• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«код ДК 021:2015 - 24310000-0 «Основні неорганічні хімічні речовини» (Гіпохлорит натрію на 2025 рік)»

Завершена

3 060 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 300.00 UAH
Період уточнення: 30.12.2024 12:14 - 17.01.2025 00:00
Відповідь надана

Відсутня форма 2 до додатку 1 тендерної документації

Номер: 5cae7db66b604ebebab3a024b1a05517
Дата опублікування: 03.01.2025 15:36
Опис: Шановний Замовник! В Додатку №1 до тендерної документації встановлено вимогу про надання Учасниками Довідки яка виконана згідно Форми №2 Додатку №1 до тендерної документації. Ознайомившись з Тендерною документацією і додатками до неї, встановлено, що відсутня Форма №2 Додатку №1 до тендерної документації. Просимо привести у відповідність дану вимогу.
Відповідь: Дякуємо за звернення! Найближчим часом внесемо зміни!
Дата відповіді: 03.01.2025 15:53
Відповідь надана

Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: f9870757509d46e5a969094ccae39e3d
Дата опублікування: 30.12.2024 14:42
Опис: Шановний Замовник! В тендерній документації встановлено вимогу про надання Учасниками сертифікат відповідності, виданий уповноваженим органом з сертифікації на відповідність запропонованого учасником товару технічній документації та/або стандарту та/або технічним умовам, за якими цей товар виготовляється. Зауважуємо, що з 01 січня 2018 року втратив чинність Перелік продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, затверджений наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 року № 28 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України наказом № 466/10746 від 04.05.2005 року. Станом на момент оголошення процедури закупівлі чинним законодавством України не передбачено обов’язкова сертифікація відповідності гіпохлориту натрію як хімічної речовини будь-якої марки або сорту/виду/гатунку. Документами, які підтверджують якість товару, відповідність запропонованого товару вимогам нормативної/технічної документації є паспорт якості заводу-виробника. Просимо виключити вищевказану вимогу з тендерної документації. Оскільки, наявність сертифікат відповідності не є обов’язковим документом для суб’єктів господарювання. А відповідно до п. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Також, в тендерній документації встановлено вимогу про надання Учасниками сканована копія висновку державної санітарно – епідеміологічної експертизи на запропонований товар щодо можливості його використання для знезараження в системі питного водопостачання, який чинний на момент подання пропозиції або -лист, що запропонований учасником гіпохлорит натрію марки А внесений до Державного реєстру дезінфекційних засобів, який розміщений на офіційному веб-сайті МОЗ України в Розділі «Відкриті дані»: http://moz.gov.ua./vidkriti-dani. Про висновок державної санітарно – епідеміологічної експертизи: 01.10.2023 р. було введено в дію Закон України «Про систему громадського здоров’я». Відповідно до п. 2 Розділу "IX. Прикінцеві та перехідні положення" зазначеного закону втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», яким було встановлено обов’язковість наявності Висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Крім того, згідно з пп. 30 п. 3 Розділу "IX. Прикінцеві та перехідні положення" Закону України «Про систему громадського здоров’я» з Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженому Законом України "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності", були виключені п.п. 7, 8, 9, якими висновки Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на документацію, техніку, продукцію, речовини, матеріали, небезпечні фактори тощо визначалися обов'язковим дозвільним документом для їх використання. Отже, з втратою чинності Законом України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» та внесення змін до Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженому Законом України "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності", такий документ як Висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, фактично є таким, наявність якого у суб’єкта господарювання не передбачена вимогами чинного законодавства. Отримати висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи є неможливим з огляду на вищевказані причини, оскільки, такий документ вже не видається державними органами. Про внесення до Державного реєстру дезінфекційних засобів гіпохлориту натрію марки А: Відповідно до ст. 1 Закону України «Про систему громадського здоров’я» дезінфекційні заходи (дезінфекція, дезінсекція, дератизація) - заходи, спрямовані на знищення у середовищі життєдіяльності людини вегетативних форм збудників інфекційних хвороб (дезінфекція) та їх переносників - комах (дезінсекція) і гризунів (дератизація). Відповідно до ч. 1 ст. 48 цього Закону застосування та реалізація дезінфекційних засобів дозволяються лише за умови їх державної реєстрації. Положення про державну реєстрацію дезінфекційних засобів затверджується Кабінетом Міністрів України. Положення про державну реєстрацію дезінфекційних засобів, затв. постановою Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2023 р. № 863. Цим Положенням визначено, що дезінфекційний засіб - речовина чи суміш речовин хімічного або біологічного походження, що застосовується для здійснення дезінфекційних заходів з метою знищення у середовищі життєдіяльності людини вегетативних форм збудників інфекційних хвороб та їх переносників. Пункт 3 цього Порядку визначає, що державній реєстрації та перереєстрації підлягають засоби, на діючі речовини яких встановлені медико-санітарні нормативи та які призначені для:  здійснення дезінфекційних заходів в осередках інфекційних хвороб, закладах охорони здоров’я, закладах дошкільної освіти;  дезінфекції рук медичних працівників;  профілактичної дезінфекції житлових, виробничих, навчальних, санітарно-побутових та інших приміщень, будівель і споруд, транспортних засобів, об’єктів громадського харчування та торгівлі, територій населених пунктів, у місцях масового відпочинку та рекреаційних зонах;  промислової дезінфекції;  миття і очищення в побуті та промисловості з дезінфекційними властивостями;  дезінфекції повітря в приміщеннях, води (крім питної), промислових та побутових стоків;  знищення переносників збудників інфекційних хвороб (інсектицидні);  знищення синантропних комах у середовищі життєдіяльності людини;  відлякування комах;  знищення гризунів, які є джерелами та переносниками збудників інфекційних хвороб;  деконтамінації шкіри рук персоналу підприємств харчової та переробної промисловості, громадського харчування, торгівлі. Отже, використання гіпохлориту натрію марки А Замовником не належить до сфери на яку розповсюджується обов’язкова реєстрація гіпохлориту натрію марки А як дезінфекційного засобу. Зазначені вище умови тендерної документації щодо надання непередбачених законодавством документів є дискримінаційними по відношенню до учасників. Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. З огляду на викладене, просимо виключити дану вимогу з тендерної документації
Відповідь: 1). Правомірність встановлення вимог відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна документація може містити інформацію, яку замовник вважає необхідною для проведення закупівлі, за умови, що такі вимоги не порушують чинного законодавства. Тендерна документація повинна забезпечувати можливість оцінки відповідності запропонованого товару встановленим технічним, якісним і кількісним характеристикам. Встановлення вимоги про надання сертифіката відповідності та висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи обґрунтовано необхідністю підтвердження безпечності та відповідності товару вимогам, що є критичними для забезпечення належного рівня якості питного водопостачання. 2). Сертифікат відповідності як підтвердження якості Попри втрату чинності Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації, сертифікат відповідності, виданий уповноваженим органом, є документом, що підтверджує відповідність товару встановленим технічним умовам або стандартам. Замовник має право вимагати такий документ відповідно до: ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка передбачає, що закупівля здійснюється із забезпеченням максимальної якості товару; технічних умов чи інших нормативно-правових актів, які можуть регламентувати якість товару для конкретного використання. Сертифікат відповідності не є обов’язковим для всієї продукції, однак він є визнаним способом підтвердження відповідності продукції вимогам замовника. Замовник має право на власний розсуд встановлювати таку вимогу, оскільки це прямо передбачено ч. 3 ст. 22 Закону. 3). Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи Попри скасування вимог обов’язковості отримання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи для окремих видів продукції, зазначений документ є інструментом, який дозволяє встановити, чи відповідає товар вимогам, що регулюють безпечність для здоров’я людей та екології. Частиною 1 статті 48 Закону України «Про систему громадського здоров’я» передбачено, що державна реєстрація дезінфекційних засобів здійснюється у випадках, коли вони підлягають використанню у певних сферах. Хоча гіпохлорит натрію марки А не підлягає обов’язковій державній реєстрації, надання висновку (або іншого підтверджуючого документа) відповідає вимогам щодо обґрунтованого забезпечення безпеки товару. 4).Щодо недискримінаційних характерних вимог: Установлення вимог щодо підтвердження якості та безпечності продукції не є дискримінаційним, оскільки: Зазначені документи є загальнодоступними для учасників, які постачають якісну продукцію. Документи можуть бути видані уповноваженими органами чи замінені рівнозначними за змістом (наприклад, реєстраційним листом із державного реєстру дезінфекційних засобів)-відповідно до закону. Вимоги спрямовані виключно на забезпечення інтересів замовника, передусім щодо безпечності товару для застосування в системах питного водопостачання. Окрім вище викладеного вбачаються значні ризики для Замовника який надає послуги в сфері водопостачання, тобто Замовник несе відповідальність за якість і безпечність продукції, що використовується для питного водопостачання, згідно із законодавством України. Вимоги до підтвердження відповідності товару є виправданими з метою уникнення ризиків поставки неякісної продукції, яка може призвести до негативних наслідків для громадського здоров’я та екології. Враховуючи вище наведене вбачається що встановлення вимоги про надання сертифіката відповідності та висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи є правомірним, відповідає законодавству України та інтересам замовника. Ці документи забезпечують гарантію належної якості та безпечності товару. У зв’язку з цим підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Дата відповіді: 31.12.2024 11:40