-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія та супутні послуги, зокрема послуги з постачання та передачі електричної енергії та без врахування послуг з розподілу
Закупівля на 2025 рік Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - українська.
Завершена
8 400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 42 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 42 000.00 UAH
Період оскарження:
22.11.2024 15:35 - 01.12.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на незаконні рішення Замовника
Номер:
989f7cb115464403afab4da98752741f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-22-013689-a.b3
Назва:
СКАРГА на незаконні рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Станишівська ср_поновлення.rar 24.01.2025 16:46
- Додаток №1 Перелік документів та або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.doc 24.01.2025 16:46
- аналогічні.pdf 24.01.2025 16:46
- Про затвердження Переліку формал... _ від 15.04.2020 № 710 (Текст для друку).pdf 24.01.2025 16:46
- ЗАЯВА.pdf 24.01.2025 16:46
- аналогічні_нова.pdf 24.01.2025 16:46
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf 24.01.2025 16:46
- протокол №9 від 23.01.2025р..pdf 24.01.2025 16:46
- протокол №8 від 23.01.2025.pdf 24.01.2025 16:46
- Про публічні закупівлі _ від 25.12.2015 № 922-VIII (Текст для друку).pdf 24.01.2025 16:46
- скарга_ГЕТ.pdf 24.01.2025 16:46
- скарга_ГЕТ.doc 24.01.2025 16:47
- ТД в новій редакції 29.11.doc 24.01.2025 16:47
- формальна помилка.pdf 24.01.2025 16:47
- аналогічні.rar 24.01.2025 16:47
- Станишівська ср_поновлення.rar 24.01.2025 16:47
- скарга_ГЕТ.pdf.p7s 24.01.2025 16:48
- скарга_ГЕТ.doc.p7s 24.01.2025 16:48
- sign.p7s 24.01.2025 16:49
- рішення від 28.01.2025 № 1211.pdf 28.01.2025 16:51
- інформація про резолютивну частину рішення від 05.02.2025 № 1734.pdf 06.02.2025 11:41
- рішення від 05.02.2025 № 1734.pdf 10.02.2025 12:40
- протокол №9 від 23.01.2025р..pdf 30.01.2025 12:12
- формальна помилка.pdf 30.01.2025 12:12
- ТД в новій редакції.doc 30.01.2025 12:12
- пояснення.pdf 30.01.2025 12:12
- пояснення до АМКУ ел.ен..doc 30.01.2025 12:12
- протокол №7 від 20.01.2025.pdf 30.01.2025 12:12
- протокол №8 від 23.01.2025.pdf 30.01.2025 12:12
- Додаток №1 Перелік документів та або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.doc 30.01.2025 12:12
- протокол №8 від 23.01.2025.docx 30.01.2025 12:18
- формальна.docx 30.01.2025 12:18
- протокол №7 від 20.01.2025.docx 30.01.2025 12:18
- протокол №32 від 10.02.2025.pdf 10.02.2025 15:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.01.2025 17:09
Дата розгляду скарги:
05.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.01.2025 16:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.02.2025 12:40
Дата виконання рішення Замовником:
10.02.2025 15:43
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконати рішення №1734-р/пк-пз від 05.02.2025 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" (42827548) у процедурі відкритих торгів з особливостями за предметом «Електрична енергія та супутні послуги, зокрема послуги з постачання та передачі електричної енергії та без врахування послуг з розподілу, код ДК 021:2015:09310000-5 – Електрична енергія (ідентифікатор закупівлі - UA-2024-11-22-013689-a), яке оформлено протоколом уповноваженої особи № 8 від 23.01.2025 року.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f2cd19dee9444075827386eb1da1424d
Заголовок пункту скарги:
Протоколом №8 від 23.01.2025 року тендерну пропозицію ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» було відхилено на підставі пп.1 п.44 Особливостей. ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не погоджується з такою підставою відхилення.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Протоколом №8 від 23.01.2025 року тендерну пропозицію ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» було відхилено на підставі пп.1 п.44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі - Особливості). У Протоколі про відхилення Тендерної пропозиції Скаржника Замовник зазначає, що ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не виправило виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в частині подання документа з назвою «Відомості про виконання аналогічних договорів щодо предмету закупівлі» замість Довідки довільної форми, що містить інформацію про виконання аналогічних договорів.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не погоджується з такою підставою відхилення з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 1 Додатку 1 Тендерної документації встановлена вимога: «На підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів Учасник має надати:
- Довідку* (складену у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі її наявності)), що містить інформацію про виконання не менше 2-х аналогічних договорів** виконаних в повному обсязі в період з 2022р.-2024р.***
- Копії аналогічних договорів зазначених у вищевказаній довідці.
- Акти приймання-передачі електричної енергії (або інші аналогічні документи, складені у двосторонньому порядку сторонами договору у письмовій формі, що підтверджують приймання-передачу електричної енергії – видаткові накладні, акти звірки взаєморозрахунків, тощо) та зміст яких містить інформацію щодо реквізитів договорів на підтвердження виконання яких надаються такі документи.
- Листи-відгуки про виконання аналогічних договорів (або хід виконання аналогічних договорів які виконується), які повинні обов’язково містити: дату і номеру договору (на який надано відгук), ціни (вартості) договору, обсяг товару згідно умов договору, та інформації про ідентифікатор закупівлі за результатами якої було укладено договір.
*Довідка має містити наступну інформацію: повну назву Замовника та номер ЄДРПОУ, номер та дату договору, суму аналогічного договору, стан виконання, контактна особа замовника та засоби зв’язку.
**Під аналогічним договором слід розуміти виконаний договір (або договір який виконується), предмет якого відповідає предмету цієї закупівлі за ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія та укладання якого здійснено в порядку передбаченому Законом або Особливостями.
*** У разі якщо учасник є новоствореним в період 2024р., він може надати інформацію про не менше 2-х аналогічних договорів, які виконуються, але виконання такого договору, на момент подання пропозиції, повинно складати не менше 50% від загальної суми договору.»
На виконання зазначеної вимоги Скаржник у складі тендерної пропозиції надав:
- Довідку №46 від 06.09.2024 року, що містить інформацію про виконання 2-х аналогічних договорів, укладених з КП «Управління капітального будівництва» та КЗ «Святопетрівський ЗДО «Буратіно», виконаних в повному обсязі в період з 2022р.-2024р.
- Копії аналогічних договорів зазначених у вищевказаній довідці.
- Акти приймання-передачі електричної енергії, зміст яких містить інформацію щодо реквізитів договорів на підтвердження виконання яких надаються такі документи.
- Листи-відгуки про виконання аналогічних договорів, які містили: дату і номеру договору (на який надано відгук), ціни (вартості) договору, обсяг товару згідно умов договору, та інформації про ідентифікатор закупівлі за результатами якої було укладено договір.
20.01.2025 року Замовник розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, зокрема зазначено, що Скаржником «у поданій довідці про виконання аналогічних договорів не зазначено повну назву замовника, з яким укладено аналогічний договір, що не відповідає вимогам тендерної документації.»
Проте, звертаємо увагу на те, що така інформація, а саме повні назви замовників, з якими укладено аналогічні договори, містилась в інших документах тендерної пропозиції, а саме в наданих аналогічних договорах, актах, відгуках. Більше того, така інформація є відкритою, адже у листах-відгуках від цих замовників було вказано ідентифікатор закупівлі, за яким можна було перевірити наявність виконаного аналогічного договору, в тому числі і повну назву замовників.
Таким чином, вважаємо, що Замовник взагалі не повинен був розміщати повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей з цієї підстави.
1. На виконання розміщеного повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей Скаржник все таки надав новий документ довільної форми (Відомості про виконання аналогічних договорів щодо предмету закупівлі №41 від 21.01.2025 року), що містить інформацію про виконання не менше 2-х аналогічних договорів, виконаних в повному обсязі в період з 2022р.-2024р., а також наступну інформацію: повну назву Замовника та номер ЄДРПОУ, номер та дату договору, суму аналогічного договору, стан виконання, контактна особа замовника та засоби зв’язку, як і вимагалось Замовником, але назва цього документу була не «Довідка», а «Відомості», що і стало підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
На підставі п. 46 Особливостей, 23.01.2025 року ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» звернулось до Замовника з вимогою надати додаткову інформацію щодо причин відхилення тендерної пропозиції, оскільки:
Відповідно до Опису формальних помилок, які містяться у Тендерній документації, зазначено, що формальною помилкою зокрема є: "Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації. (Наприклад: учасник на вимогу тендерної документації надати довідку в довільній формі надав лист-пояснення. Зміст такого документа повністю відповідає вимогам тендерної документації)."
Аналогічне положення міститься у Переліку формальних помилок, який затверджено Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №710 від 15.04.2020 року.
Відповідно до п. 19 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Тобто, неправильна назва документу, надання якого вимагалось у довільній формі, це «помилка» щодо оформлення тендерної пропозиції, що жодним чином не впливає на її зміст, оскільки цей документ містив усю необхідну інформацію, а тому така підстава для відхилення є незаконною.
У відповідь на звернення Скаржника, Замовник зазначив, що: «під час розгляду Вашої пропозиції замовником вже було застосовано процедуру щодо визнання формальними (несуттєвими) помилками, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливає на зміст тендерної пропозиції, стосовно поданих Вами документів (протокол додається). В той же час, слід зазначити, що ні Закон України «Про публічні закупівлі», ні Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 не містять підстав для повторного визнання Ваших помилок формальними.»
Тобто, Замовник стверджує, що визнавати помилки формальними можна лише один раз. Проте, звертаємо увагу, що якраз нормативно-правові акти, на які посилається Замовник, обґрунтовуючи таку свою позицію, не містять жодних обмежень щодо кількості разів визнання помилок формальними.
Таким чином, вважаємо, що і сама вимога про усунення невідповідностей в описаній вище частині і, як наслідок, підстава для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, є незаконною, необґрунтовано, надуманою з «певних» підстав (намір укласти договір з «обраним» постачальником).
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не погоджується з такою підставою відхилення з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 1 Додатку 1 Тендерної документації встановлена вимога: «На підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів Учасник має надати:
- Довідку* (складену у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі її наявності)), що містить інформацію про виконання не менше 2-х аналогічних договорів** виконаних в повному обсязі в період з 2022р.-2024р.***
- Копії аналогічних договорів зазначених у вищевказаній довідці.
- Акти приймання-передачі електричної енергії (або інші аналогічні документи, складені у двосторонньому порядку сторонами договору у письмовій формі, що підтверджують приймання-передачу електричної енергії – видаткові накладні, акти звірки взаєморозрахунків, тощо) та зміст яких містить інформацію щодо реквізитів договорів на підтвердження виконання яких надаються такі документи.
- Листи-відгуки про виконання аналогічних договорів (або хід виконання аналогічних договорів які виконується), які повинні обов’язково містити: дату і номеру договору (на який надано відгук), ціни (вартості) договору, обсяг товару згідно умов договору, та інформації про ідентифікатор закупівлі за результатами якої було укладено договір.
*Довідка має містити наступну інформацію: повну назву Замовника та номер ЄДРПОУ, номер та дату договору, суму аналогічного договору, стан виконання, контактна особа замовника та засоби зв’язку.
**Під аналогічним договором слід розуміти виконаний договір (або договір який виконується), предмет якого відповідає предмету цієї закупівлі за ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія та укладання якого здійснено в порядку передбаченому Законом або Особливостями.
*** У разі якщо учасник є новоствореним в період 2024р., він може надати інформацію про не менше 2-х аналогічних договорів, які виконуються, але виконання такого договору, на момент подання пропозиції, повинно складати не менше 50% від загальної суми договору.»
На виконання зазначеної вимоги Скаржник у складі тендерної пропозиції надав:
- Довідку №46 від 06.09.2024 року, що містить інформацію про виконання 2-х аналогічних договорів, укладених з КП «Управління капітального будівництва» та КЗ «Святопетрівський ЗДО «Буратіно», виконаних в повному обсязі в період з 2022р.-2024р.
- Копії аналогічних договорів зазначених у вищевказаній довідці.
- Акти приймання-передачі електричної енергії, зміст яких містить інформацію щодо реквізитів договорів на підтвердження виконання яких надаються такі документи.
- Листи-відгуки про виконання аналогічних договорів, які містили: дату і номеру договору (на який надано відгук), ціни (вартості) договору, обсяг товару згідно умов договору, та інформації про ідентифікатор закупівлі за результатами якої було укладено договір.
20.01.2025 року Замовник розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, зокрема зазначено, що Скаржником «у поданій довідці про виконання аналогічних договорів не зазначено повну назву замовника, з яким укладено аналогічний договір, що не відповідає вимогам тендерної документації.»
Проте, звертаємо увагу на те, що така інформація, а саме повні назви замовників, з якими укладено аналогічні договори, містилась в інших документах тендерної пропозиції, а саме в наданих аналогічних договорах, актах, відгуках. Більше того, така інформація є відкритою, адже у листах-відгуках від цих замовників було вказано ідентифікатор закупівлі, за яким можна було перевірити наявність виконаного аналогічного договору, в тому числі і повну назву замовників.
Таким чином, вважаємо, що Замовник взагалі не повинен був розміщати повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей з цієї підстави.
1. На виконання розміщеного повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей Скаржник все таки надав новий документ довільної форми (Відомості про виконання аналогічних договорів щодо предмету закупівлі №41 від 21.01.2025 року), що містить інформацію про виконання не менше 2-х аналогічних договорів, виконаних в повному обсязі в період з 2022р.-2024р., а також наступну інформацію: повну назву Замовника та номер ЄДРПОУ, номер та дату договору, суму аналогічного договору, стан виконання, контактна особа замовника та засоби зв’язку, як і вимагалось Замовником, але назва цього документу була не «Довідка», а «Відомості», що і стало підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
На підставі п. 46 Особливостей, 23.01.2025 року ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» звернулось до Замовника з вимогою надати додаткову інформацію щодо причин відхилення тендерної пропозиції, оскільки:
Відповідно до Опису формальних помилок, які містяться у Тендерній документації, зазначено, що формальною помилкою зокрема є: "Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації. (Наприклад: учасник на вимогу тендерної документації надати довідку в довільній формі надав лист-пояснення. Зміст такого документа повністю відповідає вимогам тендерної документації)."
Аналогічне положення міститься у Переліку формальних помилок, який затверджено Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №710 від 15.04.2020 року.
Відповідно до п. 19 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Тобто, неправильна назва документу, надання якого вимагалось у довільній формі, це «помилка» щодо оформлення тендерної пропозиції, що жодним чином не впливає на її зміст, оскільки цей документ містив усю необхідну інформацію, а тому така підстава для відхилення є незаконною.
У відповідь на звернення Скаржника, Замовник зазначив, що: «під час розгляду Вашої пропозиції замовником вже було застосовано процедуру щодо визнання формальними (несуттєвими) помилками, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливає на зміст тендерної пропозиції, стосовно поданих Вами документів (протокол додається). В той же час, слід зазначити, що ні Закон України «Про публічні закупівлі», ні Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 не містять підстав для повторного визнання Ваших помилок формальними.»
Тобто, Замовник стверджує, що визнавати помилки формальними можна лише один раз. Проте, звертаємо увагу, що якраз нормативно-правові акти, на які посилається Замовник, обґрунтовуючи таку свою позицію, не містять жодних обмежень щодо кількості разів визнання помилок формальними.
Таким чином, вважаємо, що і сама вимога про усунення невідповідностей в описаній вище частині і, як наслідок, підстава для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, є незаконною, необґрунтовано, надуманою з «певних» підстав (намір укласти договір з «обраним» постачальником).
×
-
Назва доказу:
докази
-
Повʼязаний документ:
Станишівська ср_поновлення.rar
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Призупинити процедуру закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД». 4. Зобов’язати Замовника завершити процедуру закупівлі у встановленому Законом порядку.
Вимога
Є відповідь
Незаконне відхилення
Номер:
7f714aaf2e424d15ba5569f9466e21c1
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-22-013689-a.c2
Назва:
Незаконне відхилення
Вимога:
Шановний Замвонику!
Прошу детальніше ознайомитись з умовами власної Тендерної документації перш ніж приймати таке незаконне рішення.
Відповідно до Опису формальних помилок, які містяться у Тендерній документації, зазначено, що формальною помилкою зокрема є: "Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації. (Наприклад: учасник на вимогу тендерної документації надати довідку в довільній формі надав лист-пояснення. Зміст такого документа повністю відповідає вимогам тендерної документації)."
Наяність формальної помилки не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.
У зв'язку з цим, просимо надати пояснення, на якій підставі Ви відхилили тендерну пропозицію ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" з тої підстави, що назва документу "Відомості" а не "Довідка", коли за змістом цей документ відповідає усім вимогам.
Ми розуміємо Ваше бажання співпрацювати з "певним" постачальником, проте просимо все ж таки діяти в межах закону,
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол №9 від 23.01.2025р..pdf 23.01.2025 15:54
- формальна помилка.pdf 23.01.2025 15:54
Дата подачі:
23.01.2025 13:03
Вирішення:
Шановний учасник.
Тендерну пропозицію учасника ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" (42827548) було відхилено на підставі абзацу п’ятого підпункту 1) пункту 44 Особливостей (учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей).
При цьому звертаю Вашу увагу на ту обставину, що під час розгляду Вашої пропозиції замовником вже було застосовано процедуру щодо визнання формальними (несуттєвими) помилками, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливає на зміст тендерної пропозиції, стосовно поданих Вами документів (протокол додається).
В той же час, слід зазначити, що ні Закон України «Про публічні закупівлі», ні Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 не містять підстав для повторного визнання Ваших помилок формальними.
В разі незгоди Ви маєте право оскаржити дане рішення в установленому Законом порядку».
Додаток: протокол № 7-ФП від 20.01.2025р.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Номер:
3fa31e30fc1a44bc8ad47a19657099ca
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-11-22-013689-a.b1
Назва:
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_ГЕТ.pdf 27.11.2024 14:12
- скарга_ГЕТ.doc 27.11.2024 14:12
- скарга_ГЕТ.pdf.p7s 27.11.2024 14:12
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf 27.11.2024 14:12
- Додаток №2 Технічне завдання в новій редакції.docx 27.11.2024 14:12
- ТД в новій редакції (1).doc 27.11.2024 14:12
- скарга_ГЕТ.doc.p7s 27.11.2024 14:12
- Текст «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf 27.11.2024 14:12
- Текст «ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf 27.11.2024 14:12
- sign.p7s 27.11.2024 14:14
- ПЕРЕЛІК ЗМІН (3).doc 29.11.2024 10:15
- протокол.pdf 29.11.2024 10:15
- протокол №204 від 29.11.24.pdf 29.11.2024 11:38
- протокол №204 від 29.11.24.pdf 02.12.2024 15:54
- протокол №206 від 02.12.24.pdf 02.12.2024 15:54
- пояснення до АМКУ ел.ен..doc 02.12.2024 15:54
- ПЕРЕЛІК ЗМІН (3).doc 02.12.2024 15:54
- № 203 від 29.11.24 внесення змін до тендерної.doc 02.12.2024 15:54
- Додаток №2 Технічне завдання в новій редакції _.docx 02.12.2024 15:54
- протокол.pdf 02.12.2024 15:54
- Рішення від 29.11.2024 № 19034.pdf 29.11.2024 16:08
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.12.2024 № 19376.pdf 05.12.2024 17:38
- Рішення від 05.12.2024 № 19376.pdf 09.12.2024 18:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.11.2024 14:38
Дата розгляду скарги:
05.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.11.2024 16:09
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
09.12.2024 18:36
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
09.12.2024 18:36
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ab009187fb5a47f0b5584b3338bf5e47
Заголовок пункту скарги:
умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1) Відповідно до пункту 4 Додатку 2 Тендерної документації Замовником встановлено, що «З метою підтвердження якісного, відповідального та добросовісного надання послуг, Учасник у складі тендерної пропозиції має надати наступні документи:
- гарантійний лист*(складений у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (у разі її наявності)),про те, що він не знаходиться у статусі «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не оприлюднена на сайті оператора системи передачі (ДП «НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168.
*Наведена у гарантійному листі інформація повинна бути достовірною та може бути перевірена замовником;
- гарантійний лист**(складений у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (у разі її наявності)), про те, що в період з 2019р. по 2024р. (включно) він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі (ДП «НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168.
**Наведена у гарантійному листі інформація повинна бути достовірною та може бути перевірена замовником.».
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Окрім того, звертаємо увагу, що "Правила ринку", які затверджені Постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168., визначають порядок реєстрації учасників ринку, порядок та вимоги до забезпечення виконання зобов'язань за договорами про врегулювання небалансів електричної енергії, правила балансування, правила функціонування ринку допоміжних послуг, порядок проведення розрахунків на балансуючому ринку та ринку допоміжних послуг, порядок виставлення рахунків, порядок внесення змін до цих Правил, положення щодо функціонування ринку при виникненні надзвичайної ситуації в об’єднаній енергетичній системі України.
"Правилами ринку" передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з трьох подій або обставин, що передбачені пунктом 1.7.1 Правил. У випадку визнання за суб’єктом господарювання статусу "переддефолтний" та/або "дефолтний", про це офіційно повідомляється на веб-сайті адміністратора розрахунків (НЕК "Укренерго"). Інформація про учасників ринку, що набули відповідного статусу, оновлюється щоденно.
В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу «переддефолтний». У разі тривалості статусу «переддефолтний» для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу «дефолтний» (п.1.7.4. Правил ринку).
Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі набуття статусу «переддефолтний». Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі «переддефолтний».
Статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Також відповідно до пункту 6 Положення про особливості постачання електричної енергії споживачам та розрахунків між учасниками роздрібного ринку електричної енергії у період дії в Україні воєнного стану, затвердженого Наказом Міністерства енергетики України від 13 квітня 2022 року № 148: «За поданням оператора системи встановлюється статус «Переддефолтний» та «Дефолтний» для електропостачальників (крім ПУП або постачальника останньої надії) у випадку несплати послуг оператора системи, наданих у період дії воєнного стану, до 15 числа місяця наступного за розрахунковим, з урахуванням постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 25 лютого 2022 року № 332 «Про забезпечення стабільного функціонування ринку електричної енергії, у тому числі фінансового стану учасників ринку електричної енергії, під час особливого періоду» (із змінами)». А згідно з пунктом 13 розділу XVII «прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13 квітня 2017 року № 2019-VIII функції постачальників універсальних послуг можуть виконувати виключно електропостачальники, створені у результаті здійснення заходів з відокремлення операторів системи розподілу (кількість приєднаних споживачів до системи розподілу яких перевищує 100 тисяч).
З цього випливає, що постачальники універсальних послуг, навіть за наявності підстав для надання їм статусу «переддефолтний» не набуватимуть його у зв’язку з запровадженням на території України воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022.
Відповідно до ч. 4 ст. 56 Закону України «Про ринок електричної енергії» покладення зобов’язань з надання універсальних послуг не обмежує права електропостачальника здійснювати постачання електричної енергії за вільними цінами.
Отже постачальники універсальних послуг беруть участь в процедурах закупівлі електричної енергії на рівних умовах з іншими учасниками, вільно встановлювати свої ціни на електричну енергію при участі в публічних закупівлях.
Таким чином наявність оскаржуваної вимоги в тендерній документації ставить в дискримінаційне становище інших учасників, в тому числі Скаржника, поряд з постачальниками універсальних послуг, які навіть при наявності підстави для отримання статусу «Переддефолтний» не набуватимуть його у зв’язку з чинністю Положення про особливості постачання електричної енергії споживачам та розрахунків між учасниками роздрібного ринку електричної енергії у період дії в Україні воєнного стану, затвердженого Наказом Міністерства енергетики України від 13 квітня 2022 року № 148.
Власне статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Помилковою вимогу про надання гарантійного листа щодо дефолтного та переддефолтного стану вважає й Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), який надав обов’язкові для розгляду рекомендації Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України щодо вдосконалення вимог до учасників процедур закупівель електричної енергії від 05.03.2020 № 5-рк.Комітет зазначає, що при закупівлі електричної енергії замовники виписують до постачальників вимоги, яким можуть відповідати тільки найкрупніші гравці на ринку.
Однією із таких вимог Комітет визнає надання гарантійного листа про те, що потенційний постачальник не набував статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного". Хоча насправді у випадку визнання такого статусу про це офіційно повідомляється на вебсайті Адміністратора розрахунків. Інформація там оновлюється щодня, тому перевірити відсутність в переліку учасника торгів на день закупівель можна без додаткової вимоги надати довідку.
Комітет зазначає (пункти 45-48 наведених вище рекомендацій), що відповідно до пункту 1.7.2 "Правил ринку" Адміністратор розрахунків на період існування такого статусу, зокрема, публікує на офіційному веб-сайті Адміністратора розрахунків повідомлення про набуття учасником ринку статусу "Переддефолтний" із зазначенням дати набуття такого статусу.
Отже, чинним нормативно-правовими актами, що діють у сфері енергетики, а саме - "Правилами ринку", передбачено обов’язок Адміністратора розрахунків публікувати на офіційному вебсайті інформацію щодо учасників, які набули статусу "Переддефолтний".
Отже, Замовник може безперешкодно перевірити, чи не набув учасник відкритих торгів такого статусу за допомогою даних з відкритих джерел (офіційний веб-портал Адміністратора розрахунків), а отже, встановлення в Документації вимог щодо надання гарантійного листа про те, що Скаржник не набував статусу "Переддефолтного", може бути додатковим бар’єром для учасників відкритих торгів, а також давати необгрунтовані підстави для Замовника щодо недопуску Пропозиції певного учасника до оцінки.
Комітет також підкреслює, що допуск до публічних торгів якомога більшої кількості учасників призведе до цінової конкуренції, а відтак і до здешевлення електроенергії для кінцевого споживача.
На час проведення Процедури закупівлі TOB "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" не має статусу "переддефолтного".
Тобто, на сьогоднішній день ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" є повноцінним учасником ринку, який належним чином виконує свої зобов’язання перед АР та не перебуває під будь-якими обмеженнями, пов’язаними з набуттям статусів "Переддефолтний".
Таким чином, лист від НЕК Укренерго, що має надати учасник, абсолютно не гарантує Замовнику неможливість настання негативних наслідків під час виконання останнім договірних зобов’язань.
Така вимога Замовника обмежує коло потенційних учасників лише тими, хто протягом 2019 - 2024 року (включно) не набував статусу «переддефолтний», а також перешкоджає ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" взяти участь у закупівлі.
Наявність статусу "Переддефолтного" в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2025 році, адже після ануляції відповідного статусу суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаного гарантійного листа носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника.
Звертаємо увагу, що відповідно до частини 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Слід зазначити, що інформація про набуття статусу «переддефолтного» є відкритою та публікується на сайті НЕК «Укренерго», кожного дня дана інформація оновлюється.
Замовник може ознайомитися з такими учасниками ринку за посиланням: https://ua.energy/perelik-uchasnykiv-rynku-yakym-nadano-status-pereddefoltnyj/, яке є відкритим.
Враховуючи це, Замовник не повинен вимагати надання даної інформації, оскільки вона є відкритою та публічною.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
- гарантійний лист*(складений у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (у разі її наявності)),про те, що він не знаходиться у статусі «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не оприлюднена на сайті оператора системи передачі (ДП «НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168.
*Наведена у гарантійному листі інформація повинна бути достовірною та може бути перевірена замовником;
- гарантійний лист**(складений у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (у разі її наявності)), про те, що в період з 2019р. по 2024р. (включно) він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі (ДП «НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168.
**Наведена у гарантійному листі інформація повинна бути достовірною та може бути перевірена замовником.».
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Окрім того, звертаємо увагу, що "Правила ринку", які затверджені Постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168., визначають порядок реєстрації учасників ринку, порядок та вимоги до забезпечення виконання зобов'язань за договорами про врегулювання небалансів електричної енергії, правила балансування, правила функціонування ринку допоміжних послуг, порядок проведення розрахунків на балансуючому ринку та ринку допоміжних послуг, порядок виставлення рахунків, порядок внесення змін до цих Правил, положення щодо функціонування ринку при виникненні надзвичайної ситуації в об’єднаній енергетичній системі України.
"Правилами ринку" передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з трьох подій або обставин, що передбачені пунктом 1.7.1 Правил. У випадку визнання за суб’єктом господарювання статусу "переддефолтний" та/або "дефолтний", про це офіційно повідомляється на веб-сайті адміністратора розрахунків (НЕК "Укренерго"). Інформація про учасників ринку, що набули відповідного статусу, оновлюється щоденно.
В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу «переддефолтний». У разі тривалості статусу «переддефолтний» для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу «дефолтний» (п.1.7.4. Правил ринку).
Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі набуття статусу «переддефолтний». Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі «переддефолтний».
Статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Також відповідно до пункту 6 Положення про особливості постачання електричної енергії споживачам та розрахунків між учасниками роздрібного ринку електричної енергії у період дії в Україні воєнного стану, затвердженого Наказом Міністерства енергетики України від 13 квітня 2022 року № 148: «За поданням оператора системи встановлюється статус «Переддефолтний» та «Дефолтний» для електропостачальників (крім ПУП або постачальника останньої надії) у випадку несплати послуг оператора системи, наданих у період дії воєнного стану, до 15 числа місяця наступного за розрахунковим, з урахуванням постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 25 лютого 2022 року № 332 «Про забезпечення стабільного функціонування ринку електричної енергії, у тому числі фінансового стану учасників ринку електричної енергії, під час особливого періоду» (із змінами)». А згідно з пунктом 13 розділу XVII «прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13 квітня 2017 року № 2019-VIII функції постачальників універсальних послуг можуть виконувати виключно електропостачальники, створені у результаті здійснення заходів з відокремлення операторів системи розподілу (кількість приєднаних споживачів до системи розподілу яких перевищує 100 тисяч).
З цього випливає, що постачальники універсальних послуг, навіть за наявності підстав для надання їм статусу «переддефолтний» не набуватимуть його у зв’язку з запровадженням на території України воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022.
Відповідно до ч. 4 ст. 56 Закону України «Про ринок електричної енергії» покладення зобов’язань з надання універсальних послуг не обмежує права електропостачальника здійснювати постачання електричної енергії за вільними цінами.
Отже постачальники універсальних послуг беруть участь в процедурах закупівлі електричної енергії на рівних умовах з іншими учасниками, вільно встановлювати свої ціни на електричну енергію при участі в публічних закупівлях.
Таким чином наявність оскаржуваної вимоги в тендерній документації ставить в дискримінаційне становище інших учасників, в тому числі Скаржника, поряд з постачальниками універсальних послуг, які навіть при наявності підстави для отримання статусу «Переддефолтний» не набуватимуть його у зв’язку з чинністю Положення про особливості постачання електричної енергії споживачам та розрахунків між учасниками роздрібного ринку електричної енергії у період дії в Україні воєнного стану, затвердженого Наказом Міністерства енергетики України від 13 квітня 2022 року № 148.
Власне статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Помилковою вимогу про надання гарантійного листа щодо дефолтного та переддефолтного стану вважає й Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), який надав обов’язкові для розгляду рекомендації Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України щодо вдосконалення вимог до учасників процедур закупівель електричної енергії від 05.03.2020 № 5-рк.Комітет зазначає, що при закупівлі електричної енергії замовники виписують до постачальників вимоги, яким можуть відповідати тільки найкрупніші гравці на ринку.
Однією із таких вимог Комітет визнає надання гарантійного листа про те, що потенційний постачальник не набував статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного". Хоча насправді у випадку визнання такого статусу про це офіційно повідомляється на вебсайті Адміністратора розрахунків. Інформація там оновлюється щодня, тому перевірити відсутність в переліку учасника торгів на день закупівель можна без додаткової вимоги надати довідку.
Комітет зазначає (пункти 45-48 наведених вище рекомендацій), що відповідно до пункту 1.7.2 "Правил ринку" Адміністратор розрахунків на період існування такого статусу, зокрема, публікує на офіційному веб-сайті Адміністратора розрахунків повідомлення про набуття учасником ринку статусу "Переддефолтний" із зазначенням дати набуття такого статусу.
Отже, чинним нормативно-правовими актами, що діють у сфері енергетики, а саме - "Правилами ринку", передбачено обов’язок Адміністратора розрахунків публікувати на офіційному вебсайті інформацію щодо учасників, які набули статусу "Переддефолтний".
Отже, Замовник може безперешкодно перевірити, чи не набув учасник відкритих торгів такого статусу за допомогою даних з відкритих джерел (офіційний веб-портал Адміністратора розрахунків), а отже, встановлення в Документації вимог щодо надання гарантійного листа про те, що Скаржник не набував статусу "Переддефолтного", може бути додатковим бар’єром для учасників відкритих торгів, а також давати необгрунтовані підстави для Замовника щодо недопуску Пропозиції певного учасника до оцінки.
Комітет також підкреслює, що допуск до публічних торгів якомога більшої кількості учасників призведе до цінової конкуренції, а відтак і до здешевлення електроенергії для кінцевого споживача.
На час проведення Процедури закупівлі TOB "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" не має статусу "переддефолтного".
Тобто, на сьогоднішній день ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" є повноцінним учасником ринку, який належним чином виконує свої зобов’язання перед АР та не перебуває під будь-якими обмеженнями, пов’язаними з набуттям статусів "Переддефолтний".
Таким чином, лист від НЕК Укренерго, що має надати учасник, абсолютно не гарантує Замовнику неможливість настання негативних наслідків під час виконання останнім договірних зобов’язань.
Така вимога Замовника обмежує коло потенційних учасників лише тими, хто протягом 2019 - 2024 року (включно) не набував статусу «переддефолтний», а також перешкоджає ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" взяти участь у закупівлі.
Наявність статусу "Переддефолтного" в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2025 році, адже після ануляції відповідного статусу суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаного гарантійного листа носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника.
Звертаємо увагу, що відповідно до частини 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Слід зазначити, що інформація про набуття статусу «переддефолтного» є відкритою та публікується на сайті НЕК «Укренерго», кожного дня дана інформація оновлюється.
Замовник може ознайомитися з такими учасниками ринку за посиланням: https://ua.energy/perelik-uchasnykiv-rynku-yakym-nadano-status-pereddefoltnyj/, яке є відкритим.
Враховуючи це, Замовник не повинен вимагати надання даної інформації, оскільки вона є відкритою та публічною.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
×
-
Назва доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення»
-
Повʼязаний документ:
Текст «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT);
-
Повʼязаний документ:
Текст «ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація (дод 2)
-
Повʼязаний документ:
Додаток №2 Технічне завдання в новій редакції.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТД в новій редакції (1).doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.