-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Капітальний ремонт дорожнього та частини тротуарного покриття по вул.Польова (від пам'ятника Леонтовича до перехр. з вул.Соборна) у м. Немирів, Вінницького району, Вінницької області (КОРИГУВАННЯ)
ДК 021:2015 код 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Капітальний ремонт дорожнього та частини тротуарного покриття по вул.Польова (від пам'ятника Леонтовича до перехр. з вул.Соборна) у м. Немирів, Вінницького району, Вінницької області (КОРИГУВАННЯ)) Класи наслідків (відповідальності) - СС1
Завершена
12 567 921.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 62 839.61 UAH
мін. крок: 0.5% або 62 839.61 UAH
Період уточнення:
11.10.2024 14:18 - 30.10.2024 00:00
Відповідь надана
Щодо вимоги про надання у складі тендерної пропозиції учасника акту огляду об’єкта Змовника з обов’язковим зазначенням дати та часу огляду об’єкта.
Номер:
79d945c6d11248239fe2afd8496a821f
Дата опублікування:
29.10.2024 10:03
Опис:
Замовником 25.10.2024 року внесені зміни до тендерної документації, а саме в додатку 3 зазначено, що додатково у складі своєї тендерної пропозиції учасники повинні надати акт огляду об’єкта Змовника з обов’язковим зазначенням дати та часу огляду об’єкта.
В той же час Замовником не обґрунтовано та документально не підтверджено необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції. Крім того, замовником не визначено порядок проведення вищезазначеного огляду об’єкта, форму акту огляду, підписантів акту огляду тощо.
Адже у разі необхідності підписання акту огляду об’єкту представником Замовника, встановлення такої вимоги несе у собі корупційні ризики. За таких умов представник Замовника може не погодитися підписати акт огляду об’єкту або уникати його підписання та погодження, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення.
Крім того, огляд об'єкта потенційним учасником разом із Замовником до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та погодженням Акту-огляду об’єкту за результатами огляду об’єкта виконання робіт.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційного учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи викладене, просимо роз’яснити порядок проведення вищезазначеного огляду об’єкта, форму та підписантів акту огляду, а також обґрунтувати та документально підтвердити необхідність встановлення вищезазначеної вимоги.
Відповідь:
Шановний учаснику! Детально вивчивши умови вашої вимоги, Замовник не вважає за необхідне видалення із тендерної документації вимоги щодо надання учасниками акт огляду об’єкта Змовника з обов’язковим зазначенням дати та часу огляду об’єкта. Тендерна документація може містити й іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. (Підстава: ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі»). Дана вимога не є дискримінаційною, адже доступ всім потенційним учасникам для попереднього огляду об’єкта та ознайомлення з обсягом робіт є цілком вільним і добровільним в будь-який робочий час установ. Зауважимо, що дана вимога дозволяє Учаснику на місці оглянути об’єм робіт на об’єктах і визначитись з порядком застосування наявної в Учасника матеріально технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування вартості послуг, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому в пункті 2 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином дана вимога не порушує права Учасників так як і вітчизняні, і іноземні Учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм можуть брати участь у даній процедурі закупівлі на рівних умовах згідно вимог Оголошення. Окрім того, наголошуємо на тому, що учасник декларативно бездоказово посилається на корупційні ризики закупівлі, не надаючи жодних доказових чинників, невірно і суб’єктивно трактуючи поняття «дискримінаційних умов» для учасників. В зв’язку з чим, твердження про корупційні ризики є взагалі недоречними! Також доводимо до Вашого відома, що відповідно
Аналогічних рішеннь Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: №10474-р/пк-пз від 12.05.2021р.; №16467-р/пк-пз від 19.07.2021р.;
Таким чином, дана вимога не порушує права Учасників та не є дискримінаційною, оскільки Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у закупівлях на рівних умовах.
Дата відповіді:
30.10.2024 11:29
Відповідь надана
Розташування асфальтобетонного заводу
Номер:
5728ddad346e4f07babb9e8c749650a3
Дата опублікування:
24.10.2024 14:06
Опис:
Шановний Замовник!
Тендерною документацією а саме Додатком 3 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати:
Учасники торгів надають довідку з зазначенням інформації щодо найменування асфальто-бетонного заводу та зазначенням відстані від місця виконання робіт (асфальтобетонний завод повинен знаходитись не дальше 50 км від місця виконання робіт), продукцію якого буде використовувати учасник.
Однак згідно чинних Державних Будівельних Норм України (ДБН) передбачено наступне, а саме:
При перевезенні асфальтобетонної суміші на об’єкт ремонту, враховується, що відстань транспортування суміші від моменту її випуску до моменту укладання не повинна перевищувати значень, що вказані в таблиці 20.2а ДБН В.2.3-4:2015 (зі змінами), при цьому час транспортування асфальтобетонних сумішей не повинен перевищувати трьох годин. Учасник розраховує відстань транспортування (перевезення) асфальтобетонної суміші відповідно до вимог ДБН В.2.3-4:2015 “Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво” зі змінами, які набрали чинності із 01.09.2019 року, у тому числі п. 20.8.2 ДБН, із місця відпуску асфальтобетонної суміші (фактичного знаходження АБЗ до об’єкту надання послуг.
Вимога щодо розташування асфальтобетонного заводу на відстані не дальше 50 км від місця виконання робіт), продукцію якого буде використовувати учасник значно зменшує коло учасників які хочуть прийняти участь в даній закупівлі та є дискримінаційною.
Просимо роз’яснити як Ви визначили відстань не дальше 50 км та обґрунтувати дану вимогу, або внести зміни у Тендерну документацію!
Відповідь:
Шановний Учаснику!! Фактичне місце розтащування АБЗ дає можливість правильно визначити відстань перевезень асфальтобетону сумішей до місця їх укладення. Згідно чинних норм та технічного завдання тендерної документації в якості матеріалу для дорожнього покриття застосовується гарячі асфальтобетонні суміші. Особливості застосування сумішей є необхідність укладати і ущільнювати їх при певних температурах, що залежить від типу суміші та марки бітуму. Також пену температуру необхідно витримувати при приготуванні, обробці і транспортуванні асфальтобетонної суміші. При довготривалому перевезенні сумішей асфальтобетонних, під дією власної ваги в асфальтобетонній суміші починається структурні деформації, які закладаються у взаємному перемішуванні зерен, що призводить до появи пружніх деформації, зближенню часток (злипанню) суміші. Крім того відомо, що при температурі зовнішнього середовища +10С асфальтобетонна суміш остигає на 30С за одну годину перевезення, що значно знижує якість при укладанні. Час на перевезення гарячого асфальту від місця його виробництва до місця укладання залежить від віддаленості асфальт змішувальних установок (АБЗ), а в населених пунктах, крім того, від інтенсивності руху потоків автотранспорту, кількості дорожніх заторів на шляху руху самоскиду. Це призводить до охолодження поверхневого шару гарячого асфальту в місцях його контакту з повітрям і кузовом самоскида. При транспортуванні важкі фракції асфальту осідають на дно самоскида, особливо гостро проявляється цей дефект суміші при транспортуванні щебнево-мастикового асфальту, що характеризується надлишком бітуму. Тобто транспортування асфальту від асфальт змішувальних установок до місця укладання призводить до утворення температурної і фракційної сегрегації.
Низька теплопровідність асфальтобетонної суміші призводить до того, що охолоджені до 70-80С шматки кірки, що утворилася при транспортуванні, потрапляючи з кузова самоскида в бункер асфальтоукладача і далі під його плиту, не нагріваються до температури основної маси асфальту, тобто до 130-140С. Ці повітряно холодні шматки утворюють «холодні плями», які мають температуру на 15-30С меншу, ніж температура основної площі покриття. Ущільняється таке дорожнє покриття нерівномірно. «Холодні плями» виявляються не до кінця ущільненими, схильними до підвищеного водо насичення та характеризується зниженою міцністю та строком експлуатації. При переході температури навколишнього повітря через 0С такі ділянки руйнуються значно швидше, ніж основна частина покриття, оскільки волога, що знаходиться в шарі асфальту, переходить в твердий стан-лід. Перехід з рідкого стану в твердий супроводжується збільшенням займаного обсягу, і руйнує покриття зсередини. Враховуючи вище перелічені фізико-хімічні зміни, що виникають при транспортуванні асфальтобетонних сумішей, тривале транспортування (більше 2-х годин) може привести розшарування суміші. Середня швидкість для розрахунку перевезення будівельних вантажів (асфальтобетону) власним транспортом підрядних організацій, на дорогах з удосконаленим покриттям становить 49 км/год, в населених пунктах 24 км/год.
https://ksv.do.am/GOST/DSTY_ALL/DSTU1/dstu_b_v.2.7-119-2011.pdf
Дата відповіді:
25.10.2024 10:08
Відповідь надана
Щодо відстані транспортування асфальтобетонної суміші
Номер:
e2037fce85914188aac05e9fdb743ced
Дата опублікування:
24.10.2024 12:34
Опис:
Відповідно до додатку 3 Тендерної документації Замовником встановлено вимога щодо відстані транспортування асфальтобетонної суміші, а саме:
«Учасники торгів надають довідку з зазначенням інформації щодо найменування асфальто-бетонного заводу та зазначенням відстані від місця виконання робіт (асфальтобетонний завод повинен знаходитись не дальше 50 км від місця виконання робіт), продукцію якого буде використовувати учасник.
У разі якщо учасник не має відповідної можливості отримувати асфальто-бетонні суміші з підприємства, котре розташоване на визначеній відстані, він додатково повинен надати у складі своєї пропозиції:
а) довідку з зазначенням інформації щодо найменування асфальто-бетонного заводу, продукцію якого буде використовувати учасник, а також в довідці зазначити про наявність або можливість залучення відповідної спеціалізованої техніки (не менше 2-х), котра забезпечить транспортування будівельних сумішей з дотриманням температурного режиму;
б) документи на право власності або користування, або надання послуг на залучену спеціалізовану техніку».
При цьому Замовником така вимога не обгрунтована відповідними нормативними документами.
В той же час, відповідно до Пункту 20.8.2 ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво» (Зміна № 1) відстань транспортування асфальтобетонних сумішей від моменту їх випуску до моменту укладання не повинна перевищувати значень, що вказані в таблиці 20.2а, при цьому час транспортування асфальтобетонних сумішей не повинен перевищувати трьох годин. Відповідно до таблиці 20.2а максимально допустима відстань транспортування асфальтобетонних сумішей, за умови транспортування по автомобільних дорогах з капітальним та удосконаленим полегшеним типом дорожнього одягу (асфальтобетон, цементобетон, чорний щебінь), становить 150 км.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються в тому числі із дотриманням принципів добросовісної конкуренції серед учасників; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
В той же час, встановлення необгрунтованих вимог Замовником, як тих, що визначені додатком 3 тендерної документації (щодо відстані транспортування асфальтобетонної суміші) можуть свідчити про намагання обмежити конкуренцію та дискримінувати певних потенційних учасників торгів, що в свою чергу, за відсутності внесення змін, може мати наслідком оскарження процедури закупівлі у Антимонопольному комітеті.
З урахуванням викладеного, просимо внести зміни до тендерної документації відповідно до вимог, передбачених ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво» (Зміна № 1), а саме, встановити максимально допустиму відстань транспортування асфальтобетонних сумішей, за умови транспортування по автомобільних дорогах з капітальним та удосконаленим полегшеним типом дорожнього одягу (асфальтобетон, цементобетон, чорний щебінь), не далі 150 км, при цьому час транспортування асфальтобетонних сумішей не повинен перевищувати трьох годин.
Відповідь:
Тривалість транспортування асфальтобетоної суміші повинна бути такою, щоб суміш не встигла охолонути нижче мінімально допустимої температури на початку ущільнення. Мінімально допустима температура на початку укладання визначаеться за формулою
Рух автомобільно транспорту при транспортуванні асфальтобетонної суміші необхідно організувати таким чином, щоб забезпечити безперервну роботу бригади з укладання.
У ДСТУ Б В.2.7-119:2011 у п.5.4.4.- «Час зберігання гарячої асфальтобетонної суміші у бункері накопичувачі не повинен перевищувати трьох годин після її приготування». Час перебування гарячої асфальтобетонної суміші у бункері-накопичувачі, а також час перебування асфальтобетонної суміші у кузові автосамоскида – це загальний час розташування гарячої асфальтобетонної суміші, де одні фракції відшаровуються від інших, а бітум стікається у нижні шари. Чим довше суміш перебуватиме у стані очікування до укладки, тим неякісною вона стає внаслідок наявних фізичних процесів = після чого, у кращому випадку, гаряча асфальтобетонна суміш може бути забракованою, а у гіршому – після укладаннятакої суміші вибраковуватиметься ділянка покриття. Беручи за основу багаторічний досвід Служби по прийманню робіт з влаштування асфальтобетонних покриттів, на якій лежить обовязок контролю за якістью, опираючись на нормативні документи (ДСТУ Б В.2.3-4:2011; ДСТУ Б В.2.7-119:2011)
https://ksv.do.am/GOST/DSTY_ALL/DSTU1/dstu_b_v.2.7-119-2011.pdf
Дата відповіді:
25.10.2024 10:07
Відповідь надана
Досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Номер:
d4f747f4f27a4b26a4fa76cbb08429bf
Дата опублікування:
23.10.2024 12:02
Опис:
Шановний Замовник!
Тендерною документацією а саме Додатком 3 до тендерної документації передбачено наступне:
«Для підтвердження відповідності учасників кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати:
Довідка у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічних* за предметом закупівлі договорів за 2021-2023 рр. (мінімум по одному договору за кожний рік)
Скан-копії аналогічних за предметом закупівлі договорів, вказаних у довідці разом із копіями документів, що підтверджують виконання робіт (довідки про вартість виконаних робіт КБ-3);
Відсутність додатків до аналогічного договору не буде вважатись підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.
*Аналогічним вважається договір, предмет якого є капітальний ремонт дорожнього покриття або частини дорожнього покриття.
В 2022 році відбулось повномасштабне вторгнення в Україну. Майже всі підприємства призупинили свою діяльність, тому ми вважаємо вимогу щодо надання аналогічних договорів з прив’язкою до років, а саме 2022 рік дискримінаційною і ту що обмежує коло учасників даної закупівлі.
Просимо внести зміни в Тендерну документацію.
Відповідь:
Відповідно до частини 3 пункту 2 статті 16 Закону №922 "Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)". Відтак, спосіб формулювання вказаного кваліфікаційного критерію надає Замовнику можливість вимагати в учасника процедури закупівлі більше одного аналогічного договору, а Відтак, вимоги тендерної документації в цій частині цілком відповідають Закону №922.
У відповідь на це, хочемо зазначити, що Замовник визначає вимоги до потенційних Учасників з врахуванням норм чинного законодавства, у відповідності до вимог п.28 «Особливостей» визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей.
Звертаємо Вашу увагу, що згідно роз’яснень Департаменту сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, що містяться на офіційному сайті Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (https://www.me.gov.ua/inforez/Print?id=2ce66ca3-3099-4f91-9045-6b6c55809d89&tagId=7758c77b-e410-44ea-a07d-37f1799e11e5&tag=ZapitiKoristuvachiv&lang=uk-UA) перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Наявність досвіду виконання аналогічного договору (договорів) – один з тих кваліфікаційних критеріїв, який можна вважати найбільш інформативним. Наявність досвіду виконання аналогічного договору у більшості випадків є найважливішим кваліфікаційним критерієм, який дає можливість замовнику переконатись у наявності функціональної можливості та спроможності учасника виконати договір за результатами процедури закупівлі. Якщо учасник вже має досвід надання відповідних послуг/робіт, то договірні зобов’язання він теж виконає своєчасно та в повному обсязі. В тендерній документації чітко визначено поняття «аналогічний договір»: «Аналогічним вважається договір, предмет якого є капітальний ремонт дорожнього покриття або частини дорожнього покриття» 2021-2023 рр. (мінімум по одному договору за кожний рік).
Даний кваліфікаційний критерій не вважаємо дискримінаційним, оскільки, прагнемо мати договірні стосунки з надійними, перевіреними, висококваліфікованими партнерами з позитивним досвідом. Крім того, в Тендерній документації визначено період виконання аналогічних договорів з 2021 - 2023 рр.. Виконання протягом зазначеного періоду Учасником менше трьох аналогічних договорів може свідчити про ненадійність Учасника, низьку кваліфікацію, негативну репутацію на ринку.
Ураховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявність в учасника процедури закупівлі наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням статті 5 Закону.
Частиною третьою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Встановлення вимоги, враховуючи предмет закупівлі, про те, що Учасник надає скановані копії аналогічних договорів не менше трьох, є правомірною.
Згідно ЗУ «Про публічні закупівлі» з врахуванням Особливостей, Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації.
Замовник прагне залучити досвідченого Виконавця, який виконає роботу якісно, у встановлений тендерною документацією строк.
Тому наявність виконаних аналогічних договорів, є підтвердженням спроможності надати послуги згідно предмета закупівлі.
Дата відповіді:
24.10.2024 16:01