• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія та супутні послуги, зокрема послуги з постачання та передачі електричної енергії та без врахування послуг з розподілу

Закупівля на 2025 рік Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - українська.

Завершена

8 400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 42 000.00 UAH
Період уточнення: 22.11.2024 15:35 - 01.12.2024 00:00
Відповідь надана

ТПП

Номер: 63799f6222f04d5d90a9d615fe6105eb
Дата опублікування: 26.11.2024 16:21
Опис: Шановний Замовник Вами в проекті договору (п. 14.7) зазначено: "Документ (або документи), що підтверджує збільшення ціни товару, повинен містити дані щодо середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на день укладення цього договору (допускається надання документального підтвердження щодо середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару в межах 10 днів до дати укладення цього договору) та середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на момент письмового звернення Постачальника щодо збільшення ціни і повинен бути наданий у формі належним чином оформленої довідки/інформації, виданої Житомирською торгово-промисловою палатою." Чому підтверджуючі документи можуть бути надані тільки Житомирською торгово-промисловою палатою?? Це дискримінаційна вимога адже підтвердження можуть надавати і інші органи, які мають на те повноваження, до прикладу зазначають "Торгово-промислової палати України та/або її регіональних представництв або ДП «Держзовнішінформ», або ДП «Укрпромзовнішекспертиза» " Внесіть зміни в проект договору. Дякуємо.
Відповідь: «Шановний учасник. До тендерної документації будуть внесені зміни».
Дата відповіді: 26.11.2024 16:46
Відповідь надана

Рахунок зі спеціальним режимом використання

Номер: b28db8d111964ec8ae410d9abc469122
Дата опублікування: 26.11.2024 15:21
Опис: Шановний Замовник. п. 5.9. Договору: «Розрахунки Споживача за цим Договором здійснюються на поточний рахунок Постачальника. При цьому, Споживач не обмежується у праві здійснювати оплату за цим Договором через банківську платіжну систему та в інший, не заборонений чинним законодавством, спосіб. Оплата вважається здійсненною після того, як на рахунок Постачальника надійшла вся сума коштів, що підлягає сплаті за куповану електричну енергію відповідно до умов цього Договору. Рахунок вказується в даному Договорі та зазначається у платіжних документах Постачальника.» В проекті договору Вами не зазначено, що оплата за електричну енергію здійснюється на рахунок Постачальника зі спеціальним режимом використання, що є порушенням вимог Порядку розрахунків на роздрібному ринку електричної енергії Правил роздрібного ринку електричної енергії, ЗАТВЕРДЖЕНИХ Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 №312. Дане питання врегульовано в розділі ІV. Порядку розрахунків на роздрібному ринку електричної енергії Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), а саме: 4.4. Датою здійснення оплати за виставленим платіжним документом є дата, на яку оплачена сума коштів зараховується на НА ПОТОЧНИЙ РАХУНОК ІЗ СПЕЦІАЛЬНИМ РЕЖИМИМ ВИКОРИСТАННЯ електропостачальника або поточний рахунок оператора системи розподілу, відкритий в уповноваженому банку. 4.5. ОПЛАТА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНИКУ ВАРТОСТІ ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ, у тому числі на підставі визнаної претензії, ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ВИКЛЮЧНО коштами на НА ПОТОЧНИЙ РАХУНОК ІЗ СПЕЦІАЛЬНИМ РЕЖИМИМ ВИКОРИСТАННЯ електропостачальника. Споживач, який купує електричну енергію відповідно до умов договору в електропостачальника, здійснює оплату за виставленим електропостачальником рахунком виключно на поточний рахунок із спеціальним режимом використання цього електропостачальника в одному з уповноважених банків. Просимо привести у відповідність до норм чинного законодавства України проект договору та внести до нього необхідні зміни. Дякуємо.
Відповідь: «Шановний учасник. До тендерної документації будуть внесені зміни».
Дата відповіді: 26.11.2024 16:40
Відповідь надана

2024 р в Договорі

Номер: ce4c24b7a57d4d7196debb50056ce7e1
Дата опублікування: 26.11.2024 15:17
Опис: Шановний Замовник Вами в п. 5.6. Договору зазначено: "5.6. Зобов’язання Споживача за цим договором в частині оплати поставленої електричної енергії виникають у 2024 році з урахуванням ст. 48 Бюджетного кодексу України, та в межах асигнувань, встановлених кошторисом. Реєстрація бюджетного зобов’язання здійснюється з урахуванням абз. 2 ч. 2.2. наказу Міністерства фінансів України від 02.03.2012р. № 309 «Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України»." Однак закупівля проводиться на 2025 р. Внесіть зміни до проекту Договору. Дякуємо.
Відповідь: «Шановний учасник. До тендерної документації будуть внесені зміни».
Дата відповіді: 26.11.2024 16:40
Відповідь надана

Порядок проведення електронного аукціону

Номер: 2d4274af9c534af789c0def9dee1963a
Дата опублікування: 26.11.2024 14:40
Опис: Шановний Замовник Вами в тендерній документації "Порядок проведення електронного аукціону" прописаний без врахування норм Особливостей. Приведіть тендерну документацію у відповідність до норм чинного законодавства. Невідповідність тендерної документації чинному законодавству є порушенням, за яке передбачено відповідальність відповідно до ст.164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Дякуємо.
Відповідь: «Шановний учасник. Тендерна документація складена з урахуванням вимог діючого законодавства у сфері публічних закупівель. У Замовника відсутні підстави вносити зміни до оголошення та тендерну документацію про проведення процедури відкритих торгів.».
Дата відповіді: 26.11.2024 16:41
Відповідь надана

Невідповідність чинному законодавству

Номер: a5ffcdacebe14cc2a75238375c6963ed
Дата опублікування: 26.11.2024 14:29
Опис: Шановний Замовник. Відповідно постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а саме: п.28, п.29, п.31 та п.48 цієї постанови щодо кваліфікаційних вимог звертаємо Вашу увагу! що п.29 не передбачено надання підтвердження в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід . «У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).» що п.48 постанови №1178 передбачає, що під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону. У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону. Вами в п. 5.1-5.3. розписані всупереч вимогам Особливостей. Невідповідність тендерної документації чинному законодавству є порушенням, за яке передбачено відповідальність відповідно до ст.164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Внесіть зміни до тендерної документації та приведіть її у відповідність до чинного законодавства. Дякуємо.
Відповідь: «Шановний учасник. До тендерної документації будуть внесені зміни».
Дата відповіді: 26.11.2024 16:39
Відповідь надана

КЕП

Номер: ab7b90b5d9624038a4650b964b4d62bc
Дата опублікування: 26.11.2024 14:22
Опис: Шановний Замовнику! Ваша вимога щодо підписання документів кваліфікованим електронним підписом є дискримінаційною та такою, що порушує Закон України “Про електронні довірчі послуги”, тому пропонуємо Вам внести зміни до тендерної документації і замість вимоги накладення КЕП вказати КЕП/ УЕП. УЕП - (удосконалений електронний підпис) – удосконалена форма електронного підпису, призначена для використання пересічними громадянами для зручності та мобільності останніх. Зберігається на звичайних флешках або на файлових носіях. КЕП - (кваліфікований електронний підпис) – передбачає найвищий рівень безпеки даних. Зберігається лише на захищених носіях – токенах. Відповідно до п.23 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. КЕП/ УЕП застосовується для ідентифікації особи, яка підписала документ, а відповідно до п.20 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» ідентифікація особи - процедура використання ідентифікаційних даних особи з документів, створених на матеріальних носіях, та/або електронних даних, в результаті виконання якої забезпечується однозначне встановлення фізичної, юридичної особи або представника юридичної особи. І КЕП, і УЕП містить інформацію, яка ідентифікує особу, яка підписала документи тендерної пропозиції. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2023 р. № 1298 використання удосконалених електронних підписів учасниками не забороняється. Також в тендерній документації чітко визначено, що «Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель.», а далі по тексту, в порушення Закону, вимагається підписання документів кваліфікованим електронним підписом (КЕП). Приватний бізнес має право використовувати в своїй діяльності Удосконалені електронні підписи (УЕП) чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. . До того ж ч.5 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» також дозволяє використання Учасниками УЕП, так як Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги". Жоден, чинний на сьогоднішній день, законодавчий нормативно-правовий акт, не містить прямої заборони або обмеження у використанні Учасниками, які є приватними юридичними особами, при поданні пропозиції саме удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті. Отже, виходячи з викладеного, внесіть зміни у тендерну документацію та її додатки і замініть КЕП на КЕП/УЕП, щоб не перешкоджати приватним юридичним особам брати участь у закупівлі і таким чином штучно звужуючи кількість учасників. Врахуйте також, що при аварійних відключеннях світла електронний підпис (КЕП) не зчитується системою, так як мережі Інтернет (в т.ч. мобільних операторів) не вистачає потужностей. Дякуємо.
Відповідь: «Шановний учасник. Вимога до учасників щодо накладання електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», на документи (матеріали та інформацію), що надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель та подаються у складі тендерної пропозиції, установлюється замовником у тендерній документації відповідно до вимог частини 3 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі», частини 5 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а також пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 11.06.2020 № 1082. Замовник самостійно встановлює вимоги до учасників та спосіб їх підтвердження, у тому числі щодо засвідчення документів тендерної пропозиції електронним підписом з дотриманням законодавства в цілому. При цьому замовникам варто зважати на спеціальні норми, передбачені Порядком № 1082, зокрема в частині накладення кваліфікованого електронного підпису посадової особи після внесення учасником інформації в електронні поля, який має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису. Враховуючи викладене, вважаємо, що вимога цілком обґрунтована та у Замовника відсутні підстави вносити зміни до оголошення та тендерну документацію про проведення процедури відкритих торгів.».
Дата відповіді: 26.11.2024 16:39
Відповідь надана

Нижня межа ціни

Номер: 6f67e45810744fadbb6e91afc0c00797
Дата опублікування: 26.11.2024 14:21
Опис: Шановний Замовник. Постановою КМУ № 382 від 02.04.2024 року пункт 28 постанови КМУ №1178 доповнено наступним абзацом «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.». В п.1.7 Розділу ІІІ тендерної документації Вами зазначено "Учасники формують свої тендерні пропозиції за ринковими цінами, зокрема запропонована вартість товару, з урахуванням послуг постачальника та без урахування інших супутніх послу, не має бути нижчою середньозваженої ціни РДН ОЕС України за всі дні календарного місяця в якому подається пропозиція з його початку по день її подання включно.", чим порушено норми вказаної постанови. Невідповідність тендерної документації до норм чинного законодавства тягне за собою відповідальність відповідно до ст.164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Відповідь: «Шановний учасник. До тендерної документації будуть внесені зміни».
Дата відповіді: 26.11.2024 16:38
Відповідь надана

щодо приведення тендерної документації у відповідність

Номер: 0dfe89fbe879434baee2e04638e94049
Дата опублікування: 25.11.2024 14:51
Опис: Шановний Замовнику! 1. Відповідно до вимог Вашої тендерної документації (додаток 2), у складі своєї тендерної пропозиції учасники зобов'язані надати оригінали сертифікатів відповідності ДСТУ - ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) / ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», - ISO 14001:2015(ISO 14001:2015, IDT), «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» , - ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо до застосування» (ISO 45001:2018, IDT), - ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», - ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», - ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» - ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2022, IDТ) «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги», виданих на ім’я учасника закупівлі та чинних на момент подачі тендерної пропозиції. Надані документи повинні відповідати предмету закупівлі. Зазначені вимоги є незаконними та безпідставними. Усі ці стандарти стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці. Організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов'язати сертифікувати у обов'язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов'язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар чи підприємство, оскільки дана вимога відсутня в чинному законодавстві. Відповідно до абзацу 2 п. 29 Особливостей Замовник при здійсненні закупівлі електричної енергії не може вимагати будь-який документ, який не передбачено відповідним національним стандартом. Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT), який не передбачає обов’язковість наявності в Постачальника електричної енергії вищезазначених сертифікатів. Практикою органу оскарження підтверджується неправомірність вимоги щодо надання зазначених сертифікатів (закупівлі UA-2023-06-13-010888-a, UA-2023-05-02-014006-a UA-2023-04-26-009178-a, UA-2023-03-01-012510-a). У зв’язку з цим вимога Замовника щодо надання учасниками відповідних сертифікатів є незаконною, дискримінаційною, а тому має бути вилучена Замовником з тексту тендерної документації. Також, відповідно до наказу ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ») від 04.12.2023 № 330 «Про прийняття національних стандартів, скасування національних стандартів, змін та поправок до них» ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (ЕN 50160:2010, IDT)» втратив чинність 01.03.2024р. та затверджено ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT). Просимо привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства.
Відповідь: Шановний учасник. Предметом закупівлі є Електрична енергія та супутні послуги, зокрема послуги з постачання та передачі електричної енергії та без врахування послуг з розподілу (код ДК 021:2015:09310000-5). Отже, предметом закупівлі є не лише Електрична енергія, як товар, а і супутні послуги пов’язані з ним, без яких закупівля електричної енергії відповідно до вимог законодавства, зокрема, Закону України «Про ринок електричної енергії» та Правил роздрібного ринку електричної енергії, неможлива. Згідно з п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей. Тендерна документація – це документація щодо умов проведення публічних закупівель, яку розробляє та затверджує замовник і яка оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу й авторизованих електронних майданчиках. Саме в тендерній документації замовник описує товар (послуги, роботи), у яких має потребу. Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною 4 статті 5 Закону. Згідно з частиною 5 статті 23 Закону, замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Так, виходячи зі змісту цієї норми, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі замовник може вимагати від учасника надання у складі його пропозиції сертифікатів відповідності, сертифікатів якості тощо. Отже, закупівельним законодавством визначено можливість встановлення вимог щодо надання сертифікатів ISO. Таким чином, можливість встановлення замовником в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції відповідних сертифікатів, передбачена нормами чинного законодавства, зокрема Законом, та в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами. Враховуючи викладене, вважаємо, що вимога цілком обґрунтована та у Замовника відсутні підстави вносити зміни в цій частині до оголошення та тендерну документацію про проведення процедури відкритих торгів. Разом з тим, Замовником в тендерній документації було помилково зазначено ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (ЕN 50160:2010, IDT)» замість ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT). За таких обставин, в цій частині тендерної документації будуть внесені зміни.
Дата відповіді: 25.11.2024 16:36
Відповідь надана

дискримінаційна вимога

Номер: 733c5df6b3104e6e8582c2be8673cc4a
Дата опублікування: 22.11.2024 16:03
Опис: Шановний Замовнику! Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічне завдання) від учасників відкритих торгів вимагається підтвердити успішне проходження сертифікації їхньої діяльності відповідно до вимог міжнародних стандартів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 37001:2018, ISO 50001:2020, ISO 28000:2008, шляхом надання у складі тендерної пропозиції відповідних сертифікатів. Відповідно до п. 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету міністрів України № 1178 від 12.10.2022 р. (далі – Особливості), у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є Електрична енергія (ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія). Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT). Вказані вище документи, які вимагає Замовник, не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023. Встановлення Замовником вимог у тендерній документації щодо надання у складі тендерної пропозиції учасника сертифікатів відповідності не відповідає вимогам діючого законодавства України, прямо суперечить пункту 29 Особливостей, а відтак порушує наші права, як Учасника, та порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Для електричної енергії передбачено відповідний діючий національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014 для електричної енергії не передбачає наявності вищезазначених сертифікатів ISO. Аналогічна позиція викладена у Рішенні АМКУ № 15184-р/пк-пз від 22.09.2023, Рішення АМКУ № 15435-р/пк-пз від 27.09.2023. Вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують законодавство, тому просимо Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити всі дискримінаційні вимоги, а саме: виключити вказані вище вимоги щодо надання сертифікатів ISO.
Відповідь: Шановний учасник. Предметом закупівлі є Електрична енергія та супутні послуги, зокрема послуги з постачання та передачі електричної енергії та без врахування послуг з розподілу (код ДК 021:2015:09310000-5). Отже, предметом закупівлі є не лише Електрична енергія, як товар, а і супутні послуги пов’язані з ним, без яких закупівля електричної енергії відповідно до вимог законодавства, зокрема, Закону України «Про ринок електричної енергії» та Правил роздрібного ринку електричної енергії, неможлива. Згідно з п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей. Тендерна документація – це документація щодо умов проведення публічних закупівель, яку розробляє та затверджує замовник і яка оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу й авторизованих електронних майданчиках. Саме в тендерній документації замовник описує товар (послуги, роботи), у яких має потребу. Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною 4 статті 5 Закону. Згідно з частиною 5 статті 23 Закону, замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Так, виходячи зі змісту цієї норми, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі замовник може вимагати від учасника надання у складі його пропозиції сертифікатів відповідності, сертифікатів якості тощо. Отже, закупівельним законодавством визначено можливість встановлення вимог щодо надання сертифікатів ISO. Таким чином, можливість встановлення замовником в тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної пропозиції відповідних сертифікатів, передбачена нормами чинного законодавства, зокрема Законом, та в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами. Враховуючи викладене, вважаємо, що вимога цілком обґрунтована та у Замовника відсутні підстави вносити зміни до оголошення та тендерну документацію про проведення процедури відкритих торгів.
Дата відповіді: 25.11.2024 12:11