-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин автомобільний (талони), паливо дизельне (талони))
Торги відмінено
7 127 916.67
UAH без ПДВ
мін. крок: 3% або 213 837.50 UAH
мін. крок: 3% або 213 837.50 UAH
Період оскарження:
09.12.2024 11:59 - 15.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»
Номер:
d854417c09d9498ba1dbabe0eeeb64fb
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-12-09-007231-a.c1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»
Скарга:
Під час здійснення процедури закупівлі замовник допустив прийняття неправомірного рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ». Таке рішення не відповідає умовам Тендерної документації, вимогам пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. Лист щодо усунення невідповідностей.pdf 31.12.2024 09:00
- Додаток 1_нова редакція.docx 31.12.2024 09:00
- 2. Довідка досвід.pdf 31.12.2024 09:00
- 3. Договір Укрпошта (+видаткові, відгук).zip 31.12.2024 09:00
- 14. Довідка про АЗС.pdf 31.12.2024 09:00
- Ліцензія Кільцева дорога, 1.pdf 31.12.2024 09:00
- Додаток 2.docx 31.12.2024 09:00
- Протокол відхилення.pdf 31.12.2024 09:00
- Протокол розгляду.pdf 31.12.2024 09:01
- Розташування АЗС на мапі.pdf 31.12.2024 09:01
- Тендерна документація_нова редакція.doc 31.12.2024 09:01
- sign.p7s 31.12.2024 09:49
- Щодо пояснень замовника.docx 07.01.2025 11:39
- Щодо пояснень замовника.pdf 07.01.2025 11:39
- рішення від 02.01.2025 № 32.pdf 02.01.2025 13:49
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.01.2025 №412.pdf 10.01.2025 12:03
- рішення від 09.01.2025 №412.pdf 10.01.2025 15:01
- Пояснення щодо скарги.docx 06.01.2025 18:23
- Додаток 1.pdf 06.01.2025 18:23
- Пояснення щодо скарги.pdf 06.01.2025 18:23
- Додаток 1.docx 06.01.2025 18:23
- Додаток 2.pdf 06.01.2025 18:23
- Додаток 2.docx 06.01.2025 18:23
- Додатокові пояснення щодо скарги.pdf 08.01.2025 08:56
- Додаткові пояснення щодо скарги.docx 08.01.2025 08:56
- Додаткові пояснення щодо скарги_1.docx 08.01.2025 12:15
- 15582.pdf 08.01.2025 12:15
- Ukrnafta vidhuk AT Ukrposhta.docx.pdf 08.01.2025 12:15
- Додаткові пояснення щодо скарги_1.pdf 08.01.2025 12:15
- рішення від 08.06.2023 № 8353.pdf 08.01.2025 12:15
- Протокол про скасування рішення за результатами розгляду скарги АКМУ.pdf 16.01.2025 16:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.12.2024 13:36
Дата розгляду скарги:
09.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.01.2025 13:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.01.2025 15:04
Дата виконання рішення Замовником:
16.01.2025 16:20
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №412-р/пк-пз від 09.01.2025 р. ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» скасовує Рішення від 26.12.2024 р. № 3-23/1399 про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "УКРНАФТА-ПОСТАЧ" та Рішення від 30.12.2024 р. № 3-23/1400 про визначення переможцем товариства з обмеженою відповідальністю "ПЕТРОЛ ПАРТНЕР".
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1d9d802d85334671966bf7cefc80731f
Заголовок пункту скарги:
Рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є неправомірним.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) бере участь у процедурі закупівлі UA-2024-12-09-007231-a, оголошеній Державним підприємством «Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації та захисту прав споживачів» (ДП «Укрметртестстандарт») (далі – Замовник). Тендерну пропозицію ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» подано 17.12.2024. За результатами аукціону, який відбувся 19.12.2024, пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», була визначена найбільш економічно вигідною.
24.12.2024 Замовник розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції, поданій ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
У зазначеному повідомленні Змовник, зокрема, зазначив, що:
- у складі ТП ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» міститься файл «Договір ДСНС (видаткові, подат, відгук)», в складі якого наявний лист-відгук до договору № 364 від 21.09.2023 р., який не містить інформації щодо суми (ціни) договору, що є порушенням умов ТД, зазначених вище (пункт 1 Вимоги);
- учасником не виконано умови підпункту 2.1 підпункту 2 пункту 2 додатку 1 ТД та умови підпункту 2.1 пункту 2 додатку 2 ТД […] АЗС знаходиться на відстані більше 3 км від місцезнаходження Замовника, визначеного у тендерній документації, що є порушенням вимог ТД в цій частині […] (пункт 3 Вимоги).
У зв’язку з цим, Замовник встановив вимогу усунути вказаних вище невідповідностей згідно з нормами законодавства України.
З цього приводу слід зазначити наступне.
1. Щодо листа-відгуку до аналогічного договору.
Відповідно до умов пункту 1 Переліку документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», наведеного Додатку 1 до Тендерної документації, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору», учасники повинні надати «Довідку, складена в довільній формі, про виконання аналогічного(-их) до предмету закупівлі договору(-ів) (аналогічним вважається договір на поставку палива через мережу АЗС), що виконаний Учасником в повному обсязі, яка повинна містити найменування контрагента, його ЄДРПОУ, ПІБ та контактний телефон уповноваженої особи контрагента, номер, суму та дату договору, предмет договору, стан виконання договору. Учасник повинен зазначити додаткову інформацію щодо виконання аналогічного(-них) договору(-ів) та надати видаткові накладні (видаткову накладну) що підтверджує виконання договору(-ів) у повному обсязі. До даної довідки Учасник надає лист-відгук від організації-контрагента щодо виконання умов договору надається щодо усіх договорів, зазначених у довідці, та має містити інформацію про дату та номер договору, суму (ціну) договору, та відомості про відсутність зауважень та претензій щодо виконання договору, повноти та своєчасності».
На виконання зазначеної умови Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» було надано Довідку про наявність досвіду виконання аналогічних договорів від 17.12.2024 № 17/12/24/1, у якій було наведено інформацію щодо договорів:
- від 20.06.2023 № 4600007691, укладеного між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та ТОВ «Оператор газотранспортної системи України»;
- від 21.09.2023№ 364, укладеного між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та Управлінням забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій.
У відповідь на Вимогу Замовника, розміщену в електронній системі закупівель 24.12.2024, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» було надано оновлену Довідку про наявність досвіду виконання аналогічних договорів від 25.12.2024 № 25/12/24/2 (файл «2. Довідка досвід.pdf»), у якій інформацію щодо договору від 21.09.2023№ 364 було замінено на інформацію щодо договору від 25.09.2023 № 250923-86Е, укладеного між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та АТ «УКРПОШТА». Також було надано копію зазначеного договору, видаткові накладні до нього, а також лист-відгук щодо виконання зазначеного договору від 13.05.2024 (архівна папка «3. Договір Укрпошта (+видаткові, відгук).zip»).
Не зважаючи на зазначене, 26.12.2024 Замовник опублікував в електронній системі закупівель Протокол від 26.12.2024 № 3-23/1399 про відхилення тендерної пропозиції, у якому, зокрема, зазначено, що «у встановлений законодавством строк ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції. Як зазначено вище, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не надало листів-відгуків організацій-контрагентів щодо виконання умов договорів, зазначених у відповідній довідці (відгуки до договорів № 4600007691 від 20.06.2023 та № 250923-86Е від 25.09.2023), які б містили саме відомості про відсутність зауважень та претензій до виконання договору, повноти та своєчасності, що не відповідає вищезазначеним умовам ТД».
Також звертаємо увагу на те, що, по-перше, у Вимозі від 24.12.2024 Замовник не висловлював жодних зауважень щодо змісту листа відгуку від 02.11.2023, наданого щодо виконання аналогічного договору від 20.06.2023 № 4600007691 (див. надану у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» архівну папку «3. Акти, видаткові, відгук ОГТС.zip»).
По-друге, Тендерна документація НЕ МІСТИТЬ вимог та вказівок на те, у який саме спосіб у листі-відгуку від організації-контрагента мають бути зазначені відомості про відсутність зауважень та претензій до виконання договору, повноти та своєчасності.
У той же час, згаданий лист-відгук щодо виконання договору від 25.09.2023 № 250923-86Е містить, зокрема, вирази «Даним листом підтверджуємо те, що ТОВ «Укрнафта-Постач» виконали Договір у повному обсязі, зокрема в частині кількості, якості та строків. Претензії щодо належного виконання Договору та якості товару – відсутні. […] Рекомендуємо ТОВ «Укрнафта-Постач» як надійного та відповідального партнера», які свідчать про відсутність зауважень та претензій до виконання договору, повноти та своєчасності його виконання.
У разі виникнення у Замовника сумнівів щодо змісту наданого позитивного відгуку, відповідно до вимог частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», він має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Також слід звернути увагу на те, що Тендерна документація не містить вимог, згідно з якими для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору», учасники мали б надавати інформацію та підтверджувальні документи більше, ніж щодо одного аналогічного договору.
Таким чином, відповідність ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору», підтверджена належним чином.
2. Щодо відстані між АЗС та місцезнаходженням Замовника.
Згідно з умовами підпункту 1.4 пункту 1, підпункту 2.1 пункту 2 Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та інших вимог до предмета закупівлі, наведеної у Додатках 1 та 2 до Тендерної документації, «одна із зазначених АЗС повинна знаходитись в радіусі не більше 3 км від місцезнаходження Замовника, визначеного у цій ТД».
Відповідно до умов пункту 5.8. проекту договору, наведеного у Додатку 4 до тендерної документації, «Розташування найближчої АЗС повинно знаходитись в радіусі не більше 3 км від адреси Покупця (м. Київ, вул. Метрологічна, 4)».
Місцезнаходження Замовника, зазначене у підпункті 2.2. пункту 2 Розділу І тендерної документації – «Україна, 03143, м. Київ, вул. Метрологічна, 4».
На виконання зазначених умов Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», надано, зокрема, Довідку про мережу (перелік) АЗС від 17.12.2024 № 17/12/24/4 (файл «14. Довідка про АЗС.pdf»), у які наведено інформацію, в т.ч., про АЗС «UKRNAFTA», розташовану за адресою: м. Київ, вул. Кільцева дорога, 1 (пункт 193 переліку АЗС), знаходиться в радіусі не більше 3 км від місцезнаходження Замовника (м. Київ, вул. Метрологічна, 4).
У відповідь на Вимогу Замовника, розміщену в електронній системі закупівель 24.12.2024, у якій було зокрема, зазначено, що «така АЗС знаходиться на відстані більше 3 км від місцезнаходження Замовника, визначеного у тендерній документації, що є порушенням вимог ТД в цій частині», ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» було надано лист від 25.12.2024 № 25/12/24/1 Щодо усунення невідповідностей тендерної пропозиції (файл «1. Лист щодо усунення невідповідностей.pdf»).
У листі від 25.12.2024 № 25/12/24/1, зокрема, було повідомлено, що за даними вимірювань, здійснених за допомогою онлайн сервісу з відкритим доступом «Карти Google», розміщеним у мережі Інтернет (https://www.google.com/maps/), довжина відрізку, який з’єднує місцезнаходження Замовника (м. Київ, вул. Метрологічна, 4) та місцезнаходження АЗС (м. Київ, вул. Кільцева дорога, 1), тобто радіус, становить 2,95 км, ЩО МЕНШЕ, ніж 3 км. Також Замовника вкотре повідомлено про те, що зазначена АЗС знаходься в радіусі НЕ БІЛЬШЕ 3 км від адреси Покупця (м. Київ, вул. Метрологічна, 4). Отже, при поданні тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» виконало умови тендерної документації в цій частині у повному обсязі.
Також, у зазначеному листі були надані знімки екранів з сервісу «Карти Google», з докладною наочною інформацією щодо відстані між місцезнаходженням Замовника (м. Київ, вул. Метрологічна, 4) та місцезнаходження АЗС (м. Київ, вул. Кільцева дорога, 1), з докладною графічною інформацією щодо початкової та кінцевої точок вимірювання відстані, в т.ч., інформацію щодо розташування на мапі відповідної АЗС.
Не зважаючи на зазначене, 26.12.2024 Замовник опублікував в електронній системі закупівель Протокол від 26.12.2024 № 3-23/1399 про відхилення тендерної пропозиції, у якому, зокрема, зазначено, що «у встановлений законодавством строк ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції. […] ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не відповідає вимозі ТД, в частині наявності в учасника АЗС в радіусі 3 км від місцезнаходження Змовника, визначеного у цій ТД (а саме - м. Київ, вул. Метрологічна, будинок 4) […] Водночас, радіус між адресами: м. Київ, вул. Метрологічна, будинок 4 та м. Київ, вул. Кільцева дорога, 1 складає 3,11 км, що підтверджується вимірами, зробленими за допомогою офіційного сервісу «Google Maps».
Також у Протоколі від 26.12.2024 № 3-23/1399 Замовник додав знімок екрану з сервісу «Карти Google», з вимірами, на підставі яких він зробив висновок щодо вищезазначеного.
З цього приводу слід зауважити, що з доданого Замовником знімку екрану з сервісу «Карти Google» вбачається, що при здійсненні вимірів, Замовник помилився з визначенням місцезнаходження АЗС. Так, зі знімку екрану вбачається, що Замовник здійснив вимірювання відстані від свого місцезнаходження (м. Київ, вул. Метрологічна, будинок 4), однак, не до АЗС «UKRNAFTA» (географічні координати: 50°22'29.3"N 30°27'04.3"E), а до торгівельно-розважального центру «Respublika Park», розташованого неподалік АЗС «UKRNAFTA», який, за даними сервісу «Карти Google», також знаходиться за адресою: вул. Кільцева дорога, 1.
Здійснення такої помилки Замовником могло бути наслідком нехтування ним вимог пункту 3 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442, відповідно до якого, торгівля нафтопродуктами, призначеними для відпуску споживачам, здійснюється через мережу автозаправних станцій, автогазозаправних станцій та автогазозаправних пунктів. При цьому, Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами не передбачають можливості здійснення торгівлі нафтопродуктами у приміщеннях торгівельно-розважальних центрів.
У зв’язку з допущенням Замовником зазначеної помилки, вимірювана ним відстань склала не 2,95 км, а 3,11 км.
Разом з цим, діяльність АЗС «UKRNAFTA», розташованої за адресою: вул. Кільцева дорога, 1, здійснюється з суворим дотриманням вимог законодавства, яке регулює питання роздрібної торгівлі нафтопродуктами. Так, зокрема, згідно з Ліцензією на право роздрібної торгівлі пальним № 26500314202100082, зареєстрованою адресою місця торгівлі (зазначеної АЗС), є м. Київ, вул. Кільцева дорога, 1.
На підставі зазначеного, тендерну пропозицію, подану ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», було відхилено Замовником.
Також рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», зафіксовано в опублікованому ним Протоколі розгляду тендерних пропозицій від 26.12.2024 № 3-23/1398.
Виходячи з міркувань, наведених вище, вважаємо, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є безпідставним та неправомірним.
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» неправомірно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
24.12.2024 Замовник розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції, поданій ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
У зазначеному повідомленні Змовник, зокрема, зазначив, що:
- у складі ТП ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» міститься файл «Договір ДСНС (видаткові, подат, відгук)», в складі якого наявний лист-відгук до договору № 364 від 21.09.2023 р., який не містить інформації щодо суми (ціни) договору, що є порушенням умов ТД, зазначених вище (пункт 1 Вимоги);
- учасником не виконано умови підпункту 2.1 підпункту 2 пункту 2 додатку 1 ТД та умови підпункту 2.1 пункту 2 додатку 2 ТД […] АЗС знаходиться на відстані більше 3 км від місцезнаходження Замовника, визначеного у тендерній документації, що є порушенням вимог ТД в цій частині […] (пункт 3 Вимоги).
У зв’язку з цим, Замовник встановив вимогу усунути вказаних вище невідповідностей згідно з нормами законодавства України.
З цього приводу слід зазначити наступне.
1. Щодо листа-відгуку до аналогічного договору.
Відповідно до умов пункту 1 Переліку документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», наведеного Додатку 1 до Тендерної документації, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору», учасники повинні надати «Довідку, складена в довільній формі, про виконання аналогічного(-их) до предмету закупівлі договору(-ів) (аналогічним вважається договір на поставку палива через мережу АЗС), що виконаний Учасником в повному обсязі, яка повинна містити найменування контрагента, його ЄДРПОУ, ПІБ та контактний телефон уповноваженої особи контрагента, номер, суму та дату договору, предмет договору, стан виконання договору. Учасник повинен зазначити додаткову інформацію щодо виконання аналогічного(-них) договору(-ів) та надати видаткові накладні (видаткову накладну) що підтверджує виконання договору(-ів) у повному обсязі. До даної довідки Учасник надає лист-відгук від організації-контрагента щодо виконання умов договору надається щодо усіх договорів, зазначених у довідці, та має містити інформацію про дату та номер договору, суму (ціну) договору, та відомості про відсутність зауважень та претензій щодо виконання договору, повноти та своєчасності».
На виконання зазначеної умови Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» було надано Довідку про наявність досвіду виконання аналогічних договорів від 17.12.2024 № 17/12/24/1, у якій було наведено інформацію щодо договорів:
- від 20.06.2023 № 4600007691, укладеного між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та ТОВ «Оператор газотранспортної системи України»;
- від 21.09.2023№ 364, укладеного між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та Управлінням забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій.
У відповідь на Вимогу Замовника, розміщену в електронній системі закупівель 24.12.2024, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» було надано оновлену Довідку про наявність досвіду виконання аналогічних договорів від 25.12.2024 № 25/12/24/2 (файл «2. Довідка досвід.pdf»), у якій інформацію щодо договору від 21.09.2023№ 364 було замінено на інформацію щодо договору від 25.09.2023 № 250923-86Е, укладеного між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та АТ «УКРПОШТА». Також було надано копію зазначеного договору, видаткові накладні до нього, а також лист-відгук щодо виконання зазначеного договору від 13.05.2024 (архівна папка «3. Договір Укрпошта (+видаткові, відгук).zip»).
Не зважаючи на зазначене, 26.12.2024 Замовник опублікував в електронній системі закупівель Протокол від 26.12.2024 № 3-23/1399 про відхилення тендерної пропозиції, у якому, зокрема, зазначено, що «у встановлений законодавством строк ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції. Як зазначено вище, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не надало листів-відгуків організацій-контрагентів щодо виконання умов договорів, зазначених у відповідній довідці (відгуки до договорів № 4600007691 від 20.06.2023 та № 250923-86Е від 25.09.2023), які б містили саме відомості про відсутність зауважень та претензій до виконання договору, повноти та своєчасності, що не відповідає вищезазначеним умовам ТД».
Також звертаємо увагу на те, що, по-перше, у Вимозі від 24.12.2024 Замовник не висловлював жодних зауважень щодо змісту листа відгуку від 02.11.2023, наданого щодо виконання аналогічного договору від 20.06.2023 № 4600007691 (див. надану у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» архівну папку «3. Акти, видаткові, відгук ОГТС.zip»).
По-друге, Тендерна документація НЕ МІСТИТЬ вимог та вказівок на те, у який саме спосіб у листі-відгуку від організації-контрагента мають бути зазначені відомості про відсутність зауважень та претензій до виконання договору, повноти та своєчасності.
У той же час, згаданий лист-відгук щодо виконання договору від 25.09.2023 № 250923-86Е містить, зокрема, вирази «Даним листом підтверджуємо те, що ТОВ «Укрнафта-Постач» виконали Договір у повному обсязі, зокрема в частині кількості, якості та строків. Претензії щодо належного виконання Договору та якості товару – відсутні. […] Рекомендуємо ТОВ «Укрнафта-Постач» як надійного та відповідального партнера», які свідчать про відсутність зауважень та претензій до виконання договору, повноти та своєчасності його виконання.
У разі виникнення у Замовника сумнівів щодо змісту наданого позитивного відгуку, відповідно до вимог частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», він має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Також слід звернути увагу на те, що Тендерна документація не містить вимог, згідно з якими для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору», учасники мали б надавати інформацію та підтверджувальні документи більше, ніж щодо одного аналогічного договору.
Таким чином, відповідність ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору», підтверджена належним чином.
2. Щодо відстані між АЗС та місцезнаходженням Замовника.
Згідно з умовами підпункту 1.4 пункту 1, підпункту 2.1 пункту 2 Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та інших вимог до предмета закупівлі, наведеної у Додатках 1 та 2 до Тендерної документації, «одна із зазначених АЗС повинна знаходитись в радіусі не більше 3 км від місцезнаходження Замовника, визначеного у цій ТД».
Відповідно до умов пункту 5.8. проекту договору, наведеного у Додатку 4 до тендерної документації, «Розташування найближчої АЗС повинно знаходитись в радіусі не більше 3 км від адреси Покупця (м. Київ, вул. Метрологічна, 4)».
Місцезнаходження Замовника, зазначене у підпункті 2.2. пункту 2 Розділу І тендерної документації – «Україна, 03143, м. Київ, вул. Метрологічна, 4».
На виконання зазначених умов Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», надано, зокрема, Довідку про мережу (перелік) АЗС від 17.12.2024 № 17/12/24/4 (файл «14. Довідка про АЗС.pdf»), у які наведено інформацію, в т.ч., про АЗС «UKRNAFTA», розташовану за адресою: м. Київ, вул. Кільцева дорога, 1 (пункт 193 переліку АЗС), знаходиться в радіусі не більше 3 км від місцезнаходження Замовника (м. Київ, вул. Метрологічна, 4).
У відповідь на Вимогу Замовника, розміщену в електронній системі закупівель 24.12.2024, у якій було зокрема, зазначено, що «така АЗС знаходиться на відстані більше 3 км від місцезнаходження Замовника, визначеного у тендерній документації, що є порушенням вимог ТД в цій частині», ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» було надано лист від 25.12.2024 № 25/12/24/1 Щодо усунення невідповідностей тендерної пропозиції (файл «1. Лист щодо усунення невідповідностей.pdf»).
У листі від 25.12.2024 № 25/12/24/1, зокрема, було повідомлено, що за даними вимірювань, здійснених за допомогою онлайн сервісу з відкритим доступом «Карти Google», розміщеним у мережі Інтернет (https://www.google.com/maps/), довжина відрізку, який з’єднує місцезнаходження Замовника (м. Київ, вул. Метрологічна, 4) та місцезнаходження АЗС (м. Київ, вул. Кільцева дорога, 1), тобто радіус, становить 2,95 км, ЩО МЕНШЕ, ніж 3 км. Також Замовника вкотре повідомлено про те, що зазначена АЗС знаходься в радіусі НЕ БІЛЬШЕ 3 км від адреси Покупця (м. Київ, вул. Метрологічна, 4). Отже, при поданні тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» виконало умови тендерної документації в цій частині у повному обсязі.
Також, у зазначеному листі були надані знімки екранів з сервісу «Карти Google», з докладною наочною інформацією щодо відстані між місцезнаходженням Замовника (м. Київ, вул. Метрологічна, 4) та місцезнаходження АЗС (м. Київ, вул. Кільцева дорога, 1), з докладною графічною інформацією щодо початкової та кінцевої точок вимірювання відстані, в т.ч., інформацію щодо розташування на мапі відповідної АЗС.
Не зважаючи на зазначене, 26.12.2024 Замовник опублікував в електронній системі закупівель Протокол від 26.12.2024 № 3-23/1399 про відхилення тендерної пропозиції, у якому, зокрема, зазначено, що «у встановлений законодавством строк ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції. […] ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не відповідає вимозі ТД, в частині наявності в учасника АЗС в радіусі 3 км від місцезнаходження Змовника, визначеного у цій ТД (а саме - м. Київ, вул. Метрологічна, будинок 4) […] Водночас, радіус між адресами: м. Київ, вул. Метрологічна, будинок 4 та м. Київ, вул. Кільцева дорога, 1 складає 3,11 км, що підтверджується вимірами, зробленими за допомогою офіційного сервісу «Google Maps».
Також у Протоколі від 26.12.2024 № 3-23/1399 Замовник додав знімок екрану з сервісу «Карти Google», з вимірами, на підставі яких він зробив висновок щодо вищезазначеного.
З цього приводу слід зауважити, що з доданого Замовником знімку екрану з сервісу «Карти Google» вбачається, що при здійсненні вимірів, Замовник помилився з визначенням місцезнаходження АЗС. Так, зі знімку екрану вбачається, що Замовник здійснив вимірювання відстані від свого місцезнаходження (м. Київ, вул. Метрологічна, будинок 4), однак, не до АЗС «UKRNAFTA» (географічні координати: 50°22'29.3"N 30°27'04.3"E), а до торгівельно-розважального центру «Respublika Park», розташованого неподалік АЗС «UKRNAFTA», який, за даними сервісу «Карти Google», також знаходиться за адресою: вул. Кільцева дорога, 1.
Здійснення такої помилки Замовником могло бути наслідком нехтування ним вимог пункту 3 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442, відповідно до якого, торгівля нафтопродуктами, призначеними для відпуску споживачам, здійснюється через мережу автозаправних станцій, автогазозаправних станцій та автогазозаправних пунктів. При цьому, Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами не передбачають можливості здійснення торгівлі нафтопродуктами у приміщеннях торгівельно-розважальних центрів.
У зв’язку з допущенням Замовником зазначеної помилки, вимірювана ним відстань склала не 2,95 км, а 3,11 км.
Разом з цим, діяльність АЗС «UKRNAFTA», розташованої за адресою: вул. Кільцева дорога, 1, здійснюється з суворим дотриманням вимог законодавства, яке регулює питання роздрібної торгівлі нафтопродуктами. Так, зокрема, згідно з Ліцензією на право роздрібної торгівлі пальним № 26500314202100082, зареєстрованою адресою місця торгівлі (зазначеної АЗС), є м. Київ, вул. Кільцева дорога, 1.
На підставі зазначеного, тендерну пропозицію, подану ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», було відхилено Замовником.
Також рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», зафіксовано в опублікованому ним Протоколі розгляду тендерних пропозицій від 26.12.2024 № 3-23/1398.
Виходячи з міркувань, наведених вище, вважаємо, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є безпідставним та неправомірним.
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» неправомірно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Інформація про Розташування АЗС на мапі.
-
Повʼязаний документ:
Розташування АЗС на мапі.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним.
-
Повʼязаний документ:
Ліцензія Кільцева дорога, 1.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол від 26.12.2024 № 3-23/1399 про відхилення тендерної пропозиції.
-
Повʼязаний документ:
Протокол відхилення.pdf
-
-
Назва доказу:
Протоколі розгляду тендерних пропозицій від 26.12.2024 № 3-23/1398.
-
Повʼязаний документ:
Протокол розгляду.pdf
-
-
Назва доказу:
Лист щодо усунення невідповідностей.
-
Повʼязаний документ:
1. Лист щодо усунення невідповідностей.pdf
-
-
Назва доказу:
Довідка про АЗС.
-
Повʼязаний документ:
14. Довідка про АЗС.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір від 25.09.2023 № 250923-86Е з АТ «УКРПОШТА», з видатковими накладними до нього, а також листом-відгуком.
-
Повʼязаний документ:
3. Договір Укрпошта (+видаткові, відгук).zip
-
-
Назва доказу:
Довідка про наявність досвіду виконання аналогічних договорів від 25.12.2024 № 25/12/24/2.
-
Повʼязаний документ:
2. Довідка досвід.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 до тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2.docx
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1_нова редакція.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-12-09-007231-a.
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація_нова редакція.doc
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», зафіксованого у Протоколі розгляду тендерних пропозицій від 26.12.2024 № 3-23/1398 та у Протоколі від 26.12.2024 № 3-23/1399 про відхилення тендерної пропозиції. Виконання зазначеної вимоги призведе до скасування неправомірних рішень замовника та створить підстави для поновлення порушених під час здійснення процедури закупівлі UA-2024-12-09-007231-a прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.