• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин автомобільний (талони), паливо дизельне (талони))

Торги відмінено

7 127 916.67 UAH без ПДВ
мін. крок: 3% або 213 837.50 UAH
Період уточнення: 09.12.2024 11:59 - 15.12.2024 00:00
Відповідь надана

Протиправна вимога тендерної документації

Номер: 06c87f43cb304142be752b602acf7827
Дата опублікування: 12.12.2024 15:46
Опис: Шановний замовнику! Шкода, але при підготовці відповіді на попереднє звернення, вами знову не було враховано вимоги пункту 29 Особливостей. Наслідком цього може стати оскарження умов здійснення закупівлі в порядку, встановленому статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідь: Шановний Учаснику! За результатами розгляду Вашого звернення до тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді: 13.12.2024 13:56
Відповідь надана

Протиправна вимога тендерної документації: практика Органу оскарження

Номер: 2a9b554469394945ba042afaa5f1d984
Дата опублікування: 10.12.2024 11:51
Опис: Шановний замовнику! Вимушені повторно звернутися щодо умов тендерної документації, згідно з якими учасник має підтвердити свою відповідність вимогам щодо етичної поведінки під час здійснення закупівель згідно із затвердженою Мінекономіки типової форми Настанов щодо етичної поведінки учасників/потенційних учасників під участі в публічних закупівлях. При розгляді цього звернення, слід, крім іншого, враховувати вимоги пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), згідно з якими, у разі здійснення закупівель, зокрема, бензину, дизельного пального, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Національними стандартами, які встановлюють вимоги до предмету даної закупівлі, є ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне євро. Технічні умови». Оскільки зазначені національні стандарти не передбачають вимог щодо етичної поведінки під час здійснення закупівель, такі вимоги не можуть бути включені до тендерної документації щодо закупівлі бензину автомобільного та дизельного палива. Аналогічної позиції дотримується і Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія), яка сформувала сталу практику з цього питання. З практикою Комісії щодо цього питання можна ознайомитися, переглянувши, зокрема, рішення, прийняті за результатами розгляду скарг, поданих учасниками щодо закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-09-13-012765-a, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-09-12-006992-a, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-09-16-014872-a, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-12-001187-a, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-12-001164-a тощо. Враховуючи наведене, просимо внести зміни до тендерної документації, а саме, ВИКЛЮЧИТИ з неї підпункт 9 пункту 2 Розділу V тендерної документації, а також підпункт 3.10 пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації, як такі, що є необґрунтованими та такими, що суперечать вимогам пункту 29 Особливостей.
Відповідь: Шановний учаснику! Дякуємо за Ваше запитання. Повідомляємо, що на аналогічне запитання нами вже було надано відповідь. Повторно наголошуємо, що попри те, що Настанови щодо етичної поведінки учасників/потенційних учасників під час участі в публічних закупівлях не встановлюють норм права, носять виключно рекомендаційний та інформаційний характер, Замовник, з метою створення передумов для належної етичної поведінки між суб’єктами сфери публічних закупівель, зокрема, потенційними учасниками даного тендеру, що може суттєво вплинути на кінцевий результат закупівлі, а також, сприяючи дотриманню норм законодавства та недопущення порушень, за які передбачена адміністративна та/або кримінальна відповідальність, керуючись правом, закріпленим у частині третій статті 22 Закону (тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації) встановив у тендерній документації вимоги, які жодним чином не носять дискримінаційний характер, адже за своєю сутністю стосуються всіх учасників торгів. Зауважуємо, що заявник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації, та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує його права та законні інтереси, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим, у Замовника відсутні правові підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині. Разом з цим, повідомляємо, що Процедура закупівлі проводиться Замовником із дотриманням усіх принципів здійснення закупівель, визначених Законом, а також із виконанням всіх без виключення вимог інших нормативно-правових актів законодавства України.
Дата відповіді: 12.12.2024 15:31
Відповідь надана

Протиправна вимога тендерної документації (етична поведінка)

Номер: 6d8cf0dedebf4b3fbc7fdb9dd0a9e1e4
Дата опублікування: 09.12.2024 13:09
Опис: Шановний замовнику! Згідно з вимогами підпункту 9 пункту 2 Розділу V тендерної документації, а також згідно з умовами підпункту 3.10 пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації, «Учасники закупівлі повинні під час підготовки пропозиції підтвердити відповідність вимогам щодо етичної поведінки під час здійснення закупівель згідно із затвердженою Мінекономіки типової форми Настанов щодо етичної поведінки учасників/потенційних учасників під участі в публічних закупівлях з наданням копії таких настанов. З огляду на це, учасники подають у складі пропозиції документи, що підтверджують запровадження на підприємстві учасника політики щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель, добросовісної конкуренції. Серед таких документів повинен знаходитись наказ підприємства-учасника щодо призначення уповноваженого працівника за контроль та дотримання заходів і політики етичної поведінки при участі у процедурах публічних закупівель». Зазначені умови тендерної документації повністю ідентичні умовам, щодо яких було задане питання у закупівлі № UA-2024-12-05-004799-a, щодо якої розпочато процедуру відміни. З цього приводу слід зауважити, що відповідно до вимог частини 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», документи, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та НЕ ВИМАГАЮТЬСЯ під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ ЗАКОНОДАВСТВОМ для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, НЕ МОЖЕ БУТИ підставою для її відхилення замовником. Аналогічні положення закріплені у підпункті 12 пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації. При цьому, лист Мінекономрозвитку № 3301-04/47784-06 від 15.11.2019, яким було розповсюджено Настанови щодо етичної поведінки учасників/потенційних учасників під час участі в публічних закупівлях, НЕ ВСТАНОВЛЮЄ НОРМ ПРАВА, носить виключно рекомендаційний та інформативний характер, тобто НЕ Є НОРМАТИВНО-ПРАВОВИМ АКТОМ, та НЕ Є ОБОВ’ЯЗКОВИМ ДЛЯ ВИКОНАННЯ. Законодавство НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ обов’язку учасників видавати накази «щодо призначення уповноваженого працівника за контроль та дотримання заходів і політики етичної поведінки при участі у процедурах публічних закупівель». Враховуючи наведене, з метою дотримання замовником положень пункту 3 Настанов щодо етичної поведінки замовників під час здійснення публічних закупівель, розповсюджених листом Мінекономрозвитку № 3304-04/13647-06 від 01.04.2019, відповідно до якого недотримання етичних норм та свідоме або несвідоме ігнорування норм законодавства може призвести до порушень, які передбачають дисциплінарну, адміністративну та/або кримінальну відповідальність, а також з метою недопущення порушення замовником принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до тендерної документації, а саме, ВИКЛЮЧИТИ з неї підпункт 9 пункту 2 Розділу V тендерної документації, а також підпункт 3.10 пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації.
Відповідь: Шановний учаснику! Дякуємо за запитання та повідомляємо, що, відповідно до листа Мінекономіки від 15.11.2019 р. вих. № 3301-04/47784-06 настанови щодо етичної поведінки учасників/потенційних учасників під час участі в публічних закупівлях (далі – Настанови) розроблені з метою надання методично-консультативної допомоги щодо забезпечення системного підходу до формування, підтримки та розвитку етичної поведінки учасників під час участі в тендерах, відборі та переговорах з метою укладання договорів про закупівлі. Однак, попри те, що Настанови не встановлюють норм права, носять виключно рекомендаційний та інформаційний характер, Замовник, з метою створення передумов для належної етичної поведінки між суб’єктами сфери публічних закупівель, зокрема, потенційними учасниками даного тендеру, що може суттєво вплинути на кінцевий результат закупівлі, а також, сприяючи дотриманню норм законодавства та недопущення порушень, за які передбачена адміністративна та/або кримінальна відповідальність, керуючись правом, закріпленим у частині третій статті 22 Закону (тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації) встановив у тендерній документації вищевказані вимоги, які жодним чином не носять дискримінаційний характер, адже за своєю сутністю стосуються всіх учасників торгів. Також, зауважуємо, що Заявник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації, та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує його права та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим, у Замовника відсутні правові підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині. Разом з цим, повідомляємо, що процедура закупівлі проводиться Замовником із дотриманням усіх принципів здійснення закупівель, визначених Законом, а також із виконанням всіх без виключення вимог інших нормативно-правових актів законодавства України.
Дата відповіді: 09.12.2024 19:58