• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги у сфері управління відходами з суден

Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Вимоги до предмету закупівлі, детальний опис предмета закупівлі, у т.ч. інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що визначенні у відповідності до вимог частини 4 статті 5; частини 2 статті 22; частини 5,6 статті 23 Закону з урахуванням Особливостей, викладено у Додатку 3 до тендерної документації. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також очікувана вартість визначені на підставі реальних виробничих потреб замовника, за результатами проведеного моніторингу ринку та оптимального співвідношення ціни та якості. Замовник здійснює закупівлю послуг, оскільки є наявна потреба у визначених послугах для безперебійного виробничого процесу замовника (зазначено враховуючи вимоги Постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 (зі змінами) «Про ефективне використання державних коштів»). Крім того, державне підприємство «Адміністрація морських портів України» не є розпорядником бюджетних коштів.

Торги не відбулися

10 900 143.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 109 001.43 UAH
Період уточнення: 06.11.2024 17:12 - 17.11.2024 00:00
Відповідь надана

Вимога щодо атестату

Номер: 2cd35eef74b649a5a33fb49d8ab20a5e
Дата опублікування: 11.11.2024 14:15
Опис: Також, вважаємо за доцільне додати до тендерної документації вимогу щодо атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»). Атестат виробництва видається відповідним галузевим органом стандартизації та сертифікації . Атестат виробництва засвідчує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій)забезпечує стабільність з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій на відповідність Закону України «Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або подальше використання неякісної небезпечної продукції», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища». Атестат виробництва видається згідно Інструкції 7.5-00-45 Про затвердження Порядку проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції”. Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища», Суб'єкти права власності на відходи повинні вживати ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для їх утилізації, знешкодження або розміщення. Здійснення операцій у сфері поводження з відходами дозволяється лише за наявності дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами на визначених місцевими радами територіях із додержанням санітарних та екологічних норм у спосіб, що забезпечує можливість подальшого використання відходів як вторинної сировини і безпеку для навколишнього природного середовища та здоров’я людей. Також, відповідно до ч.5 ст.23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Відповідь: Шановний учаснику, замовником детально розглянута ваша вимога та за результатами її розгляду повідомляємо наступне. Згідно вимог пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) з урахуванням Особливостей. Частиною 2 статті 22 Закону чітко визначено перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації. Також частиною 3 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. На виконання цієї вимоги Закону, замовник передбачив надання учасниками процедури закупівлі (в складі документів тендерної пропозиції) документації щодо наявності ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами та дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Статтею 55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» встановлено, що здійснення операцій з оброблення відходів дозволяється лише за наявності Дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів на визначених місцевими радами територіях з додержанням санітарних та екологічних норм. Статтею 27 Закону України «Про управління відходами» передбачається, що «Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний: 1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами; 2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Відповідно п.5,6,9,10 ст. 17 вищезазначеного закону, обов’язком суб’єктів господарювання у сфері управління відходами є забезпечення: - здійснення операцій з оброблення відходів на об’єктах оброблення відходів; - утримання в належному санітарному і технічному стані об’єктів оброблення відходів, забезпечувати дотримання правил техніки безпеки та пожежної безпеки на них; - наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів; - наявності ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами та/або письмової згоди (повідомлення) на транскордонне перевезення небезпечних відходів чи висновку на транскордонне перевезення відходів відповідно до закону. Відповідно до пункту 1 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджених постановою КМУ від 05.12.2023 № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (далі - Ліцензійні умови), ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових для виконання під час провадження такої діяльності. Пунктом 2 Ліцензійних умов передбачено, що дія цих Ліцензійних умов поширюється на всіх суб’єктів господарювання незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які в повному обсязі або частково провадять чи мають намір провадити господарську діяльність з управління небезпечними відходами. Також, пунктом 4 Ліцензійних умов встановлено вимоги щодо отримання, переоформлення, анулювання ліцензії, зупинення або відновлення дії ліцензії, про розширення або звуження виду господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Також, п. 20,21,22,23 вищезазначеної постанови КМУ від 05.12.2023 № 1278 встановлено основні технологічні вимоги провадження господарської діяльності при виконанні ліцензійних умов: - наявність матеріально-технічної бази (разом із документами, що дають можливість її ідентифікувати, та документами, що підтверджують право власності або оренди на зазначену матеріально-технічну базу), ситуативну карту-схему розташування виробничих площ об’єкта оброблення небезпечних відходів, а також окреме приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує зазначені об’єкти; - заборона використання матеріально-технічної бази, яка на підставі права власності або відповідно до договору оренди використовується іншим суб’єктом господарювання, що провадить господарську діяльність; - розміщення небезпечних відходів провинно бути лише на місці чи об’єкті, що відповідає правилам технічної експлуатації об’єктів оброблення відходів, затвердженим Міндовкіллям. Провадити інші види діяльності, не пов’язані з небезпечними відходами на території, відведеній для їх розміщення, заборонено; - робота матеріально-технічної бази повинна здійснюватися відповідно до правил технічної експлуатації об’єктів оброблення відходів, затверджених Міндовкіллям. Отже, підсумовуючи вищевикладене, замовник дійшов висновку, що перевірка дотримання ліцензіатами Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, зокрема отримання в разі необхідності атестату виробництва, про який йде мова у вашій вимозі, покладена виключно на орган ліцензування, а не на замовника, який закуповує послугу, що є предметом цієї закупівлі. Замовник вважає за необхідне зазначити учаснику, що Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України № 571 від 25.09.2000 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України №33/5224 від 17.01.2001, на який ви посилаєтесь у вимозі, втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 1999 від 29.11.2016, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України №1618/29748 від 14.12.2016. Разом з цим, контроль за дотриманням суб’єктом господарювання у сфері управління відходами умов, встановлених дозволом на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами (згідно п. 1, ст. 23 Закону України «Про управління відходами»), належить до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів – Державна екологічна інспекція України. Замовник не є органом контролю за дотриманням ліцензійних умов у сфері управління відходами та умов господарської діяльності відповідно проведеної оцінки впливу на довкілля, у зв’язку з чим замовник не має повноважень перевіряти матеріально-технічну базу учасника або його документи дозвільного характеру, які засвідчують провадження господарської діяльності у сфері управління відходами. Наявність у учасника ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами є цілком достатньою для можливості надання ним послуг, що є предметом цієї закупівлі, відповідно до вимог Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», та в повній мірі задовольняє вимоги замовника. Замовник наголошує, що він проводить процедуру закупівлі з безумовним дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, викладених в статті 5 Закону, та відповідно до частини 4 статті 22 Закону, його тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На думку замовника, включення до тендерної документації вимоги про надання учасниками в складі документів тендерної пропозиції «атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій), вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»)» є такою, що порушує принципи здійснення публічних закупівель викладених в статті 5 Закону. Враховуючи вищевикладене, у замовника відсутні законодавчі підстави для внесення змін до тендерної документації, а ваша вимога є такою, що порушує принципи здійснення публічних закупівель та не підлягає задоволенню.
Дата відповіді: 14.11.2024 17:11
Відповідь надана

Вимога

Номер: 5d716df52cbf48bf9494820b97892484
Дата опублікування: 11.11.2024 14:15
Опис: 2) Також, хочемо звернути вашу увагу щодо необхідності додання до вимог тендерної документації вимоги щодо наявності Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданий відповідним державним органом, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Виходячи з положень ч.4 ст.5 ЗУ «Про оцінку навколишнього середовища», Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, щодо планованої діяльності, яка стосується зони відчуження або зони безумовного (обов’язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, подається суб’єктом господарювання до уповноваженого центрального органу, який протягом трьох робочих днів з дня отримання такого повідомлення надсилає копію повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері управління зоною відчуження і зоною безумовного (обов’язкового) відселення, з метою отримання його зауважень та пропозицій з приводу планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Суб’єкт господарювання має право самостійно (з дотриманням вимог частини другої цієї статті) подати повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, безпосередньо до уповноваженого центрального органу з метою отримання його висновку з оцінки впливу на довкілля. У такому разі уповноважений центральний орган протягом трьох робочих днів з дня отримання такого повідомлення надсилає копію повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, до уповноваженого територіального органу за місцем провадження діяльності з метою отримання його зауважень та пропозицій з приводу планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, визначені цією частиною, можуть бути подані особисто заявником (його представником), надіслані засобами поштового зв’язку або в електронній формі із застосуванням засобів електронних комунікацій (у тому числі електронного кабінету Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, іншого електронного кабінету чи інформаційної системи, користувачами якої є уповноважений центральний орган та суб’єкт господарювання). Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками (крім об’єктів, на які поширюється дія Закону України "Про державну таємницю"), надсилається виключно в електронній формі через електронний кабінет користувача Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з цим електронним кабінетом, користувачами якої є суб’єкт господарювання та уповноважений центральний орган. Відповідно до п.9 ч.9 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» Висновок з оцінки впливу на довкілля втрачає силу через п’ять років у разі, якщо не було прийнято рішення про провадження планованої діяльності. Якщо до отримання рішення про провадження планованої діяльності внесено зміни до проектної документації чи зміни до законодавства, які вимагають зміни екологічних умов, визначених у висновку з оцінки впливу на довкілля, оцінка впливу на довкілля здійснюється повторно. Відповідно до ч.2 ст. 17 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» Дія цього Закону не поширюється на суб’єктів господарювання, які отримали рішення про провадження планованої діяльності до набрання чинності цим Законом, крім випадків, передбачених пунктом 22 частини другої та пунктом 14 частини третьої статті 3 цього Закону. Відповідно до ч.1 ст. 3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Відповідно п.22 ч. 2 ст. 3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» Перша категорія видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля, включає: розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об’єктів, зазначених у пунктах 1-21 цієї частини. Відповідно до п.14 ч.3 ст.3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» Друга категорія видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, включає: розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об’єктів, зазначених у пунктах 1-13 цієї частини. Враховуючи зазначене, звертаємо увагу, що 09.07.2023 року втратив чинність Закон України «Про відходи». 09.01.2024 року втратила чинність Постанова Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами». 09.07.2023 року набув чинність Закон України «Про управління відходами», яким у п. 4 перехідних положень для суб’єктів господарювання у сфері управління небезпечними відходами встановлено термін отримання ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами протягом шести місяців з моменту набрання чинності цим Законом. 12.12.2023 року набрала чинність Постанова Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 року № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами». Таким чином, усі ліцензії на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, видані Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України (на операції: збирання, зберігання, знешкодження, оброблення, утилізація, видалення) втратили чинність. З аналізу нових нормативно-правових актів можна зробити висновок про наступне: 1. Господарська діяльність з поводження з небезпечними відходами ліквідована, введено в дію господарська діяльність з управління небезпечними відходами. Господарська діяльність з управління небезпечними відходами - комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів, а також збирання, зберігання небезпечних відходів для їх подальшого експорту з метою оброблення чи видалення. 2. Операції поводження з відходами - збирання, перевезення, зберігання, сортування, оброблення (перероблення), утилізація, видалення, знешкодження і захоронення відходів, які були передбачені Законом України «Про відходи» - ліквідовано. Законом України «Про управління відходами» введено в дію операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів. 3. Класифікація відходів здійснюється відповідно до Національного переліку відходів та додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням. 4. Код операції з видалення та / або відновлення відходів, визначається відповідно до додатку № 1 та додатку № 2 до Закону України «Про управління відходами». Аналогічної позиції дотримується Державна регуляторна служба України, відповідно до листа № 165/20-24 від 11.01.2024 р., відповідно до якого, суб’єкти господарювання у сфері управління небезпечними відходами, що здійснюють збирання та оброблення небезпечних відходів, зобов’язані отримати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами протягом шести місяців з моменту набрання чинності Закону України «Про управління відходами». А, отже, вимога щодо наявності у складі пропозиції ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами – є доцільною, та повністю відповідає нормам чинного законодавства. Відповідно до ч.1 ст. 7 ЗУ «Про управління відходами» 1. Відходи поділяються на два класи:1) небезпечні відходи;2) відходи, що не є небезпечними.Класифікація здійснюється відповідно до Національного переліку відходів і Порядку класифікації відходів з урахуванням Переліку властивостей, що роблять відходи небезпечними (додаток 3). Відповідно до ч.4 ст.13 ЗУ» Про управління відходами» Передача суб’єктам господарювання у сфері управління відходами відходів (крім побутових відходів) з метою збирання, перевезення та оброблення здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до законодавства, в якому зазначається код відходів згідно з Національним класифікатором відходів, їх обсяг, найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів. Згідно п.2 ч.2 ст.16 ЗУ «Про управління відходами», Утворювачі відходів, крім утворювачів відходів домогосподарств, зобов’язані: класифікувати свої відходи відповідно до Національного переліку відходів та Порядку класифікації відходів. З огляду зазначеного, провадженням планової діяльності згідно чинного законодавства – є саме управління небезпечними відходами. Таким чином, Замовником має ставитися вимога щодо наявності Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданий відповідним державним органом, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Враховуючи, що зміни законодавства у сфері управління відходами включають у себе розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності саме у сфері управління відходами – Замовник має право вимагати Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Відповідь: Шановний учаснику, замовником детально розглянута ваша вимога та за результатами її розгляду повідомляємо наступне. Згідно вимог пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) з урахуванням Особливостей. Частиною 2 статті 22 Закону чітко визначено перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації. Також частиною 3 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. На виконання цієї вимоги Закону, замовник передбачив надання учасниками процедури закупівлі (в складі документів тендерної пропозиції) документації щодо наявності ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами та дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Статтею 55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» встановлено, що здійснення операцій з оброблення відходів дозволяється лише за наявності Дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів на визначених місцевими радами територіях з додержанням санітарних та екологічних норм. Статтею 27 Закону України «Про управління відходами» передбачається, що «Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний: 1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами; 2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Крім того, ст. 42 Закону України «Про управління відходами» затверджено Порядок видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, що затверджений постановою КМУ від 19.12.2023 № 1328. До заяви про отримання дозволу для об’єктів, які здійснюють такі операції, вимагаються наступні документи: - відомості про назву та код відходів згідно з Національним переліком відходів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102, відомості про їх склад та властивості, обсяги, для яких передбачається здійснення операції з оброблення; - відомості про наявність матеріально-технічної бази для здійснення операцій з оброблення відходів та код здійснення планованої операції; - відомості про питомі та граничні показники утворення відходів у технологічних процесах; - відомості про перелік та опис технологічних процесів, що застосовуються для здійснення операцій з оброблення відходів; - копія розпорядчого документа про призначення відповідальних осіб у сфері управління відходами; - відомості про наявність висновку з оцінки впливу на довкілля - у випадках, передбачених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля». Тобто, законодавством вимагається, у тому числі обов’язкова перевірка матеріально-технічної бази для здійснення операцій з оброблення відходів суб’єкта господарювання та проведення оцінки впливу на довкілля цієї діяльності. У разі недотримання суб’єктом господарювання хоча б однієї з умов вищезазначеного Порядку, уповноваженим центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері управління відходами (відповідно пп. 9, п. 1 ст. 21 Закону України «Про управління відходами»), дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів не видається. Згідно ст. 3 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» одним з основних принципів охорони навколишнього природного середовища є обов’язковість оцінки впливу на довкілля. Координація і забезпечення здійснення оцінки впливу на довкілля, прийняття висновку з оцінки впливу на довкілля та реалізація повноважень у сфері оцінки впливу на довкілля (згідно ст. 20, 201 цього Закону) є компетенцією центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, в галузі охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів. Суб’єкти господарювання, діяльність яких підпадає під дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», за порушення вимог законодавства про оцінку впливу на довкілля, у тому числі подання завідомо неправдивого звіту з оцінки впливу на довкілля чи висновку з оцінки впливу на довкілля, надання завідомо неправдивих чи неповних відомостей про вплив на довкілля планованої діяльності, неврахування у встановленому порядку результатів оцінки впливу на довкілля при прийнятті рішення про провадження планованої діяльності тощо, несуть відповідальність згідно вимог природоохоронного законодавства (ст. 68 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», ст. 15. Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», ст. 91-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення та інш.) Тому, необхідність отримання, за певних умов, чи не отримання висновку з оцінки впливу на довкілля стосується виключно суб’єктів господарювання, які проваджують господарську діяльності з управління з небезпечними відходами. Втручання в господарську діяльність учасників закупівлі знаходиться поза межами повноважень замовника при проведенні публічних закупівель. Разом з цим, контроль за дотриманням суб’єктом господарювання у сфері управління відходами умов, встановлених дозволом на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами (згідно п. 1, ст. 23 Закону України «Про управління відходами»), належить до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів ¬– Державна екологічна інспекція України. Замовник не є органом контролю за дотриманням ліцензійних умов у сфері управління відходами та умов господарської діяльності відповідно проведеної оцінки впливу на довкілля, у зв’язку з чим замовник не має повноважень перевіряти матеріально-технічну базу учасника або його документи дозвільного характеру, які засвідчують провадження господарської діяльності у сфері управління відходами. Наголошуємо, що проведення замовником процедури закупівлі здійснюється з безумовним дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, викладених в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), та відповідно до частини 4 статті 22 Закону, його тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На думку замовника, включення до тендерної документації вимоги про надання учасниками в складі документів тендерної пропозиції висновку з оцінки впливу на довкілля є такою, що порушує принципи здійснення публічних закупівель, викладених в статті 5 Закону. Також, звертаємо увагу учасника на необхідність дотримання ним вимог частини п’ятої статті 5 Закону, згідно з якою зокрема визначено, що учасники процедур закупівлі повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника. Враховуючи вищевикладене, у замовника відсутні законодавчі підстави для внесення змін до тендерної документації, а ваша вимога є такою, що порушує принципи здійснення публічних закупівель та не підлягає задоволенню.
Дата відповіді: 14.11.2024 17:11
Відповідь надана

Вимога

Номер: 0c5c3e29fddd4c4a8f7307514db90f83
Дата опублікування: 11.11.2024 14:14
Опис: Шановний Замовник! 1) Відповідно до п. 2.6.1. додатку 1 до тендерної документації, вимагається Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів або, у разі його відсутності, чинну декларацію про провадження господарської діяльності на здійснення операцій з оброблення відходів відповідно до технічної специфікації. Натомість, звертаємо вашу увагу, що відповідно до п. 9 ч.2 ст. 17 та п.1 ч.3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами», суб’єкти господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язані: мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Більш того, відповідно до ч. 2 ст. 41 вказаного Закону суб’єкти господарювання для здійснення операцій з оброблення відходів зобов’язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів до початку своєї діяльності. Згідно з п. 3 Постанови Кабінету міністрів України від 19 грудня 2023 р. № 1328 «Про затвердження Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів» суб’єкти господарювання, які мають намір або здійснюють операції з оброблення відходів відповідно до Закону України “Про управління відходами”, зобов’язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів до початку своєї діяльності. Дозвіл видається суб’єкту господарювання, який здійснює операції з оброблення відходів на одному чи кількох об’єктах оброблення відходів. Постановою Кабінету Міністрів України від 31.10.2023 року № 1137 «Про внесення змін у додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. № 314» з наступними змінами, установлено, що подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними протягом дев’яти місяців з дня набрання чинності такими змінами. Протягом зазначеного строку суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку, строки та на умовах, що передбачені Законом України “Про управління відходами”. Вказана постанова Кабінету Міністрів України набрала чинності 09.01.2024 р. Отже, у зв’язку зі спливом дев’ятимісячного строку, встановленого вищенаведеною постановою, наявність дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів є обов’язковою умовою для провадження господарської діяльності з управління відходами вже з 10.10.2024 року. Враховуючи вищевикладене, вважаємо за доцільне внести зміни до тендерної документації, та викласти п. 2.6.1 Додатку 1 до тендерної документації у наступній редакції «Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, щодо відходів, які зазначені у предметі закупівлі, визначених відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, із зазначенням конкретних видів операцій оброблення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Відповідь: Шановний учаснику, замовником детально розглянута ваша вимога та за результатами її розгляду повідомляємо наступне. Враховуючи вимоги постанови КМУ від 01.11.2024 № 1262 «Про внесення змін до пункту 2 постанови КМУ від 31 жовтня 2023 р. № 1137», станом на 11.11.2024 подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 9 квітня 2025 року тільки для господарської діяльності з управління відходами, що є небезпечними. Замовником будуть внесені зміни до тендерної документації
Дата відповіді: 14.11.2024 17:10