-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління (Комплексні консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління)
Закупівля здійснюється відповідно до https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-11-28-018050-a, згідно з технічними вимогами і якісними характеристиками предмета закупівлі. Джерело фінансування закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, – українська. Документи, які не готуються учасником та представлені в складі тендерної пропозиції, можуть бути надані як українською, так і російською мовами. Критерій оцінки – ціна 100%. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені в оголошенні про початок торгів та в Додатку 6.1 до тендерної документації
Завершена
33 135 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 331 350.00 UAH
мін. крок: 1% або 331 350.00 UAH
Період оскарження:
29.11.2024 14:53 - 10.12.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Порушення замовником норм Закону України "Про публічні закупівлі" та інших нормативно-правових актів у сфері публічних закупівель.
Номер:
10341ce096864f15975e308b7d1ce6dc
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-29-011714-a.a1
Назва:
Порушення замовником норм Закону України "Про публічні закупівлі" та інших нормативно-правових актів у сфері публічних закупівель.
Скарга:
Замовником порушені і норми чинного законодавства, зокрема, але не виключно, Закону України "Про публічні закупівлі" та Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльністю в Україні», Особливостей, інших нормативно-правових актів у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Учасник
- UA-2020-01-31-000524-b-limited-reporting.pdf 05.12.2024 15:42
- № 3304-04_53972-06 від 03.09.2020 (1).pdf 05.12.2024 15:42
- UA-2020-04-17-005826-a-limited-reporting.pdf 05.12.2024 15:42
- UA-2020-09-30-006841-a-report.pdf 05.12.2024 15:42
- UA-2023-12-15-012945-a-report.pdf 05.12.2024 15:42
- UA-2021-09-21-006068-c-report.pdf 05.12.2024 15:42
- UA-2024-09-23-012214-a-open.pdf 05.12.2024 15:42
- UA-2024-11-29-011714-a-open.pdf 05.12.2024 15:42
- СКАРГА_АНТИМОН.pdf 05.12.2024 15:42
- UA-2024-11-29-011714-a_teo.pdf 05.12.2024 15:42
- sign.p7s 05.12.2024 16:01
- рішення від 09.12.2024 №19477.pdf 09.12.2024 17:39
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.12.2024 №20103.pdf 18.12.2024 11:06
- рішення від 17.12.2024 №20103.pdf 19.12.2024 10:07
- Пояснення на скаргу UA-2024-11-29-011714-a.a1.docx 11.12.2024 17:11
- Пояснення на скаргу UA-2024-11-29-011714-a.a1.pdf 11.12.2024 17:11
- Додаткові пояснення на скаргу UA-2024-11-29-011714-a.a1.pdf 16.12.2024 17:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.12.2024 17:07
Дата розгляду скарги:
17.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.12.2024 17:39
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
19.12.2024 10:07
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0f013ac90d33411ca752ece90a565639
Заголовок пункту скарги:
Порушення Замовником порядку визначення предмету закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення:
Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно з пунктом 21 частини першої статті 1 Закону послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації.
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі — товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі – Мінекономіки), як Уповноваженим органом, наказом від 15 квітня 2020 року № 708 було затверджено Порядок визначення предмета закупівлі (далі – Порядок).
Цей Порядок встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Відповідно до пункту 3 розділу 1 Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Також Мінекономіки наказом від 11 червня 2020 року №1082 затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі (далі – Порядок №1082).
Порядком №1082 встановлений обов’язок замовника під час розміщення інформації про публічні закупівлі в електронній системі закупівель зазначити в окремих полях наступну інформацію:
- назву предмета закупівлі;
- код предмета закупівлі.
Мінекономіки, як Уповноважений орган, у своєму листі № 3304-04/53972-06 від 03 вересня 2020 року щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель звернуло увагу замовників, що Єдиний закупівельний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр. Код складається з 8 цифр. Предмет закупівлі товарів і послуг згідно з Порядком має визначатися за показником четвертої цифри, тобто за класом. Клас вказують перші чотири цифри (ХХХХ0000-Y).
Отже, виходячи з вищевикладеного, визначення Замовником предмета закупівлі із застосуванням Єдиного закупівельного словника не є довільним та не може визначатися на розсуд Замовника, а повинно здійснюватися з дотриманням, зокрема, вимог Закону, Порядку, Порядку №1082 та відповідати товарам, роботам, послугам що фактично закуповуються.
Невідповідність визначеного замовником предмета закупівлі реальним товарам, роботам і послугам, що закуповуються, відповідно до Закону та Особливостей є підставою для визнання договору нікчемним.
Замовником в електронній системі закупівель 28 листопада 2024 року оприлюднено річний план закупівель UA-P-2024-11-28-018050-a, відповідно до якого предмет закупівлі визначений як «Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління (Комплексні консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління)». Також в річному плані закупівель вказано, що закупівля за Єдиним закупівельним словником відноситься до коду 79410000-1 — Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління.
Аналогічна назва предмету закупівлі та код зазначені в Документації та оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2024-11-29-011714-a .
Безпосередньо у додатку 1 «Технічні вимоги та якісні характеристики предмета закупівлі (технічне завдання) до Документації Замовником наведена наступна інформація щодо переліку та опису послуг, що надаються:
«1.7. Перелік та опис послуг, які надаються за такими напрямками:
П – супровід з поточних питань оподаткування в Україні, в тому числі (але не обмежуючись) проведення податкової діагностики, супроводження в ході податкових перевірок, підготовка (оновлення) облікових політик, інших внутрішніх політик та положень (маркетингових політик, наказів, шаблонів первинних документів), підготовки чи перевірки податкових декларацій та звітності, структурування бізнесу та окремих транзакцій в Україні, документообігу, поточних податкових питань, трансфертного ціноутворення, опис фіскального режиму тощо.
Ю – супровід з юридичних питань, які стосуються Законодавства України, в тому числі але не обмежуючись щодо корпоративного управління та комплаєнсу, супроводу у реалізації інвестиційних та реструктуризаційних проектів, розробки та аналізу проектів договорів, супроводження купівлі-продажу юридичних осіб та активів, супровід Замовника з різних юридичних питань, зокрема щодо ринку енергоносіїв та / або нафтопродуктів, ліцензування та дозвільної діяльності, зовнішньоекономічної діяльності, валютного контролю, антимонопольного регулювання, публічних закупівель, екологічного законодавства та опис інших регуляторних вимог.
КФ – супровід в сфері корпоративних фінансів, в том числі, але не обмежуючись, послуги з фінансового моделювання, оцінки для цілей визначення справедливої вартості та відображення в фінансовій звітності компанії, оцінки та визначення вартості для прийняття управлінських рішень, розробки та валідації інвестиційних програм та бізнес-планів, бізнес-кейсів та презентацій з аналізу проєктів або об’єктів, підтвердження вартості активу чи фінансових умов угоди.
MC – супровід зі стратегії та операційної діяльності, в тому числі щодо покращення функції закупівель, корпоративного управління, інтегрованого планування, супроводження трансформації компаній, створення та управління проектними офісами, розробки функціональних стратегій та цільових операційних моделей, оцінки кількості персоналу, супровід в сфері підвищення ефективності процесів та або з питань впровадження систем обліку, тощо.
Ф – супровід, що стосується інтерпретації та застосування Міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ), послуги з ведення бухгалтерського обліку чи складення фінансової звітності, дисконтування, інших податкових питань щодо застосування МСФЗ, Положень (стандартів) бухгалтерського обліку (ПСБО) та Податкового Кодексу України (ПКУ), включаючи, зокрема, підготовку запитів до податкових органів / Міністерства фінансів України щодо питань трактовки положень ПСБУ, МСФЗ та ПКУ.»
Отже Замовником фактично визначені окремі номенклатурні позиції послуг що надаються, а саме:
П – супровід з поточних питань оподаткування в Україні;
Ю – супровід з юридичних питань, які стосуються Законодавства України;
КФ – супровід в сфері корпоративних фінансів;
MC – супровід зі стратегії та операційної діяльності;
Ф – супровід, що стосується інтерпретації та застосування Міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ), послуги з ведення бухгалтерського обліку чи складення фінансової звітності, дисконтування, інших податкових питань щодо застосування МСФЗ, Положень (стандартів) бухгалтерського обліку (ПСБО) та Податкового Кодексу України (ПКУ).
Відповідно до Єдиного закупівельного словника до коду 79410000-1 — Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління за показником п’ятої цифри (категорія) відносяться наступні послуги:
- 79411000-8 «Консультаційні послуги з питань загального управління»;
- 79412000-5 «Консультаційні послуги з питань управління фінансами»;
- 79413000-2 «Консультаційні послуги з питань управління маркетингом»;
- 79414000-9 «Консультаційні послуги з питань управління людськими ресурсами»;
- 79415000-6 «Консультаційні послуги з питань управління виробничим процесом»;
- 79416000-3 «Послуги з організації та підтримки зв’язків із громадськістю»;
- 79417000-0 «Консультаційні послуги з питань безпеки»;
- 79418000-7 «Консультаційні послуги з питань закупівель»;
- 79419000-4 «Консультаційні послуги з питань оцінювання».
Отже, як вбачається із наведеного, вищевказаний клас та категорії Єдиного закупівельного словника не відповідають змісту послуг, які повинні надаватися за напрямками П – супровід з поточних питань оподаткування в Україні , Ю – супровід з юридичних питань, які стосуються Законодавства України та Ф – супровід, що стосується інтерпретації та застосування Міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ), послуги з ведення бухгалтерського обліку чи складення фінансової звітності, дисконтування, інших податкових питань щодо застосування МСФЗ, Положень (стандартів) бухгалтерського обліку (ПСБО) та Податкового Кодексу України (ПКУ).
Єдиний закупівельний словник містить класи послуг, які за своєю суттю відповідають послугам, що передбачені за вищевказаними напрямками, та які, відповідно до Закону та Порядку, повинен був застосувати Замовник під час визначення предмету закупівлі таких послуг.
Так для визначення предмету закупівлі послуг відповідно до вимог Закону та Порядку Замовник мав застосувати:
- за напрямом Ю – супровід з юридичних питань, які стосуються Законодавства України код 79110000-8 «Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва»;
- за напрямом П – супровід з поточних питань оподаткування в Україні код 79220000-2 «Податкові послуги», до якого за показником п’ятої цифри (категорія) відносяться консультаційні послуги з питань оподаткування (79221000-9);
- г за напрямом Ф – супровід, що стосується інтерпретації та застосування Міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ), послуги з ведення бухгалтерського обліку чи складення фінансової звітності, дисконтування, інших податкових питань щодо застосування МСФЗ, Положень (стандартів) бухгалтерського обліку (ПСБО) та Податкового Кодексу України (ПКУ) код 79210000-9 «Бухгалтерські та аудиторські послуги», до якого за показником п’ятої цифри (категорія) відносяться бухгалтерські послуги (79211000-6).
Також звертаємо увагу на включення Замовником до переліку послуг за напрямком КФ – супровід в сфері корпоративних фінансів послуг з оцінки для цілей визначення справедливої вартості та відображення в фінансовій звітності компанії, оцінки та визначення вартості для прийняття управлінських рішень.
Ознайомившись з техніко економічним обґрунтуванням закупівлі (знаходиться за посиланням https://tsoua.com/wp-content/uploads/2024/12/UA-2024-11-29-011714-a_teo.pdf) Скаржник стверджує, що предмет закупівлі в цій частині передбачає саме закупівлю послуг з оцінки, а не консультацій, пов’язаних з наданням таких послуг. Так в Техніко-економічному обґрунтуванні закупівлі Замовником зазначено, що закупівля здійснюється згідно рішення Наглядової ради від 05 листопада 2024 року щодо затвердження основних умов договору, що укладатиметься з оцінювачем майна Товариства для проходження аудиту фінансової звітності Товариства, підготовленої у відповідності до Міжнародних стандартів фінансової звітності, а також завершення дії договору №4600005606 з ТОВ «ПрайсвотерхаусКуперс» від 10 лютого 2022 року про надання консультаційних послуг з податкових питань і МСФЗ для підтримки бухгалтерського обліку та звітності. Отже, виходячи з вищенаведеного, однією зі складових послуг, що передбачені предметом закупівлі, є саме послуги з оцінки.
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель, Замовником на даний час здійснюється закупівля за процедурою відкриті торги згідно з оголошенням UA-2024-09-23-012214-a за предметом закупівлі «Послуги з проведення ринкових досліджень (Проведення незалежної оцінки та тесту на наявність економічного знецінення активів (основних засобів) з метою формування фінансової звітності, складеної у відповідності до Міжнародних стандартів фінансової звітності)», код за Єдиним закупівельним словником 79310000-0 «Послуги з проведення ринкових досліджень». Таким чином Замовником одночасно з проведенням закупівлі UA-2024-09-23-012214-a оголошено закупівлю аналогічних послуг, але вже в межах закупівлі, яка оскаржується.
Вищезазначені дії Замовника порушують принципи Закону, а саме принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Невідповідність визначеного замовником предмета закупівлі реальним послугам, що закуповуються, обмежують конкуренцію та впливають на доступ потенційних учасників, в тому числі Скаржника, до закупівлі.
Відповідно до статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі:
1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону;
2) укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону;
3) укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону;
4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п`ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв`язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону;
5) якщо назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.
Аналогічне за змістом положення міститься у пункті 21 Особливостей.
Згідно з частиною другою статті 215 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Згідно з приписами статті 217 ЦК України недійсність окремої частини правочину не має наслідком недійсності інших його частин і правочину в цілому, якщо можна припустити, що правочин був би вчинений і без включення до нього недійсної частини.
Нікчемний правочин є недійсним вже в момент свого вчинення (ab initio), і незалежно від волі будь-якої особи, автоматично (ipso iure). Нікчемність правочину має абсолютний ефект, оскільки діє щодо всіх (erga omnes). Нікчемний правочин не створює юридичних наслідків, тобто, не зумовлює переходу/набуття/зміни/встановлення/припинення прав ні для кого. Саме тому посилатися на нікчемність правочину може будь-хто.
При цьому, оскільки відповідний правочин є нікчемним з моменту укладення на підставі частини другої статті 215 ЦК України та, відповідно, наслідки нікчемності правочину також настають для сторін у силу вимог закону.
Скаржник має можливість надати Замовнику послуги, визначеним ним за окремими напрямками, у разі проведення їх закупівель у відповідності з вимогами чинного законодавства. Однак протиправне об’єднання Замовником таких послуг в одну закупівлю позбавляє Скаржника такої можливості, оскільки укладання договору, який містить високу вірогідність визнання його нікчемним, суперечить інтересам Скаржника.
Разом з тим, з інформації, що міститься в електронній системі закупівель, в частині закупівель Замовником послуг (юридичні, податкові, оціночні тощо), слідує, що Замовнику відомі відповідні коди Єдиного закупівельного словника та Замовник використовує їх при проведені закупівель, наприклад:
1) Юридичні послуги:
послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (Консультування з юридичних питань, що виникають під час діяльності органу Товариства) код ДК 021:2015:79110000-8, ідентифікатор закупівлі UA-2020-04-17-005826-а;
Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва), код ДК 021:2015:79110000-8, ідентифікатор закупівлі UA-2021-09-21-006068-c
2) Податкові послуги:
Податкові послуги (Консультаційні послуги з питань оподаткування), код ДК 021:2015:79220000-2, ідентифікатор закупівлі UA-2020-01-31-000524-b
3) Послуги з оцінки:
Послуги з проведення ринкових досліджень (Проведення незалежної оцінки активів (основних засобів) з метою формування фінансової звітності, складеної у відповідності до Міжнародних стандартів фінансової звітності), код ДК 021:2015:79310000-0, ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-15-012945-a;
Послуги з проведення ринкових досліджень (Проведення незалежної оцінки та тесту на наявність економічного знецінення активів (основних засобів) з метою формування фінансової звітності, складеної у відповідності до Міжнародних стандартів фінансової звітності) код ДК 021:2015:79310000-0, ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-23-012214-a.
4) Бухгалтерські послуги
Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудиторські послуги) Accounting and auditing services (Аuditing services), код ДК 021:2015:79210000-9, ідентифікатор закупівлі UA-2020-09-30-006841-a.
Проте, в оскаржувальній закупівлі штучно об’єднавши різні за своїм змістом послуги всупереч вимогам Порядку та положень Закону в один предмет Замовник грубо порушив законодавство у сфері публічних закупівель, а також наші права та законні інтереси, як учасника закупівель.
Окрім цього наслідком такого протиправного об’єднання предметів закупівель є встановлення Замовником в Документації безпрецедентних дискримінаційних вимог в частині залучення персоналу та наявності у учасника досвіду виконання аналогічних договорів.
Відповідно до вимог додатку 2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та вимоги до неї» Документації учасник для підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів повинен у складі своєї тендерної пропозиції надати НЕ МЕНШЕ 20 ДОГОВОРІВ, в яких об’єктом дослідження, консультацій чи супроводу є суб’єкти господарювання чи відносини в сегменті видобутку, транспортування, переробки та продажу нафти, нафтопродуктів або газу в тому числі НЕ МЕНШЕ 10 ДОГОВОРІВ для (в інтересах) або об’єктом якого є господарське товариство, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі або господарське товариство, 50 і більше відсотків акцій (часток) якого належать господарському товариству, частка держави в якому становить 100 відсотків, що працює в сегменті видобутку, транспортування, переробки та продажу нафти, нафтопродуктів або газу та вартість активів або чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) якого становить не менш ніж 3 (три) мільярди гривень (або еквівалент у іншій валюті) за результатами останньої публічно доступної фінансової звітності.
Встановлення таких дискримінаційних вимог позбавляє потенційних учасників процедури закупівлі, окрім заздалегідь визначених Замовником, прийняти участь у процедурі закупівлі.
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі — товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі – Мінекономіки), як Уповноваженим органом, наказом від 15 квітня 2020 року № 708 було затверджено Порядок визначення предмета закупівлі (далі – Порядок).
Цей Порядок встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Відповідно до пункту 3 розділу 1 Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Також Мінекономіки наказом від 11 червня 2020 року №1082 затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі (далі – Порядок №1082).
Порядком №1082 встановлений обов’язок замовника під час розміщення інформації про публічні закупівлі в електронній системі закупівель зазначити в окремих полях наступну інформацію:
- назву предмета закупівлі;
- код предмета закупівлі.
Мінекономіки, як Уповноважений орган, у своєму листі № 3304-04/53972-06 від 03 вересня 2020 року щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель звернуло увагу замовників, що Єдиний закупівельний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр. Код складається з 8 цифр. Предмет закупівлі товарів і послуг згідно з Порядком має визначатися за показником четвертої цифри, тобто за класом. Клас вказують перші чотири цифри (ХХХХ0000-Y).
Отже, виходячи з вищевикладеного, визначення Замовником предмета закупівлі із застосуванням Єдиного закупівельного словника не є довільним та не може визначатися на розсуд Замовника, а повинно здійснюватися з дотриманням, зокрема, вимог Закону, Порядку, Порядку №1082 та відповідати товарам, роботам, послугам що фактично закуповуються.
Невідповідність визначеного замовником предмета закупівлі реальним товарам, роботам і послугам, що закуповуються, відповідно до Закону та Особливостей є підставою для визнання договору нікчемним.
Замовником в електронній системі закупівель 28 листопада 2024 року оприлюднено річний план закупівель UA-P-2024-11-28-018050-a, відповідно до якого предмет закупівлі визначений як «Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління (Комплексні консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління)». Також в річному плані закупівель вказано, що закупівля за Єдиним закупівельним словником відноситься до коду 79410000-1 — Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління.
Аналогічна назва предмету закупівлі та код зазначені в Документації та оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2024-11-29-011714-a .
Безпосередньо у додатку 1 «Технічні вимоги та якісні характеристики предмета закупівлі (технічне завдання) до Документації Замовником наведена наступна інформація щодо переліку та опису послуг, що надаються:
«1.7. Перелік та опис послуг, які надаються за такими напрямками:
П – супровід з поточних питань оподаткування в Україні, в тому числі (але не обмежуючись) проведення податкової діагностики, супроводження в ході податкових перевірок, підготовка (оновлення) облікових політик, інших внутрішніх політик та положень (маркетингових політик, наказів, шаблонів первинних документів), підготовки чи перевірки податкових декларацій та звітності, структурування бізнесу та окремих транзакцій в Україні, документообігу, поточних податкових питань, трансфертного ціноутворення, опис фіскального режиму тощо.
Ю – супровід з юридичних питань, які стосуються Законодавства України, в тому числі але не обмежуючись щодо корпоративного управління та комплаєнсу, супроводу у реалізації інвестиційних та реструктуризаційних проектів, розробки та аналізу проектів договорів, супроводження купівлі-продажу юридичних осіб та активів, супровід Замовника з різних юридичних питань, зокрема щодо ринку енергоносіїв та / або нафтопродуктів, ліцензування та дозвільної діяльності, зовнішньоекономічної діяльності, валютного контролю, антимонопольного регулювання, публічних закупівель, екологічного законодавства та опис інших регуляторних вимог.
КФ – супровід в сфері корпоративних фінансів, в том числі, але не обмежуючись, послуги з фінансового моделювання, оцінки для цілей визначення справедливої вартості та відображення в фінансовій звітності компанії, оцінки та визначення вартості для прийняття управлінських рішень, розробки та валідації інвестиційних програм та бізнес-планів, бізнес-кейсів та презентацій з аналізу проєктів або об’єктів, підтвердження вартості активу чи фінансових умов угоди.
MC – супровід зі стратегії та операційної діяльності, в тому числі щодо покращення функції закупівель, корпоративного управління, інтегрованого планування, супроводження трансформації компаній, створення та управління проектними офісами, розробки функціональних стратегій та цільових операційних моделей, оцінки кількості персоналу, супровід в сфері підвищення ефективності процесів та або з питань впровадження систем обліку, тощо.
Ф – супровід, що стосується інтерпретації та застосування Міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ), послуги з ведення бухгалтерського обліку чи складення фінансової звітності, дисконтування, інших податкових питань щодо застосування МСФЗ, Положень (стандартів) бухгалтерського обліку (ПСБО) та Податкового Кодексу України (ПКУ), включаючи, зокрема, підготовку запитів до податкових органів / Міністерства фінансів України щодо питань трактовки положень ПСБУ, МСФЗ та ПКУ.»
Отже Замовником фактично визначені окремі номенклатурні позиції послуг що надаються, а саме:
П – супровід з поточних питань оподаткування в Україні;
Ю – супровід з юридичних питань, які стосуються Законодавства України;
КФ – супровід в сфері корпоративних фінансів;
MC – супровід зі стратегії та операційної діяльності;
Ф – супровід, що стосується інтерпретації та застосування Міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ), послуги з ведення бухгалтерського обліку чи складення фінансової звітності, дисконтування, інших податкових питань щодо застосування МСФЗ, Положень (стандартів) бухгалтерського обліку (ПСБО) та Податкового Кодексу України (ПКУ).
Відповідно до Єдиного закупівельного словника до коду 79410000-1 — Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління за показником п’ятої цифри (категорія) відносяться наступні послуги:
- 79411000-8 «Консультаційні послуги з питань загального управління»;
- 79412000-5 «Консультаційні послуги з питань управління фінансами»;
- 79413000-2 «Консультаційні послуги з питань управління маркетингом»;
- 79414000-9 «Консультаційні послуги з питань управління людськими ресурсами»;
- 79415000-6 «Консультаційні послуги з питань управління виробничим процесом»;
- 79416000-3 «Послуги з організації та підтримки зв’язків із громадськістю»;
- 79417000-0 «Консультаційні послуги з питань безпеки»;
- 79418000-7 «Консультаційні послуги з питань закупівель»;
- 79419000-4 «Консультаційні послуги з питань оцінювання».
Отже, як вбачається із наведеного, вищевказаний клас та категорії Єдиного закупівельного словника не відповідають змісту послуг, які повинні надаватися за напрямками П – супровід з поточних питань оподаткування в Україні , Ю – супровід з юридичних питань, які стосуються Законодавства України та Ф – супровід, що стосується інтерпретації та застосування Міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ), послуги з ведення бухгалтерського обліку чи складення фінансової звітності, дисконтування, інших податкових питань щодо застосування МСФЗ, Положень (стандартів) бухгалтерського обліку (ПСБО) та Податкового Кодексу України (ПКУ).
Єдиний закупівельний словник містить класи послуг, які за своєю суттю відповідають послугам, що передбачені за вищевказаними напрямками, та які, відповідно до Закону та Порядку, повинен був застосувати Замовник під час визначення предмету закупівлі таких послуг.
Так для визначення предмету закупівлі послуг відповідно до вимог Закону та Порядку Замовник мав застосувати:
- за напрямом Ю – супровід з юридичних питань, які стосуються Законодавства України код 79110000-8 «Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва»;
- за напрямом П – супровід з поточних питань оподаткування в Україні код 79220000-2 «Податкові послуги», до якого за показником п’ятої цифри (категорія) відносяться консультаційні послуги з питань оподаткування (79221000-9);
- г за напрямом Ф – супровід, що стосується інтерпретації та застосування Міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ), послуги з ведення бухгалтерського обліку чи складення фінансової звітності, дисконтування, інших податкових питань щодо застосування МСФЗ, Положень (стандартів) бухгалтерського обліку (ПСБО) та Податкового Кодексу України (ПКУ) код 79210000-9 «Бухгалтерські та аудиторські послуги», до якого за показником п’ятої цифри (категорія) відносяться бухгалтерські послуги (79211000-6).
Також звертаємо увагу на включення Замовником до переліку послуг за напрямком КФ – супровід в сфері корпоративних фінансів послуг з оцінки для цілей визначення справедливої вартості та відображення в фінансовій звітності компанії, оцінки та визначення вартості для прийняття управлінських рішень.
Ознайомившись з техніко економічним обґрунтуванням закупівлі (знаходиться за посиланням https://tsoua.com/wp-content/uploads/2024/12/UA-2024-11-29-011714-a_teo.pdf) Скаржник стверджує, що предмет закупівлі в цій частині передбачає саме закупівлю послуг з оцінки, а не консультацій, пов’язаних з наданням таких послуг. Так в Техніко-економічному обґрунтуванні закупівлі Замовником зазначено, що закупівля здійснюється згідно рішення Наглядової ради від 05 листопада 2024 року щодо затвердження основних умов договору, що укладатиметься з оцінювачем майна Товариства для проходження аудиту фінансової звітності Товариства, підготовленої у відповідності до Міжнародних стандартів фінансової звітності, а також завершення дії договору №4600005606 з ТОВ «ПрайсвотерхаусКуперс» від 10 лютого 2022 року про надання консультаційних послуг з податкових питань і МСФЗ для підтримки бухгалтерського обліку та звітності. Отже, виходячи з вищенаведеного, однією зі складових послуг, що передбачені предметом закупівлі, є саме послуги з оцінки.
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель, Замовником на даний час здійснюється закупівля за процедурою відкриті торги згідно з оголошенням UA-2024-09-23-012214-a за предметом закупівлі «Послуги з проведення ринкових досліджень (Проведення незалежної оцінки та тесту на наявність економічного знецінення активів (основних засобів) з метою формування фінансової звітності, складеної у відповідності до Міжнародних стандартів фінансової звітності)», код за Єдиним закупівельним словником 79310000-0 «Послуги з проведення ринкових досліджень». Таким чином Замовником одночасно з проведенням закупівлі UA-2024-09-23-012214-a оголошено закупівлю аналогічних послуг, але вже в межах закупівлі, яка оскаржується.
Вищезазначені дії Замовника порушують принципи Закону, а саме принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Невідповідність визначеного замовником предмета закупівлі реальним послугам, що закуповуються, обмежують конкуренцію та впливають на доступ потенційних учасників, в тому числі Скаржника, до закупівлі.
Відповідно до статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі:
1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону;
2) укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону;
3) укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону;
4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п`ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв`язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону;
5) якщо назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.
Аналогічне за змістом положення міститься у пункті 21 Особливостей.
Згідно з частиною другою статті 215 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Згідно з приписами статті 217 ЦК України недійсність окремої частини правочину не має наслідком недійсності інших його частин і правочину в цілому, якщо можна припустити, що правочин був би вчинений і без включення до нього недійсної частини.
Нікчемний правочин є недійсним вже в момент свого вчинення (ab initio), і незалежно від волі будь-якої особи, автоматично (ipso iure). Нікчемність правочину має абсолютний ефект, оскільки діє щодо всіх (erga omnes). Нікчемний правочин не створює юридичних наслідків, тобто, не зумовлює переходу/набуття/зміни/встановлення/припинення прав ні для кого. Саме тому посилатися на нікчемність правочину може будь-хто.
При цьому, оскільки відповідний правочин є нікчемним з моменту укладення на підставі частини другої статті 215 ЦК України та, відповідно, наслідки нікчемності правочину також настають для сторін у силу вимог закону.
Скаржник має можливість надати Замовнику послуги, визначеним ним за окремими напрямками, у разі проведення їх закупівель у відповідності з вимогами чинного законодавства. Однак протиправне об’єднання Замовником таких послуг в одну закупівлю позбавляє Скаржника такої можливості, оскільки укладання договору, який містить високу вірогідність визнання його нікчемним, суперечить інтересам Скаржника.
Разом з тим, з інформації, що міститься в електронній системі закупівель, в частині закупівель Замовником послуг (юридичні, податкові, оціночні тощо), слідує, що Замовнику відомі відповідні коди Єдиного закупівельного словника та Замовник використовує їх при проведені закупівель, наприклад:
1) Юридичні послуги:
послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (Консультування з юридичних питань, що виникають під час діяльності органу Товариства) код ДК 021:2015:79110000-8, ідентифікатор закупівлі UA-2020-04-17-005826-а;
Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва), код ДК 021:2015:79110000-8, ідентифікатор закупівлі UA-2021-09-21-006068-c
2) Податкові послуги:
Податкові послуги (Консультаційні послуги з питань оподаткування), код ДК 021:2015:79220000-2, ідентифікатор закупівлі UA-2020-01-31-000524-b
3) Послуги з оцінки:
Послуги з проведення ринкових досліджень (Проведення незалежної оцінки активів (основних засобів) з метою формування фінансової звітності, складеної у відповідності до Міжнародних стандартів фінансової звітності), код ДК 021:2015:79310000-0, ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-15-012945-a;
Послуги з проведення ринкових досліджень (Проведення незалежної оцінки та тесту на наявність економічного знецінення активів (основних засобів) з метою формування фінансової звітності, складеної у відповідності до Міжнародних стандартів фінансової звітності) код ДК 021:2015:79310000-0, ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-23-012214-a.
4) Бухгалтерські послуги
Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудиторські послуги) Accounting and auditing services (Аuditing services), код ДК 021:2015:79210000-9, ідентифікатор закупівлі UA-2020-09-30-006841-a.
Проте, в оскаржувальній закупівлі штучно об’єднавши різні за своїм змістом послуги всупереч вимогам Порядку та положень Закону в один предмет Замовник грубо порушив законодавство у сфері публічних закупівель, а також наші права та законні інтереси, як учасника закупівель.
Окрім цього наслідком такого протиправного об’єднання предметів закупівель є встановлення Замовником в Документації безпрецедентних дискримінаційних вимог в частині залучення персоналу та наявності у учасника досвіду виконання аналогічних договорів.
Відповідно до вимог додатку 2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та вимоги до неї» Документації учасник для підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів повинен у складі своєї тендерної пропозиції надати НЕ МЕНШЕ 20 ДОГОВОРІВ, в яких об’єктом дослідження, консультацій чи супроводу є суб’єкти господарювання чи відносини в сегменті видобутку, транспортування, переробки та продажу нафти, нафтопродуктів або газу в тому числі НЕ МЕНШЕ 10 ДОГОВОРІВ для (в інтересах) або об’єктом якого є господарське товариство, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі або господарське товариство, 50 і більше відсотків акцій (часток) якого належать господарському товариству, частка держави в якому становить 100 відсотків, що працює в сегменті видобутку, транспортування, переробки та продажу нафти, нафтопродуктів або газу та вартість активів або чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) якого становить не менш ніж 3 (три) мільярди гривень (або еквівалент у іншій валюті) за результатами останньої публічно доступної фінансової звітності.
Встановлення таких дискримінаційних вимог позбавляє потенційних учасників процедури закупівлі, окрім заздалегідь визначених Замовником, прийняти участь у процедурі закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Документи, що підтверджують порушення з боку замовника
-
Повʼязаний документ:
UA-2024-11-29-011714-a-open.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи, що підтверджують порушення з боку замовника
-
Повʼязаний документ:
UA-2024-11-29-011714-a_teo.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи, що підтверджують порушення з боку замовника
-
Повʼязаний документ:
UA-2024-09-23-012214-a-open.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи, що підтверджують порушення з боку замовника
-
Повʼязаний документ:
UA-2023-12-15-012945-a-report.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи, що підтверджують порушення з боку замовника
-
Повʼязаний документ:
UA-2021-09-21-006068-c-report.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи, що підтверджують порушення з боку замовника
-
Повʼязаний документ:
UA-2020-09-30-006841-a-report.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи, що підтверджують порушення з боку замовника
-
Повʼязаний документ:
UA-2020-04-17-005826-a-limited-reporting.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи, що підтверджують порушення з боку замовника
-
Повʼязаний документ:
UA-2020-01-31-000524-b-limited-reporting.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи, що підтверджують порушення з боку замовника
-
Повʼязаний документ:
№ 3304-04_53972-06 від 03.09.2020 (1).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі
×
-
Зобов’язати Замовника відмінити процедуру закупівлі відповідно до підпункту другого пункту 50 Особливостей (неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель)
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
c9293847bb8949f7b5228ea56f724ff8
Заголовок пункту скарги:
Порушення Замовником вимог статті 22 Закону
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Скаржник є доброчесним учасником екосистеми у сфері публічних закупівель та дотримується правил етичної поведінки у цій сфері.
Зокрема Скаржником під час вивчення оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-11-29-011714-a та Документації виявлені невідповідності, які унеможливлюють підготовку тендерних пропозицій та порушують права потенційних учасників торгів, в тому числі Скаржника. З метою усунення таких невідповідностей та недопущення їх Замовником в майбутньому Скаржник повідомляє про наступне.
Відповідно до пункту 24 Особливостей замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку № 1082, та Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Пунктом 26 Особливостей передбачено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до пункту 5 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити, зокрема, інформацію щодо обсягу і місця виконання робіт чи надання послуг.
Згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів UA-2024-11-29-011714-a за предметом закупівлі «Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління (Комплексні консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління)» обсяг надання послуг становить 1 послугу.
Відповідно до частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію щодо місця, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги. Замовником в розділі І «Загальні положення» Документації зазначено, що інформація щодо кількості, місця поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг зазначено в додатку 1 та/або додатку 4 до Документації.
Як додаток 1 до Документації так і додаток 4 до Документації не містять кількості послуг, яка б відповідала інформації, зазначеній в оголошенні про проведення закупівлі. Натомість у вказаних додатках зазначена інформації щодо граничної кількості робочих годин послуг, які надаються за договором.
Така невідповідність між умовами оголошення та Документації є дискримінацією по відношенню до учасників процедури закупівлі, зокрема Скаржника, оскільки не дає можливості визначитися, який саме обсяг послуг та в яких одиницях виміру визначений Замовником.
Також, відповідно до пункту 1.2 Додатку 1 до Документації послуги надаються виключно на підставі письмових заявок Замовника, в яких будуть зазначені конкретні завдання та інші необхідні дані, важливі та потрібні умови надання послуг (далі – Заявка).
З урахуванням неузгодженості (невизначеності) обсягів в Документації, а також наведеного вище слідує, що інформація, в тому числі про конкретні обсяги стане відомою учаснику – переможцю, з яким буде укладено договір лише під час виконання такого договору, шляхом отримання відповідної заявки від Замовника. Вказане порушує принципи закупівель, а також права та інтереси учасників закупівель, зокрема Скаржника.
Зокрема Скаржником під час вивчення оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-11-29-011714-a та Документації виявлені невідповідності, які унеможливлюють підготовку тендерних пропозицій та порушують права потенційних учасників торгів, в тому числі Скаржника. З метою усунення таких невідповідностей та недопущення їх Замовником в майбутньому Скаржник повідомляє про наступне.
Відповідно до пункту 24 Особливостей замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку № 1082, та Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Пунктом 26 Особливостей передбачено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до пункту 5 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити, зокрема, інформацію щодо обсягу і місця виконання робіт чи надання послуг.
Згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів UA-2024-11-29-011714-a за предметом закупівлі «Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління (Комплексні консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління)» обсяг надання послуг становить 1 послугу.
Відповідно до частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію щодо місця, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги. Замовником в розділі І «Загальні положення» Документації зазначено, що інформація щодо кількості, місця поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг зазначено в додатку 1 та/або додатку 4 до Документації.
Як додаток 1 до Документації так і додаток 4 до Документації не містять кількості послуг, яка б відповідала інформації, зазначеній в оголошенні про проведення закупівлі. Натомість у вказаних додатках зазначена інформації щодо граничної кількості робочих годин послуг, які надаються за договором.
Така невідповідність між умовами оголошення та Документації є дискримінацією по відношенню до учасників процедури закупівлі, зокрема Скаржника, оскільки не дає можливості визначитися, який саме обсяг послуг та в яких одиницях виміру визначений Замовником.
Також, відповідно до пункту 1.2 Додатку 1 до Документації послуги надаються виключно на підставі письмових заявок Замовника, в яких будуть зазначені конкретні завдання та інші необхідні дані, важливі та потрібні умови надання послуг (далі – Заявка).
З урахуванням неузгодженості (невизначеності) обсягів в Документації, а також наведеного вище слідує, що інформація, в тому числі про конкретні обсяги стане відомою учаснику – переможцю, з яким буде укладено договір лише під час виконання такого договору, шляхом отримання відповідної заявки від Замовника. Вказане порушує принципи закупівель, а також права та інтереси учасників закупівель, зокрема Скаржника.
×
-
Назва доказу:
Документ, що підтверджує наявність порушень
-
Повʼязаний документ:
UA-2024-11-29-011714-a-open.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни в Документацію з метою усунення вищевказаних невідповідностей
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
c36c75cc562e4aaaa92e04aebaf33d36
Заголовок пункту скарги:
Порушення Замовником вимог статті 22 Закону.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Скаржником під час вивчення Документації виявлені невідповідності, які унеможливлюють підготовку тендерних пропозицій та порушують права потенційних учасників торгів, в тому числі Скаржника. З метою усунення таких невідповідностей та недопущення їх Замовником в майбутньому Скаржник повідомляє про наступне.
Відповідно до частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
У додатку 1 «Технічні вимоги та якісні характеристики предмета закупівлі (технічне завдання)» до Документації Замовником наведена інформація щодо переліку та опису послуг, що надаються, зокрема стосовно послуг за напрямом КФ – супровід в сфері корпоративних фінансів вказано наступне:
«-КФ – супровід в сфері корпоративних фінансів, в том числі, але не обмежуючись, послуги з фінансового моделювання, оцінки для цілей визначення справедливої вартості та відображення в фінансовій звітності компанії, оцінки та визначення вартості для прийняття управлінських рішень, розробки та валідації інвестиційних програм та бізнес-планів, бізнес-кейсів та презентацій з аналізу проєктів або об’єктів, підтвердження вартості активу чи фінансових умов угоди.»
Звертаємо увагу, що зазначений Замовником перелік послуг по цьому напрямку не є вичерпним, що суперечить вимогам статті 22 Закону.
Також замовником у цьому додатку наведена орієнтовна кількість робочих годин, які надаються по цьому напрямку із зазначенням не назви послуги, до якої вони відносяться, а назви посади фахівця, який такі послуги повинен надавати:
Поз. Спеціаліст Напрямок
П Ю КФ МС Ф
1 Партнер 37 31 134 43 75
2 Директор 74 63 375 88 150
3 Старший менеджер 185 156 587 175 380
4 Менеджер 186 157 587 174 380
5 Старший консультант 297 250 915 350 605
6 Консультант 185 157 590 175 380
7 Помічник 186 156 562 175 380
8 Загальна сума 1 150 970 3 750 1 180 2 350
Як Скаржник зазначав у пункті 1 цієї скарги, відповідно до інформації в Документації та Техніко-економічного обґрунтування закупівлі предмет послуги за напрямом КФ – супровід в сфері корпоративних фінансів передбачають проведення оцінки для цілей визначення справедливої вартості та відображення в фінансовій звітності компанії та оцінки та визначення вартості для прийняття управлінських рішень.
Правові засади здійснення оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності в Україні визначаються Законом України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» (надалі – Закон про оцінку). Статтею 3 Закону про оцінку встановлено, що оцінка майна, майнових прав (далі – оцінка майна) - це процес визначення їх вартості на дату оцінки за процедурою, встановленою нормативно-правовими актами, зазначеними в статті 9 Закону про оцінку, і є результатом практичної діяльності суб'єкта оціночної діяльності. Таким чином здійснювати оцінку майна може виключно суб’єкт оціночної діяльності.
З метою надання вказаних послуг з оцінки Скаржник на етапі вивчення Документації розглядав можливість залучити суб’єкта оціночної діяльності як субпідрядника/співвиконавця.
Однак умови Документації унеможливлюють залучення субпідрядників як для надання цих послуг, так і будь-яких інших крім випадку залучення субпідрядника на надання послуг повністю за напрямком, виділеним Замовником в Документації.
По перше, здійснення оцінки майна можливо лише суб’єктами оціночної діяльності, які мають сертифікат суб’єкта оціночної діяльності за відповідними напрямами та спеціалізаціями, однак інформація щодо переліку майна, яке підлягає оцінці, яка є необхідною для визначення правової можливості суб’єкта оціночної діяльності здійснювати оцінку такого майна, у Документації відсутні. За таких умов Скаржник не має можливості визначити, які саме суб’єкти оціночної діяльності необхідні для надання послуг, що є предметом закупівлі.
Так само вартість послуг з оцінки майна обраховується саме від переліку майна, що підлягає оцінці, його кількості та виду, виходячи з вартості оцінки одиниці такого майна, а не від кількості робочих годин, які оцінювач потратить на таку оцінку. Адже, відповідно до статті 11 Закону про оцінку істотними умовами договору на проведення оцінки майна є, зокрема, зазначення майна, що підлягає оцінці.
Окрім цього Замовником в документації зазначена орієнтовна кількість робочих годин за напрямом, при цьому Замовник не визначив, яка саме кількість годин відноситься до тих чи інших послуг, які повинен надати учасник за даним напрямом (послуги з фінансового моделювання, оцінки для цілей визначення справедливої вартості та відображення в фінансовій звітності компанії, оцінки та визначення вартості для прийняття управлінських рішень, розробки та валідації інвестиційних програм та бізнес-планів, бізнес-кейсів та презентацій з аналізу проєктів або об’єктів, підтвердження вартості активу чи фінансових умов угоди.»). Таким чином, залучаючи субпідрядника до надання послуг, наприклад до надання послуг з оцінки, Скаржнику невідомо, який саме відсоток складають такі послуги в загальному обсязі послуг, що повинні надаватися за цим напрямком та чи перевищує такий обсяг 20 відсотків від обсягу за предметом закупівлі в цілому.
Таким чином учасником не має можливості виконати вимогу законодавства щодо зазначення у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю крім випадку, якщо такий субпідрядника/співвиконавця залучається до надання послуг за одним або декількома напрямками в цілому.
Зазначене позбавляє потенційних учасників процедури закупівлі, зокрема Скаржника, залучити до надання послуг субпідрядника/співвиконавця, в тому обсязі, який вони вважають за потрібне, що суперечить вимогам Закону та є дискримінаційною вимогою.
Відповідно до частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
У додатку 1 «Технічні вимоги та якісні характеристики предмета закупівлі (технічне завдання)» до Документації Замовником наведена інформація щодо переліку та опису послуг, що надаються, зокрема стосовно послуг за напрямом КФ – супровід в сфері корпоративних фінансів вказано наступне:
«-КФ – супровід в сфері корпоративних фінансів, в том числі, але не обмежуючись, послуги з фінансового моделювання, оцінки для цілей визначення справедливої вартості та відображення в фінансовій звітності компанії, оцінки та визначення вартості для прийняття управлінських рішень, розробки та валідації інвестиційних програм та бізнес-планів, бізнес-кейсів та презентацій з аналізу проєктів або об’єктів, підтвердження вартості активу чи фінансових умов угоди.»
Звертаємо увагу, що зазначений Замовником перелік послуг по цьому напрямку не є вичерпним, що суперечить вимогам статті 22 Закону.
Також замовником у цьому додатку наведена орієнтовна кількість робочих годин, які надаються по цьому напрямку із зазначенням не назви послуги, до якої вони відносяться, а назви посади фахівця, який такі послуги повинен надавати:
Поз. Спеціаліст Напрямок
П Ю КФ МС Ф
1 Партнер 37 31 134 43 75
2 Директор 74 63 375 88 150
3 Старший менеджер 185 156 587 175 380
4 Менеджер 186 157 587 174 380
5 Старший консультант 297 250 915 350 605
6 Консультант 185 157 590 175 380
7 Помічник 186 156 562 175 380
8 Загальна сума 1 150 970 3 750 1 180 2 350
Як Скаржник зазначав у пункті 1 цієї скарги, відповідно до інформації в Документації та Техніко-економічного обґрунтування закупівлі предмет послуги за напрямом КФ – супровід в сфері корпоративних фінансів передбачають проведення оцінки для цілей визначення справедливої вартості та відображення в фінансовій звітності компанії та оцінки та визначення вартості для прийняття управлінських рішень.
Правові засади здійснення оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності в Україні визначаються Законом України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» (надалі – Закон про оцінку). Статтею 3 Закону про оцінку встановлено, що оцінка майна, майнових прав (далі – оцінка майна) - це процес визначення їх вартості на дату оцінки за процедурою, встановленою нормативно-правовими актами, зазначеними в статті 9 Закону про оцінку, і є результатом практичної діяльності суб'єкта оціночної діяльності. Таким чином здійснювати оцінку майна може виключно суб’єкт оціночної діяльності.
З метою надання вказаних послуг з оцінки Скаржник на етапі вивчення Документації розглядав можливість залучити суб’єкта оціночної діяльності як субпідрядника/співвиконавця.
Однак умови Документації унеможливлюють залучення субпідрядників як для надання цих послуг, так і будь-яких інших крім випадку залучення субпідрядника на надання послуг повністю за напрямком, виділеним Замовником в Документації.
По перше, здійснення оцінки майна можливо лише суб’єктами оціночної діяльності, які мають сертифікат суб’єкта оціночної діяльності за відповідними напрямами та спеціалізаціями, однак інформація щодо переліку майна, яке підлягає оцінці, яка є необхідною для визначення правової можливості суб’єкта оціночної діяльності здійснювати оцінку такого майна, у Документації відсутні. За таких умов Скаржник не має можливості визначити, які саме суб’єкти оціночної діяльності необхідні для надання послуг, що є предметом закупівлі.
Так само вартість послуг з оцінки майна обраховується саме від переліку майна, що підлягає оцінці, його кількості та виду, виходячи з вартості оцінки одиниці такого майна, а не від кількості робочих годин, які оцінювач потратить на таку оцінку. Адже, відповідно до статті 11 Закону про оцінку істотними умовами договору на проведення оцінки майна є, зокрема, зазначення майна, що підлягає оцінці.
Окрім цього Замовником в документації зазначена орієнтовна кількість робочих годин за напрямом, при цьому Замовник не визначив, яка саме кількість годин відноситься до тих чи інших послуг, які повинен надати учасник за даним напрямом (послуги з фінансового моделювання, оцінки для цілей визначення справедливої вартості та відображення в фінансовій звітності компанії, оцінки та визначення вартості для прийняття управлінських рішень, розробки та валідації інвестиційних програм та бізнес-планів, бізнес-кейсів та презентацій з аналізу проєктів або об’єктів, підтвердження вартості активу чи фінансових умов угоди.»). Таким чином, залучаючи субпідрядника до надання послуг, наприклад до надання послуг з оцінки, Скаржнику невідомо, який саме відсоток складають такі послуги в загальному обсязі послуг, що повинні надаватися за цим напрямком та чи перевищує такий обсяг 20 відсотків від обсягу за предметом закупівлі в цілому.
Таким чином учасником не має можливості виконати вимогу законодавства щодо зазначення у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю крім випадку, якщо такий субпідрядника/співвиконавця залучається до надання послуг за одним або декількома напрямками в цілому.
Зазначене позбавляє потенційних учасників процедури закупівлі, зокрема Скаржника, залучити до надання послуг субпідрядника/співвиконавця, в тому обсязі, який вони вважають за потрібне, що суперечить вимогам Закону та є дискримінаційною вимогою.
×
-
Назва доказу:
Документ, що підтверджує порушення з боку замовника
-
Повʼязаний документ:
UA-2024-11-29-011714-a_teo.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни в Документацію з метою усунення вищевказаних невідповідностей