-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ЦДЗІ-24Т_068_ВО: «Візок колієвимірювальний 1520 мм з функцією GPS»
Інформація про технічні, якісні ті інші характеристки предмета закупівлі зазначена у додатку 1 до тендерної документації
Торги не відбулися
104 475 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 522 375.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 522 375.00 UAH
Період уточнення:
17.10.2024 10:40 - 02.11.2024 00:00
Відповідь надана
Вимога про усунення порушень тендерної документації
Номер:
b6caaf5b1d064c188755ef524aba9f18
Дата опублікування:
25.10.2024 21:44
Опис:
Шановний Замовник!
Відповідно до приписів ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» звертаємося із цією вимогою щодо усунення порушення під час проведення публічної закупівлі № UA-2024-10-17-003300-a!
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники повинні добросовісно користуватися своїми права, а також встановлено заборону на зловживання правами. Зокрема, замовники не повинні допускати зловживання власними правами при одноосібній розробці договору про закупівлю у складі тендерної документації, а саме не допускати таке формулювання умов договору, яке створює невиправданий дисбаланс прав та обовʼязків замовника і учасника закупівлі на користь замовника.
Так, в пункті 13.1. договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, передбачено право покупця на односторонню відмову від виконання покупцем свого зобовʼязання за договором зі звільненням покупця від відповідальності за це та/або право покупця на відмову від оплати за зобов’язанням, яке виконано неналежним чином (не поставка товару у термін, встановлений п. 4.2 цього Договору; невідповідність кількості та/або якості, та/або комплектності, та/або асортименту товару) або достроково виконано постачальником без згоди покупця та/або право покупця на відмову від встановлення на майбутнє господарських відносин із постачальником, а саме відмова постачальнику в участі у процедурі закупівлі та можливе відхилення тендерної пропозицію постачальника в разі, якщо постачальник не виконав свої зобов’язання за цим Договором про закупівлю з покупцем, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків – протягом трьох років з дати дострокового розірвання цього договору.
При цьому у постачальника «дзеркальне» вказаному право відсутнє, що створює невиправдану ситуацію привілейованого правового становища покупця порівняно із постачальником, тобто ситуацію дисбалансу прав та обовʼязків за договором на користь замовника внаслідок зловживання останнім правом на одноосібне формування змісту умов договору про закупівлю.
На підставі викладеного, керуючись приписами статей 5, 24 Закону України «Про публічні закупівлі», звертаємося із цією вимогою про внесення змін в тендерну документацію шляхом виключення пункту 13.1. договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації.
Відповідь:
Шановний учаснику, дякуємо за запитання та увагу до даної закупівлі. Після опрацювання питання щодо
внесення змін до проєкту договору про закупівлю у складі тендерної документації, Замовником прийнято рішення додаток 6 (проєкт договору) тендерної документації залишити без змін.
Дата відповіді:
28.10.2024 16:11
Відповідь надана
Вимога про усунення порушень тендерної документації
Номер:
a1e86666dd2e404993ed2961b7b91cce
Дата опублікування:
25.10.2024 21:32
Опис:
Шановний Замовник!
Відповідно до приписів ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» звертаємося із цією вимогою щодо усунення порушення під час проведення публічної закупівлі № UA-2024-10-17-003300-a!
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники повинні добросовісно користуватися своїми права, а також встановлено заборону на зловживання правами. Зокрема, замовники не повинні допускати зловживання власними правами при одноосібній розробці договору про закупівлю у складі тендерної документації, а саме не допускати таке формулювання змісту умов договору, яке створює невиправданий дисбаланс прав та обовʼязків замовника і учасника закупівлі на користь замовника.
Так, з огляду на предмет закупівлі цього тендеру в 105 візків та вимоги до їх характеристик, розумний технологічний цикл їх виготовлення, проходження вихідного контролю якості виробника, налаштування механічної та програмної частин, пакування і доставка потребують не менш як 270 календарних днів.
На підставі викладеного, керуючись приписами статей 5, 24 Закону України «Про публічні закупівлі», звертаємося із цією вимогою про внесення змін в тендерну документацію шляхом зміни в пункті 4.2. договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, строку поставки товару з 210 календарних днів на 270 календарних днів з дати здійснення попередньої оплати покупцем.
Відповідь:
Шановний учаснику, дякуємо за запитання та увагу до даної закупівлі. Після опрацювання питання щодо зміни термінів поставки, Замовником прийнято рішення тендерну документацію залишити без змін.
Дата відповіді:
28.10.2024 16:10
Відповідь надана
Вимога про усунення порушень в частині забеспечення виконання договору
Номер:
84de6ee2c24b409dbb897791c0f2380f
Дата опублікування:
25.10.2024 19:51
Опис:
Шановний Замовник!
Відповідно до приписів ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» звертаємося із цією вимогою щодо усунення порушення під час проведення публічної закупівлі № UA-2024-10-17-003300-a!
Відповідно до умов тендерної документації в п. 3.2. Розділу 3 передбачено забезпечення тендерної пропозиції в розмірі 522 375,00 грн. і в п. 6.7. Розділу 6 передбачено забезпечення виконання договору про закупівлю в розмірі 3% вартості такого договору. Крім того, розділом 12 договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, визначено окреме забезпечення виконання договору в частині повернення авансового платежу також у вигляді банківської гарантії.
При цьому в оголошенні про проведення цієї публічної закупівлі та в додатку 5 до тендерної документації міститься вимога до банку-гаранта: «Банківська гарантія має бути видана банком, який не включено до переліку юридичних осіб, щодо яких застосовано спеціальні економічні чи інші обмежувальні санкції державними органами України, США, країн ЄС, Радою безпеки ООН або будь-якою іншою державою чи організацією, рішення та акти якої є юридично обов’язковими.»
Одночасно із цим, в пунктах 11.4. та 12.4. договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, міститься вже інша, більш обмежувальна, вимога до банку-гаранта: «Банківська гарантія має бути видана однією з наступних фінансових установ:
- банком, в якому держава прямо чи опосередковано володіє часткою понад 75 (сімдесят п’ять) % статутного капіталу банку, або
- системно важливим банком (за класифікацією Національного банку України), регулятивний капітал (Н1), якого на дату випуску гарантії перевищує 6.0 млрд грн, або
- банком іноземної банківської групи, яка має довгостроковий кредитний рейтинг материнської компанії на рівні не нижче ВВВ- за методологією Fitch Ratings або Moody’s Investors Service або S&P Global Ratings, або
- іноземним банком, який має довгостроковий кредитний рейтинг на рівні не нижче ВВВ- за методологією Fitch Ratings або Moody’s Investors Service або S&P Global Ratings.»
Тобто інформація про забезпечення виконання договору, що міститься в оголошенні про проведення публічної закупівлі, не відповідає тій інформації, що міститься в тексті тендерної документації.
Окремо звертаємо увагу, що ні Закон України «Про публічні закупівлі», зокрема норма ст. 27, ні Особливості здійснення публічних закупівель, затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 року № 1178 (із наступними змінами), ані Положенням про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженим постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 (із наступними змінами) та/або Вимоги про забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затверджені наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 (із наступними змінами), не містять наведених вище вимог до банку-гаранта для забезпечення тендерної пропозиції та/або забезпечення виконання договору про публічну закупівлю!
Отже, встановлення вказаної вимоги у пунктах 11.4. та 12.4. договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, обмежує конкуренцію і є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають (і за чинним законодавством не повинні мати) клієнтських відносин із банками, перелік яких безпідставно (за відсутності обовʼязкового законодавчого припису) обмежений замовником у цій публічній закупівлі. Можливість надання банківської гарантії визначаються виключно наявністю у фінансової установи банківської ліцензії відповідного виду і не потребує додаткової наявності певного кредитного рейтингу чи належності до державного сектору тощо.
Таким чином, замовник, зловживаючи правом на формування умов тендерної документації та, зокрема, умов договору про публічну закупівлю, допустив включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а отже суперечать приписам ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Окремо слід зауважити, що запровадження наведених вимог до банку-гаранта не відповідає практиці Замовника, що також свідчить про її дискримінаційний характер. Так, в подібних тендерах (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-10-011736-a; https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-21-005554-a) вартістю закупівлі в 10! і 20! разів більшою за ту, що оголошена в межах цього тендеру, і розміром авансового платежу в 65% (шістдесят пʼять відсотків), жодних окремих вимог щодо наявності певного кредитного рейтингу тощо до банку-гаранта не висувалося!
На підставі викладеного, керуючись приписами статей 5, 22, 24, 27 Закону України «Про публічні закупівлі», звертаємося із цією вимогою про внесення змін в тендерну документацію шляхом виключення із змісту пунктів 11.4. та 12.4. договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, наведених вище вимог до банку-гаранта, виклавши вказані пункти в наступній редакції: «Банківська гарантія має бути видана однією з фінансових установ, яку не включено до переліку юридичних осіб, щодо яких застосовано спеціальні економічні чи інші обмежувальні санкції державними органами України, США, країн ЄС, Радою безпеки ООН або будь-якою іншою державою чи організацією, рішення та акти якої є юридично обов’язковими.»
Відповідь:
Шановний Учаснику, дякуємо за Ваше звернення та приділену увагу до даної закупівлі. Повідомляємо про розгляд Вашого звернення відповідно до затвердженої в АТ «Укрзалізниця» процедури щодо надання відповіді за суттю порушеного питання. Замовнику необхідний додатковий час для погодження відповіді з іншими підрозділами за напрямком відповідної діяльності. У разі прийняття позитивного рішення будуть внесені зміни до Тендерної документації.
Враховуючи викладене, та те, що Замовнику необхідний додатковий час для узгодження та прийняття рішення за суттю Вашого звернення, Замовником буде внесено відповідні зміни до умов тендерної документації, що стосуються дати подання тендерних пропозицій.
Дата відповіді:
28.10.2024 16:10
Відповідь надана
Вимога про усунення порушень в частині забеспечення виконання договору
Номер:
c4cbae9eada743be9d25a9fbb9d469af
Дата опублікування:
22.10.2024 22:16
Опис:
Шановник Замовник!
Відповідно до приписів ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» звертаємося із цією вимогою щодо усунення порушення під час проведення публічної закупівлі № UA-2024-10-17-003300-a!
Відповідно до умов тендерної документації в п. 3.2. Розділу 3 передбачено забезпечення тендерної пропозиції в розмірі 522 375,00 грн. і в п. 6.7. Розділу 6 передбачено забезпечення виконання договору про закупівлю в розмірі 3% вартості такого договору.
При цьому, за умовою п. 1.4.5. Розділу 1 тендерної документації та п. 7.2. договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, визначено наступну умову:
«Замовник здійснює попередню оплату в розмірі 70 (сімдесяти) % вартості Товару протягом 45 (сорока п’яти) календарних днів з моменту отримання рахунку-фактури від Постачальника після надання Постачальником банківської гарантії повернення авансового платежу на загальну суму рахунку-фактури.»
Також в розділі 12 договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, передбачені вимоги до банківської гарантії забезпечення повернення авансового платежу. В той же час згідно із умовами розділу 11 договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, передбачаються вимоги до банківської гарантії забезпечення виконання договору в цілому.
За приписами статей 546, 560 Цивільного кодексу України банківська гарантія є одним із видів забезпечення виконання зобовʼязання за договором.
Крім того, зобовʼязання постачальника із повернення авансового платежу є одним із зобов’язань постачальника за договором в цілому, тобто зобовʼязання постачальника з повернення авансового платежу у визначених законом або договором випадках і зобовʼязання постачальника загалом за договором співвідносяться одне з одним як частина і ціле відповідно.
Отже, «загальне» забезпечення виконання зобов’язань постачальника за договором в цілому відповідно до умов п. 11.8. договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, охоплює собою в тому числі і випадок виникнення у постачальника обовʼязку з повернення авансового платежу, тому окремого забезпечення, яке передбачено розділом 12 вказаного договору, не потребує. Викладене додатково підтверджується тим, що зміст п. 11.8. договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, прямо включає в себе випадок «непоставки Товару у строк, встановлений п. 4.2. Договору», а виключно із непоставкою товару у визначений строк закон (ч. 2 ст. 693 Цивільного кодексу України) повʼязує право покупця вимагати повернення попередньої оплати, а отже, таке зобовʼязання вже повністю забезпечено банківською гарантією за розділом 11 Договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» оперує поняттями «забезпечення виконання договору про закупівлю» (п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону), під яким розуміється надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником за договором про закупівлю.
Повторно наголошуємо, що банківська гарантія є одним із видів забезпечення виконання зобовʼязання за договором, а тому, з огляду на вимоги п. 16 ч. 2 ст. 22 Закону, інформація про таке забезпечення має бути як в оголошенні про проведення публічної закупівлі, так і в тексті тендерної документації.
Як зазначається вище, забезпечення виконання зобовʼязання з повернення авансового платежу, передбачене п. 7.2. і розділом 12 договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, безпідставно не вказано в тексті оголошення про публічну закупівлю та в тексті тендерної документації саме як забезпечення виконання зобовʼязання за договором (див. п. 6.7. Розділу 6 тендерної документації).
Тим самим Замовник, в порушення норми ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» зловживаючи власним правом на одноосібне формування умов договору про закупівлю, безпідставно розмежував забезпечення виконання зобов’язань за договором в цілому із окремим зобовʼязанням з повернення авансового платежу і штучно створив ситуацію для протиправного обходу максимально допустимого розміру забезпечення виконання в 5 % (пʼять відсотків) за приписами ч. 3 ст. 27 Закону України «Про публічні закупівлі»!
Так, наведена вище умова надання Постачальником банківської гарантії повернення авансового платежу на загальну суму рахунку-фактури, тобто на 70% від ціни договору, прямо суперечить вказаним вище обмеженням! Особливості здійснення публічних закупівель, затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 року № 1178 (із наступними змінами), виключень з цього правила також не містять.
Окремо слід зауважити, що запровадження умови про окрему банківську гарантію забезпечення повернення авансового платежу разом із «загальною» банківською гарантією забезпечення виконання договору також не відповідає практиці Замовника, а тому може розглядатися як дискримінаційна умова в розуміння приписів ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Зокрема, в подібних тендерах (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-10-011736-a; https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-21-005554-a) вартістю закупівлі в 10! і 20! разів більшою за ту, що оголошена в межах цього тендеру, і розміром авансового платежу в 65% (шістдесят пʼять відсотків), жодних окремих вимог до постачальника із забезпечення повернення авансового платежу у вигляді окремої банківської гарантії тощо не висувалося!
На підставі викладеного, керуючись приписами статей 1, 5, 22, 24, 27 Закону України «Про публічні закупівлі», звертаємося із цією вимогою про внесення змін в тендерну документацію шляхом виключення з пунктів 1.4.5. Розділу 1 тендерної документації та умов п. 7.2., а також повного виключення розділу 12 з договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, обовʼязку постачальника з надання банківської гарантії повернення авансового платежу на загальну суму рахунку-фактури, тобто в розмірі 70% від загальної вартості товару за договором.
Відповідь:
Шановний Учаснику, дякуємо за Ваше звернення та приділену увагу до даної закупівлі.
Повідомляємо про розгляд Вашого звернення відповідно до затвердженої в АТ «Укрзалізниця» процедури щодо
надання відповіді за суттю порушеного питання.
У разі прийняття позитивного рішення будуть внесені зміни до Тендерної документації.
Дата відповіді:
23.10.2024 13:28