наказом МОЗ від 14.01.2020 року №52.
Просимо прибрати вказану вимогу з тендерної документації.
Відповідь:
Шановний Учасник!
На ваше звернення маємо пояснити таке.
По-перше, Учасник помилково вважає, що невідповідність його продукції вимогам тендерної документації є підставою вважати ці вимоги дискримінаційними.
У п.37 постанови Верховного Суду від 05 березня 2020 року у справі №826/14444/16 (https://reyestr.court.gov.ua/Review/88062662) зазначено:
“Верховний Суд вважає за необхідне також зазначити, що невідповідність продукції виробника умовам конкурсної документації не є підставою для визнання таких вимог дискримінаційними.”
Схожа правова позиція викладена також у п.140 постанови Верховного Суду від 28 жовтня 2020 року у справі №640/4170/19 (https://reyestr.court.gov.ua/Review/92482697 ).
По-друге, у відповідях на запити 232/2016, 425/2017 Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України зазначено, що “замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства” (https://me.gov.ua/inforez/Print?id=d571d75d-0e55-4019-bd3c-b874fd659ca6&tagId=7758c77b-e410-44ea-a07d-37f1799e11e5&tag=ZapitiKoristuvachiv&lang=uk-UA та
https://www.me.gov.ua/inforez/Print?id=d454d23d-e7cf-4ca9-8c4c-319fc8c290d5&tagId=7758c77b-e410-44ea-a07d-37f1799e11e5&tag=ZapitiKoristuvachiv&… ).
По-третє, у п.20 Рекомендацій АМКУ “Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції” від 09.04.2020 № 17-рк (https://amcu.gov.ua/storage/app/uploads/public/5ea/190/980/5ea19098085a9264120585.pdf) зазначено, що вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону про публічні закупівлі, та з дотриманням законодавства в цілому.
Тобто вимоги до предмета закупівлі відповідають законодавству в частині підтримання конкуренції.
По-четверте, у постанові Верховного Суду від 28 жовтня 2020 року у справі №640/4170/19 (https://reyestr.court.gov.ua/Review/92482697) зазначено:
“125. Верховний Суд наголошує, що замовник має право вибору конкретної специфікації предмета закупівлі та не обмежений у можливості встановлювати вимоги, які спрямовані на забезпечення задоволення його потреб у продукції з відповідними технічними, якісними та кількісними характеристиками.”
По-п’яте, Учаснику нічого не заважає звернутись до виробників контейнерів та пакетів, що мають необхідні документи та запропонувати їх продукцію в цій закупівлі.
По-шосте, Замовник вважає, що Учасник має запропонувати товар, що відповідає вимогам Замовника, а не навпаки, Замовник має встановити вимоги під можливості Учасника.
Учасник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Тендерної документації, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі.
Дата відповіді:
20.01.2025 10:10