-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015:15840000-8: Какао; шоколад та цукрові кондитерські вироби (Цукерки фасовані)
Завершена
603 720.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 018.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 018.60 UAH
Період уточнення:
30.10.2024 16:28 - 04.11.2024 00:00
Відповідь надана
ISO
Номер:
e0b6e0144f994ef2befe9de78919b429
Дата опублікування:
02.11.2024 22:46
Опис:
Вимагаючи сертифікати ISO стосовно КВЕДу 46.39/47.11 ви створюєте нерівну конкуренцію учасників. Даний товар можна продавати і з кодом 46.36 Оптова торгівля цукром, шоколадом і кондитерськими виробами . Не кажучи вже про виробників товару, які мають КВЕДИ без відношення до роздрібної торгівлі...Позиція АМКУ щодо цього питання є однозначною... Внесіть відповідні зміни до ТД
Відповідь:
Шановний Учаснику, у відповідь на Вашу вимогу повідомляю наступне:
Відповідно до п. 24 Постанови КМУ «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Згідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тобто, Закон України «Про публічні закупівлі» передбачає, що:
- Замовник може вимагати від учасників сертифікати;
- не забороняє вимагати саме сертифікат ISO.
Як відомо, ISO — це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є ратифікація розроблених стандартів.
Наявність сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню замовником відповідності учасника встановленим вимогам, його спроможності щодо якості поставленого товару в налагодженій системі менеджменту на підприємстві, яка характеризує учасника як надійного партнера, спроможного виконувати умови договору у будь-якому разі, та своєчасно реагувати (приймати оперативні рішення) при виникненні різних обставин, у тому числі пов’язаних зі здоров’ям населення України.
Враховуючи те, що право вимагати надання сертифікатів ISO передбачено Законом, а також те, що отримати зазначений сертифікат може будь-яке підприємство, вважаємо, що вимога про надання сертифікату ISO є обґрунтованою.
Таким чином, вимоги викладені у тендерній документації щодо надання сертифікатів ISO з відповідними КВЕДами не є дискримінаційними та жодним чином не порушують прав учасників та їх законних інтересів, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, оскільки її в повній мірі може виконати будь-який учасник, який планує брати участь у закупівлі.
Отже, Замовник торгів не вбачає необхідності у внесенні зазначених Вами змін.
Дата відповіді:
04.11.2024 14:31
Відповідь надана
Оплата послуг
Номер:
5e677096af77491ba252555b9214308e
Дата опублікування:
02.11.2024 22:34
Опис:
Шановний Замовнику!!!
Можете пояснити цей пункт??Замовником торгів в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем, оплата яких може здійснюватися учасником-переможцем торгів. Вартість послуг становить 6000.00 грн. (шість тисяч гривень 00 копійок).
Що значить МОЖЕ? Тобто якщо переможе одмн учасник, то оплачується , якщо інший - то ні??? Поставте всіх в рівне відношення!!
Внесіть зміни в ТД. Цей пункт взагалі суперечить Закону про Публічні закупівлі
Відповідь:
Шановний Учаснику, у відповідь на Ваше запитання повідомляємо наступне:
Чинним законодавством України не передбачено заборони для замовників отримувати послуги з наданням юридично-консультаційних послуг. Давидівською сільською радою Львівського району Львівської області укладено договір про надання вищезазначених послуг задля недопущення порушень в даній сфері, а також отримання професійних консультацій щодо кваліфікації учасників та іншої правової допомоги уповноваженій особі, прийнято рішення укласти договір.
Статтею 19 Конституції України закріплено загальнодозвільний принцип, відповідно до якого громадяни та організації мають право вчиняти дії, які прямо не заборонені законом.
Відповідно до статті 8 Конституції України норми Конституції України є нормами прямої дії. Вказана стаття Конституції встановлює, що закони не можуть їй суперечити. У разі виникнення такої суперечності мають використовуватися норми акта найвищої юридичної сили.
Враховуючи вищевикладене, з урахуванням вказаних норм Основного закону, дії замовника не повинні суперечити нормам законодавства про публічні закупівлі. Оскільки в Законі України «Про публічні закупівлі» та Постанові КМУ №1178 відсутні будь-які обмеження стосовно включення в тендерну документацію вимог щодо відшкодування витрат замовника на юридично-консультаційні послуги, то така вимога є цілком законною і не суперечить принципам даного закону та відповідає вимогам частини 3 статті 22 вказаного закону, а саме в тій частині, що в тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому, нормами чинного законодавства не заборонено залучення замовником на договірних засадах консультантів до роботи уповноваженої особи, а оплата послуг консультанта МОЖЕ здійснюватися за згодою учасника-переможця у порядку передбаченому положеннями Цивільного кодексу України.
У розрізі вищевказаної вимоги тендерної документації, застосовуються норми цивільно-правового законодавства, а саме – заміна боржника в зобов’язанні, передбаченого ч. 1 ст. 520 ЦКУ, у відповідності до якого боржник у зобов'язанні МОЖЕ бути замінений іншою особою (переведення боргу) лише за згодою кредитора, якщо інше не передбачено законом. Правовою формою такої заміни є договір на користь третьої особи ст. 636 ЦКУ, за яким боржник (переможець торгів, інша особа), зобов’язується виконати свій обов’язок на користь третьої особи (консультант «виконавця»).
Відповідно до положень Цивільного кодексу України, зобов'язання боржника МОЖЕ бути покладено ним на іншу особу, а передоручення виконання не тягне за собою заміну боржника у зобов'язанні. При цьому, боржник зберігає свій правовий статус, покладаючи на третю особу тільки обов'язок виконати фактичні дії.
Також, акцентуємо Вашу увагу, що дана норма тендерної документації встановлює право, а не обов’язок учасника-переможця відкритих торгів оплатити юридично-консультаційні послуги, отримані від Виконавця таких послуг. Окрім того, не сплата учасником-переможцем послуг Виконавця не є підставою відхилення його тендерної пропозиції чи не укладення із ним договору та жодним іншим чином не впливає на проведення процедури відкритих торгів.
Зважаючи на вищевикладене, включення в тендерну документації положення щодо укладання договору про надання юридично-консультаційних послуг не суперечить вимогам чинних законів України та Конституції України.
Дата відповіді:
04.11.2024 14:30