-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Кран автомобільний (34140000-0 - Великовантажні мототранспортні засоби)
Спрощена закупівля застосовується відповідно до пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 "Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану" (із змінами)
Завершена
10 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 52 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 52 500.00 UAH
Період уточнення:
29.10.2024 14:51 - 02.11.2024 00:00
Відповідь надана
Внесення змін до тендерної документації
Номер:
0a02fa06b61447e0bb707e7fd18052c3
Дата опублікування:
01.11.2024 17:51
Опис:
Шановний Замовнику!
Уважно стежимо за Вашою закупівлею. Аналізуючи тендерну документацію, поставлені раніше учасником питання, та з огляду на Ваші коментарі виникає ще більше запитань.
На яких правових підставах Вами буде допускатися можливість зазначення двох різних кодів за УКТ ЗЕД до одного крану автомобільного, що закуповується вами, і який має відповідати чітко визначеним характеристикам, відноситься до одного типу та класу спеціалізованих транспортних засобів?
Звертаємо Вашу увагу, що зазначення для крану автомобільного коду УКТ ЗЕД іншого ніж 8705 має розцінюватися як недостовірна інформація з відповідними наслідками.
Адже посилання Вами у відповіді на документи ТОВ З ІІ «ЮРОМАШ» по спрощеній закупівлі за ідентифікатором UA-2024-10-09-012750-a є цілком некоректними та неправомірними, так як ТОВ З ІІ "ЮРОМАШ" було подано у складі пропозиції довідку відповідно до Додатку 4, в якій зазначено код УКТ ЗЕД на запропонований товар (кран автомобільний) 8426 30 00 00 крани портальнi або на опорi стрiловi згідно Митного тарифу України, при тому що Товар по тій закупівлі був ідентичним нинішній закупівлі – кран автомобільний а не кран портальний.
Також просимо надати правове обґрунтування Вашої думки з приводу можливості звільнення від оподаткування через начебто пряму залежності наявності коду УКТ ЗЕД 8705.
Так згідно роз’яснень Департаменту оборонних закупівель Міністерства оборони України викладений у листі вих.№220/19/527 від 27.07.2024р. «автокран є транспортним засобом спеціального призначення (згідно Закону України “Про автомобільний транспорт”), але не належить до товарів (виробів) військового призначення (згідно Закону України “Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання”) та з цього приводу цей виріб не має ознак належності до товарів оборонного призначення (згідно Закону України “Про оборонні закупівлі”) у контексті, як зразок військової техніки, та оподаткування закупівлі автокрану, повинно здійснюватися на загальних підставах норм Податкового кодексу України.»
Кран автомобільний не є військовою технікою. Тендерною документацією не вимагається наявність спеціального (саме для потреб навантаження-розвантаження військових предметів) кранового механізму, бронювання кабіни, повного приводу, системи автоматичного підкачування шин та інших технічних спеціальних особливостей, що давали б йому змогу бути задіяним виключно у військовій сфері. Тож запитуваний до закупівлі кран автомобільний не є зразком військово-інженерної техніки, а є звичайним транспортним засобом, який може використовуватися виключно у цивільній сфері.
Тож передбачена тендерною документацією можливість зазначення того що Товар звільняється від сплати ПДВ, без такого правового обґрунтування, є механізмом маніпулюванням з боку Замовника щодо можливості свідомого безпідставного заниження вартості закупівлі шляхом не включення до ціни податку на додану вартість.
Така умова і такі вимоги порушують принципи доброчесності закупівель, порушують правові засади оподаткування в Україні, а тому мають бути виключені з тендерної документації.
У зв’язку із вищевикладеним, вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом виключення додатку №4 та встановити ціну виключно з ПДВ.
Відповідь:
Відповідно до частини першої статті 69 Митного кодексу України (далі – МКУ), товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.
Частиною другою статті 69 МКУ визначено, що митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.
У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари (відповідно до частини четвертої статті 69 МКУ).
Таким чином, достовірність визначення постачальником крана автомобільного коду УКТ ЗЕД під час митного оформлення при ввезенні на територію України контролюється митними органами, перевірка правильності коду УКТ ЗЕД не належить до компетенції замовника (покупця).
Щодо закупівлі за ідентифікатором UA-2024-10-09-012750-a: предметом закупівлі був кран автомобільний аналогічно даній закупівлі. За достовірність змісту поданих документів у складі пропозиції цієї закупівлі несе відповідальність учасник. Наведення прикладів аналогічних закупівель проводиться на розсуд замовника, Ваші звинувачення щодо того, що вищезазначений приклад закупівлі є цілком некоректним та неправомірним, є безпідставними.
Щодо можливості звільнення товару від оподаткування, надаємо наступне обґрунтування:
Адміністрацією Державної спеціальної служби транспорту (яка є органом управління Державною спеціальною службою транспорту в системі Міністерства оборони України) надіслано запит "Про надання індивідуальної податкової консультації" від 28.05.2024 № 18/2702. Так, згідно Індивідуальної податкової консультації від 18.06.2024 № 3321/ПК/99-00-21-03-02 ІПК, зазначено наступне (далі подається витяг з листа ДПС):
"… Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначено Законом України від 05 квітня 2001 року № 2344-ІІІ "Про автомобільний транспорт" (далі - Закон № 2344).
Транспортний засіб спеціального призначення – це транспортний засіб призначений для виконання спеціальних робочих функцій (для аварійного ремонту, автокран, пожежний, автобетономішалка, вишка розвідувальна чи бурова на автомобілі, для транспортування сміття та інших відходів, технічна допомога, автомобіль прибиральний, автомобіль-майстерня, радіологічна майстерня, автомобіль для пересувних телевізійних і звукових станцій тощо) (стаття 1 Закону № 2344).
… Підпунктом 4 пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ визначено, що тимчасово, на період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки та оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства, звільняються від оподаткування ПДВ операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України товарів оборонного призначення, визначених такими згідно з пунктом 29 частини першої статті 1 Закону №808, що класифікуються за групами, товарними позиціями та підкатегоріями УКТ ЗЕД, перерахованими в абзацах «а»-«м» підпункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, зокрема:
8702-8705 (тільки для автомобілів спеціального призначення, радіолокаційних станцій та причепів до них, що класифікуються у товарній позиції 8716 згідно з УКТ ЗЕД, мобільних ремонтних майстерень, які використовуються в оборонних цілях; пасажирських та вантажних автомобілів звичайного типу, що використовуються в оборонних цілях та мають легку броню або обладнані з’ємною бронею) (абзац «д» пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ).
… Якщо Транспортні засоби є транспортними засобами (автомобілем) спеціального призначення і належать до категорії товарів оборонного призначення, визначених такими згідно з пунктом 29 частини першої статті 1 Закону № 808, та при цьому постачальник має статус державного замовника, то така операція з постачання на митній території України Транспортних засобів, що здійснюється у межах державного контракту (договору), підлягатиме звільненню від оподаткування ПДВ.».
Відповідно до пункту 29 частини першої статті 1 Закону № 808, "29) товари оборонного призначення - озброєння, військова та спеціальна техніка, зброя і боєприпаси, спеціальні комплектувальні вироби для їх виготовлення та експлуатації, матеріали та обладнання, спеціально призначені для їх розроблення, виготовлення або використання, спеціальні технічні засоби, технічні засоби розвідки, засоби технічного та криптографічного захисту інформації, засоби спеціального зв’язку, космічна техніка військового та подвійного призначення, засоби індивідуального захисту (бронежилети всіх класів захисту, протиударні, кулезахисні шоломи, комплекти протиударного захисту тощо), спеціальні засоби (кайданки, кийки, засоби, споряджені речовинами сльозогінної, світлошумової дії тощо), спеціальні (спеціалізовані) транспортні засоби; комп’ютерна, оптична, вимірювальна та інша техніка; спеціальний формений одяг, необхідний для виконання завдань правоохоронними органами, структурними підрозділами органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах забезпечення охорони прав і свобод людини, інтересів суспільства і держави, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку, військовими формуваннями з правоохоронними функціями, товари подвійного використання для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, розвитку обороноздатності держави та системи національної стійкості, а також будь-які інші товари, які закуповуються державними замовниками, визначеними згідно з пунктом 10 частини першої цієї статті, для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони;". З огляду на наведене, кран автомобільний відноситься до товарів оборонного призначення, оскільки є транспортним засобом спеціального призначення.
Крім того, відповідно до Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 "Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану", Військову частину Т0410 уповноважено здійснювати закупівлі та укладати державні контракти (договори) на закупівлю товарів, робіт і послуг оборонного призначення та інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони відповідно до наказу Голови Адміністрації Державної спеціальної служби транспорту від 25.03.2024 № 106 "Про здійснення закупівель товарів, робіт і послуг на період дії правового режиму воєнного стану".
Звертаємо вашу увагу на те, що військовою частиною Т0410 виконуються завдання щодо забезпечення національної безпеки та оборони України під час воєнного стану, тому придбання крана автомобільного здійснюється як такого, який буде використовуватися в оборонних цілях.
З огляду на вищенаведене, ваші обвинувачення щодо маніпулювання з боку Замовника щодо можливості свідомого безпідставного заниження вартості закупівлі шляхом невключення до ціни податку на додану вартість, є необґрунтовними та безпідставними.
Дата відповіді:
02.11.2024 12:44
Відповідь надана
Очікувана вартість
Номер:
794345d050ce4ec5b96a457e99c5e8d2
Дата опублікування:
30.10.2024 17:58
Опис:
Шановний замовник!
Ознайомившись зі змістом тендерної документації, просимо дати відповіді з відповідним обґрунтуванням на наступні запитання:
1. Згідно оголошення, очікувана вартість закупівлі визначена на рівні 10500000,00грн з ПДВ. В тендерній документації, а саме в формі цінової пропозиції , в проекті договору визначено під зноскою 2 «ПДВ нараховується у випадках, передбачених законодавством України.». Крім того, згідно тендерної документації від учасника вимагається в складі тендерної пропозиції надати довідку, форма якої визначена Додатком №4, за якою Учасник самостійно визначає код УКТ ЗЕД на кран автомобільний та самостійно визначає чи звільняється/не звільняється від сплати ПДВ операція з постачання такого крану автомобільного.
За таких вимог тендерної документації не вбачається яким чином Замовник буде визначати переможця закупівлі, якщо при подачі пропозицій та за результатами аукціону один учасник (платник ПДВ) подасть пропозицію без ПДВ, а інший учасник подасть пропозицію з ПДВ, при цьому ціна без ПДВ у такого учасника буде нижчою за ціну учасника що подав пропозицію без ПДВ? Просимо пояснити та внести відповідні зміни в тендерну документацію зазначивши процедуру визначення ціни з ПДВ чи без ПДВ
2. Чому Замовник, самостійно визначивши очікувану вартість закупівлі з ПДВ, вимагає підтвердження звільнення/не звільнення від сплати ПДВ операції з постачання крану автомобільного, який згідно УКТ ЗЕД має код 8705100000? Вимога надання такої довідки (додаток №4 тендерної документації) є перекладанням обов’язку правомірності визначення ціни (а ПДВ є її невід’ємною складовою) – із Замовника, як розпорядника бюджетних коштів, на учасника.
Тож вимагаємо виключити зі складу тендерної документації Додаток №4 та визначитися чи закупівля здійснюється з ПДВ чи без ПДВ.
Відповідь:
Класифікацію товарів за УКТ ЗЕД здійснює особа, яка подає митну декларацію. Додаток 4 до документації надається для заповнення для того, щоб замовник розумів до якого коду УКТ ЗЕД постачальник відніс свій товар (або за яким кодом УКТ ЗЕД було ввезено товар на митну територію України).
ДЛЯ ПРИКЛАДУ: військовою частиною Т0410 було оголошено спрощену закупівлю за ідентифікатором UA-2024-10-09-012750-a. Учасником ТОВ З ІІ "ЮРОМАШ" було подано складі пропозиції аналогічну довідку відповідно до Додатку 4, в якій зазначено код УКТ ЗЕД на запропонований товар (кран автомобільний) 8426 30 00 00 крани портальнi або на опорi стрiловi згідно Митного тарифу України. Відповідно такий код УКТ ЗЕД відсутній у переліку, наведеному у підпункті 4 пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України, а отже в такому випадку операція з постачання крана автомобільного не звільняється від сплати податку на додану вартість. Враховуючи даний приклад, оголошення закупівлі за ціною без урахування ПДВ може вважатися дискримінаційною вимогою щодо учасників, чий товар віднесено до іншого коду УКТ ЗЕД, ніж у вищенаведеному підпункті ПКУ.
Якщо учасником даної спрощеної закупівлі буде запропоновано товар, код УКТ ЗЕД якого буде наявний у переліку, наведеному у підпункті 4 пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України, в такому випадку операція з постачання крана автомобільного повинна звільнятися від сплати податку на додану вартість (оскільки товар буде використовуватися в оборонних цілях, в тому числі під час будівництва військових інженерно-технічних та фортифікаційних споруд), відповідно пропозиція учасника має подаватися без урахування ПДВ. У разі, якщо запропонований товар буде віднесено учасником до коду УКТ ЗЕД, який відсутній у вищезазначеному переліку, така пропозиція має подаватися з урахуванням ПДВ.
Відповідно до частини одинадцятої статті 14 Закону України "Про публічні закупівлі", замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.
Відповідно до Додатку 1, до ціни (вартості) пропозиції включаються наступні витрати:
- податки і збори, обов’язкові платежі, що сплачуються або мають бути сплачені згідно з чинним законодавством;
- доставка товару до місця поставки;
- інші витрати, передбачені для товару даного виду згідно з чинним законодавством та умовами документації для проведення спрощеної закупівлі через електронну систему закупівель (в тому числі витрати на транспортування, навантаження та розвантаження, страхування, монтаж та інші витрати).
Таким чином, найбільш економічно вигідною за результатами електронного аукціону електронною системою закупівель буде визначено пропозицію, яка буде найдешевшою (з урахуванням всіх вищезазначених витрат).
Звертаємо Вашу увагу, що формування ціни товару та відрахування ПДВ до держбюджету покладається на особу, яка здійснює реалізацію відповідного товару, тобто саме на постачальника товару, і аж ніяк не на замовника (покупця).
Дата відповіді:
31.10.2024 16:45