-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ЦДЗІ-24Т_068_ВО: «Візок колієвимірювальний 1520 мм з функцією GPS»
Інформація про технічні, якісні ті інші характеристки предмета закупівлі зазначена у додатку 1 до тендерної документації
Торги не відбулися
104 475 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 522 375.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 522 375.00 UAH
Період оскарження:
17.10.2024 10:40 - 02.11.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на рішення замовника від 28.10.2024 року № ЦДЗІ-24Т_068/3_ВО та від 30.10.2024 року № ЦДЗІ-24Т_068/4_ВО
Номер:
fd3bbf38ce71487aa4eafbd830f5e1d3
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-17-003300-a.b2
Назва:
СКАРГА на рішення замовника від 28.10.2024 року № ЦДЗІ-24Т_068/3_ВО та від 30.10.2024 року № ЦДЗІ-24Т_068/4_ВО
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 1_Додаток 7 до ТД. Проєкт договору (АТУЗ-23Т-031-ВО) UA-2023-11-10-011736-a.pdf 31.10.2024 19:26
- 2_Додаток 7 до ТД проєкт договору (АТУЗ -23Т-027-ВО) UA-2023-09-21-005554-a.pdf 31.10.2024 19:27
- 3_ДогЦДЗІ 2379 від 25.12.23_СКАН оригінала.pdf 31.10.2024 19:27
- 4_Вид.нак№1 від 27.12.23_5370000.pdf 31.10.2024 19:27
- 5_Лист від 31.10.24_ІТ_УМОВИ видачі БГПовернення аван.платежу.pdf 31.10.2024 19:27
- 6_відповідь аванс_ПРИВАТБАНК_УМОВИ надання БГ№3.pdf 31.10.2024 19:28
- sign.p7s 31.10.2024 19:30
- рішення від 04.11.2024 № 17787.pdf 04.11.2024 15:54
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.11.2024 № 18181.pdf 12.11.2024 12:24
- рішення від 11.11.2024 № 18181.pdf 14.11.2024 15:45
- ЦДЗІ Відповідь АМКУ по суті скарги ТОВ ІТ+.docx 06.11.2024 14:48
- Додаток 1 РП 24042017 Ц 59 333 2017 утворення філії ЦДЗІ.pdf 06.11.2024 14:48
- Відповідь ЦДЗІ на рішення АМКУ 06112024 ЦДЗІ_12_356.pdf 06.11.2024 14:48
- Додаток 2 Положення ЦДЗІ.pdf 06.11.2024 14:48
- Додаток 3 Порядок закупівель Товариства.pdf 06.11.2024 14:48
- Додаток 5 КП 12325 ІТ до ЦДЗІ.pdf 06.11.2024 14:49
- Додаток 4 КП № 210-289 Укрзалізниця (комплекси).pdf 06.11.2024 14:49
- Додаток 6 Погодження передоплати.pdf 06.11.2024 14:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.10.2024 19:46
Дата розгляду скарги:
11.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.11.2024 15:55
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
14.11.2024 15:46
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
97cd7ec956fe49b8a58649a8df32d4f9
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА на рішення замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
на рішення замовника
від 28.10.2024 року № ЦДЗІ-24Т_068/3_ВО та від 30.10.2024 року № ЦДЗІ-24Т_068/4_ВО
ТОВ «ІНТЕРГАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» (код ЄДРПОУ 42896260; місцезнаходження: 04128, м. Київ, вул. Мрії, буд. 19 Е) звертається із цією скаргою на рішення ФІЛІЇ «ЦЕНТР ДІАГНОСТИКИ ЗАЛІЗНИЧНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» (код ЄДРПОУ 41303988) як замовника від 28.10.2024 року № ЦДЗІ-24Т_068/3_ВО в частині відмови у задоволені вимоги ТОВ «ІНТЕРГАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» щодо усунення порушення під час проведення тендеру (ідентифікатор закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-10-17-003300-a) з підстав, що викладені далі.
Хронологія подій:
22 жовтня 2024 року о 22:16 в електронній системі закупівель відповідно до приписів ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» була розміщена вимога (звернення) ТОВ «ІНТЕРГАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» щодо усунення порушення під час проведення тендеру відносно забезпечення виконання договору в частині забезпечення повернення авансового платежу.
23 жовтня 2024 року о 13:28 в електронній системі закупівель від замовника була розміщена проміжна відповідь про те, що «Повідомляємо про розгляд Вашого звернення відповідно до затвердженої в АТ «Укрзалізниця» процедури щодо надання відповіді за суттю порушеного питання. У разі прийняття позитивного рішення будуть внесені зміни до Тендерної документації.»
28 жовтня 2024 року в 16:16 в електронній системі закупівель замовником було розміщено перелік змін до тендерної документації і, відповідно, тендерну документацію в новій редакції. Так, замовник у вказаній тендерній документації змінив лише кінцевий строк подання тендерних пропозицій, визначивши його 05 листопада 2024 року о 18:00 за київським часом. Тобто вказана вимога (звернення) ТОВ «ІНТЕРГАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» залишилась без задоволення, а умови тендерної документації в цій частині – без змін.
Окремої остаточної відповіді на вказану вимогу (звернення) ТОВ «ІНТЕРГАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» станом на момент подання цієї скарги немає.
Отже, вказаним рішенням від 28.10.2024 року № ЦДЗІ-24Т_068/3_ВО, опублікованим в електронній системі закупівель 28.10.2024 року о 16:16, про зміну тендерної документації шляхом викладення останньої в новій редакції без врахування наведеної вище вимоги (звернення) ТОВ «ІНТЕРГАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» замовник тим самим відмовив у задоволенні цієї вимоги (звернення) щодо усунення порушення. Вказане додатково підтверджується усними роз’ясненнями уповноваженої (контактної) особи замовника, що окрема відповідь про відмову викладатися в електронну систему закупівель не буде.
Також без змін в цій частині залишився зміст тендерної документації, викладений в новій редакції на підставі рішення замовника від 30.10.2024 року № ЦДЗІ-24Т_068/4_ВО, опублікованого в електронній системі закупівель 30.10.2024 року о 14:11.
Фактичні та правові підстави заявленої скарги:
Відповідно до умов тендерної документації (в первісній редакції) в п. 3.2. Розділу 3 передбачено забезпечення тендерної пропозиції в розмірі 522 375,00 грн. і в п. 6.7. Розділу 6 передбачено забезпечення виконання договору про закупівлю в розмірі 3% вартості такого договору.
Одночасно із цим, за умовою п. 1.4.5. Розділу 1 тендерної документації (в первісній редакції) та п. 7.2. договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації (в первісній редакції), визначено наступну умову: «Замовник здійснює попередню оплату в розмірі 70 (сімдесяти) % вартості Товару протягом 45 (сорока п’яти) календарних днів з моменту отримання рахунку-фактури від Постачальника після надання Постачальником банківської гарантії повернення авансового платежу на загальну суму рахунку-фактури.»
Також в розділі 12 договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації (в первісній редакції), передбачені вимоги до банківської гарантії забезпечення повернення авансового платежу. В той же час згідно із умовами розділу 11 договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації (в первісній редакції), передбачаються вимоги до банківської гарантії забезпечення виконання договору в цілому.
Аналогічні положення щодо забезпечення виконання договору в частині повернення авансового платежу містяться і в тексті тендерної документації (див. п. 1.4.5. Розділу 1, п. 7.2., Розділ 12 договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації) в новій редакції від 28.10.2024 року та в новій редакції від 30.10.2024 року.
При цьому, за приписами статей 546, 560 Цивільного кодексу України банківська гарантія є одним із видів забезпечення виконання зобовʼязання за договором.
Крім того, зобовʼязання постачальника із повернення авансового платежу є одним із зобов’язань постачальника за договором в цілому, тобто зобовʼязання постачальника з повернення авансового платежу у визначених законом або договором випадках і зобовʼязання постачальника загалом за договором співвідносяться одне з одним як частина і ціле відповідно.
Отже, «загальне» забезпечення виконання зобов’язань постачальника за договором в цілому відповідно до умов п. 11.8. договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації (в первісній редакції та редакції від 28.10.2024 року) та умов п. 11.7. договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації (в редакції від 30.10.2024 року), охоплює собою в тому числі і випадок виникнення у постачальника обовʼязку з повернення авансового платежу і окремого забезпечення, передбаченого розділом 12 вказаного договору, не потребує. Викладене додатково підтверджується тим, що зміст пункту 11.8. (11.7.) договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, прямо включає в себе випадок «непоставки Товару у строк, встановлений п. 4.2. Договору», а виключно із непоставкою товару у визначений строк закон (ч. 2 ст. 693 Цивільного кодексу України) повʼязує право покупця вимагати повернення попередньої оплати, а отже, таке зобовʼязання вже повністю забезпечено банківською гарантією за розділом 11 Договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» оперує поняттям «забезпечення виконання договору про закупівлю» (п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону), під яким розуміється надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником за договором про закупівлю. Повторно наголошуємо, що банківська гарантія є одним із видів забезпечення виконання зобовʼязання за договором, а тому, з огляду на вимоги п. 16 ч. 2 ст. 22 Закону, інформація про таке забезпечення має бути як в оголошенні про проведення публічної закупівлі, так і в тексті тендерної документації.
Як зазначається вище, забезпечення виконання зобовʼязання з повернення авансового платежу, передбачене п. 7.2. і розділом 12 договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, безпідставно не вказано в тексті оголошення про публічну закупівлю та в тексті тендерної документації саме як забезпечення виконання зобовʼязання за договором (див. п. 6.7. Розділу 6 тендерної документації в первісній редакції та редакціях від 28.10.2024, 30.10.2024 рр.).
Тим самим Замовник, в порушення норми ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» зловживаючи власним правом на одноосібне формування умов договору про закупівлю, безпідставно розмежував забезпечення виконання зобов’язань за договором в цілому із окремим зобов’язанням з повернення авансового платежу і штучно створив ситуацію для протиправного обходу максимально допустимого розміру забезпечення виконання в 5 % (пʼять відсотків) за приписами ч. 3 ст. 27 Закону України «Про публічні закупівлі»!
Так, наведена вище умова надання Постачальником банківської гарантії повернення авансового платежу на загальну суму рахунку-фактури, тобто на 70% від ціни договору, прямо суперечить вказаним вище обмеженням, оскільки в такому випадку розмір забезпечення виконання договору загалом становить 73 %!!! (70% + 3%) від його загальної вартості! Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 року № 1178 (із наступними змінами), виключень з цього правила також не містять.
Окремо слід зауважити, що запровадження умови про окрему банківську гарантії забезпечення повернення авансового платежу разом із «загальною» банківської гарантією забезпечення виконання договору також не відповідає практиці Замовника, а тому може розглядатися як дискримінаційна умова в розуміння приписів ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Зокрема, в подібних тендерах (ідентифікатор закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-10-011736-a; https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-21-005554-a) (відповідні додатки до тендерні документації додаються) вартістю закупівлі в 10! і 20! разів більшою за ту, що оголошена в межах цього тендеру, і розміром авансового платежу в 65% (шістдесят пʼять відсотків), жодних окремих вимог до постачальника із забезпечення повернення авансового платежу у вигляді окремої банківської гарантії тощо не висувалося!
Обґрунтування порушення прав та охоронюваних законом інтересів з приводу оскаржуваного рішення замовника:
Порушення прав та охоронюваних законом інтересів скаржника полягає в тому, що останній є офіційним дистрибʼютором з правом доукомплектування, обслуговування і ремонту колієвимірювальних візків, які є предметом закупівлі в рамках цього тендеру, зокрема, ТОВ «ІНТЕРГАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» успішно поставив на користь АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» аналогічні колієвимірювальні візки в кількості 5 од. відповідно до умов договору № ЦДЗІ-23/79 від 25.12.2023 року (договір і видаткова накладна додаються). Тобто скаржник має реальний інтерес і виробничі можливості виконати вимоги цієї закупівлі, але за умов відсутності порушень при проведенні тендеру.
Проте запровадження замовником банківської гарантії повернення авансового платежу на повну суму такого авансу в розмірі 70 % вартості договору не тільки суперечить законодавству про публічні закупівлі в частині максимального розміру забезпечення виконання договору (обґрунтування наведено вище), але і створює ситуацію, коли запроваджений авансовий платіж, що потребує забезпечення в розмірі його повної вартості, тим самим повністю позбавляє економічної суті таку господарську операцію і навіть є перепоною в її належному здійсненні. А саме, для отримання банківської гарантії на повну суму авансового платежу в розмірі 70 % вартості договору (очікувана вартість закупівлі в розмірі 125 370 000 грн. з ПДВ) необхідним є надання повного (100 % від суми, що забезпечується банківською гарантією) покриття на суму 87 759 000 грн. (70 % від 125 370 000 грн. з ПДВ) у вигляді внесення грошових коштів в цій сумі на рахунок покриття або на депозитний рахунок на строк дії банківської гарантії. Викладене підтверджується відповіддю АТ КБ «ПриватБанк» (додається), в якому як у банківській установі у скаржника відкриті відповідні рахунки.
Таким чином, при оформленні вказаної банківської гарантії в розмірі 70 % вартості договору, переможець тендеру має «заморозити» вказані кошти, вийнявши їх з власного обігу, і при цьому виконати замовлення замовника належним чином і своєчасно. Отже, вказана умова створює необґрунтовані перепони в доступі до участі у тендері тих учасників, які не мають вільних обігових коштів в розмірі 87 759 000 грн., тобто є такою, що спотворює конкуренцію і є дискримінаційною.
На підставі викладеного, керуючись приписами статей 1, 5, 18, 24, 27 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 55-67 Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 року № 1178 (із наступними змінами), звертаємося із цією скаргою щодо наступного.
Просимо Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг:
1. Визнати цю скаргу прийнятною, здійснити її розгляд і задовольнити в повному обсязі.
2. Визнати рішення замовника ФІЛІЮ «ЦЕНТР ДІАГНОСТИКИ ЗАЛІЗНИЧНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» (код ЄДРПОУ 41303988) від 28.10.2024 року № ЦДЗІ-24Т_068/3_ВО та від 30.10.2024 року № ЦДЗІ-24Т_068/4_ВО в частині відмови у задоволенні вимоги (звернення) ТОВ «ІНТЕРГАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» (код ЄДРПОУ 42896260) щодо усунення порушення під час проведення тендеру (ідентифікатор закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-10-17-003300-a) такими, що ухвалені замовником із порушенням законодавства про публічні закупівлі.
3. Зобов’язати замовника ФІЛІЮ «ЦЕНТР ДІАГНОСТИКИ ЗАЛІЗНИЧНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» (код ЄДРПОУ 41303988) усунути порушення процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-10-17-003300-a) шляхом внесення змін в тендерну документацію, а саме виключити з пунктів 1.4.5. Розділу 1 тендерної документації та умов п. 7.2. договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, обовʼязку постачальника з надання банківської гарантії повернення авансового платежу на загальну суму рахунку-фактури, а також повністю виключити розділ 12 з договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації.
Докази/документальне підтвердження викладеного додаються до скарги.
на рішення замовника
від 28.10.2024 року № ЦДЗІ-24Т_068/3_ВО та від 30.10.2024 року № ЦДЗІ-24Т_068/4_ВО
ТОВ «ІНТЕРГАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» (код ЄДРПОУ 42896260; місцезнаходження: 04128, м. Київ, вул. Мрії, буд. 19 Е) звертається із цією скаргою на рішення ФІЛІЇ «ЦЕНТР ДІАГНОСТИКИ ЗАЛІЗНИЧНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» (код ЄДРПОУ 41303988) як замовника від 28.10.2024 року № ЦДЗІ-24Т_068/3_ВО в частині відмови у задоволені вимоги ТОВ «ІНТЕРГАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» щодо усунення порушення під час проведення тендеру (ідентифікатор закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-10-17-003300-a) з підстав, що викладені далі.
Хронологія подій:
22 жовтня 2024 року о 22:16 в електронній системі закупівель відповідно до приписів ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» була розміщена вимога (звернення) ТОВ «ІНТЕРГАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» щодо усунення порушення під час проведення тендеру відносно забезпечення виконання договору в частині забезпечення повернення авансового платежу.
23 жовтня 2024 року о 13:28 в електронній системі закупівель від замовника була розміщена проміжна відповідь про те, що «Повідомляємо про розгляд Вашого звернення відповідно до затвердженої в АТ «Укрзалізниця» процедури щодо надання відповіді за суттю порушеного питання. У разі прийняття позитивного рішення будуть внесені зміни до Тендерної документації.»
28 жовтня 2024 року в 16:16 в електронній системі закупівель замовником було розміщено перелік змін до тендерної документації і, відповідно, тендерну документацію в новій редакції. Так, замовник у вказаній тендерній документації змінив лише кінцевий строк подання тендерних пропозицій, визначивши його 05 листопада 2024 року о 18:00 за київським часом. Тобто вказана вимога (звернення) ТОВ «ІНТЕРГАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» залишилась без задоволення, а умови тендерної документації в цій частині – без змін.
Окремої остаточної відповіді на вказану вимогу (звернення) ТОВ «ІНТЕРГАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» станом на момент подання цієї скарги немає.
Отже, вказаним рішенням від 28.10.2024 року № ЦДЗІ-24Т_068/3_ВО, опублікованим в електронній системі закупівель 28.10.2024 року о 16:16, про зміну тендерної документації шляхом викладення останньої в новій редакції без врахування наведеної вище вимоги (звернення) ТОВ «ІНТЕРГАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» замовник тим самим відмовив у задоволенні цієї вимоги (звернення) щодо усунення порушення. Вказане додатково підтверджується усними роз’ясненнями уповноваженої (контактної) особи замовника, що окрема відповідь про відмову викладатися в електронну систему закупівель не буде.
Також без змін в цій частині залишився зміст тендерної документації, викладений в новій редакції на підставі рішення замовника від 30.10.2024 року № ЦДЗІ-24Т_068/4_ВО, опублікованого в електронній системі закупівель 30.10.2024 року о 14:11.
Фактичні та правові підстави заявленої скарги:
Відповідно до умов тендерної документації (в первісній редакції) в п. 3.2. Розділу 3 передбачено забезпечення тендерної пропозиції в розмірі 522 375,00 грн. і в п. 6.7. Розділу 6 передбачено забезпечення виконання договору про закупівлю в розмірі 3% вартості такого договору.
Одночасно із цим, за умовою п. 1.4.5. Розділу 1 тендерної документації (в первісній редакції) та п. 7.2. договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації (в первісній редакції), визначено наступну умову: «Замовник здійснює попередню оплату в розмірі 70 (сімдесяти) % вартості Товару протягом 45 (сорока п’яти) календарних днів з моменту отримання рахунку-фактури від Постачальника після надання Постачальником банківської гарантії повернення авансового платежу на загальну суму рахунку-фактури.»
Також в розділі 12 договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації (в первісній редакції), передбачені вимоги до банківської гарантії забезпечення повернення авансового платежу. В той же час згідно із умовами розділу 11 договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації (в первісній редакції), передбачаються вимоги до банківської гарантії забезпечення виконання договору в цілому.
Аналогічні положення щодо забезпечення виконання договору в частині повернення авансового платежу містяться і в тексті тендерної документації (див. п. 1.4.5. Розділу 1, п. 7.2., Розділ 12 договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації) в новій редакції від 28.10.2024 року та в новій редакції від 30.10.2024 року.
При цьому, за приписами статей 546, 560 Цивільного кодексу України банківська гарантія є одним із видів забезпечення виконання зобовʼязання за договором.
Крім того, зобовʼязання постачальника із повернення авансового платежу є одним із зобов’язань постачальника за договором в цілому, тобто зобовʼязання постачальника з повернення авансового платежу у визначених законом або договором випадках і зобовʼязання постачальника загалом за договором співвідносяться одне з одним як частина і ціле відповідно.
Отже, «загальне» забезпечення виконання зобов’язань постачальника за договором в цілому відповідно до умов п. 11.8. договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації (в первісній редакції та редакції від 28.10.2024 року) та умов п. 11.7. договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації (в редакції від 30.10.2024 року), охоплює собою в тому числі і випадок виникнення у постачальника обовʼязку з повернення авансового платежу і окремого забезпечення, передбаченого розділом 12 вказаного договору, не потребує. Викладене додатково підтверджується тим, що зміст пункту 11.8. (11.7.) договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, прямо включає в себе випадок «непоставки Товару у строк, встановлений п. 4.2. Договору», а виключно із непоставкою товару у визначений строк закон (ч. 2 ст. 693 Цивільного кодексу України) повʼязує право покупця вимагати повернення попередньої оплати, а отже, таке зобовʼязання вже повністю забезпечено банківською гарантією за розділом 11 Договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» оперує поняттям «забезпечення виконання договору про закупівлю» (п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону), під яким розуміється надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником за договором про закупівлю. Повторно наголошуємо, що банківська гарантія є одним із видів забезпечення виконання зобовʼязання за договором, а тому, з огляду на вимоги п. 16 ч. 2 ст. 22 Закону, інформація про таке забезпечення має бути як в оголошенні про проведення публічної закупівлі, так і в тексті тендерної документації.
Як зазначається вище, забезпечення виконання зобовʼязання з повернення авансового платежу, передбачене п. 7.2. і розділом 12 договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, безпідставно не вказано в тексті оголошення про публічну закупівлю та в тексті тендерної документації саме як забезпечення виконання зобовʼязання за договором (див. п. 6.7. Розділу 6 тендерної документації в первісній редакції та редакціях від 28.10.2024, 30.10.2024 рр.).
Тим самим Замовник, в порушення норми ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» зловживаючи власним правом на одноосібне формування умов договору про закупівлю, безпідставно розмежував забезпечення виконання зобов’язань за договором в цілому із окремим зобов’язанням з повернення авансового платежу і штучно створив ситуацію для протиправного обходу максимально допустимого розміру забезпечення виконання в 5 % (пʼять відсотків) за приписами ч. 3 ст. 27 Закону України «Про публічні закупівлі»!
Так, наведена вище умова надання Постачальником банківської гарантії повернення авансового платежу на загальну суму рахунку-фактури, тобто на 70% від ціни договору, прямо суперечить вказаним вище обмеженням, оскільки в такому випадку розмір забезпечення виконання договору загалом становить 73 %!!! (70% + 3%) від його загальної вартості! Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 року № 1178 (із наступними змінами), виключень з цього правила також не містять.
Окремо слід зауважити, що запровадження умови про окрему банківську гарантії забезпечення повернення авансового платежу разом із «загальною» банківської гарантією забезпечення виконання договору також не відповідає практиці Замовника, а тому може розглядатися як дискримінаційна умова в розуміння приписів ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Зокрема, в подібних тендерах (ідентифікатор закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-10-011736-a; https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-21-005554-a) (відповідні додатки до тендерні документації додаються) вартістю закупівлі в 10! і 20! разів більшою за ту, що оголошена в межах цього тендеру, і розміром авансового платежу в 65% (шістдесят пʼять відсотків), жодних окремих вимог до постачальника із забезпечення повернення авансового платежу у вигляді окремої банківської гарантії тощо не висувалося!
Обґрунтування порушення прав та охоронюваних законом інтересів з приводу оскаржуваного рішення замовника:
Порушення прав та охоронюваних законом інтересів скаржника полягає в тому, що останній є офіційним дистрибʼютором з правом доукомплектування, обслуговування і ремонту колієвимірювальних візків, які є предметом закупівлі в рамках цього тендеру, зокрема, ТОВ «ІНТЕРГАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» успішно поставив на користь АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» аналогічні колієвимірювальні візки в кількості 5 од. відповідно до умов договору № ЦДЗІ-23/79 від 25.12.2023 року (договір і видаткова накладна додаються). Тобто скаржник має реальний інтерес і виробничі можливості виконати вимоги цієї закупівлі, але за умов відсутності порушень при проведенні тендеру.
Проте запровадження замовником банківської гарантії повернення авансового платежу на повну суму такого авансу в розмірі 70 % вартості договору не тільки суперечить законодавству про публічні закупівлі в частині максимального розміру забезпечення виконання договору (обґрунтування наведено вище), але і створює ситуацію, коли запроваджений авансовий платіж, що потребує забезпечення в розмірі його повної вартості, тим самим повністю позбавляє економічної суті таку господарську операцію і навіть є перепоною в її належному здійсненні. А саме, для отримання банківської гарантії на повну суму авансового платежу в розмірі 70 % вартості договору (очікувана вартість закупівлі в розмірі 125 370 000 грн. з ПДВ) необхідним є надання повного (100 % від суми, що забезпечується банківською гарантією) покриття на суму 87 759 000 грн. (70 % від 125 370 000 грн. з ПДВ) у вигляді внесення грошових коштів в цій сумі на рахунок покриття або на депозитний рахунок на строк дії банківської гарантії. Викладене підтверджується відповіддю АТ КБ «ПриватБанк» (додається), в якому як у банківській установі у скаржника відкриті відповідні рахунки.
Таким чином, при оформленні вказаної банківської гарантії в розмірі 70 % вартості договору, переможець тендеру має «заморозити» вказані кошти, вийнявши їх з власного обігу, і при цьому виконати замовлення замовника належним чином і своєчасно. Отже, вказана умова створює необґрунтовані перепони в доступі до участі у тендері тих учасників, які не мають вільних обігових коштів в розмірі 87 759 000 грн., тобто є такою, що спотворює конкуренцію і є дискримінаційною.
На підставі викладеного, керуючись приписами статей 1, 5, 18, 24, 27 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 55-67 Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 року № 1178 (із наступними змінами), звертаємося із цією скаргою щодо наступного.
Просимо Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг:
1. Визнати цю скаргу прийнятною, здійснити її розгляд і задовольнити в повному обсязі.
2. Визнати рішення замовника ФІЛІЮ «ЦЕНТР ДІАГНОСТИКИ ЗАЛІЗНИЧНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» (код ЄДРПОУ 41303988) від 28.10.2024 року № ЦДЗІ-24Т_068/3_ВО та від 30.10.2024 року № ЦДЗІ-24Т_068/4_ВО в частині відмови у задоволенні вимоги (звернення) ТОВ «ІНТЕРГАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» (код ЄДРПОУ 42896260) щодо усунення порушення під час проведення тендеру (ідентифікатор закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-10-17-003300-a) такими, що ухвалені замовником із порушенням законодавства про публічні закупівлі.
3. Зобов’язати замовника ФІЛІЮ «ЦЕНТР ДІАГНОСТИКИ ЗАЛІЗНИЧНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» (код ЄДРПОУ 41303988) усунути порушення процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-10-17-003300-a) шляхом внесення змін в тендерну документацію, а саме виключити з пунктів 1.4.5. Розділу 1 тендерної документації та умов п. 7.2. договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, обовʼязку постачальника з надання банківської гарантії повернення авансового платежу на загальну суму рахунку-фактури, а також повністю виключити розділ 12 з договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації.
Докази/документальне підтвердження викладеного додаються до скарги.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг: 1. Визнати цю скаргу прийнятною, здійснити її розгляд і задовольнити в повному обсязі. 2. Визнати рішення замовника ФІЛІЮ «ЦЕНТР ДІАГНОСТИКИ ЗАЛІЗНИЧНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» (код ЄДРПОУ 41303988) від 28.10.2024 року № ЦДЗІ-24Т_068/3_ВО та від 30.10.2024 року № ЦДЗІ-24Т_068/4_ВО в частині відмови у задоволенні вимоги (звернення) ТОВ «ІНТЕРГАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» (код ЄДРПОУ 42896260) щодо усунення порушення під час проведення тендеру (ідентифікатор закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-10-17-003300-a) такими, що ухвалені замовником із порушенням законодавства про публічні закупівлі. 3. Зобов’язати замовника ФІЛІЮ «ЦЕНТР ДІАГНОСТИКИ ЗАЛІЗНИЧНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» (код ЄДРПОУ 41303988) усунути порушення процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-10-17-003300-a) шляхом внесення змін в тендерну документацію, а саме виключити з пунктів 1.4.5. Розділу 1 тендерної документації та умов п. 7.2. договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, обовʼязку постачальника з надання банківської гарантії повернення авансового платежу на загальну суму рахунку-фактури, а також повністю виключити розділ 12 з договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації.
Скарга
Скасована
КЕП
Вимога про зміни в тендерній документації в частині банківської гарантії повернення авансового платежу
Номер:
c461bdceb0ba4efda7e22644a6e7d271
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-17-003300-a.b1
Назва:
Вимога про зміни в тендерній документації в частині банківської гарантії повернення авансового платежу
Скарга:
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
22.10.2024 22:17
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
eb247314ebfd40eaa5a0ffc6c18cec78
Заголовок пункту скарги:
Зміни до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги:
Зміни до тендерної документації в частині банківської гарантії повернення авансового платежу
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вимога про усунення порушення: Шановник Замовник! Відповідно до приписів ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» звертаємося із цією вимогою щодо усунення порушення під час проведення публічної закупівлі № UA-2024-10-17-003300-a! Відповідно до умов тендерної документації в п. 3.2. Розділу 3 передбачено забезпечення тендерної пропозиції в розмірі 522 375,00 грн. і в п. 6.7. Розділу 6 передбачено забезпечення виконання договору про закупівлю в розмірі 3% вартості такого договору. При цьому, за умовою п. 1.4.5. Розділу 1 тендерної документації та п. 7.2. договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, визначено наступну умову: «Замовник здійснює попередню оплату в розмірі 70 (сімдесяти) % вартості Товару протягом 45 (сорока п’яти) календарних днів з моменту отримання рахунку-фактури від Постачальника після надання Постачальником банківської гарантії повернення авансового платежу на загальну суму рахунку-фактури.» Також в розділі 12 договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, передбачені вимоги до банківської гарантії забезпечення повернення авансового платежу. В той же час згідно із умовами розділу 11 договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, передбачаються вимоги до банківської гарантії забезпечення виконання договору в цілому. За приписами статей 546, 560 Цивільного кодексу України банківська гарантія є одним із видів забезпечення виконання зобовʼязання за договором. Крім того, зобовʼязання постачальника із повернення авансового платежу є одним із зобов’язань постачальника за договором в цілому, тобто зобовʼязання постачальника з повернення авансового платежу у визначених законом або договором випадках і зобовʼязання постачальника загалом за договором співвідносяться одне з одним як частина і ціле відповідно. Отже, «загальне» забезпечення виконання зобов’язань постачальника за договором в цілому відповідно до умов п. 11.8. договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, охоплює собою в тому числі і випадок виникнення у постачальника обовʼязку з повернення авансового платежу, тому окремого забезпечення, яке передбачено розділом 12 вказаного договору, не потребує. Викладене додатково підтверджується тим, що зміст п. 11.8. договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, прямо включає в себе випадок «непоставки Товару у строк, встановлений п. 4.2. Договору», а виключно із непоставкою товару у визначений строк закон (ч. 2 ст. 693 Цивільного кодексу України) повʼязує право покупця вимагати повернення попередньої оплати, а отже, таке зобовʼязання вже повністю забезпечено банківською гарантією за розділом 11 Договору. Закон України «Про публічні закупівлі» оперує поняттями «забезпечення виконання договору про закупівлю» (п. 9 ч. 1 ст. 1 Закону), під яким розуміється надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником за договором про закупівлю. Повторно наголошуємо, що банківська гарантія є одним із видів забезпечення виконання зобовʼязання за договором, а тому, з огляду на вимоги п. 16 ч. 2 ст. 22 Закону, інформація про таке забезпечення має бути як в оголошенні про проведення публічної закупівлі, так і в тексті тендерної документації. Як зазначається вище, забезпечення виконання зобовʼязання з повернення авансового платежу, передбачене п. 7.2. і розділом 12 договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, безпідставно не вказано в тексті оголошення про публічну закупівлю та в тексті тендерної документації саме як забезпечення виконання зобовʼязання за договором (див. п. 6.7. Розділу 6 тендерної документації). Тим самим Замовник, в порушення норми ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» зловживаючи власним правом на одноосібне формування умов договору про закупівлю, безпідставно розмежував забезпечення виконання зобов’язань за договором в цілому із окремим зобовʼязанням з повернення авансового платежу і штучно створив ситуацію для протиправного обходу максимально допустимого розміру забезпечення виконання в 5 % (пʼять відсотків) за приписами ч. 3 ст. 27 Закону України «Про публічні закупівлі»! Так, наведена вище умова надання Постачальником банківської гарантії повернення авансового платежу на загальну суму рахунку-фактури, тобто на 70% від ціни договору, прямо суперечить вказаним вище обмеженням! Особливості здійснення публічних закупівель, затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 року № 1178 (із наступними змінами), виключень з цього правила також не містять. Окремо слід зауважити, що запровадження умови про окрему банківську гарантію забезпечення повернення авансового платежу разом із «загальною» банківською гарантією забезпечення виконання договору також не відповідає практиці Замовника, а тому може розглядатися як дискримінаційна умова в розуміння приписів ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Зокрема, в подібних тендерах (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-10-011736-a; https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-21-005554-a) вартістю закупівлі в 10! і 20! разів більшою за ту, що оголошена в межах цього тендеру, і розміром авансового платежу в 65% (шістдесят пʼять відсотків), жодних окремих вимог до постачальника із забезпечення повернення авансового платежу у вигляді окремої банківської гарантії тощо не висувалося! На підставі викладеного, керуючись приписами статей 1, 5, 22, 24, 27 Закону України «Про публічні закупівлі», звертаємося із цією вимогою про внесення змін в тендерну документацію шляхом виключення з пунктів 1.4.5. Розділу 1 тендерної документації та умов п. 7.2., а також повного виключення розділу 12 з договору, що міститься у додатку 6 до тендерної документації, обовʼязку постачальника з надання банківської гарантії повернення авансового платежу на загальну суму рахунку-фактури, тобто в розмірі 70% від загальної вартості товару за договором.