-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
4 532 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 660.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 22 660.00 UAH
Період уточнення:
22.11.2024 14:11 - 13.12.2024 00:00
Відповідь надана
ДИСКРИМІНАЦІЙНА ВИМОГА
Номер:
c6f7948f2d0643488898b20a9a2101f6
Дата опублікування:
25.11.2024 16:02
Опис:
Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації учасник повинен надати:
«Документ на підтвердження можливості забезпечення Постачальником реалізації права замовника (Споживача) на особистий прийом відповідною службовою (посадовою) особою постачальника електричної енергії, з метою можливості оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, у відповідності до вимог п. 8.3.17 та п.8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», а саме: - довідку про створення Постачальником в регіоні Замовника безпосередньо власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. На підтвердження інформації, зазначеної в Довідці учасник в складі тендерної пропозиції надає Положення про власний структурний підрозділ - Центр обслуговування споживачів (клієнтів) в регіоні замовника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів); або - довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу в регіоні замовника, або посадової особи, з робочим місцем в регіоні замовника, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Інформація зазначена в довідці повинна бути підтверджена на офіційному веб-сайті Учасника в мережі Інтернет.».
Відповідно до п. 8.3.6. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312, Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Відповідно до п. 8.3.17. зазначених Правил Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Тобто, Правилами роздрібного ринку електричної енергії чи будь-яким іншим нормативно-правовим актом не встановлено вимог щодо місця створення Центру обслуговування споживачів, зокрема і щодо їх створення за місцезнаходженням клієнтів електропостачальника.
Відповідь:
Дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або груп осіб. Відповідно вимоги, встановлені Замовником у Додатку 1 до Тендерної документації поширювались не лише на певного суб’єкта або конкретну групу суб’єктів господарювання, а на всіх потенційних учасників процедури закупівлі і були обовʼязкові до виконання всіма потенційними учасниками.
Згідно з п.48 Особливостей Nº 1178, під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені ст.16 Закону Закону України «Про публічні закупівлі» (далі -Закон Nº 922). Застосування таких критеріїв є його правом, а не дискримінаційною вимогою. А у разі закупівлі послуг або робіт замовник зобовʼязаний, вимагати від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до ст. 16 Закону Nº 922. Також відповідно до «Методичних рекомендації щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених наказом Мінекономіки від 07 травня 2024 року № 11712, а саме п.2 Розділу 4 Замовником у тендерній документації зазначаються умови щодо надання інформації про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим кваліфікаційним критеріям і вимогам згідно із законодавством.
З метою забезпечення європейських стандартів обслуговування споживачів на всіх рівнях, надання оперативного зворотного зв’язку та здійснення контролю якості наданих послуг для усіх споживачів функціонує центр обслуговування споживачів електричної енергії.
Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації учасник надає документ на підтвердження можливості забезпечення Постачальником реалізації права замовника (Споживача) на особистий прийом відповідною службовою (посадовою) особою постачальника електричної енергії, з метою можливості оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, у відповідності до вимог п. 8.3.17 та п.8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», а саме:
- довідку про створення Постачальником в регіоні Замовника безпосередньо власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. На підтвердження інформації, зазначеної в Довідці учасник в складі тендерної пропозиції надає Положення про власний структурний підрозділ - Центр обслуговування споживачів (клієнтів) в регіоні замовника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів);
або
- довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу в регіоні замовника, або посадової особи, з робочим місцем в регіоні замовника, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Інформація зазначена в довідці повинна бути підтверджена на офіційному веб-сайті Учасника в мережі Інтернет. Інформація зазначена в довідці повинна бути підтверджена на офіційному веб-сайті Учасника в мережі Інтернет». Дана вимога повністю відповідає вимогам законодавства та не дискримінаційною, оскільки відповідно до п. 8.3.6. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312, Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
Відповідно дана вимога не може вважатись дискримінаційною, оскільки Замовник надав диспозитивне право Учаснику надати підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію, встановивши сполучник «або», для того щоб Учасник, який не має власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), мав змогу взяти участь у процедурі закупівлі шляхом надання вищезазначеної довідки. Отже, дана вимога не звужує коло потенційних Учасників процедури закупівлі, а, навпаки, розширює кількість та забезпечує рівні умови для всіх Учасників, що повністю відповідає принципам здійснення публічних закупівель.
Дата відповіді:
27.11.2024 11:34
Відповідь надана
дискримінаційні вимоги
Номер:
7f500782b11746e98ed73dd8ee697d3f
Дата опублікування:
25.11.2024 15:59
Опис:
5. Доброго дня! Відповідно до вимог Додатку 1 до тендерної документації учасник у складі пропозиції повинен надати: - «1. На виконання вимог Третього енергетичного пакету щодо інтеграції суб’єктів у сфері закупівлі електричної енергії України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, учасник зобов’язаний документально підтвердити у складі своєї пропозиції успішне проходження сертифікації його діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, що має бути чинним на дату подання пропозиції.; З метою формування етичних ділових відносин між учасниками ринку, викорінення корупції і підвищення відповідальності та довіри у сфері бізнесу, в роботі державних установ та громадських організацій учасник у складі пропозиції повинен надати підтвердження впровадження стандарту ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», шляхом подання оригіналу або копії діючого сертифікату ISO 37001:2016, виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію. ». Зазначені вимоги є незаконними та безпідставними і жодним чином не забезпечить постачання Замовнику «найякіснішої продукції», оскільки електрична енергія НЕ ОБИРАЄТЬСЯ ПОСТАЧАЛЬНИКОМ, а за її якість відповідає Оператор системи розподілу. Отримання вище описаних вимог не є обов'язковим. Це добровільна справа будь-якого постачальника. Діяльність постачальників електроенергії регулюють низка законів та підзаконних нормативно-правових актів, зокрема, Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, прийняті на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії», які не встановлюють обов'язкову наявність ЖОДНОГО сертифікату ISO у постачальників електричної енергії. Дана вимога є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність таких документів в учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електроенергії . Так, відповідно до частини 4 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Разом з тим, втановлення таких вимог порушує основні принципи здійснення публічних закупівель (стаття 5 Закону) , а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Слід зазначити, що відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.1 ст.5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників. Згідно з ч.4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Електрична енергія не входить до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні (відповідно до затверджених Правил сертифікації однорідних видів продукції (послуг). Також додатково повідомляємо, що чинним законодавством не передбачено такого документу, як “паспорт якості/сертифікат відповідності електричної енергії”. Відповідно до Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 "Про затвердження Кодексу систем розподілу", п. 11.4.1, Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ), та інформації, яка розміщена на офіційному веб-сайті НКРЕКП, відповідальним за якість електричної енергії – є Оператор системи розподілу. Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів. Просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом виключення (видалення) з тендерної документації вищезазначої дискримінаційної вимоги. Також до вище зазначеного є роз'яснення НКРЕКП, ознайомитись із яким можна по посиланню нижче. На підставі вище викладеної інформації, просимо внести зміни до ТД та прибрати дискримінаційні вимоги. https://www.nerc.gov.ua/news/sertifikaciya-elektrichnoyi-energiyi-dlya-cilej-zdijsnennya-publichnih-zakupivel
Відповідь:
Дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або груп осіб. Відповідно вимоги, встановлені Замовником у Додатку 1 до Тендерної документації поширювались не лише на певного суб’єкта або конкретну групу суб’єктів господарювання, а на всіх потенційних учасників процедури закупівлі і були обовʼязкові до виконання всіма потенційними учасниками.
Згідно з п.48 Особливостей Nº 1178, під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені ст.16 Закону Закону України «Про публічні закупівлі» (далі -Закон Nº 922). Застосування таких критеріїв є його правом, а не дискримінаційною вимогою. А у разі закупівлі послуг або робіт замовник зобовʼязаний, вимагати від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до ст. 16 Закону Nº 922. Також відповідно до «Методичних рекомендації щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених наказом Мінекономіки від 07 травня 2024 року № 11712, а саме п.2 Розділу 4 Замовником у тендерній документації зазначаються умови щодо надання інформації про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим кваліфікаційним критеріям і вимогам згідно із законодавством
Встановлення Замовником вищезгаданої вимоги щодо надання необхідних документів покликане забезпечити постачання сертифікованого товару, який відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства від добросовісного постачальника. Виключно з метою формування етичних ділових відносин між учасниками ринку, викорінення корупції і підвищення відповідальності та довіри у сфері бізнесу, в роботі державних установ та громадських організацій учасник у складі пропозиції повинен надати підтвердження впровадження стандарту ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Постачальник електричної енергії несе відповідальність за постачання належної якості електричної енергії, а не за вибір електричної енергій, як зазначається у зверненні. Оскільки відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», а саме ч.2 ст. 57 Постачальник здійснювати відшкодування (компенсацію) споживачу у разі недотримання електропостачальником показників якості послуг, визначених договором та зобов’язаний надавати учасникам ринку інформацію, необхідну для виконання ними функцій на ринку електричної енергії, в обсягах та порядку, визначених правилами ринку, кодексом системи передачі, кодексом системи розподілу, кодексом комерційного обліку та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють функціонування ринку електричної енергії
Дата відповіді:
27.11.2024 11:35