• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги охорони приміщень та заходи із захисту цих приміщень

Завершена

695 286.76 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 476.43 UAH
Період оскарження: 16.12.2024 15:59 - 08.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі

Номер: a44cc499f0b7446b819a235d811b16b3
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-16-017498-a.c1
Назва: щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 30.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.12.2024 16:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.12.2024 18:26
Дата виконання рішення Замовником: 07.01.2025 14:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 30.12.2024 № 20832-р/пк-пз внесено зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "СЛУЖБА ОХОРОНИ "ДЖЕБ", Служба Охорони +380732596486, +380732596443 djeb092011@gmail.com https://www.djeb.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3c17f7618a974d498438f931d9d8726e
Заголовок пункту скарги: Кваліфікаційні критерії - Загальний медичний висновок ,витяг з ІАС «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості») саме у 2024 році.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пп. 2.5 п. 2 додатку № 3 до Тендерної документації серед документів, які повинен подати учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям зазначено Копія загального медичного висновку (з результатами флюорографії), виданого у 2024 році, про придатність охоронників за станом здоров’я до виконання обов’язків з охорони (надається на працівників учасника, зазначених у інформаційній довідці, підготовленій учасником у відповідності до пункту 2.1. цього додатку).
ТОВ «СЛУЖБА ОХОРОНИ «ДЖЕБ» вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним.
Дана вимога є дискримінаційною, оскільки Замовник встановлює вимоги, що не кореспондуються і навіть протирічать вимогам діючого законодавства щодо провадження охоронної діяльності в України.
Так, документи, що підтверджують відповідність персоналу охорони здобувач ліцензії надає органу ліцензування разом із заявою про отримання ліцензії (п. 6 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, що затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960, далі по тексту – Ліцензійні умови).
Персонал охорони надає суб’єкту охоронної діяльності документи про їх відповідність кадровим вимогам, що встановлені Ліцензійними умовами виключно при прийнятті на роботу (п. 14 та п. 17 Ліцензійних вимог).
Жодна норма діючого законодавства, яким регламентовані питання провадження охоронної діяльності в Україні, не містить в собі вимоги періодичного персоналом охорони документів, які ними були подані суб’єкту охоронної діяльності при прийнятті на роботу. Якщо таку вимогу не встановлює законодавець, то встановлення додаткової вимоги саме відповідності Ліцензійним умовам Замовником є явно дискримінаційною вимогою. Необхідним є зазначити, що отримання вказаних у тендерній документації загального медичного висновку (з результатами флюорографії) та сканований з оригіналу документ медичного огляду (довідка, особиста медична книжка, тощо) та копія документу МВС (довідка, витяг з ІАС «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості») саме у 2024 році за умови якщо працівник був прийнятий на роботу раніше 2024 року, є додатковим обов’язком навіть не учасника, а фізичних осіб, що є працівниками такого учасника. При цьому такий обов’язок може бути виконаний виключно у робочі дні певних закладів (в нашому випадку медичних закладів), що збігається із робочим часом працівників ТОВ «СЛУЖБА ОХОРОНИ «ДЖЕБ». Вимога учасника до своїх працівником із зобов’язанням надати документи, всупереч вимогам діючого законодавства є прямим порушенням прав працівників, що визначені трудовим законодавством України, зокрема ст. 2-1 КЗпПУ.
ТОВ «СЛУЖБА ОХОРОНИ «ДЖЕБ» має у штаті достатню кількість персоналу охорони, що в повному обсязі відповідають вимогам Ліцензійних умов.
Таким чином, зазначена Замовником вимога до персоналу учасника про наявність документів про відповідність ліцензійним умовам, виданих саме у 2024 році є дискримінаційною та встановленою з метою обмеження конкуренції задля лобіювання інтересів потенційного учасника.
На підставі вищевикладеного, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити дані дискримінаційні вимоги.
У якості доказу(ів) додаємо:
- Копії наказів на прийняття на роботу охоронників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: ae2ffa1780d6421da983f4fa81aeefe3
Заголовок пункту скарги: Щодо сертифікатів ISO
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до п. 11 додатку № 4 до Тендерної документації зазначено: З метою підтвердження відповідності за своїми характеристиками послуг з діяльності приватних охоронних служб, які пропонує надавати учасник, вимогам, установленим у тендерній документації, відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Учасник у складі пропозиції повинен надати чинні сертифікати:
- ISO 18788:2017 «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 18788:2015, IDT)»;
- ДСТУ ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT)» або (ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), що видані учаснику органами з сертифікації, надати звіти про проходження всіх необхідних аудитів, сертифікаційні угоди з органами по сертифікації.

ТОВ «СЛУЖБА ОХОРОНИ «ДЖЕБ» вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним.
Дана вимога є дискримінаційною, оскільки Замовник встановлює вимоги, що не кореспондуються і навіть протирічать вимогам діючого законодавства України.
Так, ТОВ «СЛУЖБА ОХОРОНИ «ДЖЕБ» має чинний сертифікат ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT)», що є підтвердженням що підприємство має ефективну систему управління якістю та повністю кореспондується із ч. 5 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», на яку посилається Замовник у тендерній документації. Але окрім зазначеного сертифікату Замовник вимагає наявність у учасників додаткового сертифікату ISO 18788:2017 «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 18788:2015, IDT)».
Зазначене є зловживанням Замовником правами, що передбачені ч. 5 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» та порушення ч. 4 ст. 22 згаданого закону.
Чинним законодавством України передбачені вимоги до провадження охоронної діяльності, зокрема Ліцензійними умовами. Жоден нормативно-правовий акт України не зобов’язує суб’єктів охоронної діяльності сертифікувати свою діяльність.
Охоронні фірми отримують сертифікати задля переваги у конкуренції з метою демонстрації додаткових переваг, що у розумінні саме законодавства не є обов’язковими.
Наше підприємство пройшло сертифікацію та отримало чинний сертифікат ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT)», що додатковою підставою для довіри замовників охоронних фірм нашому підприємству та впевненості у належній якості послуг, що нами надаються.
За умовами тендерної документації прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності системи менеджменту учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) "Системи управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, ТОВ «СЛУЖБА ОХОРОНИ «ДЖЕБ».
Дискримінаційною зазначена умова є тому, що нею не встановлюється вимога щодо саме якості чи характеристик послуг, які планує отримати Замовник, а наявності додаткової та необов’язкової у розумінні законодавства, що регламентує провадження охоронної діяльності в України, переваги, яку має обмежене коло суб’єктів охоронної діяльності.
Зазначене вже зазначалося АМКУ у рішеннях Колегії № 18716-р/пк-пз від 21.11.2023 року та 20658-р/пк-пз від 21.12.2023 року.
На підставі вищевикладеного, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити дані дискримінаційні вимоги.
У якості доказу(ів) додаємо:
- Копія сертифікату ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації