• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Код ДК 021:2015 - 79310000-0 Послуги з проведення ринкових досліджень (Послуги з визначення справедливої вартості об’єктів основних засобів ПАТ «Запоріжжяобленерго»)

Джерело фінансування закупівлі: Кошти підприємства. Інформація про прийняття чи неприйняття Замовником до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі: не прийняття до розгляду.

Завершена

3 195 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 31 950.00 UAH
Період уточнення: 18.10.2024 15:49 - 25.10.2024 00:00
Відповідь надана

дискримінаційні вимоги в тендерній документації

Номер: dfa3f3ca3f4340cfacf800acfc6fba3e
Дата опублікування: 24.10.2024 13:32
Опис: Згідно з Додатком 2 п. 2 п.п. 2.1.1 Тендерної документації, передбачено підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», учасник у складі своєї пропозиції повинен надати довідку, щодо підтвердження наявності в учасника не менше 3 (трьох) працівників, які повинні бути аудиторами, включеними до Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності та мати чинний сертифікат (диплом) однієї з професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності перелік яких затверджений рішенням Ради нагляду за аудиторською діяльністю Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю (на підтвердження інформації зазначеної в довідці надати в складі тендерної пропозиції належним чином завірені копії сертифікатів (дипломів) та витяг з Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності). Включення вимоги про наявність не менше трьох працівників, які мають статус аудиторів з сертифікатами з МСФЗ, значно звужує коло потенційних учасників тендеру. Це створює дискримінаційні умови, оскільки суб'єкти оціночної діяльності, які спеціалізуються на оцінці майна і мають відповідних кваліфікованих працівників, можуть не мати аудиторів з зазначеними сертифікатами. Це суперечить принципам конкурентності та рівності, передбаченим законодавством України про публічні закупівлі. Стаття 5. Недискримінація учасників та рівне ставлення до них: Замовник зобов’язаний забезпечити рівні умови для всіх учасників, що беруть участь у процедурі закупівлі. Умови тендерної документації повинні бути сформульовані таким чином, щоб не обмежувати участь у торгах тих суб'єктів, які можуть виконати визначений обсяг робіт або послуг, виходячи з їх професійної діяльності. Вимога про наявність аудиторів у складі учасника процедури закупівлі є дискримінаційною, оскільки суб'єкти оціночної діяльності, які можуть виконати оцінку основних засобів, не зобов'язані мати сертифікованих аудиторів. Це обмежує можливість участі у тендері широкого кола суб'єктів оціночної діяльності, що суперечить вимогам закону. Стаття 22. Тендерна документація: Тендерна документація повинна бути складена так, щоб не містити дискримінаційних вимог або умов, що обмежують конкуренцію. Вимога про наявність аудиторів не відповідає цій нормі, оскільки не має відношення до професійної оцінювальної діяльності, на яку направлена закупівля. 1. Закон України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" №2658-III від 12.07.2001 р. • Відповідно до цього закону, суб'єкти оціночної діяльності мають право здійснювати професійну діяльність з оцінки майна на основі відповідної кваліфікації та ліцензії. Оцінювачі несуть відповідальність за достовірність і обґрунтованість результатів оцінки, що відповідають нормативно-правовим актам України. • Рецензія (перевірка незалежною особою, що має відповідну кваліфікацію) є обов'язковим етапом процесу оцінки. Це передбачає професійну перевірку звіту про оцінку на відповідність стандартам і нормативам, що виключає необхідність додаткового аудиту. 2. Постанова Кабінету Міністрів України №1440 від 10.09.2003 р. "Національний стандарт №1: Загальні засади оцінки майна і майнових прав" • Цей документ встановлює загальні вимоги до процесу оцінки майна, зокрема, зобов'язує суб'єктів оціночної діяльності дотримуватися принципів законності, об'єктивності та достовірності. • Стандарти, що регламентують цей процес, мають на меті забезпечити відповідність результатів оцінки дійсному стану об'єктів і їх справедливій вартості. Вимоги даного стандарту повністю охоплюють сферу оцінки, а обов'язкове рецензування гарантує відповідність всім нормативам. 3. Постанова Кабінету Міністрів України №1442 від 28.10.2004 р. "Національний стандарт №2: Оцінка нерухомого майна" • Згідно з цим стандартом, оцінка нерухомого майна повинна здійснюватися з урахуванням як доходного підходу, так і інших підходів, залежно від особливостей об'єктів оцінки. • Стандарт регулює використання різних методів оцінки, але не вимагає залучення аудиторів для перевірки результатів оцінки, оскільки це завдання рецензента, який перевіряє професійну якість роботи оцінювача. 4. Постанова Кабінету Міністрів України №1891 від 12.12.2003 р. "Методика оцінки майна" • У методиці чітко визначені підходи та методи оцінки майна для різних цілей, включаючи бухгалтерський облік, оподаткування та інші сфери. Оцінка основних засобів для цілей бухгалтерського обліку, як у випадку ПАТ «Запоріжжяобленерго», регулюється цими підходами. • Методика передбачає, що оцінку здійснює кваліфікований оцінювач, і її результати підлягають рецензуванню іншою компетентною особою. Аудиторський супровід у цьому процесі не є обов'язковим. 5. Міжнародні стандарти оцінки (МСО) та Міжнародні стандарти фінансової звітності (МСФЗ) • Оцінка основних засобів для цілей бухгалтерського обліку, особливо для приведення їх залишкової вартості до справедливої вартості, регулюється МСО і МСФЗ. Ці стандарти чітко визначають, як повинна здійснюватися оцінка та які вимоги необхідно виконати для коректного відображення результатів у фінансовій звітності. • Дотримання цих міжнародних стандартів є обов'язковим для оцінювачів і контролюється через процедуру рецензування. Оскільки мета оцінки — переоцінка об'єктів для цілей бухгалтерського обліку, цього достатньо для досягнення всіх вимог щодо якості та достовірності звіту. Аудитор не виконує функції оцінювача і не може замінити процес рецензування. 6. Закон України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" №996-XIV від 16.07.1999 р. • Цей закон регламентує основи ведення бухгалтерського обліку в Україні, включаючи необхідність коректної оцінки активів для обліку. Проте, він не передбачає обов'язкового залучення аудиторів для оцінки майна. Завдання аудитора полягає у перевірці фінансової звітності підприємства загалом, а не у проведенні чи контролі оцінки майна. Висновок: З огляду на зазначене законодавство та стандарти, залучення аудитора під час оцінки майна ПАТ «Запоріжжяобленерго» є недоцільним, оскільки: 1. Процедура оцінки вже забезпечує належний контроль якості через рецензування. 2. Оцінювачі несуть відповідальність за професійність виконання оцінки згідно із законодавчими вимогами. 3. Рецензія гарантує відповідність звіту всім нормативно-правовим актам і стандартам, що виключає потребу у додатковій перевірці аудитора. Таким чином, рецензія є достатнім інструментом контролю, а участь аудитора не є необхідною та не передбачена законодавством для даної ситуації. Вимагаємо: виключити з тендерної документації вимогу про наявність не менше 3 (трьох) працівників, які повинні бути аудиторами, включеними до Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності та мати чинний сертифікат (диплом) однієї з професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності перелік яких затверджений рішенням Ради нагляду за аудиторською діяльністю Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю (на підтвердження інформації зазначеної в довідці надати в складі тендерної пропозиції належним чином завірені копії сертифікатів (дипломів) та витяг з Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності).
Відповідь: “Шановний учасник закупівлі, ПАТ «Запоріжжяобленерго» (далі - Замовник) —  публічне акціонерне товариство, яке здійснює розподіл електроенергії у Запорізькій області. Відповідно до норм чинної редакції Закону "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" № 996-XIV від 16.07.1999, Замовник відноситься до підприємств, що становлять суспільний інтерес. Відповідно до норм того ж Закону, підприємства, що становлять суспільний інтерес та публічні акціонерні товариства мають складати фінансову звітність та консолідовану фінансову звітність за міжнародними стандартами. Замовник складає фінансову звітність та консолідовану фінансову звітність за міжнародними стандартами та регулярно проходить аудит окремої та консолідованої фінансової звітності відповідно до міжнародних стандартів фінансової звітності та міжнародних стандартів аудиту. При формуванні вимог згідно з Додатком №2 п. 2 п.п. 2.1.1 Тендерної документації щодо наявності в учасника процедури закупівлі не менше 3 (трьох) працівників, які повинні бути аудиторами, включеними до Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності та мати чинний сертифікат (диплом) однієї з професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності перелік яких затверджений рішенням Ради нагляду за аудиторською діяльністю Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю (на підтвердження інформації зазначеної в довідці надати в складі тендерної пропозиції належним чином завірені копії сертифікатів (дипломів) та витяг з Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності), Замовник керувався тим, що послуги з визначення справедливої вартості об'єктів основних засобів мають бути здійснені у відповідності, зокрема, до вимог Міжнародного стандарту бухгалтерського обліку 16 "Основні засоби" та Міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ) з метою подальшого проведення аудиту фінансової звітності. Отже, для забезпечення максимального рівня якості послуг та їх результату, Замовник вважає доцільним вимагати від Виконавця експертизи не лише в оцінці, але й в міжнародних стандартах фінансової звітності та, окрім вимоги рецензії, залучення аудиторів до процесу оцінки майна з метою додаткової впевненості в якості наданих послуг. Замовник не вважає включення вимоги про наявність вищезгаданих працівників таким, що створює дискримінаційні умови та / або суперечить принципам конкурентності та рівності, передбаченим законодавством України про публічні закупівлі, оскільки у відповідності до Додатку №2 п. 2 Тендерної документації, під час закупівлі робіт або послуг у разі встановлення кваліфікаційного критерію, такого як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників / співвиконавців. Станом на сьогодні, в Україні представлено щонайменше декілька сотен учасників ринку - суб'єктів аудиторської діяльності, в складі яких працюють більше двох тисяч працівників, які є аудиторами, включеними до Реєстру аудиторів та суб’єктів до Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності, значна частина яких мають чинний сертифікат (диплом) однієї з професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності”.
Дата відповіді: 25.10.2024 15:38
Відповідь надана

дискримінаційні вимоги в тендерній документації

Номер: 28a2d36f2364400eb590d7e5e7ffdde1
Дата опублікування: 24.10.2024 13:22
Опис: Згідно з Додатком 2 п. 2 п.п. 2.1. Тендерної документації, передбачено підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», учасник у складі своєї пропозиції повинен надати довідку, щодо підтвердження наявності в учасника не менше 2 (двох) працівників, які працюють у штаті учасника на умовах повної зайнятості та повинні мати чинні сертифікати (дипломи) однієї із професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності: Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів (АССА) або Американському інституті сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA) або Інституті присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW). Для Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів (АССА) зараховується лише за документами, що підтверджує членство: Member of the Association, Certificate of Membership, Fellow Member of the Association (на підтвердження інформації зазначеної в довідці надати в складі тендерної пропозиції належним чином завірені копії сертифікатів (дипломів)). Відповідно до статті 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» перелік професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності, затверджується Радою нагляду за аудиторською діяльністю Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю (далі – Рада нагляду). Радою нагляду прийнято рішення від 26 квітня 2023 року № 3/5/59 «Про затвердження Переліку професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень відповідних знань з міжнародних стандартів фінансової звітності», яким прийнято рішення, з метою забезпечення дотримання вимог статті 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», затвердити Перелік професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності для цілей виконання цієї статті Закону. До зазначеного переліку включені наступні професійні організації: 1. Асоціація присяжних сертифікованих бухгалтерів (Association of Chartered Certified Accountants – АССА) – повне членство; 2. Американський інститут сертифікованих громадських бухгалтерів (Association of International Certified Professional Accountants – AICPA) – повне членство; 3. Інститут присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (The Institute of Chartered Accountants in England and Wales – ICAEW) – повне членство. Окремо Рада нагляду в своєму рішенні від 26 квітня 2023 року зазначила, що дипломи «Diploma in International Financial reporting (DipIFR)» Асоціації присяжних сертифікованих бухгалтерів (Association of Chartered Certified Accountants – АССА), якщо вони були отримані до 01 січня 2024 року, також враховуються до 01 січня 2026 року як документи, що свідчать про високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності. У штаті Учасника є фахівець який володіє знаннями з міжнародної фінансової звітності, що підтверджується дипломом «Diploma in International Financial reporting (DipIFR)» Асоціації присяжних сертифікованих бухгалтерів. Оскільки вказаний диплом виданий до 01.01.2024, а строк надання послуг, що є предметом закупівлі, відповідно до Документації встановлено до 20 січня 2025 року, законодавчі обмеження для залучення фахівця Учасника до надання вказаних послуг відсутні. В той же час Замовник, встановив у тендерній документації вимогу щодо надання виключно сертифікатів, виданих Асоціацією міжнародних сертифікованих професійних бухгалтерів (АССА) або Американському інституті сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA) або Інституті присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW). Для Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів (АССА) зараховується лише за документами, що підтверджує членство: Member of the Association, Certificate of Membership, Fellow Member of the Association, безпідставно обмежив можливість участі в цій процедурі закупівлі учасників, які мають у своєму штаті працівників з бухгалтерського обліку, високий рівень знань яких з міжнародних стандартів фінансової звітності підтверджений дипломами (сертифікатами) відповідно до чинного законодавства. Відповідно до законодавства України про оцінку майна, для надання послуг з визначення справедливої вартості, не передбачено обов'язкової наявності у оцінювачів сертифікатів міжнародних організацій, таких як IFAC, ACCA, AICPA та ICAEW. На відміну від аудиторів, для яких такі сертифікати є обов'язковими, діяльність оцінювачів регулюється окремим законодавством та вимагає спеціальних знань у галузі оцінки. Вимога щодо наявності вказаних сертифікатів для оцінювачів є надмірною та не має підстав, оскільки вона звужує коло потенційних учасників. Наявність національного кваліфікаційного свідоцтва оцінювача, а також міжнародного сертифікату (TEGoVA або ASA або IIBV або RICS або інші) є достатньою для виконання робіт з оцінки активів відповідно до міжнародних стандартів. Вважаємо, що ця вимога повинна стосуватися лише аудиторів і не має ніякого відношення до оцінювачів та виконання умов даної закупівлі. Вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації або замінити вимогу на наявність не менше 1 (одного) працівника, який працює у штаті учасника на умовах повної зайнятості та повинен мати чинний сертифікат (диплом) однієї із професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності: Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів (АССА) у т. ч. Diploma in International Financial reporting (DipIFR) якщо такий диплом був виданий до 01 січня 2024 року) або Американському інституті сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA) або Інституті присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW).
Відповідь: «Шановний учасник закупівлі, ПАТ «Запоріжжяобленерго» (далі - Замовник) —  публічне акціонерне товариство, яке здійснює розподіл електроенергії у Запорізькій області. Відповідно до норм чинної редакції Закону "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" № 996-XIV від 16.07.1999, Замовник відноситься до підприємств, що становлять суспільний інтерес. Відповідно до норм того ж Закону, підприємства, що становлять суспільний інтерес та публічні акціонерні товариства мають складати фінансову звітність та консолідовану фінансову звітність за міжнародними стандартами. Замовник складає фінансову звітність та консолідовану фінансову звітність за міжнародними стандартами та регулярно проходить аудит окремої та консолідованої фінансової звітності відповідно до міжнародних стандартів фінансової звітності. При формуванні вимог згідно з Додатком 2 п. 2 п.п. 2.1. Тендерної документації щодо наявності в учасника процедури закупівлі не менше 2 (двох) працівників, які працюють у штаті учасника на умовах повної зайнятості та повинні мати чинні сертифікати (дипломи) однієї із професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності: Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів (АССА) або Американському інституті сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA) або Інституті присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW), для Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів (АССА) зараховується лише за документами, що підтверджує членство: Member of the Association, Certificate of Membership, Fellow Member of the Association (на підтвердження інформації зазначеної в довідці надати в складі тендерної пропозиції належним чином завірені копії сертифікатів (дипломів)), Замовник не керувався статтею 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», а тим, що послуги з визначення справедливої вартості об'єктів основних засобів Замовника мають бути здійснені у відповідності, зокрема, до вимог Міжнародного стандарту бухгалтерського обліку 16 "Основні засоби" та Міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ), які вимагають від Виконавця високого рівня експертизи не лише в оцінці, але й в міжнародних стандартах фінансової звітності. Замовник не вважає вимогу надмірною та / або такою, що звужує коло потенційних учасників, оскільки у відповідності до Додатку №2 п. 2 Тендерної документації, під час закупівлі робіт або послуг у разі встановлення кваліфікаційного критерію, такого як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників / співвиконавців. Станом на сьогодні, в Україні представлено щонайменше десять учасників ринку консалтингових та аудиторських послуг, у складі яких працюють не менше 2 (двох) працівників, які мають відповідні сертифікати, що підтверджує членство в АССА тощо”.
Дата відповіді: 25.10.2024 15:37