-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«код ДК 021:2015 - 24310000-0 «Основні неорганічні хімічні речовини» (Гіпохлорит натрію на 2025 рік)»
Завершена
3 060 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 300.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 300.00 UAH
Період оскарження:
30.12.2024 12:14 - 17.01.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на неправомірне рішення Замовника
Номер:
e2dd0a6f4c0849f4915ba893b1bc1a75
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-30-004028-a.b2
Назва:
Скарга на неправомірне рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на переможця Хмельницьк.pdf 28.01.2025 15:06
- Скарга на переможця Хмельницьк.docx 28.01.2025 15:06
- Скарга на переможця Хмельницьк_Validation_Report.pdf 28.01.2025 15:06
- 20 Сертифікат якості Гіпохлорит натрію марка А .pdf 28.01.2025 15:06
- 24 Дилерський договір.pdf 28.01.2025 15:06
- Скарга на переможця Хмельницьк.pdf.asice 28.01.2025 15:06
- sign.p7s 28.01.2025 15:07
- рішення від 30.01.2025 № 1397.pdf 30.01.2025 15:10
- інформація про резолютивну частину рішення від 06.02.2025 № 1806.pdf 07.02.2025 10:52
- рішення від 06.02.2025 № 1806.pdf 10.02.2025 17:57
- Заперечення-2.pdf 31.01.2025 16:40
- заперечення формат редагування-2.docx 31.01.2025 16:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.01.2025 16:54
Дата розгляду скарги:
06.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.01.2025 15:10
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
10.02.2025 17:58
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8cbd92a64e1d4aa4a07db3bb8530008d
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність показників вимогам Замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Переможцем у складі тендерної пропозиції надано сертифікат якості від 04.12.2024р. на запропонований товар, який не підтверджує відповідність усім показникам, зазначеним у пункті 1.3. Розділу І. Так, Переможцем не підтверджено у сертифікаті якості такий показник як «Допускається втрата активного хлору протягом 10 днів з дня відвантаження, але не більше 30% від первинного вмісту.»
Отже, не виконано умову тендерної документації та не підтверджено відповідність товару всім показникам, встановленим Замовником у п.1.3.
Таким чином, Замовник не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «НЕО-ХІМ» прийняв протиправне рішення про визначення переможця процедури закупівлі.
Отже, не виконано умову тендерної документації та не підтверджено відповідність товару всім показникам, встановленим Замовником у п.1.3.
Таким чином, Замовник не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «НЕО-ХІМ» прийняв протиправне рішення про визначення переможця процедури закупівлі.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Рішення Замовника визнання переможцем ТОВ «НЕО-ХІМ», тендерна пропозиція якого не відповідає умовам тендерної документації, є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням вимог ст.ст. 5, 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 44 Особливостей
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
b255bf789678482c95a50892dac77b51
Заголовок пункту скарги:
Не підтвердження співпраці виробника запропонованого товару та переможця
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Переможцем не підтверджено співпрацю з виробником саме запропонованого до закупівлі товару, тобто співпраця по поставці гіпохлориту натрію марки А з усіма показниками, які встановлені Замовником.
Отже, не виконано умову тендерної документації та не підтверджено наявність дилерських листів або дилерських/представницьких договорів, що підтверджують співпрацю з виробником або постачальником запропонованого товару.
Таким чином, Замовник не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «НЕО-ХІМ» прийняв протиправне рішення про визначення переможця процедури закупівлі.
Отже, не виконано умову тендерної документації та не підтверджено наявність дилерських листів або дилерських/представницьких договорів, що підтверджують співпрацю з виробником або постачальником запропонованого товару.
Таким чином, Замовник не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «НЕО-ХІМ» прийняв протиправне рішення про визначення переможця процедури закупівлі.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Рішення Замовника визнання переможцем ТОВ «НЕО-ХІМ», тендерна пропозиція якого не відповідає умовам тендерної документації, є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням вимог ст.ст. 5, 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 44 Особливостей
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
4077a6ffecfe4f96baa7dd4378b9c1a0
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-30-004028-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Про стандартизацію - Закон № 1315-VII від 05.06.2014 - d427963-20220609.docx 03.01.2025 13:54
- Скарга на документацію Хмельницьк.docx 03.01.2025 13:54
- Про систему громадського здоров'я - Закон № 2573-IX від 06.09.2022 - d519298-20241218.docx 03.01.2025 13:54
- Про технічні регламенти та оцінку відповідності - Закон № 124-VIII від 15.01.2015 - d438365-20241115.docx 03.01.2025 13:54
- Додаток 2-Технічний опис предмета закупівлі.docx 03.01.2025 13:54
- Висновок гіпохлорит 002.pdf 03.01.2025 13:54
- Скарга на документацію Хмельницьк.pdf 03.01.2025 13:54
- Скарга на документацію Хмельницьк_Validation_Report.pdf 03.01.2025 13:54
- Скарга на документацію Хмельницьк.pdf.asice 03.01.2025 13:54
- ТУ Гіпохлорит натрію.pdf 03.01.2025 13:54
- sign.p7s 03.01.2025 13:57
- Додаткові пояснення на заперечння Замовника.pdf.asice 08.01.2025 16:29
- Додаткові пояснення на заперечння Замовника.docx 08.01.2025 16:29
- Додаткові пояснення на заперечння Замовника_Validation_Report.pdf 08.01.2025 16:29
- Додаткові пояснення на заперечння Замовника.pdf 08.01.2025 16:29
- Рішення від 06.01.2025 № 128.pdf 06.01.2025 14:20
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.01.2025 № 480.pdf 13.01.2025 18:15
- Рішення від 13.01.2025 № 480.pdf 14.01.2025 12:45
- заперечення формат редагування.docx 07.01.2025 16:40
- Заперечення.pdf 07.01.2025 16:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.01.2025 14:17
Дата розгляду скарги:
13.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.01.2025 14:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.01.2025 12:45
Дата виконання рішення Замовником:
14.01.2025 16:40
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №480-р/пк-пз від 13.01.2025 виконано, а саме внесені зміни до тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ede89afbdf824925bec2fd4cccbeddb4
Заголовок пункту скарги:
Про надання сертифікату відповідності
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
З 01 січня 2018 року втратив чинність Перелік продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, затверджений наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 року № 28 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України наказом № 466/10746 від 04.05.2005 року.
Станом на момент оголошення процедури закупівлі чинним законодавством України не передбачено обов’язкова сертифікація відповідності гіпохлориту натрію як хімічної речовини будь-якої марки або сорту/виду/гатунку.
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про стандартизацію», застосування національних стандартів чи їх окремих положень є добровільним, якщо інше не встановлено законодавством.
Отже, ДСТУ, ГОСТ або інші стандарти стають обов’язковими лише тоді, коли це прямо передбачено законами, технічними регламентами чи іншими нормативними актами. В усіх інших відсутній обов’язок суб’єктів господарювання отримувати сертифікати відповідності.
Скаржник немає сертифікату відповідності, виданий уповноваженим органом з сертифікації на відповідність запропонованого учасником товару технічним умовам, за якими цей товар виготовляється. Натомість, на вимогу тендерної документації, готові надати копію технічних умов у відповідності з якими виготовляється запропонований товар, з підтвердженням нормування всіх, зазначених вище, властивостей товару з поетапною методикою проведення аналізу з контролю якості відповідного Товару для проведення вхідного контролю лабораторією Замовника.
Не зрозумілою є підстава встановлення вимоги про надання сертифікату відповідності технічним умовам на виробництво, коли замовник вимагає і надання технічних умов з методиками проведення аналізів для вхідного контролю в лабораторії Замовника.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що надання учасниками під час проведення закупівлі документу, уповноваженим органом з сертифікації на відповідність запропонованого учасником товару технічній документації та/або стандарту та/або технічним умовам, за якими цей товар виготовляється, гарантує постачання гіпохлориту натрію такої ж якості йому у майбутньому.
Законодавство України не встановлює обов'язковість надання сертифіката відповідності для всіх товарів. Така вимога штучно обмежує коло потенційних учасників, які не зобов’язані мати цей документ, але пропонують товар, що відповідає встановленим технічним вимогам.
За таких умов, вимога тендерної документації в цій частині суперечить положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої пропозиції, в т.ч. Скаржнику.
Станом на момент оголошення процедури закупівлі чинним законодавством України не передбачено обов’язкова сертифікація відповідності гіпохлориту натрію як хімічної речовини будь-якої марки або сорту/виду/гатунку.
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про стандартизацію», застосування національних стандартів чи їх окремих положень є добровільним, якщо інше не встановлено законодавством.
Отже, ДСТУ, ГОСТ або інші стандарти стають обов’язковими лише тоді, коли це прямо передбачено законами, технічними регламентами чи іншими нормативними актами. В усіх інших відсутній обов’язок суб’єктів господарювання отримувати сертифікати відповідності.
Скаржник немає сертифікату відповідності, виданий уповноваженим органом з сертифікації на відповідність запропонованого учасником товару технічним умовам, за якими цей товар виготовляється. Натомість, на вимогу тендерної документації, готові надати копію технічних умов у відповідності з якими виготовляється запропонований товар, з підтвердженням нормування всіх, зазначених вище, властивостей товару з поетапною методикою проведення аналізу з контролю якості відповідного Товару для проведення вхідного контролю лабораторією Замовника.
Не зрозумілою є підстава встановлення вимоги про надання сертифікату відповідності технічним умовам на виробництво, коли замовник вимагає і надання технічних умов з методиками проведення аналізів для вхідного контролю в лабораторії Замовника.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що надання учасниками під час проведення закупівлі документу, уповноваженим органом з сертифікації на відповідність запропонованого учасником товару технічній документації та/або стандарту та/або технічним умовам, за якими цей товар виготовляється, гарантує постачання гіпохлориту натрію такої ж якості йому у майбутньому.
Законодавство України не встановлює обов'язковість надання сертифіката відповідності для всіх товарів. Така вимога штучно обмежує коло потенційних учасників, які не зобов’язані мати цей документ, але пропонують товар, що відповідає встановленим технічним вимогам.
За таких умов, вимога тендерної документації в цій частині суперечить положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої пропозиції, в т.ч. Скаржнику.
×
-
Назва доказу:
Закон України Про стандартизацію
-
Повʼязаний документ:
Про стандартизацію - Закон № 1315-VII від 05.06.2014 - d427963-20220609.docx
-
-
Назва доказу:
Закон України Про технічні регламенти та оцінку відповідності
-
Повʼязаний документ:
Про технічні регламенти та оцінку відповідності - Закон № 124-VIII від 15.01.2015 - d438365-20241115.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Виключити вимогу про надання сертифікат відповідності, виданий уповноваженим органом з сертифікації на відповідність запропонованого учасником товару технічній документації та/або стандарту та/або технічним умовам, за якими цей товар виготовляється
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
a5b3a8752f264b62aac0b1ec153921d1
Заголовок пункту скарги:
Про висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи та внесення до Державного реєстру дезінфекційних засобів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
01 жовтня 2023 року вступив в дію Закон України «Про систему громадського здоров’я», відповідно до прикінцевих положень якого Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» втратив чинність. Законом України «Про систему громадського здоров’я» проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видачі за результатами її проведення відповідних висновків не передбачено. А тому даний висновок як документ скасовано. Скаржник є постачальником гіпохлориту натрію власного виробництва згідно технічних умов «Гіпохлорит натрію Технічні умови ТУ У 20.1-44322406-002:2024», дата набрання чинності яких 20.05.2024р., тож ніяким чином не мав можливості отримати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи до 01.10.2023 року. (технічні умови з датою набрання чинності додаються до скарги).
Скаржник має висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 28.11.2024 року №2024/04/5154. Проте, оскільки документ звучить інакше, ніж встановлено вимогу до тендерної документації, це стане причиною відхилення тендерної пропозиції Скаржника, хоча сфера застосування гіпохлориту натрію відповідає вимогам Замовника.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
За таких умов, вимога тендерної документації в цій частині суперечить положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої пропозиції, в т.ч. Скаржнику. Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Положення про державну реєстрацію дезінфекційних засобів затверджується Кабінетом Міністрів України. Положення про державну реєстрацію дезінфекційних засобів, затв. постановою Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2023 р. № 863. Цим Положенням визначено, що дезінфекційний засіб - речовина чи суміш речовин хімічного або біологічного походження, що застосовується для здійснення дезінфекційних заходів з метою знищення у середовищі життєдіяльності людини вегетативних форм збудників інфекційних хвороб та їх переносників.
Пункт 3 цього Порядку визначає, що державній реєстрації та перереєстрації підлягають засоби, на діючі речовини яких встановлені медико-санітарні нормативи та які призначені для:
здійснення дезінфекційних заходів в осередках інфекційних хвороб, закладах охорони здоров’я, закладах дошкільної освіти;
дезінфекції рук медичних працівників;
профілактичної дезінфекції житлових, виробничих, навчальних, санітарно-побутових та інших приміщень, будівель і споруд, транспортних засобів, об’єктів громадського харчування та торгівлі, територій населених пунктів, у місцях масового відпочинку та рекреаційних зонах;
промислової дезінфекції;
миття і очищення в побуті та промисловості з дезінфекційними властивостями;
дезінфекції повітря в приміщеннях, води (крім питної), промислових та побутових стоків;
знищення переносників збудників інфекційних хвороб (інсектицидні);
знищення синантропних комах у середовищі життєдіяльності людини;
відлякування комах;
знищення гризунів, які є джерелами та переносниками збудників інфекційних хвороб;
деконтамінації шкіри рук персоналу підприємств харчової та переробної промисловості, громадського харчування, торгівлі.
Отже, використання гіпохлориту натрію Замовником не належить до сфери на яку розповсюджується обов’язкова реєстрація гіпохлориту натрію як дезінфекційного засобу.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
За таких умов, вимога тендерної документації в цій частині суперечить положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої пропозиції, в т.ч. Скаржнику. Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Скаржник має висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 28.11.2024 року №2024/04/5154. Проте, оскільки документ звучить інакше, ніж встановлено вимогу до тендерної документації, це стане причиною відхилення тендерної пропозиції Скаржника, хоча сфера застосування гіпохлориту натрію відповідає вимогам Замовника.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
За таких умов, вимога тендерної документації в цій частині суперечить положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої пропозиції, в т.ч. Скаржнику. Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Положення про державну реєстрацію дезінфекційних засобів затверджується Кабінетом Міністрів України. Положення про державну реєстрацію дезінфекційних засобів, затв. постановою Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2023 р. № 863. Цим Положенням визначено, що дезінфекційний засіб - речовина чи суміш речовин хімічного або біологічного походження, що застосовується для здійснення дезінфекційних заходів з метою знищення у середовищі життєдіяльності людини вегетативних форм збудників інфекційних хвороб та їх переносників.
Пункт 3 цього Порядку визначає, що державній реєстрації та перереєстрації підлягають засоби, на діючі речовини яких встановлені медико-санітарні нормативи та які призначені для:
здійснення дезінфекційних заходів в осередках інфекційних хвороб, закладах охорони здоров’я, закладах дошкільної освіти;
дезінфекції рук медичних працівників;
профілактичної дезінфекції житлових, виробничих, навчальних, санітарно-побутових та інших приміщень, будівель і споруд, транспортних засобів, об’єктів громадського харчування та торгівлі, територій населених пунктів, у місцях масового відпочинку та рекреаційних зонах;
промислової дезінфекції;
миття і очищення в побуті та промисловості з дезінфекційними властивостями;
дезінфекції повітря в приміщеннях, води (крім питної), промислових та побутових стоків;
знищення переносників збудників інфекційних хвороб (інсектицидні);
знищення синантропних комах у середовищі життєдіяльності людини;
відлякування комах;
знищення гризунів, які є джерелами та переносниками збудників інфекційних хвороб;
деконтамінації шкіри рук персоналу підприємств харчової та переробної промисловості, громадського харчування, торгівлі.
Отже, використання гіпохлориту натрію Замовником не належить до сфери на яку розповсюджується обов’язкова реєстрація гіпохлориту натрію як дезінфекційного засобу.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
За таких умов, вимога тендерної документації в цій частині суперечить положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої пропозиції, в т.ч. Скаржнику. Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
×
-
Назва доказу:
Висновок наукової СЕЕ
-
Повʼязаний документ:
Висновок гіпохлорит 002.pdf
-
-
Назва доказу:
Технічні умови на виробництво
-
Повʼязаний документ:
ТУ Гіпохлорит натрію.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Виключити вимогу про надання сканована копія висновку державної санітарно – епідеміологічної експертизи на запропонований товар щодо можливості його використання для знезараження в системі питного водопостачання, який чинний на момент подання пропозиції або -лист, що запропонований учасником гіпохлорит натрію марки А внесений до Державного реєстру дезінфекційних засобів, який розміщений на офіційному веб-сайті МОЗ України в Розділі «Відкриті дані»: http://moz.gov.ua./vidkriti-dani. або викласти в редакції, яка усуває дискримінацію