-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Код ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія (Електрична енергія з постачанням та передачею (код ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія))
Категорія замовника: відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі". Пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. У разі надання Учасником будь-яких документів, складених іншою мовою, ніж українська мова, вони повинні бути перекладені на українську мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Місцезнаходження: вул. Героя Олега Ушневича, 29, м. Сколе, Львівська область, 82600. Закупівля проводиться на 2025 р.
Завершена
2 296 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 22 960.00 UAH
мін. крок: 1% або 22 960.00 UAH
Період уточнення:
19.12.2024 20:41 - 24.12.2024 00:00
Відповідь надана
Дискримінація
Номер:
76c241d12aa74025b126df1a0872c839
Дата опублікування:
21.12.2024 18:06
Опис:
Замовник у тендерній документації встановив ряд дискримінаційних умов, а саме вимагає надати:
1. Сертифікати ISO різного виду.
2. Довідку/гарантійний лист про наявність в учасника статусу ППКО в ролі ОЗД
3. Довідку/лист від НКРЕКП про відповідність веб-сайту вимогам законодавства.
Зазначені вище умови порушують законодавство про публічні закупівлі з огляду на таке.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ЩОДО СЕРТИФІКАТІВ ISO
АМКУ при розгляді численних скарг встановив, що вимога надати сертифікати є дискримінаційною.
Приклади рішень Комісії:
від 10.05.2023 № 6270-р/пк-пз (UA-2023-04-26-009178-a);
від 31.08.2023 № 13858-р/пк-пз (UA-2023-08-17-012915-a).
АМКУ констатував таке:
Згідно з пунктом 29 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 р.) (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності».
Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей.
Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії.
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
ЩОДО НАЯВНОСТІ СТАТУСУ ППКО
Приклад рішення АМКУ: скарга у закупівлі UA-2024-07-24-001880-a
Відповідно до абзацу 1 п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Тобто замовник не може вимагати:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
Відповідно до абзацу 2 п. 29 Особливостей У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності».
Документи, які вимагає надати Замовник, не передбачені національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей.
Умова про наявність статусу ППКО фактично передбачає в собі, що в учасника повинна бути певна матеріально-технічна база, тобто обладнання для зчитування даних комерційного обліку з лічильників, а також працівники відповідної кваліфікації для виконання цих функцій.
Відповідно до пункту 1.1.5 Кодексу комерційного обліку, для виконання зобов’язань, визначених цим Кодексом, учасники ринку та споживачі повинні залучати ППКО, які мають відповідну реєстрацію в адміністратора комерційного обліку (далі - АКО), або зареєструватися в АКО як ППКО та самостійно виконувати функції ППКО.
Відповідно до підпунктів 2, 3 пункту 2.5.4 Кодексу комерційного обліку Оператори системи за місцем провадження ними господарської діяльності з розподілу/передачі електричної енергії за власний рахунок забезпечують:
2) гарантоване щодобове автоматизоване дистанційне зчитування даних з вузлів обліку з можливістю погодинного обліку та дистанційного зчитування результатів вимірювання в ТКО, де оператор системи є ВТКО;
3) гарантоване щодобове та щомісячне приймання/передачу та, за необхідності, обробку даних комерційного обліку від ППКО, суміжних операторів системи, інших учасників ринку та споживачів;
Між постачальниками електричної енергії та операторами системи розподілу укладено договори про надання послуг з розподілу електричної енергії, за умовами яких оператори системи розподілу виконують функції ППКО в ролі ОЗД, тобто зчитують дані комерційного обліку та передають їх постачальнику е/е.
Таким чином, електропостачальник не має необхідності та обов’язку реєструватися як ППКО, оскільки такі послуги йому надаються на договірних засадах.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
ЩОДО ДОВІДКИ ВІД НКРЕКП
Відповідно до пп. 8 п. 2.2 Постанови НКРЕКП від 27.12.2017 №1469 «ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу» при провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог, зокрема, забезпечити функціонування веб-сайту ліцензіата в мережі Інтернет, в якому, зокрема, вказати засоби комунікації (поштову адресу, номер телефону для звернення споживачів, адреси та телефони центрів обслуговування споживачів, електронну пошту для прийому електронних повідомлень від споживачів), розмістити нормативно-правові акти, що регулюють діяльність на ринку електричної енергії, згідно з якими електропостачальник здійснює ліцензовану діяльність, інформацію щодо порядку подання споживачами звернень, скарг, претензій, надання повідомлень про загрозу електробезпеці та їх розгляду.
Згідно з п. 1.2 вказаної Постанови Суб’єкт господарювання, який має намір отримати ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу має відповідати цим Ліцензійним умовам, а суб’єкт господарювання, який має ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (далі - ліцензіат), зобов’язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов.
Постачальники електричної енергії отримують ліценцію на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу.
Таким чином, факт отримання ліцензії є підтвердженням, що функціонування веб-сайту відповідає вимогам законодавства та ліцензійних умов. Будь-які інші документи на підтвердження відповідності веб-сайту вищевказаним вимогам не передбачені законодавством.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
АМКУ 09.12.2024 р. закликав замовників припинити встановлення незаконних умов.
https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/shchodo-problemnykh-pytan-zastosuvannia-zakonodavstva-u-sferi-publichnykh-zakupivel-pid-chas-zakupivel-elektrychnoi-enerhii
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-
ВИМАГАЄМО вилучити вищезазначені дискримінаційні умови.
Звертаємо увагу, що за порушення законодавства про публічні закупівлі винні особи несуть відповідальність. У випадку незадоволення цієї вимоги, буде подана скарга до АМКУ, що затягне процедуру закупівлі і призведе до несприятливих для замовника наслідків.
У зв’язку з тим, що у Львівській області при закупівлі електричної енергії замовники масово встановлюють однотипні дискримінаційні умови, є обґрунтовані підстави вважати наявність змови замовників з певним постачальником, а саме з Львівенергозбут. Дана інформація вже є предметом розслідування правоохоронними органами.
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-
ТИМЧАСОВА СЛІДЧА КОМІСІЯ Верховної Ради України у пункті 3.4 звіту від 30.10.2024 року (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4047-20#Text) встановила, що саме у Львівській області замовники встановлюють однотипні дискримінаційні умови для забезпечення участі ОДНОГО учасника в закупівлі та усунення будь-якої конкуренції.
ТСК ВРУ констатувала, що у грудні 2022 року у Львівській області було проведено 603 процедури закупівлі електричної енергії на суму понад 1,883 мільярда гривень за участі лише одного учасника, який ставав переможцем. Бути єдиним учасником, а отже переможцем, за результатами проведення 603 процедур закупівель електроенергії вдавалося завдяки однотипній тендерній документації в різних замовників, що містила дискримінаційні вимоги до учасників.
ВСТАНОВИВШИ УМОВИ, ЯКІ МОЖЕ ВИКОНАТИ ЄДИНИЙ ПОСТАЧАЛЬНИК – ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ – Є АНТИКОНКУРЕНТИМИ ДІЯМИ. УЧАСТЬ В ЗАКУПІВЛІ ОДНОГО УЧАСНИКА ДОЗВОЛЯЄ ТАКОМУ ПРОПОНУВАТИ ЗАВИЩЕНУ ЦІНУ ТА ПРИЗВОДИТЬ ДО РОЗТРАТИ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ, ЗА ЩО ПЕРЕДБАЧЕНА КРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА СТ. 191 КК УКРАЇНИ.
Відповідь:
У відповідь на Ваше звернення (від 21 грудня 2024 18:06) повідомляємо, що тендерна документація складена у відповідності до вимог чинного законодавства України, що регулює здійснення публічних закупівель, закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». В додатку 1 до тендерної документації чітко зазначено: «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі»»: один кваліфікаційний критерій - Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Дата відповіді:
23.12.2024 17:10