Номер:
5fb8ff72299a44b8b221c1550f796311
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
17.12.2024 19:26
Опис:
Відповідно до п. 5.3.3. Розділу ХІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Замовник вимагає від Учасника надання скан-копії листів-відгуків від контрагентів, зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів, адресованих замовнику даної закупівлі, із зазначенням інформації про належне виконання договору, з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених обʼєктів будівництва.
Дана вимога є дискримінаційною та суперечить п. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно зі п. 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі" Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Замовник у своїй вимозі вимагає, по-перше, щоб Учасник надав листи-відгуки адресовані саме йому, однак листи-відгуки надаються тим хто звертається за таким відгуком. Вимагати звернення від контрагентів Учасника саме до Відділу освіти Бучанської міської ради є не законним. По-друге, Замовник вимагає надання підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених обʼєктів будівництва, однак відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №923 від 08.10.2008 року "Про затвердження Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом обʼєктів" за введення обʼєкта в експлуатацію відповідає Замовник, і лише Замовник уповноважений подавати такі документи. Підрядна організація не несе відповідальності за введення обʼєкта в експлуатацію. Тому чи ввів Замовник обʼєкт, що будувався Учасником в експлуатацію, чи ні - не стосується виконання Учасником аналогічного договору та не підтверджує чи не спростовує його виконання.
На думку Антимонопольного Комітету України у листі №20-29/08-3600 від 12.03.2020 року до Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України про надсилання рекомендацій, головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, - це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно використовуються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь в конкурсі.
Звертаємося до Вас з вимогою, усунути дискримінаційні вимоги в тендерній документації.
Відповідь:
Відповідно до ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі" Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Надання скан-копії листів-відгуків від контрагентів, зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів, адресованих замовнику даної закупівлі, із зазначенням інформації про належне виконання договору, з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва забезпечить наявність в Замовника інформації щодо належного виконання Учасником робіт за аналогічними договорами. Окрім цього листи-відгуки, що адресовані Замовнику підтвердять актуальність наданого документу.
Зазначені вимоги не є дискримінаційними та не обмежують потенційних Учасників, окрім цього відповідно до ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право зазначати інші вимоги які Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Дата відповіді:
20.12.2024 11:41