-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Рентгенозахисний одяг (ДК 021:2015: 35110000-8 Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання)
Завершена
522 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 610.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 610.00 UAH
Період уточнення:
20.12.2024 08:55 - 01.01.2025 00:00
Відповідь надана
Модливі порушення Закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
920d7523d9604282971bc3123293b24a
Дата опублікування:
31.12.2024 22:38
Опис:
Шановний тендерний комітет!
Це, звісно, чудово, що учасникам торгів надано право оскарження дій Замовника торгів до органу оскарження – Антимонопольного комітету України. Але чи не простіше було б дотримуватись чинного законодавства України про публічні закупівлі з самого початку?
Ваша відповідь, у якій зазначено, що технічні вимоги до предмета закупівлі визначені на основі досвіду використання та моніторингу аналогічних товарів, викликає здивування. Адже вимоги тендерної документації явно обмежують участь у торгах широкого кола учасників, що порушує ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Принципи недискримінації, добросовісної конкуренції та рівного ставлення до учасників, на нашу думку, для вас є умовними, а не обов’язковими.
Щодо захисних матеріалів для рентгенозахисного одягу, дозвольте трохи історії. Свинець у своїй хімічній формулі був відкритий ще у Стародавньому Єгипті та жодним чином не змінився з того часу. Його властивості як матеріалу для захисту від іонізуючого випромінювання відомі понад століття, а основні захисні матеріали, такі як просвинцьована гума яка з'явилася в середині XX століття, коли почалося активне використання рентгенологічного обладнання в медицині, вініл який розроблений у 1970-х роках як альтернатива гумі для полегшення виробництва рентгенозахисних матеріалів та безсвинцеві композити, перші дослідження таких матеріалів почалися наприкінці XX століття, але масове використання розпочалося у 2000-х роках, давно стали стандартами у виробництві рентгенозахисного одягу. Однак їх головна функція залишається незмінною — захист від іонізуючого випромінювання шляхом створення бар'єру, що знижує дозу опромінення до безпечного рівня. Хімія у цьому питанні незмінна, і "нового" свинцю таблиця Менделєєва поки що не передбачає. Тому ваші вимоги про "захисний матеріал зі зниженим вмістом свинцю" виглядають, м’яко кажучи, специфічно. Головним завданням захисних матеріалів це здатність знижувати дозу опромінення, що вимірюється в міліметрах свинцевого еквівалента (наприклад, 0,25 мм, 0,35 мм або 0,50 мм Pb).
Вимога надати протоколи вимірювань засобу захисту також є надлишковою, адже згідно з Постановою КМУ №753 від 02.10.2013, достатньо декларації відповідності та висновку санітарно-епідеміологічної експертизи. Ці документи підтверджують відповідність продукції чинним нормам та забезпечують її легітимність для реалізації на ринку.
На нашу думку, ваш підхід до встановлення технічних вимог настільки "специфічний", що фактично звужує коло учасників до одного, заздалегідь відомого виробника – ТОВ «Онкомедіка». Це порушує і ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», і здоровий глузд.
Крім того, очікувана вартість закупівлі встановлена на рівні, значно вищому за ринкову, що дозволяє окремим учасникам реалізовувати свою продукцію за ціною, яка перевищує середню до 100% і більше. Просимо звернути увагу на те що при виробництві рентгензахисного одягу основна вартість виробу складає саме захисний матеріал. Ціна на просвинцьовану гуму в Китаї у 2020 році складала за 1м2 0,25 мм свинцевого еквівалента – 40 доларів США, 0,35 мм свинцевого еквівалента – 44 долари США, 0,5 мм свинцевого еквівалента – 60 доларів США. Ціна на безсвинцеву гуму в Китаї у 2023 році складала за 1м2 0,175 мм свинцевого еквівалента – 57 доларів США, 0,25 мм свинцевого еквівалента – 71 долар США. Ціна на просвинцеваний вініл в Німеччині у 2024 році складала за 1м2 0,25 мм свинцевого еквівалента – 42 євро, 0,35 мм свинцевого еквівалента – 55 євро. Вартість інших розхідних матеріалів складає приблизно 15% від вартості виробу. На виготовлення та логістику придає приблизно 20% від вартості виробу.
На теперішній час на сайті німецького виробника рентгензахисного одягу Rego є можливість придбати Жилетку та спідницю в схожих параметрів які були зазначені в тендерній документації за 968,66 євро плюс податок 154,66 євро. Посилання на німецький сайт: https://www.röntgenschutzzubehör24.de/shop/REGO-R%C3%B6ntgensch%C3%BCrze-Kost%C3%BCm-Weste-Rock-Silver-Line-p673084028. На сайті американського виробника рентгензахисного одягу Burlington Medical на теперішній час є можливість придбати Жилетку та спідницю в схожих параметрів які були зазначені в тендерній документації за 1031,00 доларів США. Посилання на американський сайт: https://burmed.com/store/wearables/leadapron/essential-aprons.html. Вартість даного жилету та спідниці на сайтах Китайських виробників є ще меншою. Ціни, вказані на офіційних сайтах виробників, є ознайомчими або застосовуються для роздрібної торгівлі, тоді як офіційні представники та дилери отримують додаткову знижку, яка зазвичай становить близько 20%.
На підставі викладеного, ще раз наполягаємо:
Внести зміни до тендерної документації, усунувши дискримінаційні вимоги щодо матеріалів і протоколів вимірювань.
Забезпечити відповідність тендерної документації принципам прозорості, добросовісної конкуренції та рівного доступу.
Утримуватись від створення умов, які фактично перешкоджають конкуренції.
Сподіваємось, наступна ваша відповідь буде більш конструктивною та відповідатиме чинному законодавству України.
Відповідь:
Шановний потенційний учасник торгів. Вдячні Вам за приділену увагу до цієї процедури закупівлі.
З урахуванням питань зазначених у запиті, інформуємо, що у відповідності до вимог чинного законодавства у сфері публічних закупі-вель, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протя-гом 90 днів з дня його припинення або скасування, планування закупі-вель товарів, робіт і послуг здійснюється Замовником на підставі наяв-ної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів).
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі по даній процедурі , було здійснено Замовником у відповідності до вимог наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» , яким затверджена Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Очікувана вартість предмета закупівлі, на яку Замовник оголосив цю процедуру закупівлі, яка може підлягати коригуванню в бік зменшення за результатами аукціону, Замовник визначив відповідно до аналізу ринку, кошторису, фінансового плану медичного закладу.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі по даній процедурі здійснено Замовниками на етапі визначення доцільності та підготовки техніко-економічного обґрунтування можливості закупівлі предмету закупівлі з урахуванням детальних технічних вимог, специфікацій, технічних завдань при підготовці тендерної документації для проведення процедури закупівлі та безпосередньо перед оголошенням процедури закупівлі, а також при отриманні комерційних пропозицій щодо рівня очікуваної вартості товару від суб`єктів господарювання , які здійснюють постаки данного виду товару. .
Під час визначенні очікуємовї вартості предмету заккупівлі було сформовано опис предмету закупівлі із визначенням всіх технічних та якісних характеристик, які можуть впливати на ціну, проведено аналіз ринку із застосуванням ринкових консультацій, запитів пропозицій постачальників, а також використано загальнодоступну інформацію з відкритих джерел щодо цінової політики на предмет закупівлі. Було визначено вимоги до умов поставки та оплати і тільки тоді було визначено очікувану вартість кожного окремого предмета закупівлі у відповідності до проведених ринкових досліджень.
Що стосується обмеження кола учасників торгів , то інформуємо що при проведенні ринкових досліджень, та використанні загальнодоступної інформації з відкритих джерел щодо цінової політики на предмет закупівлі було знайдено достатню кількість потенційних учасників торгів, які здійснюють поставки товару, що є предметом закупівлі саме у вказаному ціновому сегменті, що є достатнім для забезпечення конкурентного середовища при проведенні процедури закупівлі.
Окрім того інформуємо, що у відповідності до законодавства чин-ного у сфері публічних закупівель, потенційний учасник торгів на свій роз-суд приймає рішення про прийняття участі у конкретній процедурі закупів-
лі та подання пропозицій на торги.
Дата відповіді:
02.01.2025 10:28
Відповідь надана
Скарга на усунення порушень у тендерній документації
Номер:
88c404c18b7b4ee4abe0bc6804739b28
Дата опублікування:
26.12.2024 15:51
Опис:
Звертаємося до Вас із вимогою внести зміни до тендерної документації
Вимоги зазначені у тендерній документації, звужують коло потенційних учасників, порушуючи принципи добросовісної конкуренції, рівного доступу до закупівель, встановлені Законом України «Про публічні закупівлі».
Додатком 3 до тендерної документації п.7 зазначено «Надати на весь товар Протоколи вимірювань засобу захисту від рентгенівського випромінювання про те що товар запропонований Учасником в тендерній пропозиції, визнані придатними до подальшого застосування. Вимірювання має проводитися згідно до МВВ «Вимірювання свинцевого еквіваленту захисних матеріалів та засобів захисту від рентгенівського випромінювання». Надати підтвердження.»
Водночас зазначаємо, що для участі у торгах достатньо надання: декларації відповідності (виданої відповідно до Постанови КМУ №753 від 02.10.2013), висновку санітарно-епідеміологічної експертизи. Ці документи підтверджують якість продукції та її відповідність нормативним вимогам. Протоколи додаткових вимірювань не є обов’язковими і створюють додаткове навантаження на учасників, що суперечить принципу рівних умов для всіх.
Додатком 3 до тендерної документації в таблиці зазначено що Жилетка та спідниця RA631 - Розмір M, Жилетка та спідниця для всебічного захисту, Жилетка та спідниця RA631 - Розмір ХL мають бити виготовлені з Захисний матеріал зі зниженим вмістом свинцю. Вага/площа щодо Pb 0.50 мм – 6.10 кг/м2
Вимога про використання лише захисного матеріалу зі зниженим вмістом свинцю необґрунтовано обмежує ринок учасників.
На світовому ринку і в Україні на даний момент при виробництві рентгензахисного одягу використовують три основні захисні матеріали: просвинцьовану гуму, вініл та безсвинцевий матеріал. Головним завданням цих захисних матеріалів це здатність знижувати дозу опромінення, що вимірюється в міліметрах свинцевого еквівалента (наприклад, 0,25 мм, 0,35 мм або 0,50 мм Pb). Найкращий матеріал для рентгенозахисного одягу у сучасному виробництві рахується безсвинцевий матеріал на основі композитів як оптимальний вибір для багатьох застосувань. Переваги якого є очевидні: легші за свинцеві аналоги, що зменшує навантаження на медичний персонал, екологічно чистіші, оскільки не містять токсичного свинцю, забезпечують аналогічний рівень захисту, як і традиційні матеріали, при меншій вазі.
Порушення Закону України «Про публічні закупівлі»:
Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників – порушені принципи добросовісної конкуренції, недискримінація учасників та рівне ставлення до них
На підставі вищезазначеного та відповідно до ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо: Внести зміни до тендерної документації, усунувши дискримінаційні вимоги щодо матеріалів і протоколів вимірювань. Забезпечити відповідність тендерної документації принципам недискримінації та рівності.
Відповідь:
Шановний учасник торгів! Детально розглянувши вимогу від 26.12.2024 року інформує про наступне.
Статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.55-67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 учасникам торгів надано право оскарження дій Замовника торгів до органу оскарження – до Антимонопольного комітету України.
Що стосується встановлених у тендерній документації технічних вимог до предмета закупівлі, то визначення їх здійснено Замовником з урахуванням загальновизначених технічних характеристик до Рентгенозахисного одягу (ДК 021:2015: 35110000-8 Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання), значного досвіду його використання у рентгенологічній практиці медичного закладу, моніторингу якості аналогічних товарів, співвідношення ціни та якості.
У відповідності до законодавства чинного у сфері публічних закупівель, потенційний учасник торгів на свій розсуд приймає рішення про прийняття участі у конкретній процедуріз закупівлі та подання пропозицій на торги.
Дата відповіді:
30.12.2024 12:35
Відповідь надана
Внесення змін в тендерну документацію
Номер:
8d86f740d4074a5481c7588e162ef6eb
Дата опублікування:
24.12.2024 16:32
Опис:
Шановний Замовнику!
В п.6 Додатку 3 до тендерної документації зазначено, що учасник повинен надати гарантійний лист про те, що термін поставки буде не пізніше чим 5 днів з дня підписання договору.
В п. 3. Додатку 5 до тендерної документації зазначено, що учасник повинен надати гарантійний лист про те, що термін поставки буде не пізніше чим 5 днів робочих днів з дня підписання договору.
Просимо внести зміни в додатки до тендерної документації та чітко визначити термін поставки товару: 5 днів (календарних днів) чи 5 робочих днів з дня підписання договору
Відповідь:
Шановний учасник торгів! Розглянувши Вашу вимогу, що стосується термінів поставки товару: 5 днів робочих днів з дня підписання договору.
Дата відповіді:
30.12.2024 12:34