-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління (Комплексні консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління)
Закупівля здійснюється відповідно до https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-11-28-018050-a, згідно з технічними вимогами і якісними характеристиками предмета закупівлі. Джерело фінансування закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, – українська. Документи, які не готуються учасником та представлені в складі тендерної пропозиції, можуть бути надані як українською, так і російською мовами. Критерій оцінки – ціна 100%. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені в оголошенні про початок торгів та в Додатку 6.1 до тендерної документації
Завершена
33 135 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 331 350.00 UAH
мін. крок: 1% або 331 350.00 UAH
Період уточнення:
29.11.2024 14:53 - 10.12.2024 00:00
Відповідь надана
порушення Порядку визначення предмета закупівлі
Номер:
40f576748fe443929a00b169c3e91d63
Дата опублікування:
02.12.2024 12:30
Опис:
Уважно ознайомившись з тендерною документацією на закупівлю консультаційних послуг з питань підприємницької діяльності та управління (Комплексні консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління) звертаємось до уповноваженої особи замовника щодо наступного.
До складу послуг, які є предметом закупівлі, включені, відповідно до умов тендерної документації, послуги, які надаються за такими напрямками:
П – супровід з поточних питань оподаткування в Україні,
Ю – супровід з юридичних питань, які стосуються Законодавства України;
КФ – супровід в сфері корпоративних фінансів;
MC – супровід зі стратегії та операційної діяльності,
Ф – супровід, що стосується інтерпретації та застосування Міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ), послуги з ведення бухгалтерського обліку чи складення фінансової звітності, дисконтування, інших податкових питань щодо застосування МСФЗ, Положень (стандартів) бухгалтерського обліку (ПСБО) та Податкового Кодексу України (ПКУ).
Відповідно до тендерної документації, а саме її розділу 1 «Загальні положення», зазначену тендерну документацію складено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIІI від 25.12.2015 р. зі змінами (далі – Закон), Постанови Кабінету міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами (далі – Особливості) та інших нормативних документів чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Таким чином, при визначенні предмета закупівлі та складанні тендерної документації, Замовник зобов’язаний був керуватися, зокрема, Порядком визначення предмета закупівлі (далі – Порядок), який затверджений Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, який на даний час є чинним. Зазначений Порядок встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749. Відповідно до Порядку предмет закупівлі послуг визначається замовником згідно з пунктом 21 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Відповідно до Єдиного закупівельного словника за показником четвертої цифри передбачені:
- 79220000-2 «Податкові послуги» в тому числі 79221000-9 «Консультаційні послуги з питань оподаткування», що за змістом відповідає напрямку П (супровід з поточних питань оподаткування в Україні), визначеному в тендерній документації;
- 79110000-8 «Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва» в тому числі 79111000-5 «Послуги з юридичного консультування» та 79112000-2 «Послуги з юридичного представництва», що за змістом відповідає напрямку Ю (супровід з юридичних питань, які стосуються Законодавства України), визначеному в тендерній документації;
- 79210000-9 «Бухгалтерські та аудиторські послуги» в тому числі 79211000-6 «Бухгалтерські послуги» що за змістом відповідає напрямку Ф (супровід, що стосується інтерпретації та застосування Міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ), послуги з ведення бухгалтерського обліку чи складення фінансової звітності, дисконтування, інших податкових питань щодо застосування МСФЗ, Положень (стандартів) бухгалтерського обліку (ПСБО) та Податкового Кодексу України (ПКУ)), визначеному в тендерній документації;
- 79310000-0 «Послуги з проведення ринкових досліджень» в тому числі 79311400-1 «Послуги з проведення економічних досліджень» які за змістом послуг, що надаються, відповідають напряму КФ (супровід в сфері корпоративних фінансів), визначеному в тендерній документації.
Об’єднання вищевказаних послуг в один предмет закупівлі є прямим порушенням Порядку та призвело до встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації, зокрема в частині підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям. При цьому, враховуючи що у замовника працюють лише фахівці високої кваліфікації, ми не можемо припустити що вони не обізнані з вимогами Порядку. Таким чином вказане порушення було допущено свідомо з метою обмеження кола потенційних учасників закупівлі.
Ми, як учасник, не маємо на меті безпідставно заблокувати той чи інший тендер замовника шляхом оскарження його умов та/або вчиняти будь-які інші дії, які суперечать принципам чесної конкуренції. Наша мета – прийняти участь у тендері в якому всі його сторони дотримуються принципів Закону. Однак ми маємо право на захист наших прав та охоронюваних законом інтересів в умовах, коли замовник свідомо порушує принципи проведення закупівель, визначені Законом.
Пропонуємо замовнику, враховуючи вищевикладене, прийняти рішення про відміну процедури закупівлі у зв’язку із неможливістю усунення порушень та провести процедури закупівель вищевказаних послуг у відповідності із вимогами Закону та Особливостей. В іншому випадку ми будемо змушені вжити передбачені чинним законодавством заходи для захисту наших прав та інтересів.
Відповідь:
Дякуємо за ваш запит і надані зауваження щодо тендерної документації для закупівлі консультаційних послуг з питань підприємницької діяльності та управління.
Формування предмета закупівлі на основі комплексних послуг є усталеною практикою на ринку. Для прикладу, звертаємо вашу увагу на закупівлю АТ «Укргазвидобування» (ідентифікатор закупівлі: UA-2022-10-17-006908-a), яка передбачала надання консультаційних послуг з підприємницької діяльності, включаючи супровід із податкових, юридичних, фінансових та інших питань.
За результатами цієї процедури Державна аудиторська служба України провела моніторинг (ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-01-17-000166) і встановила відсутність порушень у визначенні предмета закупівлі та його структури. Це підтверджує, що об’єднання послуг за такими напрямами є прийнятною та законною практикою.
Наше товариство належить до великих та суспільно значимих суб'єктів господарювання. Це визначає специфіку нашої діяльності, яка вимагає своєчасного, оперативного та професійного реагування на запити, що виникають у ході господарської діяльності.
До таких питань належать податкові, юридичні, фінансові, стратегічні аспекти, а також консультації щодо застосування Міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ). З огляду на масштаб нашої діяльності та галузеву специфіку, ефективність залежить від комплексного підходу до надання консультаційних послуг.
У ході господарської діяльності можуть виникати термінові питання, що потребують оперативної консультації. Надання таких послуг вимагає від виконавця поглибленого розуміння діяльності товариства, його структури, галузевих процесів і специфіки.
Розділення послуг за окремими тендерами може призвести до втрати часу, який потрібен для адаптації різних виконавців до наших умов роботи, а також ускладнити інтеграцію наданих консультацій у загальну стратегію управління та прийняття рішень.
Враховуючи зазначене, ми вважаємо, що предмета закупівлі визначений відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, який затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, а також забезпечує ефективність і оперативність виконання послуг для потреб нашого товариства.
Дата відповіді:
04.12.2024 16:50