-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з технічної інвентаризації та оцінки майна (код 713100000-4 національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»)
Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі зазначена у Технічному завданні до ТД
Торги відмінено
2 474 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 370.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 370.00 UAH
Період уточнення:
14.11.2024 10:35 - 19.11.2024 00:00
Відповідь надана
Порушення визначення предмету закупівлі
Номер:
d3de7f91799647f8930f67d2c88402a6
Дата опублікування:
18.11.2024 11:39
Опис:
Шановний Замовнику. Ви так і не надали відповідь на попереднє звернення. Ви об’єднали 2 різні предмети закупівлі в 1 лот. Такі Ваші дії носять ознаки порушення основних принципів публічних закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням. Також такі дії носять ознаки «заточення» закупівлі під конкретного учасника. В цій закупівлі зможе прийняти участь лише обмежена кількість учасників і відповідно ймовірність економії бюджетних коштів зводиться до мінімуму.
Згідно з статтею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення порушення порядку визначення предмета закупівлі тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
В разі, якщо Ви залишите закупівлю з даним порушенням, ми змушені будемо розглянути питання щодо звернення до ДАСУ щодо виявлених ознак порушення законодавства в сфері публічних закупівель.
Відповідь:
Доброго дня. За результатами розгляду вашого звернення повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 15 Особливостей предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі - Порядок). Пункт 5 розділу 1 Порядку встановлює, що замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
Прийняття рішення про поділ предмета закупівлі на лоти є правом замовника, а не його обов’язком, має бути доцільним, обґрунтованим та не суперечити принципам здійснення публічних закупівель.
Задля своєчасної та у повному обсязі реалізації потреб щодо проведення технічної інвентаризації майна та його оцінки, замовником, на підставі ряду об’єктивних обставин (вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28.10.2004 №К 1442 «Про затвердження Національного стандарту N 2 «Оцінка нерухомого майна», Порядку проведення технічної інвентаризації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2023 № 488, та визначення будівель і споруд Заповідника як цілісного майнового комплексу), визначено недоцільним поділ даної закупівлі на лоти. Такий поділ призведе до зайвих витрат бюджетних коштів, що порушить принцип максимальної економії та ефективності, оскільки при поділі процедури закупівлі на лоти така складова обох послуг як натурні обміри об’єктів відповідно до переліку 2 додатку 5 дублюватимуться. Крім того, у разі поділу закупівлі на лоти та визначення двох виконавців, перед замовником постане питання надання необхідних для виконання послуг як з оцінки майна, так і з проведення технічної інвентаризації, оригіналів документів одночасно двом виконавцям, що не сприятиме ефективності та своєчасності отримання цих послуг.
Вимоги до учасників, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі не є унікальними та такими, що можуть обмежити коло учасників процедури закупівлі, в тому числі з урахуванням законодавчо визначеної можливості залучення співвиконавців.
Зважаючи на вищевикладене, наголошуємо, що закупівля послуг з технічної інвентаризації та оцінки майна є конкурентною і прозорою, та відповідає вимогам законодавства у сфері публічних закупівель. Поділ закупівлі на два лота замовник вважає недоцільним.
Дата відповіді:
19.11.2024 13:37
Відповідь надана
Об'єднанні різних послунв 1 лот
Номер:
e6e51d0b0ea24bed922645d310a34677
Дата опублікування:
15.11.2024 16:48
Опис:
Шановний Замовнику,
Враховуючи, що ваша поточна закупівля включає в себе дві різні послуги — послугу з технічної інвентаризації майна та послугу з оцінки майна, звертаємо вашу увагу на доцільність поділу цієї закупівлі на два окремі лоти. Це дозволить значно покращити умови для конкуренції та зменшити потенційні корупційні ризики.
1. Покращення конкуренції: Поділ закупівлі на два лоти дозволить залучити більшу кількість учасників, оскільки не всі компанії можуть мати кваліфікацію або досвід для виконання обох видів робіт одночасно. В окремих лотах компанії з більш вузькою спеціалізацією зможуть подати пропозиції, що сприятиме залученню більше учасників та підвищенню рівня конкуренції. В результаті цього, замовник отримає більш конкурентоспроможні ціни та кращу якість виконання послуг.
2. Зменшення корупційних ризиків: Об'єднання двох різних видів послуг в один лот може призвести до концентрації влади та можливості маніпулювати умовами тендеру на користь окремих компаній, які мають змогу виконати обидва етапи робіт. Це підвищує ризик корупційних діянь, таких як узгоджені дії між постачальниками послуг та організаторів закупівлі. Розподіл на два лоти забезпечить більшу прозорість, оскільки кожен лот буде оцінюватися окремо, з чітко визначеними критеріями для кожної послуги, що дозволить уникнути ймовірності маніпулювання.
3. Підвищення якості виконання: Послуги з технічної інвентаризації та оцінки майна мають свої специфічні вимоги та методики виконання, тому для кожного виду послуг повинні бути залучені різні фахівці. Відокремлення цих послуг в різні лоти дозволить кожному учаснику продемонструвати свою кваліфікацію та досвід саме в тій сфері, яка є його спеціалізацією, що в свою чергу забезпечить більш якісне виконання кожної з послуг.
4. Забезпечення прозорості та рівних умов для учасників: Розподіл закупівлі на два лоти створить рівні умови для всіх учасників, оскільки кожен лот буде мати чітко визначену специфікацію та вимоги, що зменшить ймовірність маніпулювання умовами конкурсу. Окрім того, це дозволить збільшити кількість учасників, які мають досвід лише в одній з зазначених послуг, а не в обох одночасно, тим самим забезпечивши більшу прозорість процедури закупівлі.
Рекомендації: Пропонуємо вам поділити цю закупівлю на два лоти:
Лот 1: Послуга з технічної інвентаризації майна
Лот 2: Послуга з оцінки майна
Це дозволить вам:
Залучити більше учасників.
Знизити ризики корупційних зловживань.
Покращити якість наданих послуг завдяки більшій конкуренції серед спеціалізованих компаній.
Забезпечити більшу прозорість і справедливість тендерного процесу.
Віримо, що цей підхід сприятиме успішному проведенню закупівлі та заощадить бюджетні кошти.
Відповідь:
Доброго дня! Дякуємо за Ваше звернення. Умовами тендерної документації передбачено, що, якщо для закупівлі робіт або послуг Замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, Учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Дата відповіді:
18.11.2024 10:57