-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
7 309 768.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 36 548.84 UAH
мін. крок: 0.5% або 36 548.84 UAH
Період уточнення:
23.12.2024 18:23 - 28.12.2024 00:00
Відповідь надана
Умови договору.
Номер:
4d0314ba66f144b98f13d3188b6de069
Дата опублікування:
27.12.2024 08:39
Опис:
Шановний замовнику ! Ми, як потенційний Учасник, уважно ознайомились із умовами Вашої закупівлі та хочемо звернути Вашу увагу на важливий аспект, який необхідно врахувати у проекті договору про закупівлю, а саме – відсутність права на одностороннє розірвання договору. З метою дотримання принципу рівності сторін у договірних відносинах та забезпечення балансу прав і обов’язків, просимо внести зміни до договору про закупівлю, передбачивши право учасника ініціювати його розірвати. Відповідно до статті 6 Цивільного кодексу України, умови договору не повинні ставити одну сторону в нерівне становище.
Стаття 651 Цивільного кодексу України передбачає можливість розірвання договору у разі істотного порушення його умов іншою стороною . Про зміну та розірвання договору сторони вправі домовитися у будь-який час на свій розсуд незалежно від наявності підставі порушення договору. Пропонуємо додати в договір підстави для розірвання договору зі сторони постачальника .Викладене узгоджується з чинним законодавством України та забезпечить справедливість у договірних відносинах.
Відповідь:
Добрий день. Щодо відсутності права на одностороннє розірвання договору, повідомляємо наступне. Пунктом 15.5. проєкту Договору передбачено, що Постачальник має право розірвати цей Договір достроково, повідомивши Споживача про це за 20 календарних днів до очікуваної дати розірвання, у випадках: 15.5.1. наявності боргу в розмірі більшому ніж вартість електричної енергії, спожитої протягом двох попередніх місяців. 15.5.2. суттєвого порушення умов цього Договору Споживачем і не вжиття заходів щодо усунення такого порушення в строк, що становить 5 робочих днів. Відтак, право учасника на дострокове розірвання Договору передбачено проєктом. Частиною 1 ст. 651 ЦК України передбачено, що: Зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. У проєкті Договору це знайшло своє відображення у п. 7.1.6. «Інші права, передбачені чинним законодавством і цим Договором».
Таким чином дотримано право Виконавця (Учасника) ініціювати розірвання Договору за згодою іншої сторони (Замовника). При цьому, звертаємо Вашу увагу на те, що правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об'єднаних територіальних громад, визначаються Законом України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон). Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до ч. 4 ст. 3 Закону: "Відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом." Частиною 8 ст. 3 Закону визначено, що: «Особливості здійснення процедур закупівлі, визначених цим Законом, встановлюються окремими законами для таких товарів, робіт і послуг: 3) послуги енергосервісу». Закон України "Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації" (далі – Закон про енергосервіс) встановлює правові та економічні засади здійснення енергосервісу для підвищення енергетичної ефективності об’єктів державної та комунальної власності.
Частиною 1 ст. 5 Закону про енергосервіс, передбачено, що: "Примірний енергосервісний договір затверджується Кабінетом Міністрів України". Частиною 2 ст. 5 Закону про енергосервіс, визначається, що: Істотними умовами енергосервісного договору є, зокрема: 8) відповідальність за невиконання, неналежне виконання зобов’язань за енергосервісним договором; 9) умови та порядок розірвання енергосервісного договору і наслідки такого розірвання, включаючи відшкодування збитків, компенсації та/або інші виплати сторонами енергосервісного договору. На виконання ч. 1 ст. 5 Закону про енергосервіс, постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 845 було затверджено Примірний енергосервісний договір. При цьому, розділом "Умови та порядок розірвання договору і наслідки такого розірвання" цього Примірного енергосервісного договору - не передбачається права Виконавця (на даному етапі - Учасника торгів) на одностороннє розірвання договору.
Враховуючи вищевикладене, Замовник залишає проєкт Договору, наведений у Додатку №3 тендерної документації, без змін.
Дата відповіді:
27.12.2024 16:39
Відповідь надана
Дискримінація
Номер:
e1d627bd97f74a148a4f8acc1410f5d5
Дата опублікування:
24.12.2024 14:45
Опис:
Замовник у тендерній документації встановив ряд дискримінаційних умов, а саме вимагає надати:
1. Сертифікати ISO різного виду.
Зазначені вище умови порушують законодавство про публічні закупівлі з огляду на таке.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ЩОДО СЕРТИФІКАТІВ ISO
АМКУ при розгляді численних скарг встановив, що вимога надати сертифікати є дискримінаційною.
Приклади рішень Комісії:
від 10.05.2023 № 6270-р/пк-пз (UA-2023-04-26-009178-a);
від 31.08.2023 № 13858-р/пк-пз (UA-2023-08-17-012915-a).
АМКУ констатував таке:
Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності».
Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей.
Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії.
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-
ВИМАГАЄМО вилучити вищезазначені дискримінаційні умови.
Звертаємо увагу, що за порушення законодавства про публічні закупівлі винні особи несуть відповідальність. У випадку незадоволення цієї вимоги, буде подана скарга до АМКУ, що затягне процедуру закупівлі і призведе до несприятливих для замовника наслідків.
У зв’язку з тим, що у Львівській області при закупівлі електричної енергії замовники масово встановлюють однотипні дискримінаційні умови, є обґрунтовані підстави вважати наявність змови замовників з певними постачальниками, а саме з ТОВ "ЕНЕРГЕТИЧНО-ІНВЕСТИЦІЙНА ГРУПА" , Львівенергозбут, Газенерготрейд, . Дана інформація вже є предметом розслідування правоохоронними органами.
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-
Відповідь:
Добрий день.
Закупівля проводиться у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та з врахуванням Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року, зі змінами та доповненнями (надалі – Особливості).
Згідно пункту 1 Особливостей, ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (надалі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Згідно з пунктом 28 Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною 2 статті 22 Закону містить невичерпний перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до пункту 31 Особливостей, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме в Тендерній документації містяться вимоги щодо надання сертифікатів: ДСТУ ISO, які мають включати - передача електроенергії (ДКПП 35.12); - розподілення електроенергії (ДКПП 35.13); - торгівля електроенергією; (ДКПП 35.14). Беручи до уваги той факт, що предметом закупівлі є ДК 021:2015 : 09310000-5-Електрична енергія (електрична енергія), яка враховуючи ситуацію у країні, наразі перебуває на межі дефіцитності, і з метою забезпечення мінімальної стабільності у постачанні електричної енергії, Замовником сформульовано базові вимоги до постачальника електричної енергії, які б забезпечили таку стабільність постачання. Окрім того, Сертифікати є необхідними документами для підтвердження технічних характеристик товару та гарантією надійності постачальника. Частиною 1 ст.1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» встановлено, що сертифікація це підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу. Тобто, якщо сертифікація не є ов’язковою, то це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу (торгів).
Зазначені в тендерній документації нормативні документи (ДСТУ ISO) є затвердженими діючими Державними стандартами України, а система сертифікації є загальнодоступною для будь яких суб’єктів господарювання і добровільна сертифікація залежить виключно від бажання таких суб’єктів вдосконалювати власні бізнес-процеси, до яких можуть бути застосовані вимоги ДСТУ, що спростовує твердження щодо дискримінаційності вимог.
Щодо посилання на пункт 29 Особливостей, яким визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються, а також те, що замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі), повідомляємо: предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
В Україні відсутній національний стандарт «Електрична енергія». Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації, вимоги до предмету закупівлі встановлені Додатком 2 до тендерної документації. Зокрема, в пункті 5 додатку 2 до тендерної документації зазначено: «5. Якість електричної енергії, що постачається Споживачу, має відповідати вимогам встановленим чинним законодавством України, національним стандартам України, іншим нормативно-технічним документам, в тому числі ДСТУ:EN 50160-2023.».
Постановою НКРЕКП від 12.06.2018 № 375 затверджено «ПОРЯДОК забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання» (далі – Порядок) та відповідно до пункту 1.1. глави 1, цей Порядок визначає перелік загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання і регулює відносини, пов’язані з електропостачанням відповідно до загальних та гарантованих стандартів якості, захистом прав споживачів та наданням електропостачальником або оператором системи розподілу (далі - ОСР), або оператором системи передачі (далі - ОСП) компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання споживачам або замовникам (у випадку недотримання гарантованих стандартів якості під час приєднання до електричних мереж електроустановок, призначених для споживання електричної енергії). Порядком визначено 22 гарантовані стандарти для оператора системи розподілу (далі – ОСР), 17 гарантованих стандартів для оператора системи передачі (далі – ОСП) та 6 гарантованих стандартів для електропостачальника.
Підпунктом 1 пункту 2.3 глави 2 Порядку, визначено 22 гарантовані стандарти для ОСР, в тому числі: «2.3. До гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР належать:
1) дотримання показників змінення напруги, встановлених Кодексом систем розподілу;»
Відповідно до пункту 11.4.6. глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення» (далі - ДСТУ EN 50160:2023).
Таким чином Порядком чітко визначено, що дотримання вимог ДСТУ EN 50160:2023 належить виключно до зони відповідальності та відноситься до гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР, який не є учасником процедури закупівлі та не відноситься до зони відповідальності електропостачальника, якими є Учасники процедури закупівлі.
Більше того, відповідно до частини 6 статті 46 Закону України «Про ринок електричної енергії», ОСР не має права здійснювати діяльність з купівлі-продажу електричної енергії на ринку електричної енергії, тобто не може бути навіть потенційним учасником процедури закупівлі за предметом – Електрична енергія.
Пунктом 4.3 глави 4 Порядку визначено перелік Стандартів якості надання послуг електропостачальника, а саме: «4.3. До гарантованих стандартів якості надання послуг електропостачальником належать:
1) надання даних про споживання електричної енергії у строк 5 робочих днів з дня отримання звернення споживача;
2) розгляд звернень/скарг/претензій споживачів з дня отримання звернення/скарги/претензії споживача:
у строк 30 днів;
у строк 45 днів, якщо під час розгляду звернення необхідно здійснити технічну перевірку або провести експертизу засобу комерційного обліку;
3) розгляд звернень споживачів щодо перевірки правильності рахунка за електричну енергію у строк 5 робочих днів з дати отримання звернення;
4) урахування суми відповідної компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг оператором системи в кінцевому рахунку споживача за електричну енергію (якщо постачання електричної енергії споживачу здійснюється постачальником універсальних послуг або якщо відповідно до комерційної пропозиції електропостачальника плату за надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії забезпечує електропостачальник) у строк 30 днів з дня отримання повідомлення від оператора системи щодо виплати компенсації;
5) виставлення рахунка електропостачальником (у паперовій або електронній формі) у строки, визначені договором про постачання електричної енергії та/або ПРРЕЕ;
6) виставлення рахунка електропостачальником з правильними даними про ціну, вартість та обсяг спожитої електричної енергії.
З вищевикладеного слідує, що до зони відповідальності електропостачальника віднесено стандарти, які стосуються обліку та інформаційного обміну, а не забезпечення виконання технічних стандартів.
Посилання на норми пункту 29 Особливостей в частині неможливості встановлення вимог щодо надання зазначених в тендерній документації сертифікатів, наявністю ДСТУ EN 50160:2014 є некоректна.
ДСТУ EN 50160:2023 не є національним стандартом, який встановлює правила/загальні принципи, які стосуються предмету закупівлі – Електричної енергії електропостачальниками, якими є потенційні Учасники процедури закупівлі, а визначає виключно технічні параметри напруги електропостачання за дотримання яких несе відповідальність ОСР, який не є і не може бути учасником процедури закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, встановлення Замовником вимоги, яку він вважає за необхідне включити до тендерної документації, норми пункту 29 Особливостей не порушує.
Встановлені в тендерній документації вимоги продиктовані тим, що Замовник має на меті співпрацювати з добросовісним учасником, який керується у своїй діяльності міжнародними стандартами. Зважаючи на усе вищевикладене з метою забезпечення стабільності у постачанні електричної енергії, Замовником сформульовано базові вимоги до постачальника електричної енергії, які б забезпечили таку стабільність постачання.
Отже, враховуючи вищевикладене, Замовник дійшов висновку про відсутність підстав для внесення змін до тендерної документації, так як визначені в ній вимоги не суперечать чинному законодавству.
Дата відповіді:
27.12.2024 16:22