Номер:
fa88053e8e8440e191a92733fde7c093
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
28.10.2024 11:11
Опис:
Звертаємо увагу контролюючих органів, на той факт що Замовник свідомо додав до Тендерної документації дискримінуючи вимоги на користь одного учасника, а саме:
Якщо уважно подивитися на вимоги попереднього тендеру UA-2024-04-16-008286-a, якій не відбувся з того приводу, що Замовнику не вдалося «протягнути» свого «кишенькового» учасника, тому що його пропозиція була відхилена через те що, на виконання дискримінаційної вимоги замовника, «кишеньковий» учасник надав Сертифікат системи менеджменту якості, якій було НОТИФІКОВАНО, хоча замовник і не зовсім законно вимагав акредитацію такого документу.
У цьому тендері замовник знову висуває таку ж само дискримінаційну вимогу у п. 2.5 Додатку 2 про надання документу для підтвердження відповідності виробництва, на якому виготовляється товар, но додає до цієї вимоги допис якій дозволяє щоб такій документ було НОТИФІКОВАНО.
Наскільки, нам як виробника вогнезахисту відомо, жоден нормативно-правовий акт України, обов’язковий до виконання в галузи вогнезахисту не зобов’язує виробника вогнезахисного просочення, при виробництві товару, обов’язково мати документ для підтвердження відповідності виробництва, на якому виготовляється товар, виданій акредитованими чи нотифікованими органом з оцінки відповідності і тому це є дискримінаційна вимога, тому що згідно основного закону Украйни, а саме ст. 19 Конституції «Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.»
Виходячи з вище сказаного, якщо замовник у дводенний строк не доведе законність своєї вимоги, викладеної в п. 2.5 Додатку 2 ТД про надання учасниками для підтвердження відповідності виробництва, на якому виготовляється товар, документів про відповідність, які будуть видані органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації та/або нотифікації, та не наддасть обґрунтованих доказів законності такої вимоги, з посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, якій обов’язковий для виконання виробниками вогнезахисту, ми будемо вимагати від виробника прибрати цю вимогу з ТД, та звернемося до відповідних органів з заявою.
Також є дискримінаційною вимога яку замовник висуває у п 1.3 Додатку 2 по надання довідки органу з оцінки відповідності про те, що товар не підпадає оцінці відповідності за вимогами Технічних регламентів. Дискримінаційною ця вимога є тому, що строк отримання відповідь на запит, згідно законодавства України, становить 30 днів і жоден учасник якій заздалегідь не отримав таку довідку, автоматично втрачає право брати участь у торгах, тому вимагаємо від замовника прибрати цю вимогу з ТД, та поміняти її на вимогу надати довідку у довільній формі яку може надати сам учасник, бо якщо учасник наддасть неправдиву інформацію він буде нести відповідальність згідно законодавства.
Також, враховуючи що у попередньому тендері один учасник надав недостовірні данні (технічний показники) не підтвердивши їх жодним офіційним документом виданим акредитованою лабораторією відповідної галузі акредитації, вимагаємо від замовника додати до ТД вимогу для учасників, про обов’язковість надати документи які підтверджували б якісні та кількісні характеристики запропонованих ними товарів, а саме протоколи випробувань які видані органами з оцінки відповідності які мають акредитацію у відповідній галузі згідно наказу №1064 та ДБН та Регламент робіт з вогнезахисту якій кожен виробник вогнезахисту повинен мати згідно наказу №1064.
Також просимо прибрати або надати роз’яснення, що замовник має на увазі під «Первинним» документом у п. 3 Довідки, якщо у п. 2 замовник вже вимагає копію договору – «3. Документ (-ти), що підтверджує (-ють) виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), а саме:
Первинний (ні) документ (ти), що підтверджує (ють) факт здійснення господарської (их) операції (й) та/або позитивний (і) лист (и) –відгук (и) контрагента (ів).»
Зважаючи на той факт, що замовник додав до нової редакції ТД доповнення до незаконної вимоги п.2.5 про можливість надати учасникам документ, якій було НОТИФІКОВАНО, і якій не вимагається жодним нормативно-правовим актом України, і якій як можна побачити з попереднього тендеру UA-2024-04-16-008286-a є у «кишенькового» учасника, це свідчить про упередженість замовника на користь такого «кишенькового» учасника. Про це свідчить і той факт, що у попередньому тендері UA-2024-04-16-008286-a, тендерну пропозицію такого «кишенькового» учасника, було відхиллено комісією АМКУ саме з приводу того що замість документу виданого органом акредитації, цей «кишеньковий» учасник надав документ виданий органом нотифікації, прошу відповідні органи кого це стосується ознайомитися з відповідним рішенням комісії АМКУ https://public-docs.prozorro.gov.ua/get/133b715618e74f9590930bf4fd3afad9?Signature=sjI0XfBSk8MsZpFzGu9iV1WJTy%2FehkCAmc%2BgCNSpA%2FpgxcqOlUJFwYR8XgxmCNZM25Q1l1qF%2BpPZhD3yxLyUCw%3D%3D&KeyID=52462340
Тож робимо висновки, з високою долею вірогідності замовником не будуть внесені зміни до ТД і перемогу одержать компанії пов’язані з особою «кишенькового» учасника, або тендер знову не відбудеться.
Будемо дивитися на подальші дії замовника та приймати відповідні рішення.
Слава Україні.
Відповідь:
Добрий день, у відповідь на дане звернення повідомляємо, що тендерна документація складена відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» ( далі Закон).
Згідно частиною 3 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Вимоги надання документу про відповідність, виданого органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації та/або нотифікації, який підтверджує можливість виробника виготовляти запропонований до постачання товар учасником, застосовується з метою створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання і недопущення недобросовісних учасників. Надання такого атестату підтверджує здатність учасника здійснювати контроль якості відповідно до законодавства України компетентним способом.
Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в рішенні від 13.06.2024№10310-р/пк-пз зазначено, що згідно вимог ISO органи з оцінки відповідності (до яких належать органи сертифікації) повиннi мати незалежне підтвердження своєї компетентності. Процедура підтвердження може реалізовуватися шляхом акредитації та/або нотифікації, оскільки акредитація носить добровільний характер.
Враховуючи вищезазначену інформацію, для можливості подання тендерних пропозицій усіма заінтересованими особами, замовником доповнену дану вимогу наданням документу про відповідність, виданого органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації та/або нотифікації.
2. Відповідно до підпункту 1 Розділу 1 Додатку 2 тендерної документації, на відповідність предмета закупівлі нормативно-технічній документації, як підтвердження учасник повинен надати один з наведених документів в даному пункті (пункт 1.1.1.або 1.1.2., або 1.2., або 1.2.1., або 1.2.2., або 1.3., або 1.4). Тобто, учаснику надається право вибору, який саме документ про відповідність надавати.
3. Питання щодо надання учасником Регламенту робіт з вогнезахисту від виробника товару та протоколу випробувань буде розглянуто, в разі необхідності в тендерну документацію будуть внесені зміни.
4. Відповідно до пункту 4 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178, у разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію відповідно до статті 16 Закону, замовником встановлена вимога наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Відповідно до підпункту 3 пункту 3 Розділу ІІ Додатку 2 тендерної документації, учасник повинен надати документ (-ти), що підтверджує (-ють) виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору.
Первинний документ – це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. До первинних документів належать такі документи, як видаткова накладна, товарно-транспортна накладна, акт виконаних робіт тощо.
Дата відповіді:
31.10.2024 16:02