• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Кран автомобільний (34140000-0 - Великовантажні мототранспортні засоби)

Спрощена закупівля застосовується відповідно до пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 "Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану" (із змінами)

Завершена

10 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 52 500.00 UAH
Період оскарження: 29.10.2024 14:51 - 02.11.2024 00:00
Вимога
Є відповідь

Скасування рішення

Номер: 8985bc30210347cf967e309ebed671f7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-29-010258-a.c1
Назва: Скасування рішення
Вимога:
20.11.2024р. відповідно до Протокольного рішення №543 переможцем закупівлі визнано ТОВ "КИЇВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАВОД" цінова пропозиція якого за результатами аукціону склала 7`244`000.00грн. При цьому стартова пропозиція цього учасника складала 7 850 000,00грн. Проте, як виявилося при вивченні документів пропозиції дана цінова пропозиція учасником ТОВ "КИЇВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАВОД" подана без врахування у запропонованій вартості податку на додану вартість. І це при тому що закупівля оголошувалася з ПДВ! Здійснюючи дану закупівлю без ПДВ Замовник безпідставно позбавляє себе права на податковий кредит, чим завдає собі збитків. Якщо ж порівнювати остаточні цінові пропозиції, то цінова пропозиція ТОВ «УКРСПЕЦТЕХІНВЕСТ» (яка є наступною) без врахування ПДВ становить 7 150 000,00грн і є меншою за пропозицію ТОВ "КИЇВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАВОД" яка становить 7 244 000,00грн. без ПДВ. Тож враховуючи той фак що закупівля була оголошена з ПДВ, а ТОВ "КИЇВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАВОД" є платником ПДВ, відповідно - його пропозиція не є найбільш економічно вигідною. Посилання учасника ТОВ "КИЇВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАВОД" на підпункт д) підпункту 4 пункту 32 підрозділу 2 Розділу ХХ Податкового кодексу України, як на підставу звільнення операції з постачання автокрану є неправомірним, оскільки дана норма не ставить у пряму залежність наявність коду товару УКТЗЕД 8705 до звільнення від оподаткування. Так підпункт д) підпункту 4 пункту 32 підрозділу 2 Розділу ХХ Податкового кодексу України визначає, що тимчасово, на період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України товарів оборонного призначення, визначених такими згідно з пунктом 29 частини першої статті 1 Закону України "Про оборонні закупівлі", що класифікуються за такими групами, товарними позиціями та підкатегоріями УКТ ЗЕД: д) 8702-8705 (тільки для автомобілів спеціального призначення, радіолокаційних станцій та причепів до них, що класифікуються у товарній позиції 8716 згідно з УКТ ЗЕД, мобільних ремонтних майстерень, які використовуються в оборонних цілях; пасажирських та вантажних автомобілів звичайного типу, що використовуються в оборонних цілях та мають легку броню або обладнані з’ємною бронею); Дана норма визначає як умову звільнення від сплати ПДВ симбіоз умов, обставин та понять, за поєднанням яких реалізація товару має бути звільнена від сплати ПДВ, а не лише відповідність крану автомобільного коду УКТ ЗЕД який відноситься до переліку кодів, визначених пунктом 32 підрозділу 2 Розділу ХХ Податкового кодексу України Згідно пунктом 29 частини 1 статті 1 Закону України «Про оборонні закупівлі», до товарів оборонного призначення відносяться озброєння, військова та спеціальна техніка, зброя і боєприпаси, спеціальні комплектувальні вироби для їх виготовлення та експлуатації, матеріали та обладнання, спеціально призначені для їх розроблення, виготовлення або використання, спеціальні технічні засоби, технічні засоби розвідки, засоби технічного та криптографічного захисту інформації, засоби спеціального зв’язку, космічна техніка військового та подвійного призначення, засоби індивідуального захисту (бронежилети всіх класів захисту, протиударні, кулезахисні шоломи, комплекти протиударного захисту тощо), спеціальні засоби (кайданки, кийки, засоби, споряджені речовинами сльозогінної, світлошумової дії тощо), спеціальні (спеціалізовані) транспортні засоби; комп’ютерна, оптична, вимірювальна та інша техніка; спеціальний формений одяг, необхідний для виконання завдань правоохоронними органами, структурними підрозділами органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах забезпечення охорони прав і свобод людини, інтересів суспільства і держави, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку, військовими формуваннями з правоохоронними функціями, товари подвійного використання для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, розвитку обороноздатності держави та системи національної стійкості, а також будь-які інші товари, які закуповуються державними замовниками, визначеними згідно з пунктом 10 частини першої цієї статті, для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони; За пунктом 4 частини 1 статті 1 Закону України «Про оборонні закупівлі» гарантоване забезпечення потреб безпеки і оборони - забезпечення суб’єктів, визначених пунктом 10 частини першої цієї статті, товарами, роботами і послугами, необхідними для виконання завдань з відсічі збройній агресії та відвернення загроз національній безпеці, незалежності України, її територіальній цілісності і недоторканності, щодо боротьби з тероризмом, усунення обставин, що зумовили необхідність введення надзвичайного стану; Відповідно до положень статті 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» транспортний засіб спеціального призначення - транспортний засіб, призначений для виконання спеціальних робочих функцій (для аварійного ремонту, автокран, пожежний, автобетономішалка, вишка розвідувальна чи бурова на автомобілі, для транспортування сміття та інших відходів, технічна допомога, автомобіль прибиральний, автомобіль-майстерня, радіологічна майстерня, автомобіль для пересувних телевізійних і звукових станцій тощо). Такими робочими функціями для автокрану є навантаження-розвантаження вантажів, з можливістю виїзду до місця перебування вантажу дорогами загального користування, що є характерним для різного роду сфер господарської діяльності (будівництво, промисловість, технічне обслуговування та ремонт, комунальні послуги, енергетична інфраструктура та інше). Відповідно до Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в України, що затверджені Наказом Міністерства транспорту №363 від 14.10.1997р., спеціальний автомобіль - автомобіль, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для виконання спеціальних робочих функцій. Тож лише Закон України «Про автомобільний транспорт» відносить автокран до визначення транспортних засобів спеціального призначенні. При цьому, Закон України «Про оборонні закупівлі» оперує іншим поняттям – «спеціальні (спеціалізовані) транспортні засоби», а Податковий кодекс України – «автомобіль спеціального призначення». Жоден з цих нормативних актів не має чіткого визначення та переліку що саме відноситься до тих товарів на які вони вказують під власними термінами, що не мають визначень. До цього варто відзначити, що сам кран автомобільний що закуповується є звичайним автокраном, вимоги до конструкції якого не передбачають наявність: спеціального (саме для потреб навантаження-розвантаження військових предметів) кранового механізму, бронювання кабіни, повного приводу, системи автоматичного підкачування шин та інших технічних спеціальних особливостей, що давали б йому змогу бути задіяним виключно у військовій сфері. Тож запитуваний автокран не є зразком військово-інженерної техніки. Крім того, згідно роз’яснення Департаменту закупівель Міністерства оборони України вих. №22/19/577 від 27.07.2024р. автокран Zoomlion (що є еквівалентним за характеристиками до запропонованого учасником ТОВ "КИЇВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАВОД") є транспортним засобом спеціального призначення (згідно Закону України “Про автомобільний транспорт”), але не належить до товарів (виробів) військового призначення (згідно Закону України “Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання”) та з цього приводу цей виріб не має ознак належності до товарів оборонного призначення (згідно Закону України “Про оборонні закупівлі”) у контексті, як зразок військової техніки, та оподаткування закупівлі автокрану повинно здійснюватися на загальних підставах норм Податкового кодексу України. Тож на підставі вищевикладеного, вимагаємо переглянути та скасувати Протокольне рішення №543 від 20.11.2024р. і прийняти нове рішення, яким відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ "КИЇВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАВОД".
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: За результатами аукціону, проведеного 11.11.2024 щодо закупівлі за ідентифікатором UA-2024-10-29-010258-a, остаточна цінова пропозиція ТОВ "КИЇВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАВОД" складає 7 244 000,00 грн. Дана пропозиція визначена найбільш економічно вигідною електронною системою закупівель автоматично після відхилення пропозиції ТОВ "ТГ "ПРОМТЕХСЕРВІС". Згідно цінової пропозиції ТОВ "КИЇВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАВОД" (далі – Учасник), поданої згідно вимог Додатку 1 до документації для проведення спрощеної закупівлі через електронну систему закупівель, до ціни (вартості) пропозиції включаються наступні витрати: податки і збори, обов’язкові платежі, що сплачуються або мають бути сплачені згідно з чинним законодавством; доставка товару до місця поставки; інші витрати, передбачені для товару даного виду згідно з чинним законодавством та умовами документації для проведення спрощеної закупівлі через електронну систему закупівель (в тому числі витрати на транспортування, навантаження та розвантаження, страхування, монтаж та інші витрати). Таким чином, даним Учасником визначено, які саме податки, збори, обов'язкові платежі мають бути сплачені ним згідно з чинним законодавством та які мають бути включені до ціни пропозиції. Враховуючи викладене та порівнюючи остаточні цінові пропозиції ТОВ "КИЇВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАВОД" та наступного учасника ТОВ "УКРСПЕЦТЕХІНВЕСТ", пропозиція ТОВ "КИЇВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАВОД" є дешевшою на 1 336 000,00 грн. (оскільки в обох пропозиціях вже враховано всі податки, збори, обов'язкові платежі, які мають бути сплачені ними згідно з чинним законодавством). Також варто зазначити, що військова частина Т0410 не є платником ПДВ, а тому жодним чином не завдає собі збитків, позбавляючи себе права на податковий кредит (оскільки право на податковий кредит мають лише платники ПДВ). Щодо оподаткування предмета закупівлі податком на додану вартість: Адміністрацією Державної спеціальної служби транспорту (яка є органом управління Державною спеціальною службою транспорту в системі Міністерства оборони України) надіслано запит "Про надання індивідуальної податкової консультації" від 28.05.2024 № 18/2702. Так, згідно Індивідуальної податкової консультації від 18.06.2024 № 3321/ПК/99-00-21-03-02 ІПК, зазначено наступне (далі подається витяг з листа ДПС): "… Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначено Законом України від 05 квітня 2001 року № 2344-ІІІ "Про автомобільний транспорт" (далі -Закон № 2344). Транспортний засіб спеціального призначення – це транспортний засіб призначений для виконання спеціальних робочих функцій (для аварійного ремонту, автокран, пожежний, автобетономішалка, вишка розвідувальна чи бурова на автомобілі, для транспортування сміття та інших відходів, технічна допомога, автомобіль прибиральний, автомобіль-майстерня, радіологічна майстерня, автомобіль для пересувних телевізійних і звукових станцій тощо) (стаття 1 Закону № 2344). … Підпунктом 4 пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ визначено, що тимчасово, на період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки та оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства, звільняються від оподаткування ПДВ операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України товарів оборонного призначення, визначених такими згідно з пунктом 29 частини першої статті 1 Закону №808, що класифікуються за групами, товарними позиціями та підкатегоріями УКТ ЗЕД, перерахованими в абзацах «а»-«м» підпункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, зокрема: 8702-8705 (тільки для автомобілів спеціального призначення, радіолокаційних станцій та причепів до них, що класифікуються у товарній позиції 8716 згідно з УКТ ЗЕД, мобільних ремонтних майстерень, які використовуються в оборонних цілях; пасажирських та вантажних автомобілів звичайного типу, що використовуються в оборонних цілях та мають легку броню або обладнані з’ємною бронею) (абзац «д» пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ). … Якщо Транспортні засоби є транспортними засобами (автомобілем) спеціального призначення і належать до категорії товарів оборонного призначення, визначених такими згідно з пунктом 29 частини першої статті 1 Закону № 808, та при цьому постачальник має статус державного замовника, то така операція з постачання на митній території України Транспортних засобів, що здійснюється у межах державного контракту (договору), підлягатиме звільненню від оподаткування ПДВ.». Відповідно до пункту 29 частини першої статті 1 Закону № 808, "29) товари оборонного призначення - озброєння, військова та спеціальна техніка, зброя і боєприпаси, спеціальні комплектувальні вироби для їх виготовлення та експлуатації, матеріали та обладнання, спеціально призначені для їх розроблення, виготовлення або використання, спеціальні технічні засоби, технічні засоби розвідки, засоби технічного та криптографічного захисту інформації, засоби спеціального зв’язку, космічна техніка військового та подвійного призначення, засоби індивідуального захисту (бронежилети всіх класів захисту, протиударні, кулезахисні шоломи, комплекти протиударного захисту тощо), спеціальні засоби (кайданки, кийки, засоби, споряджені речовинами сльозогінної, світлошумової дії тощо), спеціальні (спеціалізовані) транспортні засоби; комп’ютерна, оптична, вимірювальна та інша техніка; спеціальний формений одяг, необхідний для виконання завдань правоохоронними органами, структурними підрозділами органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах забезпечення охорони прав і свобод людини, інтересів суспільства і держави, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку, військовими формуваннями з правоохоронними функціями, товари подвійного використання для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, розвитку обороноздатності держави та системи національної стійкості, а також будь-які інші товари, які закуповуються державними замовниками, визначеними згідно з пунктом 10 частини першої цієї статті, для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони;". З огляду на наведене, кран автомобільний відноситься до товарів оборонного призначення, оскільки є транспортним засобом спеціального призначення. Крім того, відповідно до Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 "Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану", Військову частину Т0410 уповноважено здійснювати закупівлі та укладати державні контракти (договори) на закупівлю товарів, робіт і послуг оборонного призначення та інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони відповідно до наказу Голови Адміністрації Державної спеціальної служби транспорту від 25.03.2024 № 106 "Про здійснення закупівель товарів, робіт і послуг на період дії правового режиму воєнного стану". Варто звернути увагу на те, що військовою частиною Т0410 виконуються завдання щодо забезпечення національної безпеки та оборони України під час воєнного стану, тому придбання крана автомобільного здійснюється як такого, який буде використовуватися в оборонних цілях.
Статус вимоги: Відхилено