-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Рентгенозахисний одяг (ДК 021:2015: 35110000-8 Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання)
Завершена
522 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 610.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 610.00 UAH
Період оскарження:
20.12.2024 08:55 - 01.01.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Скарга на порушення дискримінаційних умов під час проведення публічної закупівлі
Номер:
165ab8117f3f49a4bfd7b6cd7705d6a0
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-20-000831-a.b1
Назва:
Скарга на порушення дискримінаційних умов під час проведення публічної закупівлі
Вимога:
Відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме ст. 5, ст. 22, ст. 24, ст. 29, подаємо скаргу на дії тендерного комітету, які, на нашу думку, порушують принципи добросовісної конкуренції, прозорості, рівності учасників та ефективного використання бюджетних коштів.
1. Відхилення на підставі невідповідності технічній документації (зразки документів):
Замовник посилається на рішення Антимонопольного комітету (АМКУ) №19279-р/пк-пз від 04.12.2024, стверджуючи, що зразок документа не є документом, а лише його формою. Однак, аналіз зазначеного рішення вказує, що скаргу по даному пункту не було задоволено, тобто позиція Замовника не ґрунтується на фактичних висновках АМКУ. Згідно із ст. 5 Закону, вимоги до учасників закупівлі мають бути чіткими, прозорими та не створювати дискримінаційних умов. Учасник має право надати зразок документа, якщо у тендерній документації не вказано вимоги щодо обов’язкового надання оригіналів на етапі подання пропозиції. Пропоновані «Паспорти на вироби» повністю відповідають умовам тендерної документації та дають змогу оцінити технічні характеристики товару. Відхилення пропозиції за цим пунктом є безпідставним.
2. Гарантійний лист: Замовник стверджує, що у гарантійному листі не зазначено точну назву товару згідно з декларацією. У поданому гарантійному листі, файл «Гарантійний лист поставка.pdf», зазначено товар відповідно до Додатку 3 тендерної документації. Будь-які вимоги мають бути чіткими та не двозначними. Замовник не довів, що зазначені дані не відповідають вимогам тендерної документації. Дане відхилення є надуманим.
3. Протоколи вимірювань: Замовник відхилив протоколи вимірювань, подані Учасником, через їхню дату (8 травня 2024 року), посилаючись на те, що вони були недійсними під час подання тендерної пропозиції. Однак, протоколи вимірювань захисного матеріалу є дійсними та підтверджують технічні характеристики товару. Дата їхньої видачі не впливає на фактичні параметри матеріалу. При цьому інший учасник, якого визнано переможцем, подав протоколи, датовані до та після оголошення тендеру (17, 18, 24 грудня 2024 року), що також свідчить про нерівне ставлення до учасників.
4. Використання безсвинцевого матеріалу: Замовник аргументує відхилення пропозиції тим, що безсвинцевий матеріал не забезпечує належного рівня захисту. Це твердження є безпідставним, оскільки захисний матеріал у будь-якому випадку повинен відповідати вимогам щодо свинцевого еквівалента, незалежно від його складу. Замовник фактично дискримінує сучасні технології та альтернативні матеріали, що суперечить ч. 4 ст. 5 Закону. Рівень захисту визначається не складом матеріалу, а його здатністю знижувати дозу опромінення.
5. Ефективність використання бюджетних коштів: Очікувана вартість закупівлі становила 522 000,00 грн. Наша пропозиція була на 137 917,55 грн дешевшою (383 493,45 грн), ніж пропозиція ТОВ «Онкомедіка», якого визнано переможцем (521 411,00 грн). Таким чином, дії Замовника суперечать ст. 5 Закону, яка зобов’язує забезпечувати ефективне використання бюджетних коштів.
6. Невідповідність пропозиції іншого учасника умовам тендерної документації: ТОВ «Онкомедіка», у своїй пропозиції подав каталоги на вироби замість технічних документів виробника (настанови з експлуатації, технічного опису чи технічних умов). Згідно з вимогами тендерної документації, а саме п. 1Додатку №3, відповідність технічним характеристикам запропонованого товару повинна бути підтверджена посиланням на відповідні розділи та/або сторінки технічного документу виробника українською мовою разом із завіреними копіями таких документів. Каталоги, які були подані іншим учасником, не відповідають цій вимозі. Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «Онкомедіка» також не відповідає вимогам тендерної документації. Однак, на відміну від нашої пропозиції, яка була відхилена на підставі надуманих причин, пропозицію цього учасника визнано такою, що відповідає умовам, що є проявом дискримінаційного підходу та суперечить ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Варто також нагадати, що закупівлі мають здійснюватися прозоро, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі». Натомість наявність дискримінаційних вимог, відсутність обґрунтованих критеріїв оцінки пропозицій та відверте ігнорування вимог до рівності учасників прямо порушує:
• Статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (Принципи здійснення закупівель: недискримінація, добросовісна конкуренція);
• Статтю 191 Кримінального кодексу України (Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем);
• Статтю 364 Кримінального кодексу України (Зловживання владою або службовим становищем).
Ми, як виробники рентгенозахисного одягу з понад 20-річним досвідом, прекрасно розуміємо всі нюанси виробничого процесу, зокрема вимоги до матеріалів, технологій та функціональності цієї продукції. У той час як ТОВ «Онкомедіка», яке є звичайним посередником, просто займається перепродажем товару як представник німецького підприємства, ймовірно, навіть не уявляючи, як виглядає реальний виробничий процес.
Чесно кажучи, складається враження, що тендерний комітет просто ігнорує ці очевидні факти. Чому? Можливо, через банальну недбалість або, як нам здається, через щось гірше — навмисне створення дискримінаційних умов для забезпечення перемоги конкретного учасника. У цьому контексті виникає логічне запитання: ви дійсно вважаєте, що купівля товару за завищеними цінами (а пропозиція ТОВ «Онкомедіка» перевищує нашу на майже 136 тисяч гривень) — це правильне використання бюджетних коштів? Адже, як відомо, різниця в ціні не завжди свідчить про якість, а про інші мотиви. Особливо прикро, що ми ще на етапі обговорення тендерної документації неодноразово вказували на наявність дискримінаційних вимог, детально пояснювали технологічні аспекти виробництва рентгенозахисного одягу, звертали вашу увагу на головні функції такого обладнання та просили внести зміни до документації. Проте наші прохання були проігноровані.
Сумно коли держава переживає такі складні часи, у вас відбувається таке використання бюджетних коштів. Хочеться вірити, що це не стало системною практикою у вашій установі, адже тоді доведеться ставити під сумнів не лише конкретну закупівлю, але й ваш підхід до управління державними коштами в цілому. Якщо інші закупівлі проводяться за аналогічним "принципом", це викликає серйозне занепокоєння.
Наостанок хочемо зауважити, що головним вашим завданням є ефективне управління бюджетними коштами та забезпечення пацієнтів якісним і безпечним обладнанням, а не створення умов, у яких переможець завчасно відомий. У кінцевому підсумку за такі дії доведеться відповідати перед законом. Сподіваємось, наступні закупівлі все ж проводитимуться без зайвих "хотілок", із дотриманням законодавства та здорового глузду.
На підставі викладеного, вимагаємо:
1. Провести повторний розгляд нашої тендерної пропозиції.
2. Усунути дискримінаційні вимоги, що стосуються дати протоколів та використання безсвинцевого матеріалу.
3. Визнати нашу пропозицію такою, що відповідає умовам тендеру.
4. Скасувати рішення про визнання переможцем ТОВ «Онкомедіка» у зв’язку з порушенням принципів Закону.
У разі невиконання вимог залишаємо за собою право звернутися до відповідних органів для захисту наших інтересів.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 13.01.2025 18:40
Дата подачі:
13.01.2025 18:40
Вирішення:
Шановний учаснику торгів - ТОВ "Західно-Український центр "Медсервіс", (Код ЄДРПОУ:22334457), дякуємо за Вашу увагу до проведення процедури закупівлі та подання вимоги. Повідомляємо, що рішення щодо відхилення Вашої тендерної пропозиції було прийнято відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а саме згідно зі статтями, які регламентують принципи недискримінації, рівності учасників, прозорості та об’єктивної оцінки пропозицій.
Нижче наведено роз’яснення щодо кожного з порушених Вами питань, детально розглянувши вимогу від UA-2024-12-20-000831-a.b1 та інформуємо про наступне:
1. Посилання в протоколі відхилення на рішення Антимонопольного комітету №19279-р/пк-пз від 04.12.2024, є обґрунтованим, на підставі того, що саме на сторінці 17 абз. 4 рішення КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ зазначено «надані Переможцем зразки паспортів не підтверджують відповідність технічних характеристик запропонованого учасником товару характеристикам, встановленим в технічній специфікації». Надані вами зразки є формами документів, а не самими документами, таким чином Ваша тендерна пропозиція не містить технічних документів, передбачених вимогами тендерної документації. Згідно із ч. 1 ст. 29 Закону, Замовник зобов’язаний відхилити пропозицію, яка не відповідає умовам тендерної документації.
2. Вимогою Додатка 5 тендерної документації було передбачено, що учасник торгів повинен надати у складі тендерної пропозиції «Оригінал гарантійного листа виробника (або Уповноваженого представника на території України), яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі та пропонується Учасником у необхідній кількості, якості та строки. Гарантійний лист повинен включати номер оголошення (ідентифікатор закупівлі) про проведення відкритих торгів, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу та назву Замовника.» Звертаємо увагу на вимогу, щодо «пропонується учасником»
В порушення зазначеної вимоги у наданому у складі тендерної пропозиції учасником Гарантійному листі – не було зазначено, який саме товар пропонується Учасником до постачання, не вказано його назва. Що є також порушенням вимог тендерної документації.
3. Що стосується технічних вимог до предмета закупівлі, то визначення їх здійснено Замовником з урахуванням загальновизначених технічних характеристик до Рентгенозахисного одягу (ДК 021:2015: 35110000-8 Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання.
Вашу пропозицію було відхилено на підставі невідповідності запропонованого товару вимогам тендерної документації щодо використання матеріалів із певним свинцевим еквівалентом. Умови тендерної документації чітко визначають необхідність забезпечення належного рівня захисту від рентгенівського випромінювання відповідно до потреб замовника.
У тендерній документації передбачено, що запропонований товар повинен відповідати стандартам захисту за допомогою свинцевого еквівалента, що забезпечує ефективне зниження рівня опромінення при роботі з рентгенівськими трубками.
Свинцевий еквівалент є загальноприйнятим стандартом у галузі рентгенозахисту завдяки своїм фізичним властивостям, які забезпечують оптимальне поглинання рентгенівських променів навіть за високих значень напруги. Матеріали, які базуються на свинці, гарантують ефективний захист у всьому діапазоні енергії, зокрема при високих енергетичних рівнях (120–150 кВт), які є типовими для медичного обладнання, що використовується в нашому закладі.
Безсвинцеві матеріали, хоча й можуть забезпечувати захист у нижчому діапазоні енергії рентгенівського випромінювання, зазвичай мають обмеження, що полягають у наступному:
• Низька ефективність при високій напрузі рентгенівських трубок:
Безсвинцеві матеріали показують ефективність захисту лише до рівня 110 кВт, оскільки їхній коефіцієнт поглинання падає з підвищенням енергії випромінювання.
Це обумовлено тим, що такі матеріали мають іншу атомну структуру, яка менш ефективно взаємодіє з високоенергетичними фотонами рентгенівського спектра.
• Невідповідність вимогам захисту для спеціалізованого обладнання:
У нашому закладі використовується рентгенівське обладнання, яке працює в діапазоні напруги 120–150 кВт, що є критичним для певних процедур діагностики та лікування. Захист на основі безсвинцевих матеріалів у цьому діапазоні не може гарантувати безпеку персоналу та пацієнтів на належному рівні, що ставить під загрозу дотримання санітарних і технічних норм.
Технічна необхідність свинцевого еквівалента
Свинцевий еквівалент є найефективнішим матеріалом для захисту в умовах високої енергії випромінювання, оскільки:
Свинець має високий атомний номер (Z = 82), що забезпечує високий рівень поглинання рентгенівських променів через взаємодію фотонів із ядрами атомів.
Його фізичні властивості дозволяють зберігати компактність засобів захисту при мінімальній вазі, що забезпечує комфорт під час тривалого використання.
Пропозиція, яка передбачає використання безсвинцевого еквівалента, не відповідає технічним вимогам тендерної документації через її неспроможність забезпечити захист у діапазоні 120–150 кВт. Це є критично важливим критерієм, оскільки ефективність засобів захисту має прямий вплив на безпеку персоналу та пацієнтів. Тому в технічних вимогах і було чітко прописано що має бути саме свинцевий захист, так як цей показник є надзвичайно важливим і ключовим.
Таким чином, рішення про відхилення вашої пропозиції було прийнято відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» та на підставі невідповідності запропонованого товару встановленим технічним умовам тендерної документації.
4. Щодо протоколів вимірювання - Вашу тендерну пропозицію було відхилено на підставі невідповідності поданих протоколів вимірювань вимогам тендерної документації. Зокрема, у Додатку 3 тендерної документації зазначено:
"Надати на весь товар Протоколи вимірювань засобу захисту від рентгенівського випромінювання про те, що товар, запропонований Учасником у тендерній пропозиції, визнаний придатним до подальшого застосування. Вимірювання має проводитися згідно до МВВ «Вимірювання свинцевого еквіваленту захисних матеріалів та засобів захисту від рентгенівського випромінювання». Надати підтвердження."
Подані вами протоколи вимірювань:
• Датовані 8 травня 2024 року, що не відповідає строкам дії,
передбаченим умовами тендеру
У тендерній документації зазначено, що всі документи мають бути чинними на момент подання тендерної пропозиції. Документ, датований раніше, не може підтвердити відповідність запропонованого товару актуальним вимогам, а отже, є недійсним для цілей даної закупівлі.
• Не містять чіткої ідентифікації товару, до якого вони належать.
У Додатку 3 тендерної документації прямо зазначено, що протоколи вимірювань мають бути надані на весь товар, який пропонується учасником. У поданих вами документах відсутня конкретизація, який саме із запропонованих товарів був протестований, що створює невизначеність та унеможливлює перевірку відповідності товару встановленим вимогам.
• Відсутність підтвердження вимірювань за затвердженою методикою.
Протоколи повинні були містити чітке підтвердження того, що вимірювання виконано згідно з МВВ «Вимірювання свинцевого еквіваленту захисних матеріалів та засобів захисту від рентгенівського випромінювання». Надані вами документи не містять відповідного підтвердження, що також є невідповідністю умовам тендерної документації.
Зазначена вимога є ключовою, оскільки протоколи вимірювань слугують підтвердженням того, що товар відповідає технічним, якісним і функціональним характеристикам, заявленим у тендерній документації. У зв’язку з цим, відсутність актуальних і достовірних протоколів вимірювань ставить під сумнів здатність запропонованого товару виконувати функції, для яких він призначений.
Відповідно до ч. 4 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право встановлювати кваліфікаційні критерії та вимагати документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника умовам закупівлі. Оскільки подані вами протоколи вимірювань не відповідають зазначеним вище вимогам, пропозиція була обґрунтовано відхилена.
Таким чином, рішення про відхилення вашої тендерної пропозиції є правомірним і ґрунтується на чітко визначених умовах тендерної документації та положеннях Закону.
5. Додатком 3 тендерної документації передбачено, що відповідність технічним характеристикам запропонованого Учасником товару, встановленим в Технічній специфікації, викладеним у даному додатку до тендерної документації, повинна бути обов'язково підтверджена посиланням на відповідні розділи, та/або сторінку(и) технічного документу виробника (експлуатаційної документації: настанови (інструкції) з експлуатації (застосування), або технічного опису чи технічних умов, або інших документів українською мовою) в якому міститься ця інформація разом з додаванням завірених його копій». Учасник торгів на виконання зазначеної вимоги надав у складі тендерної пропозиції Каталог 2024 рентген захисний одяг та аксесуари в якому зазначено технічні характеристики на запропонований ним товар.
6. Ефективність використання бюджетних коштів. Вибір переможця базувався на оцінці відповідності тендерної пропозиції умовам закупівлі, а не лише на ціновому критерію. Хоча ваша пропозиція була нижчою за вартістю, її невідповідність іншим умовам тендеру унеможливила її подальший розгляд.
7. Невідповідність пропозиції іншого учасника. Рішення щодо відповідності пропозиції іншого учасника було прийнято після ретельного аналізу документів, які були подані у складі його тендерної пропозиції. Пропозиція учасника-переможця відповідає умовам тендерної документації, що підтверджено відповідним протоколом .
Рішення про відхилення вашої пропозиції було прийнято на підставі ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» через невідповідність вимогам тендерної документації. Замовник діяв у межах своїх повноважень, дотримуючись принципів прозорості, недискримінації та рівності учасників.
У разі незгоди з прийнятим рішенням ви маєте право звернутися до Органу Оскарження відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Відхилено