• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

код ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія)

Завершена

4 554 300.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 45 543.00 UAH
Період уточнення: 13.12.2024 22:58 - 01.01.2025 00:00
Відповідь надана

неправомірна вимога

Номер: cfe6db2500a14b96aef5c8490cf62eee
Дата опублікування: 14.12.2024 16:56
Опис: Шановний Замовнику. В порушення пункту 29 особливостей додатки 2, 3 до тендерної документації містить такі вимоги: Учасник також має надати: - оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. - оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 22301:2021 Безпека та стабільність. Системи управління неперервністю бізнесу. Вимоги (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT) виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. - оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. - оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги». виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. - оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT) «Настанови щодо соціальної відповідальності», виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. - оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі. - оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі. Учасник також має надати: - оригінал листа від оператора системи розподілу з підтвердженням інформації щодо отримання доступу до мереж та можливість продажу електричної енергії на території діяльності оператора системи, виданий не раніше грудня 2024 року; - оригінал листа від оператора системи розподілу про те, що учасник не має заборгованості перед оператором системи розподілу за договором електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, виданий не раніше грудня 2024 року. - інформацію від Державної податкової служби України про відсутність або виключення Учасника закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податків; - лист згоду щодо наведених умов. Оплата електричної енергії буде здійснена Замовником/Споживачем у строк протягом 90 робочих днів з моменту отримання Споживачем відповідного Акту приймання-передачі та на підставі рахунку (платіжного документу) Постачальника; - Довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Харкова або Харківської області безпосередньо, або посадової особи, з робочим місцем на території м. Харкова або Харківської області безпосередньо, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, у відповідності до вимог п.8.3.6. та 8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312 (зі змінами). (на підтвердження надати копію або оригінал наказу про призначення та підтверджуючий документ щодо оренди або права власності на приміщення, в якому відбувається прийом споживачів); - Товар повинен відповідати вимогам безпеки руху, охорони праці, екології та пожежної безпеки. Учасник гарантує, що товар (електрична енергія) є таким, що не має негативного впливу на навколишнє довкілля та передбачає застосування необхідних заходів із захисту довкілля, тобто учасник гарантує, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі відповідають встановленим законодавством нормам (підтвердження даної інформації забезпечується шляхом надання Учасником довідки у довільній формі); - Учасника має надати гарантійний лист, із зазначенням інформації про те, що учасник торгів не включений до списку (переліку) учасників ринку, яким надано статус преддефолтний/дефолтний згідно з п.1.7.4 та п.1.7.1 Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 станом на момент подання пропозиції (з посиланням на офіційний сайт Національної енергетичної компанії «Укренерго»). Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2010, IDT)». Вказані вимоги не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023. Отже, Замовник неправомірно встановив вимогу тендерної документації, в порушення пункту 29 Особливостей. На підставі викладеного, вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації та виключити вищеназвані вимоги. До відома надаємо посилання на Рішення Комісії АМКУ від 02.10.2023 № 15637-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-09-13-014598-a, Рішення Комісії від 18.10.2023 № 16681-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-10-06-012690-a, Рішення Комісії АМКУ від 06.09.2023 №14211-р/пк-пз, закупівля UA-2023-08-22-011865-a, Рішення Комісії АМКУ від 07.09.2023 № 14299-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-08-22-003685-a, що підтверджують неправомірність вказаних вище вимог тендерної документації.
Відповідь: Шановний Учаснику. У відповідь на вашу вимогу повідомляємо, що процес постачання електричної енергії є складним та суттєво відрізняється від процесу постачання звичайних товарів повсякденного споживання. Порядок постачання електричної енергії споживачу врегульовано рядом нормативно-правових актів, в тому числі «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» які затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312. Пункт 8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії» передбачає, що «Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником». Пункт 8.3.17. цих Правил передбачає, що «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку». Таким чином, у відповідності до вимог вищезазначених положень п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. А споживач в свою чергу має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору про постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки реалізація права споживача на оперативне отримання інформації та документів від електропостачальника потребуватиме виїзду у відрядження на значні відстані, значних витрат робочого часу та коштів. При цьому, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Вважаємо, що наш намір, як замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права на проведення особистого прийому посадовими особами постачальника електричної енергії та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв, отримання необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника під час особистого прийому, не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» і не суперечить вимогам законодавчих актів України. Також вважаємо, що електропостачальник не має права позбавляти споживача можливості у зручний для споживача спосіб реалізувати свої права, передбачені «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», а навпаки зобов’язаний вжити усіх необхідних заходів для реалізації цих прав. В тому числі шляхом створення на територіях, де від має намір обслуговувати споживачів електричної енергії власних структурних підрозділів. Крім того, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Пунктом 54 Особливостей передбачено, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Ваше звернення розміщено в розділі «запитання до процедури», однак ваше запитання не містить запитань стосовно тендерної документації. Одночасно повідомляємо, що вимогами ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що «тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації». У відповідності до даної вимоги в Додаток 4 до тендерної документації (пункти 7-12) було включено вимоги щодо наявності у учасника закупівлі відповідних сертикатів ISO. Слід зазначити, що АМКУ не вважає наявність сертифікатів ISO в тендерній документації порушенням вимог законодавства з публічних закупівель, що відображено: Рішення №9066-р/пк-пз від 26.04.2021, оголошення № UA-2021-03-19-000685-c, Рішення №9066-р/пк-пз від 26.04.2021, оголошення № UA-2021-03-19-000685-c, Рішення №3526-р/пк-пз від 21.03.2023, оголошення № UA-2023-03-07-010488-а, Рішення №1137-р/пк-пз від 01.02.2023, оголошення № UA-2023-01-18-015548-а, Рішення №852-р/пк-пз від 25.01.2023, оголошення № UA-2023-01-11-008997-а, Рішення №5570-р/пк-пз від 27.04.2023, оголошення № UA-2023-04-13-003371-а, Рішення №14-р/пк-пз від 02.01.2023, оголошення № UA-2022-12-21-019364-а та багато інших. Пунктом 54 Особливостей передбачено, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Ваше звернення розміщено в розділі «запитання до процедури», однак ваше запитання не містить запитань стосовно тендерної документації. В запитанні Ви висловлюєте власну думку, що «підтвердження надати копію або оригінал наказу про призначення прямо суперечить п. 29 Особливостей». Однак, зазначене не відповідає дійсності. Так, п.29 Особливостей передбачено, що «у разі проведення відкритих торгів згідно з особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі)». Тендерною документацією на дану закупівлю не передбачено застосування положень пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», що відображено в Додатку 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям» до тендерної документації. В даному Додатку 1 вимагається підтвержєення такого кваліфікаційного критерію як Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Також, Замовником дотримано вимоги п.29 Особливостей, в частині не встановлення вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі), що відображено в Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» до тендерної документації
Дата відповіді: 17.12.2024 00:00