• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудиторські послуги) код за ДК 021:2015: 79210000-9

Торги відмінено

5 333 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 53 330.00 UAH
Період уточнення: 07.01.2025 15:32 - 21.02.2025 00:00
Відповідь надана

Невідповідність ТД положенням Особливостей

Номер: 3db39a1c5f054f649c8f245400be699b
Дата опублікування: 21.01.2025 12:39
Опис: Шановний Замовнику! Пунктом 2 Розділу ІІ тендерної документації «Підтвердження Учасником інформації про відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей» передбачено, що «Учасник процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстави, передбаченої абзацом 14 пункту 47 Особливостей, шляхом надання у складі пропозиції Довідки, складеної Учасником у довільній формі, зміст якої підтверджує відсутність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених в абзаці 14 пункту 47 Особливостей, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику процедури закупівлі не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі.». Звертаємо увагу, що абзац чотирнадцятий пункту 47 Особливостей виключено на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 02 квітня 2024 року № 382. Враховуючи викладене просимо привести умови тендерної документації в цій частині у відповідність з положеннями Особливостей (з урахуванням чинної редакції).
Відповідь: Дякуємо за Ваше звернення. Внесли зміни до тендерної документації
Дата відповіді: 22.01.2025 20:22
Відповідь надана

Щодо наявності працівників

Номер: fe42c38cceef4389a878613c59e26937
Дата опублікування: 18.01.2025 16:05
Опис: Шановний замовнику, ознайомившись з умовами тендерної документації ми вважаємо, що вона містить дискримінаційні умови: «Мінімально-необхідний перелік щодо наявності працівників відповідної кваліфікації: не менше 50 (п’ятдесяти) працівників, з яких не менше 25 (двадцяти п’яти) безпосередньо залучені до надання аудиторських послуг, які працюють на умовах повної зайнятості та/або з якими у Учасника укладено трудовий договір не пізніше 6 місяців до дати оголошення про проведення цієї закупівлі.» Жодним нормативно-правовим актом у сфері аудиту не встановлені обмеження щодо мінімального строку роботи фахівця у суб’єкта аудиторської діяльності, після якого він може бути допущений до аудиту підприємства, що становить суспільний інтерес. Так само відсутні такі обмеження і в Законі України «Про публічні закупівлі» В той же час Закон України «Про публічні закупівлі» містить пряму заборону на встановлення необґрунтованих вимог, що обмежують конкуренцію тобто дискримінаційних вимог. В зв’язку із вищевикладеним, просимо внести зміни в тендерну документацію та усунути вищевказану дискримінаційну норму, або надати обґрунтування необхідності її встановлення, зокрема з посиланням на відповідні норми чинного законодавства.
Відповідь: Дякуємо за Ваше звернення! В тендерній документації визначено мінімально-необхідний перелік щодо наявності працівників ВІДПОВІДНОЇ кваліфікації не менше 50 (п'ятдесяти працівників, з тих не менше 25 (двадцяти п'яти) безпосередньо залучені до надання аудиторська послуг, які працюють на умовах повної зайнятості та/або з якими у Учасника укладено трудовий договір не пізніше 6 місяців до дати оголошення про проведення цієї закупівлі. Встановлення даної вимоги гарантує, що працівники Учасника вже мають мінімальний досвід роботи в Учасника, ознайомлені з внутрішніми процесами та політиками Учасника, тому можуть бути залучені до надання аудиторських послуг для проведення аудиту на рівні, який відповідає потребам нашої компанії. Кваліфікаційне вимога є абсолютно прозорою, зрозумілою та відкритою для всіх учасників, що мають належні можливості щодо наявності працівників відповідної кваліфікації. Таким чином, вона не суперечить частині першій і четвертій статті 5 Закону про публічні закупівлі, що стосується принципу недискримінації учасників. З огляду на викладене, вважаємо, що встановлена кваліфікаційна вимога є об'єктивною, недискримінаційною та відповідає меті проведення закупівлі, а також спрямована на забезпечення високої якості аудиторських послуг та захисту інтересів. Хочемо звернути Вашу увагу на те, що АТ «МОТОР СІЧ» не належить до категорії «Замовника» в розумінні пункту 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки є юридичною особою, діяльність якої, серед іншого, здійснюється на промисловій та комерційній основі.
Дата відповіді: 22.01.2025 19:55
Відповідь надана

Розяснення щодо вимог

Номер: a42600160fa94472b3ede2b98f5467cd
Дата опублікування: 18.01.2025 16:04
Опис: Просимо надати роз’яснення стосовно наступної вимоги тендерної документації: «Мінімально-необхідний перелік щодо наявності працівників відповідної кваліфікації: не менше 50 (п’ятидесяти) працівників, з яких не менше 25 (двадцяти п’яти) безпосередньо залучені до надання аудиторських послуг, які працюють на умовах повної зайнятості та/або з якими у Учасника укладено трудовий договір не пізніше 6 місяців до дати оголошення про проведення цієї закупівлі.» З наведеної вимоги не є зрозумілим, на кого саме поширюється норми, щодо праці на умовах повної зайнятості та строку укладення трудового договору: - на всіх працівників учасника, зазначених в довідці (тобто не менше 50 (п’ятдесяти) працівників); - на працівників учасника, які будуть безпосередньо залучені до надання послуг; - на працівників учасника, окрім тих, з якими у учасника укладено трудовий договір? - на працівників учасника, з якими укладено трудовий договір? Також, можливо, замовник має інше трактування цієї вимоги, тоді просимо про це зазначити. Одночасно звертаємо увагу, що Закон України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» встановлює чіткі вимоги щодо мінімальної кількості працівників, які повинні бути залучені на умовах повної занятості до аудиту підприємства, що становить суспільний інтерес – не менше 5 аудиторів. За таких умов встановлення вимоги щодо залучення до аудиту вашого підприємства всіх аудиторів (тобто більше 20) на умовах повної зайнятості або залучення на умовах повної зайнятості всіх працівників учасника, які будуть безпосередньо задіяні в наданні послуг, не говорячи вже про залучення взагалі всіх працівників учасником на умовах повної зайнятості суперечить вимогам як Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» так і Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідь: Дякуємо за Ваше звернення! У відповідь на Ваше звернення роз’яснюємо, що необхідність в заявленій кількості спеціалістів, що залучаються до надання послуг з аудиту, обумовлюється специфікою, обсягами та складністю надання аудиторських послуг, оскільки підприємство є суб’єкти господарювання з активами значного розміру, має специфічні ризики та зобов'язання, що потребують високого рівня компетенції і досвіду спеціалістів - надавачів аудиторських послуг. З огляду на характер господарської діяльності, а також враховуючи великі обсяги робіт, серед якої є, зокрема, завдання з перевірки консолідованої фінансової звітності, яка включає фінансову звітність 15-и дочірніх та асоційованих компаній та 18-ти відокремлених структурних підрозділів, що перебувають у декількох різних регіонах України, вважаємо, що зазначені тендерні вимоги не мають на меті обмеження конкуренції чи дискримінацію, а навпаки лише гарантує, що Учасник має достатню кількість працівників відповідної кваліфікації та досвіду роботи в Учасника для проведення аудиту не рівні, який відповідає потребам нашої компанії в також гарантує можливість забезпечення незалежності по відношенню до нашої компанії. Кваліфікаційна вимога є абсолютно прозорою, зрозумілою та відкритою для всіх учасників, що мають належні можливості щодо наявності працівників відповідної кваліфікації. Таким чином, вона не суперечить частині першій і четвертій статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», щодо принципу недискримінації учасників. З огляду на викладене, вважаємо, що встановлена кваліфікаційна вимога є об'єктивною, недискримінаційною та відповідає меті проведення закупівлі, а також спрямована не забезпечення високої якості аудиторських послуг те захисту інтересів. Тендерну вимогу, на нашу думку, викладено в зрозумілий та доступний спосіб, що дозволяє правильно визначити необхідні потреби заявника щодо надання аудиторських послуг. Вимога щодо мінімальної кількості працівників відповідної кваліфікації щодо праці на умовах повної зайнятості та строку укладення трудового договору поширюється на всіх працівників Учасника, перелік яких має бути зазначено у довідці. Хочемо звернути Вашу увагу на те, що АТ «МОТОР СІЧ» не належить до категорії «Замовника» в розумінні пункту 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки є юридичною особою, діяльність якої, серед іншого, здійснюється на промисловій та комерційній основі.
Дата відповіді: 22.01.2025 19:53
Відповідь надана

Щодо внесення змін до оголошення

Номер: 3c62b2d2ddcb428cb34e4a34766c97ba
Дата опублікування: 18.01.2025 16:02
Опис: Доброго дня! Ознайомившись з тендерною документацією просимо надати роз’яснення з наступного питання. Відповідно до умов оголошення очікувана вартість закупівлі становить 6 399 600,00 UAH з ПДВ, що відповідає сумі, зазначеній в річному плані закупівель, на підставі якого здійснюється ця закупівля. В той же час в тендерній документації (пункт 6 розділу I «Загальні положення» та пункт 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції) встановлено, що учасники подають свої тендерні пропозиції без урахування ПДВ та оцінка таких пропозицій також здійснюється без урахування розміру ПДВ. Архітектура системи електронних закупівель Прозорро побудована таким чином, що якщо замовник зазначив в оголошенні про проведення процедури закупівлі інформацію щодо очікуваної вартості предмета закупівлі з урахуванням ПДВ, то всі пропозиції, які подаються учасниками, будуть відображені в системі як сума з урахуванням ПДВ. При цьому у учасника відсутня технічна можливість зазначити під час подання своєї пропозиції, що вона не містить ПДВ. Така неузгодженість між вимогами тендерної документації та оголошенням призводить до невірного зазначення суми пропозиції учасника, прикладом чого є попередня аналогічна процедура закупівлі, проведена вами, та до невірної оцінки пропозицій, особливо якщо серед учасників процедури закупівлі будуть як платники ПДВ так і не платники ПДВ. Загальною практикою, яку застосовують державні підприємства для проведення оцінки без урахування ПДВ, є зазначення в річному плані закупівель очікуваної вартості з урахуванням ПДВ, а в оголошенні про проведення процедури закупівлі очікуваної вартості без ПДВ та суми на 20% меншої, ніж в річному плані. Така практика не суперечить чинному законодавству та дозволяє уникнути його порушення та плутанини під час формування учасниками своїх пропозицій. Пропонуємо Вам розглянути можливість внесення відповідних змін в оголошення (що на даний час є можливим відповідно до останніх змін в чинному законодавстві) або узгодити тендерну документацію з вимогами оголошення в частини формування ціни пропозиції учасниками.
Відповідь: Дякуємо за Ваше звернення. Змінили суму очікуваної вартості закупівлі, вказали суму без ПДВ.
Дата відповіді: 22.01.2025 20:23
Відповідь надана

Невідповідність нормам законодавства

Номер: d2e9c15453274511977c56629e3a3e48
Дата опублікування: 17.01.2025 23:04
Опис: Шановний Замовнику! Звертаємо увагу, що постановою Кабінету Міністрів України від 9 лютого 2024 р. № 131 внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, у тому числі у пункті 2 постанови в абзаці другому слова “Російська Федерація/Республіка Білорусь” в усіх відмінках замінити словами «Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран» у відповідному відмінку. Окрім того, вказаними змінами викладено в новій редакції абзац восьмий підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Разом з тим, положення тендерної документації не відповідають вказаним змінам, включаючи як підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника закупівлі, так і примітки до Таблиці 2 Додатку 2 тендерної документації, якими передбачено:«** Забороняється залучати до надання послуг з аудиту громадян російської федерації та республіки білорусь». Враховуючи вищезазначене, вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до норм чинного законодавства шляхом внесення відповідних змін.
Відповідь: Дякуємо за Ваше звернення. Внесли зміни до тендерної документації
Дата відповіді: 22.01.2025 20:21
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: 35974694ca664a9dae7905a6b68cd24b
Дата опублікування: 17.01.2025 23:03
Опис: Шановний Замовнику! Відповідно до пункту 4 частини першої статті 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» у суб’єкті аудиторської діяльності для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, за основним місцем роботи на умовах нормальної тривалості робочого часу не менше 40 годин на тиждень (крім працівників, яким законодавством встановлено скорочену тривалість робочого часу) має працювати не менше п’яти аудиторів, які залучаються до виконання завдань, із загальної чисельності штатних кваліфікованих працівників, не менше 10 осіб, з яких щонайменше дві особи мають підтвердити кваліфікацію відповідно до статті 19 цього Закону або скласти іспит за напрямом, зазначеним у пункті 7 частини 2 статті 19 цього Закону, або мати чинні сертифікати (дипломи) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності. Разом з тим, пунктом 2.1 Розділу І Додатку 2 тендерної документації (далі - Документація) встановлено вимогу стосовно мінімально-необхідного переліку щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, зокрема: - не менше 50 (п’ятидесяти) працівників, з яких не менше 25 (двадцяти п’яти) безпосередньо залучені до надання аудиторських послуг, які працюють на умовах повної зайнятості та/або з якими у Учасника укладено трудовий договір не пізніше 6 місяців до дати оголошення про проведення цієї закупівлі. - … - не менше 15 (п’ятнадцять) працівників мають дійсне членство в одній з таких міжнародних організацій, а саме: Асоціації присяжних сертифікованих бухгалтерів (АССА) або Американському інституті сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), або Інституті присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW). Звертаємо увагу, що ми, як потенційний учасник даної закупівлі, є суб’єктом аудиторської діяльності, що включений в розділ Реєстру «Суб’єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес» та маємо не менше, як 20 (двадцять) аудиторів, а також не менше, ніж п’ять працівників, які мають дійсне членство в одній з зазначених міжнародних організацій, та в повній мірі відповідаємо вимогам встановленим статтею 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність». Однак, зазначені вимоги Замовника в Документації стосовно мінімальної кількості працівників є необґрунтованими та такими, що порушують наші права та законні інтереси та позбавляють участі в закупівлі. Враховуючи вищезазначене, вимагаємо привести Документацію у відповідність до норм чинного законодавства шляхом внесення відповідних змін в цій частині.
Відповідь: Дякуємо за Ваше звернення! У відповідь на Ваше зауваження надаємо пояснення обґрунтованості кваліфікаційної вимоги стосовно мінімальної кількості працівників. АТ «Мотор Січ» є суб’єктом господарювання з активами значного розміру, має специфічні ризики та зобов'язання, що потребують високого рівня компетенції і досвіду працівників Учасника, якого може бути залучено до надання аудиторських послуг. Враховуючи особливості діяльності та зважаючи на великі обсяги робіт, серед яких є, зокрема, завдання з перевірки консолідованої фінансової звітності, яка включає фінансову звітність 15-и дочірніх та асоційованих компаній, 18-ти відокремлених структурних підрозділів, що перебувають у декількох різних регіонах України, вважаємо за необхідне наголосити, що дана вимога не має на меті обмеження конкуренції чи дискримінацію, а навпаки лише гарантує, що Учасник має достатню кількість працівників відповідної кваліфікації та досвіду роботи в Учасника для проведення аудиту не рівні, який відповідає потребам нашої компанії, і гарантує можливість забезпечення незалежності по відношенню до нашої компанії. Кваліфікаційна вимога є абсолютно прозорою, зрозумілою та відкритою для всіх учасників, що мають належні можливості щодо наявності працівників відповідної кваліфікації. Таким чином, вона не суперечить частині першій і четвертій статті 5 Закону «Про публічні закупівлі», що стосується принципу недискримінації учасників. З огляду на викладене, вважаємо, що встановлена кваліфікаційна вимога є об'єктивною, недискримінаційною та відповідає меті проведення закупівлі, а також спрямована не забезпечення високої якості аудиторських послуг та захисту інтересів. Хочемо звернути Вашу увагу на те, що АТ «МОТОР СІЧ» не належить до категорії «Замовника» в розумінні пункту 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки є юридичною особою, діяльність якої, серед іншого, здійснюється на промисловій та комерційній основі.
Дата відповіді: 22.01.2025 19:33