• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги охорони приміщень та заходи із захисту цих приміщень

Завершена

695 286.76 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 476.43 UAH
Період уточнення: 16.12.2024 15:59 - 08.01.2025 00:00
Відповідь надана

невідповідність законодавству

Номер: 2bff75cdf549404dbaffd783f95accaa
Дата опублікування: 17.12.2024 16:26
Опис: Замовником встановлена вимога, яка не відповідає законодавству. Так, замовник в п. 1.2 просить надати інформаційну довідку про наявність власного пункту централізованого спостереження з цілодобовим режимом чергування операторів такого пункту, який повинен бути укомплектований штатними працівниками, що мають відповідні посвідчення, свідоцтва проходження курсів охоронців професійної охорони. Відповідно до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності «Працівники, залучені до роботи на пункті централізованого спостереження, повинні входити до штату суб’єкта охоронної діяльності та подати необхідні для прийняття на роботу документи, передбачені абзацами третім - шостим пункту 17 цих Ліцензійних умов. Освітня підготовка персоналу пункту централізованого спостереження, який спостерігає за станом систем передавання сповіщень, повинна бути не нижче повної загальної середньої освіти. Професійна підготовка персоналу пункту централізованого спостереження забезпечується суб’єктом охоронної діяльності.» Тобто, жодного положення щодо проходження персоналом ПЦС курсів саме охоронців професійної охорони не має. Ваші вимоги не узгоджуються з чинним законодавством, просимо внести зміни.
Відповідь: Внесено зміни у тендерну документацію
Дата відповіді: 19.12.2024 15:46
Відповідь надана

дискримінаційна вимога

Номер: 75a0326a41a941588927fc8eca456ac6
Дата опублікування: 17.12.2024 16:15
Опис: Замовником встановлена дискримінаційна вимога щодо надання сертифікатів ISO. Так, замовником закуповуються послуги охорони приміщень та заходи із захисту цих приміщень. Надання даних послуг регулюється Закон України «Про охоронну діяльність» та Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» від 18 листопада 2015 р. № 960, які не передбачають проходження сертифікації відповідно до ISO 18788:2017 «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 18788:2015, IDT)» та ДСТУ ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT)» або (ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT). Аналогічна позиція висвітлена АМКУ (рішення Колегії від № 64008-р/пк-пз від 10.06.2024 р.). Вимоги Документації не узгоджуються з ліцензійними умовами, у зв'язку з чим Замовник порушив вимоги діючого законодавства. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають прав встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Просимо виключити із тендерної документації умови щодо надання сертифікатів ISO.
Відповідь: У відповідь на скаргу Замовник зазначає, що пунктом 11 Додатку 4 до тендерної документації Замовником визначена наступна вимога: «З метою підтвердження відповідності за своїми характеристиками послуг з діяльності приватних охоронних служб, які пропонує надавати учасник, вимогам, установленим у тендерній документації, відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Учасник у складі пропозиції повинен надати чинні сертифікати: - ISO 18788:2017 «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 18788:2015, IDT)»; - ДСТУ ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT)» або (ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), що видані учаснику органами з сертифікації, надати звіти про проходження всіх необхідних аудитів, сертифікаційні угоди з органами по сертифікації». Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що «Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством». Таким чином, Закон передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати і не забороняє вимагати сертифікати. Необхідно зауважити, що дана вимога тендерної документації не передбачає дискримінації учасників та не порушує їх права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, і не позбавляє можливості подати свою тендерну пропозицію. За змістом і характеристиками послуг, які є предметом закупівлі, сертифікати ISO 18788:2017 «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 18788:2015, IDT)» та ДСТУ ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги» підтверджують за результатами аудиту, проведеного органом сертифікації, відповідність предмета закупівлі характеристикам, встановленим у тендерній документації щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимога щодо наявності у надавача послуг зазначених сертифікатів додатково дозволяє отримати Замовнику від іншої юридичної особи, ніж сам надавач послуг (орган з сертифікації), перевірену та професійно підтверджену інформацію про відповідність предмету закупівлі, заявлені вимогою. Замовник, з метою визначення найбільш відповідального та професійного виконавця послуги, встановлює зазначені вимоги, які відповідають чинному законодавству в сфері державних закупівель і в жодній мірі не мають дискримінаційного характеру. Також необхідно врахувати позицію Верховного суду України від 24.06.2020 р. по справі №826/15639/17, де у п.46 зазначено, що умова щодо отримання певного документа (сертифіката) не позбавляє учасника можливості отримати зазначений сертифікат в добровільному порядку з тим, щоб дотриматись умов конкурсу. В даному випадку учасник торгів не позбавлений права самостійно отримати зазначені сертифікати ISO для участі в торгах. Таким чином, вказана вимога відповідає всім положенням чинного законодавства України у сфері державних закупівель. Дії Замовника не порушують положення частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісну конкуренцію серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Правомірність вимоги підтверджується наступними рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: • Рішення № 3526-р/пк-пз від 21.03.2023, оголошення № UA-2023-03-07-010488-a • Рішення № 1137-р/пк-пз від 01.02.2023, оголошення № UA-2023-01-18-015548-a • Рішення № 852-р/пк-пз від 25.01.2023, оголошення № UA-2023-01-11-008997-a • Рішення № 5570-р/пк-пз від 27.04.2023, оголошення № UA-2023-04-13-003371-a • Рішення № 14-р/пк-пз від 02.01.2023, оголошення № UA-2022-12-21-019364-a
Дата відповіді: 19.12.2024 15:46