-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Найпростіше укриття цивільного захисту (швидкоспоруджуване), код ДК 021:2015:44210000-5: Конструкції та їх частини
Завершена
3 334 294.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 671.47 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 671.47 UAH
Період уточнення:
28.09.2024 22:09 - 06.10.2024 00:00
Відповідь надана
не відповідність вимог ТД діючим нормам ДСТУ 9195:2022 та ДБН В.2.2-5:2023
Номер:
619534fefaba40ab929b95c6dd01f218
Дата опублікування:
30.09.2024 15:45
Опис:
Шановний Замовнику! У Додатку 3 тендерної документації зазначено, що : "Стіни – залізобетон товщиною не менше 250 мм. Оштукатурювання та облицювання керамічною плиткою не дозволяється.
Покрівля –дах із залізобетону товщиною не менше 250 мм, покрівля даху повинна мати округлу форму."
Зазначені характеристики не відповідають діючим нормам ДСТУ 9195:2022 та ДБН В.2.2-5:2023 по захисним властивостям укриття при наземному розташуванні. Більш того, кількість та габаритні розміри габіонів, зазначених у Додатку 3 ТД не вирішують захист людей в укритті від ударної хвилі та уламків.
На ринку укриттів вже багато відкритих кримінальних справ стосовно закупівель , де предмет закупівлі має аналогічні технічні характеристики товару.Наприклад : https://mind.ua/news/20278979-beb-zayavilo-shcho-kompaniya-privlasnila-20-mln-grn-pid-chas-budivnictva-ukrittiv-u-shkolah-na-kiyivshchini
Вимагаємо привести технічні характеристики споруди щодо захисних властивостей (ударна хвиля та проникнення уламків) у відповідність до вимог ДБН В.2.2-5:2023.
Відповідь:
Доброго дня, дякуємо за увагу до нашої закупівлі.
Пунктом 54 Особливостей передбачено, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Однак, Ваше «запитання до процедури» не містить запитань стосовно тендерної документації.
Натомість Ваше запитання містить вимогу привести технічні характеристики споруди щодо захисних властивостей (ударна хвиля та проникнення уламків) у відповідність до вимог ДБН В.2.2-5:2023.
Вимогами пп.1.1, 1.2 розділу 1. Сфера застосування ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту» передбачено, що вони встановлюють вимоги до проектування та будівництва захисних споруд цивільного захисту (сховищ, протирадіаційних укриттів) та споруд подвійного призначення із захисними властивостями сховищ або протирадіаційних укриттів, їх слід застосовувати при новому будівництві та реконструкції захисних споруд цивільного захисту (сховищ, протирадіаційних укриттів) та споруд подвійного призначення із захисними властивостями сховищ або протирадіаційних укриттів.
Однак, за даною закупівлею Циркунівською сільською радою не здійснюється проектування нового будівництво та реконструкція захисних споруд, а здійснюються придбання товару.
Слід зазначити, що ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Щодо застосування ДСТУ 9195:2022 повідомляємо наступне.
Стаття 6 Закону України «Про стандартизацію» визначає, що залежно від рівня суб’єкта стандартизації, що приймає нормативні документи, вони поділяються на:
1) національні стандарти та кодекси усталеної практики, прийняті національним органом стандартизації;
2) стандарти, кодекси усталеної практики та технічні умови, прийняті підприємствами, установами та організаціями, що здійснюють стандартизацію.
Відповідно до пункту 13 частини 1 статті 1 Закону України «Про стандартизацію» національний стандарт це стандарт, прийнятий національним органом стандартизації та доступний для широкого кола користувачів.
Згідно з ч.1 ст. 11 Закону України «Про стандартизацію» функції національного органу стандартизації виконує державне підприємство, що не підлягає приватизації, утворене центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері стандартизації
Як передбачено, п.1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.11.2014 №1163-р «Про визначення державного підприємства, яке виконує функції національного органу стандартизації» державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» виконує функції національного органу стандартизації.
Відповідно до вимог ст.23 Закону України «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються безпосередньо чи шляхом посилання на них в інших документах, застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Національний орган стандартизації забезпечує розміщення на своєму офіційному веб-сайті текстів національних стандартів та кодексів усталеної практики, обов’язковість застосування яких встановлена нормативно-правовими актами, а також національних стандартів (крім національних стандартів, гармонізованих з міжнародними і європейськими стандартами та національними стандартами інших країн), розроблених за рахунок бюджетних коштів, у тридцятиденний строк з дня офіційного опублікування таких актів з наданням безоплатного доступу та можливості їх пошуку за датою прийняття та/або номером, назвою, контекстом, галуззю економічної діяльності та іншими параметрами пошуку, визначеними Кабінетом Міністрів України.
Одночасно, ч.2 ст. 15 Господарського кодексу України передбачено, що застосування стандартів, кодексів усталеної практики чи їх окремих положень є обов'язковим для:
- суб'єктів господарювання, якщо обов’язковість застосування стандартів чи кодексів усталеної практики установлено нормативно-правовими актами;
- учасників угоди (контракту) щодо розроблення, виготовлення чи постачання продукції, якщо в ній (ньому) є посилання на певні стандарти чи кодекси усталеної практики;
- виробника чи постачальника продукції, якщо він склав декларацію про відповідність продукції певним стандартам чи застосував позначення цих стандартів у її маркуванні.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, застосування національних стандартів, зокрема при формуванні тендерної документації не є обов’язковим, оскільки, як визначає стаття 23 Закону України «Про стандартизацію» національні стандарти застосовуються на добровільній основі
Абзацом 2 п.29 Особливостей передбачено, що у разі здійснення закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Таким чином, відповідності до даного п.29 Особливостей застосування національних стандартів в частині встановлення вимог до предмета закупівлі є обов’язковими виключно при закупівлі наступних предметів закупівель: твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії.
Слід зазначити, що ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Одночасно повідомляємо, що до тендерної документації будуть внесені зміни.
Дата відповіді:
03.10.2024 17:20