• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

код ДК 021:2015-09310000-5 - Електрична енергія (Електрична енергія для закладів освіти Оболонського району м. Києва)

Торги відмінено

67 824 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 339 120.00 UAH
Період уточнення: 11.12.2024 15:48 - 18.12.2024 00:00
Відповідь надана

На відповідь за зверненням: Вимоги щодо оформлення документів у складі пропозиції Загальне звернення по закупівлі 13.12.2024 16:46

Номер: bc66bbc5f3a24f7cac001e2aba0da3bf
Дата опублікування: 16.12.2024 16:15
Опис: В п.п.4 п.1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу ІІІ.» Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено наступне: «4. Документи, що складаються учасником, повинні бути оформлені належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання, в тому числі за підписом учасника/уповноваженої особи учасника. Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції підписом учасника/уповноваженої особи не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису на кожен з таких документів (матеріал чи інформацію).», тобто документи тендерної пропозиції можуть бути засвідчені будь-яким способом. Зазначена вимога зменшує коло потенційних учасників та порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників
Відповідь: Шановний учаснику! Дякуємо за запитання та повідомляємо, що тендерна документація розроблена у відповідності до вимог чинного законодавства у сфері закупівель Зауважуємо, що Заявник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації, та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує його права та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим, у Замовника відсутні правові підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді: 18.12.2024 15:13
Відповідь надана

Вимоги до учасників

Номер: 554f52dfe484416fb2ca17ee0c420298
Дата опублікування: 16.12.2024 16:14
Опис: В п.19 Додатку 1 тендерної документації наведена наступна вимога: «19. Учасники закупівлі під час підготовки тендерної пропозиції повинні підтвердити відповідність вимогам щодо етичної поведінки під час здійснення закупівель, згідно із затвердженою Мінекономіки типової форми Настанов, щодо етичної поведінки учасників/потенційних учасників під участі в публічних закупівлях з наданням копії таких настанов. З огляду на це, учасники подають у складі пропозиції документи, що підтверджують запровадження на підприємстві учасника політики щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель, добросовісної конкуренції. Серед таких документів повинен знаходитись наказ підприємства-учасника, щодо призначення уповноваженого працівника за контроль та дотримання заходів і політики етичної поведінки при участі у процедурах публічних закупівель». Відповідно до п.3 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова) Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. В п.29. Постанови зазначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Таким чином, тендерна документація складена з порушенням вимог Постанови, зокрема під час проведення закупівлі електричної енергії, та неправомірно встановлені вимоги щодо наявності наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що штучно створює умови для звуження кола потенційних учасників, порушуючи принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників.
Відповідь: Шановний учаснику! Дякуємо за запитання та повідомляємо, що, відповідно до листа Мінекономіки від 15.11.2019 р. № 3301-04/47784-06 настанови щодо етичної поведінки учасників/потенційних учасників під час участі в публічних закупівлях (далі – Настанови) розроблені з метою надання методично-консультативної допомоги щодо забезпечення системного підходу до формування, підтримки та розвитку етичної поведінки учасників під час участі в тендерах, відборі та переговорах з метою укладання договорів про закупівлі. Однак, попри те, що Настанови не встановлюють норм права, носять виключно рекомендаційний та інформаційний характер, Замовник, з метою створення передумов для належної етичної поведінки між суб’єктами сфери публічних закупівель, зокрема, потенційними учасниками даного тендеру, що може суттєво вплинути на кінцевий результат закупівлі, а також, сприяючи дотриманню норм законодавства та недопущення порушень, за які передбачена адміністративна та/або кримінальна відповідальність, керуючись правом, закріпленим у частині третій статті 22 Закону (тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації) встановив у тендерній документації вищевказані вимоги, які жодним чином не відносяться до кваліфікаційних критеріїв, таких як: наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід і наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та не носять дискримінаційний характер, адже за своєю сутністю стосуються всіх учасників торгів. Також, зауважуємо, що Заявник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації, та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує його права та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим, у Замовника відсутні правові підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині. Разом з цим, повідомляємо, що процедура закупівлі проводиться Замовником із дотриманням усіх принципів здійснення закупівель, визначених Законом, а також із виконанням всіх без виключення вимог інших нормативно-правових актів законодавства України.
Дата відповіді: 18.12.2024 15:13
Відповідь надана

Проект договору

Номер: 8a90d864b7464f818e746f2f70f7410f
Дата опублікування: 13.12.2024 18:00
Опис: Шановний замовнику, уточніть початок постачання електричної енергії Споживачу, зазначений в п.3.1 договору
Відповідь: Дякуємо за звернення. До тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді: 16.12.2024 14:52
Відповідь надана

Проект договору

Номер: 04dab0834299437088dc7611bd62776c
Дата опублікування: 13.12.2024 16:52
Опис: Шановний замовник, в п. 14. ДОДАТКИ ДО ДОГОВОРУ Додатку 5 тендерної документації, Договір про постачання електричної енергії споживачу, зазначено, що Невід’ємною частиною Договору є: 14.1.1. Заява-приєднання до Договору про постачання електричної енергії споживачу (Додаток 1 до Договору). 14.1.2. План-графік постачання електричної енергії (Додаток 2 до Договору). 14.1.3. Порядок визначення вартості електричної енергії (Додаток 3 до Договору). 14.1.4. Акт купівлі-продажі електричної енергії (Додаток 4 до Договору). 14.1.5 Розрахунок вартості 1 кВт*год електричної енергії (Додаток 5 до Договору). Зазначені додатки до договору відсутні у складі тендерної документації
Відповідь: Дякуємо за звернення. До тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді: 16.12.2024 14:52
Відповідь надана

Вимоги щодо оформлення документів у складі пропозиції

Номер: 37dc9d7e503f493a9ee08a081802c5cb
Дата опублікування: 13.12.2024 16:46
Опис: Шановний замовнику, В п.4 Додатку №1 до тендерної документації Учасник на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), надає, у тому числі акт звірки взаєморозрахунків по аналогічному(ним) договору(-ам) зазначеному(-их) в довідці, що має містити кваліфікований/удосконалений електронний підпис особи яка його підписала зі сторони постачальника та споживача, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги». В п.13. Додатку №1 до тендерної документації зазначається, що метою підтвердження добросовісності та надійності учасника, як постачальника електричної енергії у складі тендерної пропозиції учасник надає не менше 3-х позитивних листів-відгуків від споживачів, які мають містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги». Вважаємо вимоги щодо надання зазначених документів, підписаних виключно кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом дискримінаційними та такими, що обмежують можливість надання підтверджуючих документів оформлених належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання, в тому числі за власноручним підписом.
Відповідь: Дякуємо за звернення. Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей. Поряд з цим, Законом та Особливостями не визначено чіткого переліку документів, які повинен вимагати замовник від учасників процедури закупівлі. Варто відмітити, що відповідно до частини 3 статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Дана вимога документації встановлена з метою переконатись у тому, що надані документи стосовно наявності досвіду виконання аналогічного договору, добросовісності та надійності учасника дійсно є справжніми. У зв’язку з цим, підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні.
Дата відповіді: 16.12.2024 14:52
Відповідь надана

Надання висновку (звіту) про проведення антикорупційного аудиту в учасника

Номер: f47c191a4f394ec69ef1b270024bbaa7
Дата опублікування: 13.12.2024 14:22
Опис: Враховуючи відповідь на запит від 12.12.2024 18:03, вимагаємо видалити вимогу щодо надання висновку (звіту) про проведення антикорупційного аудиту в учасника
Відповідь: Шановний учаснику! Дякуємо за звернення. Висновок (звіт) про проведення антикорупційного аудиту в учасника вимагається задля підтвердження наявності в учасника не лише антикорупційної програми, але й для підтвердження відповідності діяльності учасника антикорупційному законодавству в більш ширшому розумінні, ніж просто затверджена антикорупційна програма. Висновок (звіт) про проведення антикорупційного аудиту також вимагається для підтвердження здійснення учасником індивідуальних заходів у сфері антикорупційного законодавства, та з метою надання підтвердження відповідності діяльності учасника вимогам вказаного законодавства; наявність такого позитивного висновку (звіту) в учасника свідчить, зокрема, про наявність та дотримання антикорупційної політики в учасника та дотримання ним антикорупційного законодавства та міжнародних стандартів у сфері запобігання корупції, зокрема, Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією (ETS 173) та Конвенції Організації Об’єднаних Націй проти корупції, Цивільної конвенції про боротьбу з корупцією, що ратифіковані Україною, статей 61, 62, 64 Закону України "Про запобігання корупції" тощо. Тож, враховуючи значну очікувану вартість процедури закупівлі відсутні підстави для внесення змін до документації.
Дата відповіді: 16.12.2024 14:51
Відповідь надана

Вимоги тендерної документації

Номер: 9e1408704db4468a994f1e247358835c
Дата опублікування: 12.12.2024 18:03
Опис: п. 2 Інша інформація Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції зазначена наступна вимога: "На виконання статті 61 Закону України «Про запобігання корупції» юридичні особи забезпечують розробку та вжиття заходів, які є необхідними та обґрунтованими для запобігання і протидії корупції у діяльності юридичної особи. Згідно з частиною другою статті 61 Закону України «Про запобігання корупції» для виявлення та усунення корупційних ризиків у діяльності юридичної особи можуть залучатися незалежні експерти, зокрема для проведення аудиту. Відповідно до Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 22.09.2017 № 734 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо підготовки та реалізації антикорупційних програм юридичних осіб» (надалі – Рішення № 734) кожна юридична особа, насамперед та, що виконує або має намір долучитися до виконання робіт та надання послуг за рахунок коштів державного бюджету, повинна мати відповідну систему менеджменту протидії корупції. Антикорупційні програми націлені на формування такої системи, допомагаючи юридичним особам не допустити або знизити втрати від причетності їх працівників до отримання чи пропозицій неправомірної вигоди та інших корупційних практик, сприяють довірі в ділових відносинах, покращують їх репутацію. Також відповідно до Рішення № 734 з урахуванням міжнародної практики заходи з мінімізації корупційних ризиків можна умовно розділити на індивідуальні заходи (у фінансовій та нефінансовій сферах) та колективні заходи. Індивідуальні заходи юридичної особи, заходи у фінансовій сфері можуть включати, зокрема, проведення періодичних, незалежних зовнішніх фінансових аудитів та ротацій на регулярній основі осіб або організацій, які виконують такий аудит. Для підтвердження здійснення учасником індивідуальних заходів у сфері антикорупційного законодавства, та з метою надання підтвердження відповідності діяльності учасника вимогам вказаного законодавства, Учасник у складі пропозиції надає висновок (звіт) про проведення антикорупційного аудиту в учасника, що свідчить, зокрема, про наявність та дотримання антикорупційної політики в учасника та дотримання ним антикорупційного законодавства та міжнародних стандартів у сфері запобігання корупції, зокрема, Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією (ETS 173) та Конвенції Організації Об’єднаних Націй проти корупції, Цивільної конвенції про боротьбу з корупцією, що ратифіковані Україною, статей 61, 62, 64 Закону України «Про запобігання корупції», у тому числі: відсутність фактів вчинення (участі у вчиненні) посадовими та службовими особами учасника, іншими особами, які виконують роботу та перебувають з учасником у трудових відносинах, корупційних правопорушень, пов’язаних з діяльністю юридичної особи (учасника), відсутність фактів поведінки, яка може бути розціненою як готовність вчинити корупційне правопорушення, пов’язане з діяльністю юридичної особи (учасника); підтвердження наявності в антикорупційних документах учасника вичерпного переліку та опису антикорупційних заходів, стандартів, процедур та порядку їх виконання (застосування), зокрема, порядку проведення періодичної оцінки корупційних ризиків у діяльності юридичної особи (учасника), а також порядку регулярного звітування уповноваженої особа, відповідальної за реалізацію антикорупційної програми учасника перед засновниками (учасниками) юридичної особи (учасника). Висновок (звіт) про проведення антикорупційного аудиту має бути виданий учаснику не раніше 2022 року в результаті реалізації діяльності з надання правової допомоги адвокатським об'єднанням або адвокатом України або адвокатським бюро учаснику, у розумінні Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», на підтвердження чого у складі пропозиції учасника повинен бути наданий відповідний документ, передбачений пунктом 4 частини першої статті 1 вказаного закону, оформлений належним чином і у відповідності до вимог законодавства України. У разі надання висновку (звіту) про проведення антикорупційного аудиту адвокатським бюро (надалі – АБ) у складі пропозиції учасника надаються відповідні підтверджуючі документи щодо АБ, а саме: відповідний документ про створення АБ, письмове повідомлення відповідної ради адвокатів регіону про створення (або реорганізацію) АБ від адвокату, який створив АБ, подане згідно з вимогами законодавства України. У разі надання висновку (звіту) про проведення антикорупційного аудиту адвокатським об'єднанням (надалі – АО) у складі пропозиції учасника надаються відповідні підтверджуючі документи щодо АО, а саме: відповідний документ про створення АО, статут (в чинній редакції) АО з наданням пошукового коду доступу (результатів надання адміністративної послуги), за яким існує можливість перевірити достовірність наданого статуту, письмове повідомлення відповідної ради адвокатів регіону про створення (або реорганізацію) АО від такого АО, подане згідно з вимогами законодавства України. У разі надання висновку (звіту) про проведення антикорупційного аудиту адвокатом у складі пропозиції учасника надаються відповідні підтверджуючі документи щодо такого адвоката, а саме: свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю, витяг з Єдиного реєстру адвокатів України, датований не раніше дати видачі висновку (звіту) про проведення антикорупційного аудиту." Відповідно до частини 2 статті 61 Закону України "Про запобігання корупції" Керівник, засновники (учасники) юридичної особи забезпечують регулярну оцінку корупційних ризиків у її діяльності і здійснюють відповідні антикорупційні заходи. Для виявлення та усунення корупційних ризиків у діяльності юридичної особи МОЖУТЬ залучатися незалежні експерти, зокрема для проведення аудиту. Тобто проведення такого аудиту, це право а не обов'язок. На рівні обов'язку частина 2 статті 63 того ж Закону закріплює лише: вобов’язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками: 1) державних, комунальних підприємств, господарських товариств (у яких державна або комунальна частка перевищує 50 відсотків), де середньооблікова чисельність працюючих за звітний (фінансовий) рік перевищує п’ятдесят осіб, а обсяг валового доходу від реалізації продукції (робіт, послуг) за цей період перевищує сімдесят мільйонів гривень. Вважаємо вимогу дискримінаційною та такою, що штучно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі.
Відповідь: Шановний Учасник згідно підпункту 10 пункту 47 Особливостей Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом). Крім того, згідно частини 2 статті 63 Закону України «Про запобігання корупції»: В обов'язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками: 1) державних, комунальних підприємств, господарських товариств (у яких державна або комунальна частка перевищує 50 відсотків), де середньооблікова чисельність працюючих за звітний (фінансовий) рік перевищує п'ятдесят осіб, а обсяг валового доходу від реалізації продукції (робіт, послуг) за цей період перевищує сімдесят мільйонів гривень; 2) юридичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі", якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень.
Дата відповіді: 13.12.2024 13:40