• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Капітальний ремонт мережі водопостачання від свердловин № 6166, 8020 в межах вулиць Абрикосової, Квіткової, Козацької, Калинової, Лазурної, Яблуневої, Привокзальної, Залізничної, Перемоги, Західної, Миру, Преображенської, Солов’їної, Лікарняної, Шахтарської та провулка Осіннього на території с. Дачне Одеського району Одеської області

Процедура закупівлі Відкриті торги проводиться Замовником з урахуванням Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами)

Торги не відбулися

51 568 466.06 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 515 684.66 UAH
Період уточнення: 02.12.2024 12:31 - 07.02.2025 00:00
Відповідь надана

Щодо сертифікатів

Номер: 31bbb57e135a47a798affc09f6d7630e
Дата опублікування: 09.12.2024 20:31
Опис: Шановний Замовнику! ТД вимагається надання у складі ТП всіма учасниками наступних сертифікатів: 1) Копію Сертифікату системи управління якістю відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подання Учасником тендерної пропозиції, із підтвердженням органу сертифікації здійснення щорічного технічного нагляду (згідно умов сертифікату); 2) Також, для підтвердження факту впровадження системи менеджменту на підприємстві Учасника, він повинен мати в штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011 (необхідно надати копію відповідного сертифікату). 3) Копію Сертифікату системи екологiчного управління учасника на відповідність вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подання Учасником тендерної пропозиції, із підтвердженням органу сертифікації здійснення щорічного технічного нагляду (згідно умов сертифікату); 4) Копію Сертифікату на систему управління щодо протидії корупції учасника на відповідність вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подання Учасником тендерної пропозиції, із підтвердженням органу сертифікації здійснення щорічного технічного нагляду (згідно умов сертифікату); 5) Копію Сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці учасника на відповідність вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT), виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подання Учасником тендерної пропозиції, із підтвердженням органу сертифікації здійснення щорічного технічного нагляду (згідно умов сертифікату); 6) Копію Сертифікату на систему управління інформаційною безпекою у відповідності до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 27001:2022 (EN ISO/IEC 27001:2017, IDT; ISO/IEC 27001:2013 including Cor 1:2014 and Cor 2:2015, IDT), виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подання Учасником тендерної пропозиції, із підтвердженням органу сертифікації здійснення щорічного технічного нагляду (згідно умов сертифікату). 7) Копію Сертифікату на систему управління безпекою ланцюга постачання у відповідності до вимог ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT), виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подання Учасником тендерної пропозиції, із підтвердженням органу сертифікації здійснення щорічного технічного нагляду (згідно умов сертифікату). 8) Копію Сертифікату на систему енергетичного менеджменту у відповідності до вимог ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT), виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подання Учасником тендерної пропозиції, із підтвердженням органу сертифікації здійснення щорічного технічного нагляду (згідно умов сертифікату). 9) Для забезпечення дотримання всіх вимог пожежної безпеки при виконанні робіт учасник зобовʼязаний впровадити на підприємстві систему ДСТУ 8828:2019 "Пожежна безпека. Загальні положення." Для підтвердження впровадження системи учасник повинен надати чинний на момент подання пропозиції сертифікат, який було видано на підприємство Учасника органом по сертифікації, акредитованим національним агентством з акредитації України.. (далі- Сертифікати) Вважаємо вказану вимогу незаконною, з огляду на наступне: - по-перше, відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікатів Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що їх не мають, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ їх отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. І при чому робите це без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно на власному бажанні. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-друге, звісно, що будь-яке Товариство може отримати такі Сертифікати Але учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити Ваше бажання щодо наявності таких сертифікатів в учасників і заздалегідь їх отримати. Також для отримання Сертифікатів потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання таких Сертифікатів не є обов’язком для учасників, тому вимога щодо їх наявності прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-третє, в нормі статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.. А наявність в учасника Сертифікату системи управління якістю не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Щодо Сертифікату ДСТУ ISO 90001:2015 Система менеджменту якості. даний Сертифікат не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Так як, учасники будуть надавати Вам не продукцію, а саме роботи то очевидною є необґрунтованість наявності Сертифіката в учасників, а звідси й необґрунтованість та незаконність вимоги, прописаної в Тендерній документації. Для того, щоб прописувати таку вимогу та взагалі мати можливість вимагати від учасників наявність Сертифікату системи управління якістю для початку було б добре ознайомитись зі значенням цього Сертифікату та з тим, що саме він підтверджує. Надаємо Вам інформацію про даний Сертифікат з обґрунтуванням недоречності такої вимоги в даній закупівлі, а саме: 1) Відповідно до Наказу Держспоживстандарту від 22 червня 2009 року №225 затверджено Національний стандарт України «Системи управління якістю», а саме пункт 0.1 «Загальні положення»: «запровадження системи управління якістю має бути стратегічним рішенням організації». Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. 2) Також, відповідно до пункту 0.1 «Загальні положення»: «Цей стандарт можуть застосовувати внутрішні та зовнішні сторони, зокрема органи сертифікації, щоб оцінити здатність організації дотримувати вимоги замовника, законодавчі й регламентувальні вимоги, застосовні до продукції, і власні вимоги організації». Бачимо, що даний Сертифікат застосовується до продукції, а не до виконання робіт, як передбаченого оголошеною Вами закупівлею. 3) Національним стандартом України «Системи управління якістю. Вимоги», частиною 1.1 розділу 1 «Сфера застосування» передбачено: «Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація а) потребує показати свою здатність постійно надавати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; Примітка 1. У цьому стандарті термін «продукція» поширюють лише на а) продукцію, призначену для замовника чи таку, яку він вимагає; b) будь-які передбачені результати процесів виготовлення продукції. Знову ж таки, з наведеної інформації бачимо, що даний Сертифікат системи управління якістю може бути отриманий при наданні продукції, а не послуг чи робіт як в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Отже, враховуючи вищевикладене, вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є абсолютно абсурдною для підтвердження відповідності учасників у даній закупівлі. Щодо Сертифікатів: - ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. (далі- Сертифікати)-2 ці стандарти стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці. Як вже зазначалось, організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави. Що стосується України, то в нас діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар., а в нашому випадку роботу. Для доведення відповідності ми можемо надати копії ліцензії ДАБІУ, Дозволів виданих органами Держпраці та інші документи- отримання яких законодавчо закріплено в Україні. Щодо інших, вимагаємих вами сертифікатів: Вказані стандарти є досить новими на ринку України, і звісно, що мала кількість підприємств вже встигла їх отримати (звісно, мається на увазі ті підприємства- результати роботи яких є продукція, або продукт у сфері ІТ). Ці сертифікати ніяким чином не стосуються будівництва, будівельних робіт, проведення капітальних ремонтів- тощо, і ніяким чином наявність цих Сертифікатів у учасника не може вплинути на виконання робіт, якісно та у встановлені строки. Тим паче Замовник жодним чином не надав обгрунтування у необхідності надання цих Сертифікаті учасниками, порушив вимоги Закону Про публічні закупівлі у частині неправомірного включення до ТД умов тих документів, що не передбачені жодним законом України, та встановив дискримінаційні умови. Також- зазначаємо: Строк з моменту оголошення данної закупівлі становить з від 02.12.2024 12:31 до 17.12.2024 00:00 тобто маємо 2 тижні часу. Ми зв’язалися з декількома центрами які виконують дану сертифікацію- крім того, що дані послуги коштують більше 30 000 грн за один сертифікат. Тобто за 9 сертифікатів потрібно витратити коло 270 000 грн, і по строкам отримання- не менше 3 тижднів, тобто, ми як потенційний учасник просто не встигнемо отримати дані сертифікати- тобто тут для нашого підприємства відбувається дискримінація. З ОГЛЯДУ НА ПЕРЕЛІЧЕНЕ ВИЩЕ- Просимо внести зміни до ТД шляхом виключення вимоги щодо надання у складі пропозиції сертифікатів ISO. Щодо практики АМКУ в аналогічних питаннях, де АМКУ- виніс рішеня про те що вимагання даних сертифікатів є лискримінаційною вимогою: -Рішення Колегії № 11323-р/пк-пз від 24.05.2021, оголошення № UA-2021-04-29-001781-a - Рішення Колегії № 9206-р/пк-пз від 27.04.2021, оголошення № UA-2021-04-01-002563-c - Рішення Колегії № 8809-р/пк-пз від 22.04.2021, оголошення № UA-2021-03-29-002737-a - Рішення Колегії № 4063-р/пк-пз від 03.03.2021, оголошення № UA-2021-02-05-012171-а, і це не вичерпний перелік.
Відповідь: Шановний учаснику, у відповідь на ваше запитання повідомляємо, що тендерна документація розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, з урахуванням змін). Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Відповідно до п.3 ст. 22 Закону: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації».
Дата відповіді: 12.12.2024 20:06
Відповідь надана

щодо дискримінаційних вимог

Номер: b450ade4fe1f4080a84004f5a70fd185
Дата опублікування: 09.12.2024 20:19
Опис: Замовником вимагається надання у складі пропозиції: - Копія чинного договору на вивезення відходів, які будуть утворюватися в процесі виконання робіт. Вважаємо таку вимогу дискримінаційною, та такою що не передбачена Законом. По- перше, такої вимоги не зазначено в жодному Законі чи іншому нормативно-правовому документі щодо наявності такого документу у Учасника на стадії участі у Закупівлі. По-друге: наявність чи відсутність укладеного договору між учасником та підприємством що займається вивезенням чи/та утилізацією відходів, у тому числі і будівельних ні яким чином не впливає на кваліфікацію чи відповідність учасника. Будь-який учасник може укласти такий договір з будь-якою компанією що спеціалізується на відходах вже після підписання Договору про закупівлю. По- третє: наявність такого договору може свідчити про змову з Замовником ще до оголошення закупівлі чи зацікавленість Замовника у перемозі місцевих учасників. Тобто, встановивши таку вимогу, Замовник, штучно поставив одних учасників в більш вигідне становище ніж інших, тобто дискримінував. - Просимо прибрати вимогу щодо надання Копії чинного договору на вивезення відходів, які будуть утворюватися в процесі виконання робіт, з огляду на вищеперелічене.
Відповідь: Доброго дня. Відповідно до Вашого звернення повідомляємо наступне: тендерну документацію розроблено Замовником відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості). Відповідно до умов тендерної документації: «Роботи повинні виконуватись з дотриманням безпечних умов праці та додержання вимог щодо застосування заходів із захисту довкілля». «Під час виконання договору про закупівлю учасник зобов’язується дотримуватись передбачених чинним законодавством вимог щодо застосування заходів із захисту довкілля, в тому числі тих, що передбачені згідно Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про відходи», про що учасником має бути наданий гарантійний лист в складі тендерної пропозиції». Згідно умов Додатку 2 до тендерної документації, передбачено перевезення сміття до 30 км – 313,73 т. За таких обставин, учасник розраховує свою договірну ціну, включаючи туди витрати на вивезення відходів, які будуть утворюватися в процесі виконання робіт ще на стадії подання тендерної пропозиції. Згідно ЗУ «Про управління відходами» від 20 червня 2022 року № 2320-IX, відходи будівництва – це відходи, що утворилися внаслідок діяльності з капітального ремонту, будівництва або знесення будівель і споруд. Суб’єкти господарювання, що здійснюють будівництво або знесення будівель та інженерних споруд, зобов’язані забезпечити роздільне збирання відходів будівництва та знесення, їх облік та передачу суб’єктам господарювання у сфері управління відходами для забезпечення їх оброблення. Отже, прямим обов’язком Учасників – виконавців за договором підряду є забезпечення збирання відходів (будівельного сміття) та передача таких відходів суб’єктам господарювання у сфері управління відходами. Замовник, на момент оцінки документів тендерних пропозицій Учасників має бути впевнений, що такі обов’язки з боку Підрядника будуть виконані і, враховуючи своє право, визначив документальне підтвердження такому факту саме у вигляді копії чинного договору на вивезення відходів, які будуть утворюватися в процесі виконання робіт. Також, слід врахувати, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст.22 Закону). Враховуючи, що чинним законодавством, передбачено обов’язки збирання відходів та передачі їх суб’єктам господарювання у сфері управління відходами, замовником і було встановлено відповідну вимогу до тендерної документації. Вона не є дискримінаційною, оскільки виконати її маже будь-який суб’єкт господарювання (потенційний учасник), уклавши відповідний договір з суб’єктом господарювання у сфері управління відходами. Замовник вважає, що Вами не доведено та документально не підтверджено, чому визначена вимога порушує ваші права та інтереси, адже будь-який учасник, на етапі підготовки документів тендерної пропозиції може укласти договір вивезення відходів, які будуть утворюватися в процесі виконання робіт, з будь-якою компаніє, що спеціалізується на відходах та надати його у складі документів тендерної пропозиції. Поряд з тим, вимога тендерної документації щодо надання учасником договору на вивезення відходів, які будуть утворюватися в процесі виконання робіт, не є дискримінаційною, а лише підтверджує відповідність учасника вимогам чинного природоохоронного законодавства України, в тому числі Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про відходи». Враховуючи вищенаведене, Замовник вважає що вимога не може бути задоволена, зміни до тендерної документації в цій частині вноситись не будуть.
Дата відповіді: 12.12.2024 20:05
Відповідь надана

Щодо розрахунку ДЦ

Номер: fa8f2a9630ec4702ae7ddc646295a8a6
Дата опублікування: 09.12.2024 20:07
Опис: З метою забезпечення повного виконання проектних рішень по виконанню робіт чи потрібно учасникам під чад розрахунку Договірної ціни враховувати зазначену Замовником кількість матеріалів? Чи не буде підставою для відхилення зазначення учасником матеріальних ресурсів в кількості, яка реально буде використовуватися під час виконання робіт?
Відповідь: Доброго дня. Відповідно до Вашого звернення повідомляємо наступне: з метою забезпечення повного виконання проектних рішень по виконанню робіт учасникам потрібно під чад розрахунку Договірної ціни враховувати зазначену Замовником кількість матеріалів. Зазначення учасником матеріальних ресурсів в кількості, іншій ніж це передбачено технічним завдання до предмету закупівлі буде підставою для відхилення. Тендерна пропозиція такого учасника буде відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Дата відповіді: 12.12.2024 20:04
Відповідь надана

Щодо досвіду

Номер: c3914555294b4cad9556a33c7df659af
Дата опублікування: 09.12.2024 19:59
Опис: Шановний Замовнику, Ми є потенційним учасником оголошеної вами закупівлі. При детальному вивченні тендерної документації нами було виявлено ряд дискримінаційних умов в положеннях тендерної документації, а саме: У якості документального підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, Учасником має бути надано в складі документів тендерної пропозиції копії аналогічних договорів, зазначених в довідці, у повному обсязі, а так само разом з копіями оформлених належним чином (з дотриманням вимог до письмової форми правочину, який вчиняється суб’єктом господарської діяльності) первинних облікових документів, форми яких згідно положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (або так само ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, якщо аналогічний договір був укладений протягом періоду дії вказаного ДСТУ, тощо) застосовуються при визначенні вартості виконаних обсягів робіт і проведенні взаєморозрахунків за виконані роботи по об’єктах будівництва, зведення яких здійснюється за рахунок бюджетних коштів згідно аналогічного договору, та щодо всього обсягу фактично виконаних робіт згідно такого договору; позитивні відгуки від замовників робіт згідно виконання кожного з аналогічних договорів, копії яких надано у складі тендерної пропозиції, при цьому такі відгуки мають бути складені на фірмовому бланку замовника робіт (за наявності), завірені підписом керівника такого замовника, окрім цього, кожен відгук повинен містити інформацію про: реквізити договору, щодо виконання якого надається такий відгук (дата укладення, номер за наявності), найменування виконуваних робіт згідно договору, інформацію про суму (вартість) виконаних робіт, достатність технічного потенціалу учасника та наявність необхідної кількості робітничих кадрів під час виконання договору, дотримання учасником вимог чинного законодавства з питань охорони праці та захисту довкілля, всю іншу інформацію, що підтверджує відповідність поданого учасником документального підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору термінам, визначеним згідно загальних положень цього Додатку до тендерної документації. Примітка: - «Аналогічний договір» – це повністю виконаний договір підряду на виконання робіт з: нового будівництва або реконструкції або капітального ремонту мереж (-і) водопостачання, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками. - «Повне виконання аналогічного договору» – вживається у значенні, як належне виконання учасником договірних зобов`язань в повному обсязі згідно аналогічного договору та за умов прийняття виконаних згідно договору робіт замовником згідно аналогічного договору та в повному обсязі. -«Позитивний відгук» - відгук (або рекомендаційний лист, тощо) згідно виконання аналогічного договору (копія якого надана у складі тендерної пропозиції), зміст якого містить інформацію, що підтверджує відсутність з боку замовника робіт претензій, позовів, тощо, та щодо порушення учасником умов договору, згідно виконання якого надається відповідний відгук, а так само відсутність фактів виявлення недоліків щодо якості виконання робіт в процесі експлуатації об’єкту, що стались через неналежне виконання учасником робіт згідно договору. Чим саме керується замовник, коли встановив саме таку кількість договорів? В ЗУ «Про публічні закупівлі» не встановлено такого критерію як кількість аналогічних договорів. Вимагаємо вилучити таку вимогу щодо надання саме 2 договорів, як таку що є необгрунтованою, порушує норми Закону, є дискримінаційною по відношенню до інших учасників, які мають відповідний досвід, але наприклад мають 1 виконаний договір за бюджетні кошти, або мають лише договори які виконані за приватні кошти. Замовник на нашу думку не довів чим саме буде відрізнятися досвід учасників які працюють зв приватному чи бюджетному секторі. Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Згідно частини першої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників. Згідно з п. 2 частини 2, частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Враховуючи вище наведені положення законодавства, відсутність визначення в Законі України «Про публічні закупівлі» поняття «аналогічний договір» та виходячи з принципів здійснення закупівель, Замовник не повинен необґрунтовано обмежувати та звужувати поняття «аналогічний договір» обсягами виконаних робіт/наданих послуг та періодом їх виконання (надання). Так, вважаємо, що вищезгадані умови Тендерної документації грубо порушують передбачені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно положень Закону України «Про публічні закупівлі» для підтвердження відповідності зазначеній кваліфікаційній вимозі достатньо підтвердити наявність досвіду виконання аналогічних договорів (аналогічних до предмету закупівлі), а не обсягів їх виконання чи джерела походження фінансування. Вказаною вимогою Замовник фактично створив перешкоду у доступі до процедури закупівлі тим учасникам, які виконували аналогічні договори в приватному секторі. Зауважимо, що законодавець, передбачаючи можливість для Замовника встановлювати такий кваліфікаційний критерій як виконання аналогічних договорів ставив за мету виключити тих учасників, що не мають взагалі досвіду у відповідному предметі закупівлі і відповідно не зможуть якісно з виконанням технологічного процесу виконати договір в повному обсязі. У цьому ж випадку, на нашу думку Замовник навмисно та необґрунтовано встановив вимогу Встановивши подібні вимоги, Замовник автоматично відхиляє (встановлює дискримінацію) тих учасників, які не мають таких обсягів виконаних робіт, проте повністю відповідають всім іншим вимогам тендерної документації. Замовник штучно обмежує конкуренцію, встановивши дискримінаційні вимоги, які дозволять прийняти участь у тендері дуже обмеженій кількості учасників. Ми, як потенційний Учасник, маємо у наявності обладнання та матеріально-технічну базу, працівників відповідної кваліфікації, маємо значний досвід у цій сфері , маємо аналогічні договори за предметом закупівлі, виконані за приватні кошти. І у Законі України «Про публічні закупівлі», і у інших нормативно-правових актах відсутні обмеження щодо того, що весь необхідний досвід учасник повинен отримати обов’язково за в рамках бюджетного державного/міського фінансування. Позиція щодо дискримінаційності такої умови міститься у Рішенні АМКУ від 20.05.2020 № 9907, оголошення № UA-2020-04-17-006071-b На підставі вищевикладеного, просимо внести зміни до тендерної документації
Відповідь: Доброго дня. Відповідно до Вашого звернення повідомляємо наступне: тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) Відповідно до п.28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей. У тендерній документації зазначаються: - зокрема: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Згідно статті 16 Закону: Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: зокрема: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Відповідно, встановивши вимогу щодо надання не менше 2-х аналогічних договорів, Замовник керувався виключно положеннями статті 16 Закону, яка передбачає право замовника вимагати не лише 1 аналогічний договір, але й декілька. Враховуючи що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст.22 Закону), Замовник вважав за необхідно вимагати не 1 аналогічний договір, а саме: не менше 2-х аналогічних договорів. Відповідною вимогою Замовник не порушує норми законодавства про публічні закупівлі, а потенційні Учасники повинні їх виконувати. Замовник - ВІДДІЛ З ПИТАНЬ УТРИМАННЯ КОМУНАЛЬНОГО МАЙНА ДАЧНЕНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ є бюджетною організацією, закупівля фінансується за рахунок бюджетних коштів. Замовник здійснює закупівлю робіт за предметом «Капітальний ремонт мережі водопостачання від свердловин № 6166, 8020 в межах вулиць Абрикосової, Квіткової, Козацької, Калинової, Лазурної, Яблуневої, Привокзальної, Залізничної, Перемоги, Західної, Миру, Преображенської, Солов’їної, Лікарняної, Шахтарської та провулка Осіннього на території с. Дачне Одеського району Одеської області». Поняття аналогічного договору не визначено Законом та Особливостями, відповідно, Замовник самостійно визначив в тендерній документації, що саме розуміє під таким поняття як «аналогічний договір». Відповідно, Аналогічний договір – це повністю виконаний договір підряду на виконання робіт з: нового будівництва або реконструкції або капітального ремонту мереж (-і) водопостачання, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками. Поряд з тим, слід зауважити, що виконання робіт саме з бюджетними установа, організаціями є специфічним і саме такі договори здійснюються і укладають з урахуванням норм та положень Закону (до набуття чинності Особиливостей) та Закону з урахуванням Особливостей (після набуття чинності Особливостей). Укладені договори між суб’єктами господарювання, які за своєю природою не мають відношення до законодавчої бази, що регулює публічні закупівлі, не розцінюється Замовником як аналогічні договори (і це бачення та розуміння Замовника у даному питанні). Замовник здійснює закупівлю робіт за предметом «Капітальний ремонт мережі водопостачання від свердловин № 6166, 8020 в межах вулиць Абрикосової, Квіткової, Козацької, Калинової, Лазурної, Яблуневої, Привокзальної, Залізничної, Перемоги, Західної, Миру, Преображенської, Солов’їної, Лікарняної, Шахтарської та провулка Осіннього на території с. Дачне Одеського району Одеської області» згідно Закону з урахуванням Особливостей, відповідно, Учасник, який має намір виконати роботи за визначеним предметом закупівлі, на думку Замовника, повинен мати укладений договір, сторони якого керуються не лише Господарським кодексом та Цивільним кодексом, але й Законом (до набуття чинності Особливостей) та Законом з урахуванням Особливостей (після набуття чинності Особливостей). Такий договір і може бути за своєю природою аналогічним. Поряд з тим, слід зауважити, що період виконання аналогічного договору не обмежений. Виконання робіт у приватному секторі обмежує можливості Замовника перевірити їх достеменність , чіткість виконання, дотримання суб’єктами господарювання всіх покладених обов’язків згідно договору. Такий договір не є публічним, не регулюється нормативно-правовими актами у сфери здійснення державних (публічних) закупівель. На противагу виступає договір, який укладений з бюджетною установою. Замовник має право перевірити в публічному доступі і дані про замовника згідно договору і оголошену/опубліковану закупівлю у відкритому доступі і стан виконання договору. Все це Замовник може перевірити у єдиній електронній системі закупівель. Крім того, є можливість перевірити факт повного виконання такого договору у вигляді опублікованого звіту про виконання договору. Такі факти є вкрай важливим для Замовника, враховуючи нестабільний фінансово-економічний період країни. Слід зауважити, що Замовник не обмежив учасників вимогами ані щодо суми аналогічного договору , ані щодо обсягів робіт, які мають бути виконані за таким договором, ані періодом їх виконання (надання). Замовник має на меті аби роботи виконував учасник, який має знання щодо технологічного процесу виконання робіт з ремонту мереж водопостачання, поряд з тим замовник розширив спектр виконання таких робі, визначивши, що це можуть бути роботи з нового будівництва або реконструкції або капітального ремонту. Спектр можливих учасників, які мають досвід виконання робіт з нового будівництва або реконструкції або капітального ремонту мереж (-і) водопостачання досить великий, і Замовник вважає, що не обмежує коло таких учасників. Замовник лише окреслює вимоги до кваліфікації учасників, враховуючи предмет закупівлі, специфіку такої закупівлі та особливості технологічного процесу. Враховуючи вищенаведене, Замовник вважає, що тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію або якимось чином дискримінують учасників. Тендерна документація складена з урахування вимог чинного законодавства з публічних закупівель та враховуючи специфіку предмету закупівлі.
Дата відповіді: 12.12.2024 20:04