-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Найпростіше укриття цивільного захисту (швидкоспоруджуване), код ДК 021:2015:44210000-5: Конструкції та їх частини
Завершена
3 334 294.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 671.47 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 671.47 UAH
Номер:
d094dc47ddca48bbab705df6a0a0358d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-11-01-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
31.10.2024 00:00
Період моніторингу:
01.11.2024 15:51 - 23.11.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
31.10.2024 № 206
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 31.10.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 31.10.2024 № 206
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
1 UA-2024-09-28-000691-a 28.09.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СПЕЦ-Х" встановлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; внесення змін до тендерної документації; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання вимог Постанови № 710; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації, надання роз’яснень щодо тендерної документації; розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель
ЦИРКУНІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника, зміни до тендерної документації, затверджені рішенням уповноваженої особи Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СПЕЦ-Х"; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11.10.2024; повідомлення про намір укласти договір від 12.10.2024; договір про закупівлю від 24.10.2024 № 33 (далі – Договір), пояснення замовника, оприлюднені через електронну систему закупівель 12.11.2024.
Моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СПЕЦ-Х" встановлено, що вимогами пункту 10 Додатку 6 до тендерної документації, передбачено переліком документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, надання паспорту та/або сертифікату якості на арматуру.
Також, розділом ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції пунктом 1.5 передбачається, що всі документи тендерної пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель (шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупівель). Документи мають бути належного рівня зображення (чіткими та розбірливими для читання).
Однак, у складі тендерної пропозиції ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СПЕЦ-Х" надано файл «сертифікат якості на арматуру.pdf» не належного рівня зображення, не чіткий та не розбірливий для читання з фрагментально відсутньою інформацією, а також не містить жодних дат щодо видачі.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби, керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону 07.11.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 12.11.2024 Замовник оприлюднив пояснення наступного змісту: «…На теперішній час жодним нормативно – правовим документом не визначено критерії визначення «розбірливості для читання» документа. Однак, як свідчить з тексту Запиту «розбірливість» сертифікату достатня для того, щоб орган ДАСУ встановив, що сертифікат виданий на арматуру клас А240С. Також, «розбірливості» було достатньо Замовнику, який теж встановив що сертифікат виданий на арматуру клас А240С. Про те що, «сертифікат ..не має дати видачі» не зрозуміло, що малось на увазі, адже тендерною документацією на дану закупівлю не передбачено, щоб сертифікат мав дату видачи..»
Однак, зазначене пояснення не спростовує наявність порушення, оскільки у наданому сертифікаті зазначено найменування продукції: «АРМАТУРА;МОТОК;10А;240С ДСТУ3760:2019 Класс А240С»
При цьому, ЗМІНАМИ № 1 до ДСТУ 3760:2019, що почали діяти з 01.01.2022 року, долучено підпункт 6.1.10.2, відповідно до якого для оцінювання та перевірення хімічного складу, механічних властивостей, випробування на втому, випробування згинанням або згинанням з розгинанням для кожної марки сталі й технологічного процесу треба проводити в акредитованій випробувальній лабораторії на відібраних зразках від максимального, середнього і мінімального діаметрів виробів. Зразки від різних прутків чи мотків одного діаметра кожного технологічного процесу потрібно випробовувати не менше ніж один раз на рік.
Отже, відсутність в сертифікаті приймання дати свідчить про неможливість перевірити чинність сертифікату.
Також, у наданому сертифікаті приймання зазначено посилання на ДСТУ EN 10204:2017 Вироби металеві. Типи документів контролювання (EN 10204:2004, IDT)", яким передбачено, що сертифікати приймання мають бути затверджені в залежності від типу сертифікату. Однак, в наданому сертифікаті приймання відсутні відмітки про його затвердження.
Крім того, пунктом 7.4 ДСТУ3760:2019, на який є посилання в сертифікаті приймання визначено, що прокат за радіаційними параметрами має відповідати вимогам. Однак, наданий сертифікат приймання не містить інформацію щодо радіаційних параметрів (інформація надана фрагментально лише з переліком хімічних елементів без визначення показників).
Таким чином, сукупність вищенаведеного свідчить про надання документу «сертифікат приймання» нечитабельного, що унеможливлює перевірити хімічний склад, механічні властивості, параметри випробування на втому, параметри випробування згинанням або згинанням з розгинанням, радіаційні параметри.
Крім того, моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СПЕЦ-Х" встановлено, що вимогами пункту 10 Додатку 6 до тендерної документації, передбачено надання паспорту та/або сертифікату якості на арматуру.
Одночасно, відповідно додатку 3 до тендерної документації (Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі) передбачається армування арматурою кл. А500С (А-ІІІ).
Однак, учасник ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СПЕЦ-Х" не надав паспорту та/або сертифікату якості на арматуру кл. А500С (А-ІІІ), що не відповідає вимогам тендерної документа Замовника.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби, керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону 07.11.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 12.11.2024 Замовник оприлюднив пояснення наступного змісту:
«…Таким чином, тендерною документацією на дану закупівлю передбачено, що споруда повинна мати «армування арматурою кл. А500С (А-ІІІ), монтажні петлі із арматурного прокату класу А240С.» і що тендерна пропозиція Учасника повинна містити: сертифікат якості на арматуру.
Слід зазначити, що іменник «сертифікат» зазначено в однині, тобто Учаснику необхідно надати один сертифікат, при цьому не вказано, на яку саме арматуру повинен бути виданий сертифікат.
Це як, в ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» в якій для документального підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) достатньо надання одного аналогічного договору. На теперішній час зазначеної позиції дотримується і АМКУ, і ДАСУ, і суди та правоохоронні органи .
Те, що готовий виріб містить 2 виду арматури (А500с, А240С) підтверджується паспортом якості 300924-1 від 2024.09.30. (додається).
Таким чином, Учасником виконані вимоги тендерної документації на дану закупівлю щодо надання сертифікату якості на арматуру».
Однак, зазначене пояснення не спростовує наявність порушення, оскільки відповідно додатку 3 до тендерної документації (Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі) передбачається армування арматурою кл. А500С (А-ІІІ). Монтажні петлі із арматурного прокату класу А240С.
Також, відповідно додатку 3 до тендерної документації, тендерна пропозиція Учасника повинна містити наступні документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації:
Технічна специфікація, складена учасником за інформацією (вимогами), формою та змістом цього додатка.
Паспорт та/або сертифікат якості на товар, паспорт та/або сертифікат якості на бетон, паспорт та/або сертифікат якості на арматуру.
Отже, Замовник самостійно встановив в Додатку 3 до тендерної документації (Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі) чітку вимогу надання паспорту та/або сертифікату якості на арматуру.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СПЕЦ-Х" не відповідає вимогам тендерної документації та підлягає відхиленню, відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Однак, на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СПЕЦ-Х" визначив його переможцем та уклав з ним Договір.
Період усунення порушень:
25.11.2024 17:52 - 10.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
25.11.2024 17:52
Оскарження висновку в суді
Опис:
Відповідно до вимог ч.10 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» Циркунівською сільською радою оскаржено Висновок Північно-східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-28-000691-a до Харківського окружного адміністративного суду, яким 11.12.2024 відкрито провадження по справі № 520/33542/24
Дата публікації:
12.12.2024 14:55
Дата відкриття провадження:
11.12.2024 17:00
Номер відкриття провадження:
520/33542/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Керуючись ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено, що протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень, Циркунівська сільська рада надає аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-28-000691-a.
У Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-28-000691-a вказано, що встановлені порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Підпунктом 2 пункту 44 Особливостей передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Додатком 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» до тендерної документації на дану закупівлю передбачено, що тендерна пропозиція Учасника повинна містити:
- технічну специфікацію, складену учасником за інформацією (вимогами), формою та змістом цього додатка;
- паспорт та/або сертифікат якості на товар, паспорт та/або сертифікат якості на бетон, паспорт та/або сертифікат якості на арматуру.
В таблиці «Технічна специфікація» Додатку 3 вказано, що повинна бути в тому числі:
- робоча арматура (ДСТУ 3760:2019) із арматурного прокату класу А500С;
- монтажні петлі (ДСТУ 3760:2019) із арматурного прокату класу А240С.
Аналогічну інформацію розміщено по тексту Додатку 3 перед таблицею «Технічна специфікація», а саме вказано, що «Споруда повинна складатися з окремих монолітних залізобетонних блок-модулів та передбачати окреме розташування, повинна мати два окремі виходи з торців, виконаних з стінових панелей. Місткість споруди не більше 48 осіб, внутрішня корисна площа укриття повинна становити не менше 0,6 м2 на 1 особу. Клас бетону за міцністю не нижче В30 W12 F300. Армування арматурою кл. А500С (А-ІІІ). Монтажні петлі із арматурного прокату класу А240С. Елементи споруди повинні з’єднуватися монтажними виробами».
Таким чином, тендерною документацією на дану закупівлю передбачено, що споруда повинна мати «армування арматурою кл. А500С (А-ІІІ), монтажні петлі із арматурного прокату класу А240С.» і що тендерна пропозиція Учасника повинна містити: сертифікат якості на арматуру.
Слід зазначити, що іменник «сертифікат» зазначено в однині, тобто Учаснику необхідно надати один сертифікат, при цьому не вказано, на яку саме арматуру повинен бути виданий сертифікат.
На виконання даної вимоги тендерної документації Учасником надано сертифікат на арматуру (А240С), що не заперечується органом ДАСУ.
Однак, як свідчить з тексту Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-28-000691-a Північно-східний офіс Держаудитслужби не згоден з тим, що іменник «сертифікат» це однина. Так, в тексті висновку вказано, «учасник ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СПЕЦ-Х" не надав паспорту та/або сертифікату якості на арматуру кл. А500С (А-ІІІ), що не відповідає вимогам тендерної документа Замовника» .
Тобто, на думку ДАСУ іменник «сертифікат» це множина в зв’язку з чим учасник повинен був надати крім наявного в складі тендерної пропозиції учасника сертифіката якості на арматуру А240С ще і сертифікат якості на арматуру кл. А500С (А-ІІІ).
Зазначений Висновок Північно-східного офісу Держаудитслужби суперечить вимогам ч.9 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі», яким передбачено, що «після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.».
Це як, в ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» в якій для документального підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) достатньо надання одного аналогічного договору. На теперішній час зазначеної позиції дотримується і АМКУ, і ДАСУ, і суди та правоохоронні органи
Крім того, велику увагу у Висновку орган ДАСУ приділив сертифікату сертифікату на арматуру (А240С), а саме вказано: «… у складі тендерної пропозиції ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СПЕЦ-Х" надано файл «сертифікат якості на арматуру.pdf» не належного рівня зображення, не чіткий та не розбірливий для читання з фрагментально відсутньою інформацією, а також не містить жодних дат щодо видачі. ….у наданому сертифікаті зазначено найменування продукції: «АРМАТУРА;МОТОК;10А;240С ДСТУ3760:2019 Класс А240С» . При цьому, ЗМІНАМИ № 1 до ДСТУ 3760:2019, що почали діяти з 01.01.2022 року, долучено підпункт 6.1.10.2, відповідно до якого для оцінювання та перевірення хімічного складу, механічних властивостей, випробування на втому, випробування згинанням або згинанням з розгинанням для кожної марки сталі й технологічного процесу треба проводити в акредитованій випробувальній лабораторії на відібраних зразках від максимального, середнього і мінімального діаметрів виробів. Зразки від різних прутків чи мотків одного діаметра кожного технологічного процесу потрібно випробовувати не менше ніж один раз на рік. Отже, відсутність в сертифікаті приймання дати свідчить про неможливість перевірити чинність сертифікату. Також, у наданому сертифікаті приймання зазначено посилання на ДСТУ EN 10204:2017 Вироби металеві. Типи документів контролювання (EN 10204:2004, IDT)", яким передбачено, що сертифікати приймання мають бути затверджені в залежності від типу сертифікату. Однак, в наданому сертифікаті приймання відсутні відмітки про його затвердження. Крім того, пунктом 7.4 ДСТУ3760:2019, на який є посилання в сертифікаті приймання визначено, що прокат за радіаційними параметрами має відповідати вимогам. Однак, наданий сертифікат приймання не містить інформацію щодо радіаційних параметрів (інформація надана фрагментально лише з переліком хімічних елементів без визначення показників). Таким чином, сукупність вищенаведеного свідчить про надання документу «сертифікат приймання» нечитабельного, що унеможливлює перевірити хімічний склад, механічні властивості, параметри випробування на втому, параметри випробування згинанням або згинанням з розгинанням, радіаційні параметри.»
Слід зазначити, що на теперішній час жодним нормативно – правовим документом не визначено критерії визначення «розбірливості для читання» документа. Однак, як свідчить з тексту Висновку «розбірливість» сертифікату достатня для того, щоб орган ДАСУ встановив, що сертифікат виданий на арматуру клас А240С, у наданому сертифікаті приймання зазначено посилання на ДСТУ EN 10204:2017 Вироби металеві. Типи документів контролювання (EN 10204:2004, IDT)", сертифікат приймання не містить інформацію щодо радіаційних параметрів. Також, «розбірливості» було достатньо Замовнику, який теж встановив що сертифікат виданий на арматуру клас А240С. Про те що, «сертифікат ..не має дати видачі» не зрозуміло, що малось на увазі, адже тендерною документацією на дану закупівлю не передбачено, щоб сертифікат мав дату видачи, також тендерною документацією на дану закупівлю не передбачено, що сертифікат на арматуру клас А240С повинен відповідати ДСТУ3760:2019 Класс А240С, та ДСТУ EN 10204:2017 Вироби металеві. Типи документів контролювання (EN 10204:2004, IDT).
Слід зазначити, предметом закупівлі є придбання не арматури А240С, а найпростішого укриття цивільного захисту (швидкоспоруджуване), в тендерній документації відсутня вимога щодо того, щоб Учасник був виробником зазначеного товару.
Як вказано, в сертифікаті на арматуру виробником арматури є ПАТ «АРСЕЛОРМІТТІЛ КРИВИЙ РІГ». Згідно даних сайту https://ukraine.arcelormittal.com/ ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг», розташоване 50095, Україна, Дніпропетровська область, Кривий Ріг, вул. Криворіжсталі, 1.
Слід зазначити, що Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» в зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України з 24.02.2022 в Україні введено воєнний стан, який продовжено і до теперішнього часу.
Під час збройної агресії Росіської Федерації наші міста піддаються регулярним обстрілам, в тому числі м. Кривий Ріг та м.Харків, який шлях був у цього сертифікату до міста призначення не відомо, в яких умовах було здійснено поставку даної арматури до оптового покупця або до виробника укриттів не відомо.
Слід зазначити, що ч. 14 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що моніторинг процедури закупівлі це аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Тобто, моніторинг це аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель, а не взагалі всього законодавства України.
В преамбулі Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що «цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.».
Виключний перелік законодавства у сфері закупівель наведено в ст.9 Закону України «Про публічні закупівлі». Так, в ст.9 Закону вказано, що «основними функціями Уповноваженого органу є: розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель; розроблення та затвердження:
примірної тендерної документації;
примірного положення про уповноважену особу;
примірного положення про тендерний комітет;
примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі;
примірної методики визначення вартості життєвого циклу;
порядку визначення предмета закупівлі;
порядку розміщення інформації про публічні закупівлі;
особливості закупівель за рамковими угодами та їх укладення;
форми і вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції;
порядку організації тестування уповноважених осіб;
переліку формальних помилок.»
Тобто, закупвельне законодавство не містить ДСТУ3760:2019 Класс А240С, та ДСТУ EN 10204:2017 Вироби металеві. Типи документів контролювання (EN 10204:2004, IDT).
Щодо статті 351-1 Кримінального кодексу України, якою передбачена відповідальність за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, то як вбачається з тексту статті 351-1 ККУ зазначена норма стосується саме законних вимог.
Так, у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-28-000691-a органом ДАСУ вказано зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: «з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.».
Одночасно, ч.1 ст.12 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено, що службові особи органів державного фінансового контролю зобов'язані суворо додержувати Конституції України, законів України, прав та інтересів громадян, підприємств, установ і організацій, що охороняються законом.
Та пп.7 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» органу державного фінансового контролю надано право: пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.
Крім того, пп.5 ч.7 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що «у висновку обов’язково зазначаються: зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель»
Одночасно, ст. 19 Конституції України, передбачено, що органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Крім того, ст.6 Конституції України передбачено, що органи виконавчої влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України.
Однак, жодним з вищеперелічених Законів органу ДАСУ не надано право зобов’язувати розривати договори, тобто зазначена вимога виходять за межи прав органу ДАСУ, не говорячи вже про повноваження. Також, у вказаних Законах відсутня норма щодо зазначення способу усунення порушення пропорційно виявленим порушенням законодавства у сфері закупівель.
Крім того, зобов’язання щодо розірвання договору суперечить змісту та духу Цивільного та Господарського кодексів, якими не передбачено втручання державних органів у договірні відносини суб’єктів господарювання.
Дата публікації звіту:
03.12.2024 21:21
Запити/Пояснення
Номер:
a20ee886a37f47719949a09d409857f6
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
07.11.2024 12:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Найпростіше укриття цивільного захисту (швидкоспоруджуване), код ДК 021:2015:44210000-5: Конструкції та їх частини», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на послуги, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Згідно переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції відповідно Додатку 6 до тендерної документації, учасник має надати паспорт та/або сертифікат якості на арматуру.
В Розділі ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції п. 1.5 зазначено, що всі документи тендерної пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документи мають бути належного рівня зображення (чіткими та розбірливими для читання). Учасник надав сертифікат. Однак сертифікат відповідності на арматуру не розбірливий для читання, та не має дати видачі.
Також, згідно технічної специфікації паспорт та/або сертифікат якості на арматуру повинен бути кл. А500С (А-ІІІ). В наданому сертифікаті клас А240С. З огляду на викладене просимо надати пояснення.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
2636b38cf46f496b93bf5d004a45a6e8
Назва:
щодо сертифікату на арматуру
Дата опублікування:
12.11.2024 22:10
Опис:
1. Повідомляємо, що розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі було зроблено шляхом порівняння ринкових цін (комерційні пропозиції додаються).
Одночасно повідомляємо, що на теперішній час відсутній нормативно правовий документ, який би зобов’язував ОМС робити обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі стосовно комунальних коштів (коштів місцевого бюджету).
Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством; органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України..
Крім того, ст.6 Конституції України передбачено, що органи виконавчої влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України.
2. Враховуючи, що на теперішній час відсутній нормативно правовий документ, який би зобов’язував ОМС робити обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі стосовно комунальних коштів (коштів місцевого бюджету) відповідно відсутній обов’язок ОМС оприлюднювати на власному веб – сайті інформацію, що не передбачена діючим законодавством .
Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Також, ст.6 Конституції України передбачено, що органи виконавчої влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України.
Крім того, як свідчить з нави Замовника він є органом місцевого самоврядування, у якого згідно Конституції України та Закону України «Про місцеве самоврядування» не може бути суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки.
3. В Запиті на пояснення органу ДАСУ вказано, що «сертифікат відповідності на арматуру не розбірливий для читання, та не має дати видачі». На теперішній час жодним нормативно – правовим документом не визначено критерії визначення «розбірливості для читання» документа. Однак, як свідчить з тексту Запиту «розбірливість» сертифікату достатня для того, щоб орган ДАСУ встановив, що сертифікат виданий на арматуру клас А240С. Також, «розбірливості» було достатньо Замовнику, який теж встановив що сертифікат виданий на арматуру клас А240С. Про те що, «сертифікат ..не має дати видачі» не зрозуміло, що малось на увазі, адже тендерною документацією на дану закупівлю не передбачено, щоб сертифікат мав дату видачи.
Також, в Запиті на пояснення Північно - східним офісом Держаудитслужби вказано, шо «згідно технічної специфікації паспорт та/або сертифікат якості на арматуру повинен бути кл. А500С (А-ІІІ)», однак зазначений текст в тендерній документації на дану закупівлю відсутній.
Так, Додатком 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» до тендерної документації на дану закупівлю передбачено, що тендерна пропозиція Учасника повинна містити:
- технічну специфікацію, складену учасником за інформацією (вимогами), формою та змістом цього додатка;
- паспорт та/або сертифікат якості на товар, паспорт та/або сертифікат якості на бетон, паспорт та/або сертифікат якості на арматуру.
В таблиці «Технічна специфікація» Додатку 3 вказано, що повинна бути в тому числі:
- робоча арматура(ДСТУ 3760:2019) із арматурного прокату класу А500С;
- монтажні петлі( ДСТУ 3760:2019) із арматурного прокату класу А240С.
Аналогічну інформацію розміщено по тексту Додатку 3 перед таблицею «Технічна специфікація», а саме вказано, що «Споруда повинна складатися з окремих монолітних залізобетонних блок-модулів та передбачати окреме розташування, повинна мати два окремі виходи з торців, виконаних з стінових панелей. Місткість споруди не більше 48 осіб, внутрішня корисна площа укриття повинна становити не менше 0,6 м2 на 1 особу. Клас бетону за міцністю не нижче В30 W12 F300. Армування арматурою кл. А500С (А-ІІІ). Монтажні петлі із арматурного прокату класу А240С. Елементи споруди повинні з’єднуватися монтажними виробами».
Таким чином, тендерною документацією на дану закупівлю передбачено, що споруда повинна мати «армування арматурою кл. А500С (А-ІІІ), монтажні петлі із арматурного прокату класу А240С.» і що тендерна пропозиція Учасника повинна містити: сертифікат якості на арматуру.
Слід зазначити, що іменник «сертифікат» зазначено в однині, тобто Учаснику необхідно надати один сертифікат, при цьому не вказано, на яку саме арматуру повинен бути виданий сертифікат.
Це як, в ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» в якій для документального підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) достатньо надання одного аналогічного договору. На теперішній час зазначеної позиції дотримується і АМКУ, і ДАСУ, і суди та правоохоронні органи .
Те, що готовий виріб містить 2 виду арматури (А500с, А240С) підтверджується паспортом якості 300924-1 від 2024.09.30. (додається).
Таким чином, Учасником виконані вимоги тендерної документації на дану закупівлю щодо надання сертифікату якості на арматуру.
Щодо статті 351-1 Кримінального кодексу України, якою передбачена відповідальність за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, то як вбачається з тексту статті ККУ зазначена норма стосується саме законних вимог.
Так, ч. 14 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що моніторинг процедури закупівлі це аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Тоді як, в Запиті Північно - східним офісом Держаудитслужби вказано, що «постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень», що не відповідає вимогам ч.14 ст. Закону України «Про публічні закупівлі», тобто є незаконним.
Одночасно, ст. 19 Конституції України, передбачено, що органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Також, ст.6 Конституції України передбачено, що органи виконавчої влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України.
Крім того, ч.1 ст.12 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено, що службові особи органів державного фінансового контролю зобов'язані суворо додержувати Конституції України, законів України, прав та інтересів громадян, підприємств, установ і організацій, що охороняються законом.
Стаття 4 Закону України «Про публічні закупівлі» має назву «планування закупівель та інші передумови здійснення закупівель», тобто Законом України «Про публічні закупівлі» визначено, що річний план закупівель не є закупівлею, також технічно в системі це реалізовано наявністю різних вкладок.
Частиною 2 ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що у річному плані повинна міститися інформація щодо назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником, розміру бюджетного призначення та/або очікуваної вартості предмета закупівлі.
Тобто, відповідно до вимог ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник повинен зазначити предмет закупівлі та розмір бюджетного призначення в річному плані, який не є закупівлею, та відповідно здійснити дії щодо їх визначення ще до складання річного плану закупівель.
Північно – східний офіс Держаудитслужби в Запиті замовнику на пояснення вимагає надання інформації та відповідних документів (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на послуги, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, які, як передбачено ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі» визначаються Замовником ще до складання річного плану закупівель та відображається в ньому, тобто не є закупівлею, вимоги Північно – східного офісу Держаудитслужби не відповідають вимогам абз.2 ч.1 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі», тобто є не законними.
Номер:
6244d3cdf27b49b4b14967191808d3a5
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
07.11.2024 17:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Найпростіше укриття цивільного захисту (швидкоспоруджуване), код ДК 021:2015:44210000-5: Конструкції та їх частини», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
Згідно додатку 3 до тендерної документації учасник повинен надати довідку про огляд об’єкту за формою, що додається. В зазначеній формі передбачається надання інформації «…Проведено учасником…».
Вимоги Замовника про ідентифікацію учасника дещо порушує норми, які стосуються розкриття тендерних пропозицій, зокрема визначених статтею 28 Закону, оскільки за таких вимог закупівлі замовнику частково розкриваються відомості про потенційних учасників до кінцевого строку подання пропозицій, які водночас можуть бути використані замовником у власних цілях та передані іншим потенційним учасникам.
Дії замовника в частині встановлення в документації вимоги про ідентифікацію учасника порушують вимоги статті 5 та частини 4 статті 22 Закону.
З огляду на викладене просимо надати пояснення.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
e178087c70f941ef8cc1440547274668
Назва:
стосовно довідки про огляд
Дата опублікування:
12.11.2024 20:38
Опис:
Замовник отримавши зазначений Запит на пояснення від Північно - східного офісу Держаудитслужби (м.Харків) був дуже здивований, він не був здивований коли отримував запити від Північного офісу Держаудитслужби (м.Вінниця) та від Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області (м.Тернопіль).
Так, в листі Міністерства юстиції України від 26.12.2008 №758-0-2-08-19 «Щодо практики застосування норм права у випадку колізії» вказано: що неузгодженість між чинними нормативно-правовими актами, їхнє протиріччя з одного й того самого предмета регулювання, а також суперечність між двома або більше формально чинними нормами права, прийнятими з одного і того ж питання, в теорії права відомі як колізія норм права. При розбіжності між загальним і спеціальним нормативно-правовим актом перевага надається спеціальному, якщо він не скасований виданим пізніше загальним актом. Звісно листи міністерств не встановлюють норми права, але вони узагальнюють сталу практику. Так, у судовій практиці при вирішенні спорів застосовується принцип «закон спеціальний має перевагу над загальним» (lex specialis derogat generali).
На теперішній час в України крім Закону України «Про публічні закупівлі», який є загальним законом діє низька спеціальних законів, які відповідно мають перевагу, а саме: Закони України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», «Про національну безпеку України», «Про оборону України», «Про Збройні Сили України», «Про основи національного спротиву», «Про правовий режим воєнного стану» та багато інших.
Враховуючи вищевикладене відповідь на дане запитання буде надаватись з використанням загальнодоступних джерел інформації, а саме: мережі Інтернет.
Як відомо Циркунівська громада, є однією з самих постраждалих з перших днів військової агресії російської федерації. Зазначене відображено в Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженому Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 22 грудня 2022 року № 309 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2022 р.за № 1668/39004. Так, в даному переліку вказано, що з 24.02.2022 по 10.05.2022 території громади були тимчасово окуповані російською федерацією, а з 10.05.2022 території Циркунівскьої громади входять до територій можливих бойових дій.
За посиланням https://kharkivoda.gov.ua/news/126805 на ресурсі Харківської обласної військової адміністрації 13 травня 2024 було вказано, що у Міноборони розповіли про лінії оборони Харківщини. На Харківщині збудовані три лінії ешелованої оборони на півночі регіону. Третя лінія оборони – найбільш підготовлений рубіж – знаходиться на відстані від 17 до 35 км. від лінії фронту. Перед цим рубежем є інший рубіж, який обладнує Державна спеціальна служба транспорту та підрозділи командування Сил підтримки ЗСУ. Даний рубіж обладнують на різних ділянках. Тим більш, на Харківщині роботи проводять під постійними обстрілами. Перший рубіж збудований на відстані 1,5-6 км. від лінії фронту.
Таким чином, враховуючи, що територією громади проходить N лінія оборони, наявні N пости, N об’єкти, N споруди, N режим території.
В Запиті на пояснення вказано, що «згідно додатку 3 до тендерної документації учасник повинен надати довідку про огляд об’єкту за формою, що додається. В зазначеній формі передбачається надання інформації «…Проведено учасником…».
В тендерній документації стосовно огляду об’єкту вказано наступне. «Обстеження можливо провести на об’єкті Замовника в робочі дні з 9-30 до 13-30, при собі мати відповідного листа на ім’я Циркунівської сільської ради із зазначенням особи - відвідувача та паспорт відвідувача. Після обстеження підписати в Замовника Довідку про огляд об’єкту за формою, що додається нижче та надати копію Довідки про огляд у складі тендерної пропозиції. Огляд об’єкту учасником перед подачею пропозицій є обов’язковим».
Таким чином, з метою запобігання проникнення на територію Циркунівської громади, по якій проходить N лінія оборони, яку обладнує Державна спеціальна служба транспорту та підрозділи командування Сил підтримки ЗСУ шпигунів, розвідників, колабарантів, коригувальників, тощо була встановлена вимога щодо ідентифікації не тільки фізичної особи, (яка буде приїжджати) шляхом надання паспорту, а і суб’єкта господарювання, в якого працює зазначена фізична особа. Так, згідно Довідки про огляд, яка наявна в складі тендерної пропозиції Учасника можливо ідентифікувати суб’єкта господарювання та безпосередньо фізичну особи, яка приїжджала на територію громади. Крім того, зазначена довідка зареєстрована у Замовника, про що свідчить відповідний штамп з датою та номером вхідної кореспонденції. (довідка додається).
Таким чином, враховуючи вищевикладене, та те що в період дії воєнного стану в Україні над дією Закону України «Про публічні закупівлі» мають перевагу норми спеціальних законів, а саме: Законів України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», «Про національну безпеку України», «Про оборону України», «Про Збройні Сили України», «Про основи національного спротиву», «Про правовий режим воєнного стану» та багато інших, те, що територію Замовника проходить N лінія оборони, наявні N пости, N об’єкти, N споруди, N режим території Замовником дотримано сукупність вимог законодавства в тому числі стосовно проведення публічних закупівель.
Щодо статті 351-1 Кримінального кодексу України, якою передбачена відповідальність за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, то як вбачається з тексту статті 351-1 ККУ зазначена норма стосується саме законних вимог.
Так, ч. 14 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що моніторинг процедури закупівлі це аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Тоді як, в Запиті Північно - східним офісом Держаудитслужби вказано, що «постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень», що не відповідає вимогам ч.14 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тобто є незаконним.
Одночасно, ст. 19 Конституції України, передбачено, що органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Крім того, ст.6 Конституції України передбачено, що органи виконавчої влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України.
Також, ч.1 ст.12 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено, що службові особи органів державного фінансового контролю зобов'язані суворо додержувати Конституції України, законів України, прав та інтересів громадян, підприємств, установ і організацій, що охороняються законом.
Не зрозумілим є текст в Запиті на пояснення стосовно того, що «Вимоги Замовника про ідентифікацію учасника дещо порушує норми, які стосуються розкриття тендерних пропозицій, зокрема визначених статтею 28 Закону, оскільки за таких вимог закупівлі замовнику частково розкриваються відомості про потенційних учасників до кінцевого строку подання пропозицій, які водночас можуть бути використані замовником у власних цілях та передані іншим потенційним учасникам». Не зрозумілим є вислів «дещо» так порушують чи ні вимоги Замовника норми статті 28 Закону.
Так, в ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що «розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону», тобто як свідчить з Запиту орган ДАСУ звинувачує Замовника, що він вторгся в роботу електронної системи закупівель, бо саме про це йдеться в ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі».
Частиною 5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Одночасно, ст.6 Конституції України передбачено, що органи виконавчої влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України.
Однак, в Запиті на пояснень посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель в порушення вимог ст.ст. 6, 19 Конституції України, ч.1 ст.12 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні, допустила висловлювання власної думки, припущень, звинувачень стосовно того, що «частково розкриваються відомості про потенційних учасників до кінцевого строку подання пропозицій, які водночас можуть бути використані замовником у власних цілях та передані іншим потенційним учасникам», що не відповідає вимогам ч.14 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тобто є незаконним.
Одночасно повідомляємо, що в Україні діє презумпція невинуватості, яка закріплена в ст. 62 Конституції України, якою передбачено, що особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду, ніхто не зобов'язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину, обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Також, в Запиті на пояснення вказано, що «дії замовника в частині встановлення в документації вимоги про ідентифікацію учасника порушують вимоги статті 5 та частини 4 статті 22 Закону». Одночасно, абз. 3 ч.1 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що моніторинг процедури закупівлі не проводиться на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 Закону, тобто даний висновок зроблений не у відповідності до вимог Закону та є незаконним.
Номер:
c4424c3c347042ab980813dd5720dca6
Назва:
Звернення за роз'ясненнями згідно ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі»
Дата опублікування:
28.11.2024 23:13
Опис:
Керуючись ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), якою передбачено, що Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку. Циркунівська сільська рада звертається за роз’ясненням стосовно Висновку .
1. У Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-28-000691-a вказано, що «предметом аналізу були питання: відображення закупівлі у річному плані……», «під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель …… на 2024 рік». Одночасно, ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», яка має назву «планування закупівель та інші передумови здійснення закупівель» передбачено, що закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Тобто, план є передумовою закупівлі, а не складовою закупівлі про що свідчить окремі вкладки в електронній системі закупівель та на майданчиках, окремо вкладка «закупівлі» і окремо вкладка «плани» до якого у орану державного фінансового контролю відсутній доступ. Також, ч. 14 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що моніторинг процедури закупівлі це аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Враховуючи, що відповідно до ст.6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України та відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, просимо надати роз’яснення на підставі якого закону при проведенні моніторингу аналізувалось питання відображення закупівлі у річному плані?
2. У Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-28-000691-a вказано, «при цьому, ЗМІНАМИ № 1 до ДСТУ 3760:2019, що почали діяти з 01.01.2022 року, долучено підпункт 6.1.10.2, відповідно до якого для оцінювання та перевірення хімічного складу, механічних властивостей, випробування на втому, випробування згинанням або згинанням з розгинанням для кожної марки сталі й технологічного процесу треба проводити в акредитованій випробувальній лабораторії на відібраних зразках від максимального, середнього і мінімального діаметрів виробів. Зразки від різних прутків чи мотків одного діаметра кожного технологічного процесу потрібно випробовувати не менше ніж один раз на рік». Слід зазначити, що ч. 14 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що моніторинг процедури закупівлі це аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Враховуючи, що в тендерній документації відсутнє посилання на ДСТУ 3760:2019 та те, що вичерпний обсяг законодавства у сфері публічних закупівель вказано в ст. 9 Закону України «Про публічні закупівлі», і до законодавства у сфері публічних закупівель не входить ДСТУ 3760:2019, просимо надати роз’яснення чому при проведенні моніторингу за даною процедурою досліджуються вимоги ДСТУ 3760:2019?.
3. У Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-28-000691-a вказано, «отже, відсутність в сертифікаті приймання дати свідчить про неможливість перевірити чинність сертифікату». Слід зазначити, що ч.9 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що «після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною», Просимо надати роз’яснення яким пунктом тендерної документації на дану закупівлю передбачено, що сертифікат повинен бути чинним, а також за наявності яких підстав сертифікат буде вважатись не чинним?
4. У Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-28-000691-a вказано, «наданий сертифікат приймання не містить інформацію щодо радіаційних параметрів (інформація надана фрагментально лише з переліком хімічних елементів без визначення показників). Таким чином, сукупність вищенаведеного свідчить про надання документу «сертифікат приймання» нечитабельного, що унеможливлює перевірити хімічний склад, механічні властивості, параметри випробування на втому, параметри випробування згинанням або згинанням з розгинанням, радіаційні параметри.» ». Просимо надати роз’яснення яким нормативно – правовим актом надано право Замовнику та/або ДАСУ перевіряти хімічний склад, механічні властивості, параметри випробування на втому, параметри випробування згинанням або згинанням з розгинанням, радіаційні параметри?? Адже, ч.9 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що «після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною», і ні про яку перевірку хімічного складу, механічних властивостей, параметрів випробування на втому, параметрів випробування згинанням або згинанням з розгинанням, радіаційні параметри в даній статті Закону мова не йдеться. Одночасно, вимогами ст.6 Конституції України передбачено, що органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України та відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Чому органом ДАСУ не дотримуються вимоги Конституції України?
5. У Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-28-000691-a вказано, що «зазначене пояснення не спростовує наявність порушення, оскільки відповідно додатку 3 до тендерної документації (Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі) передбачається армування арматурою кл. А500С (А-ІІІ). Монтажні петлі із арматурного прокату класу А240С. Також, відповідно додатку 3 до тендерної документації, тендерна пропозиція Учасника повинна містити наступні документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації: Технічна специфікація, складена учасником за інформацією (вимогами), формою та змістом цього додатка. Паспорт та/або сертифікат якості на товар, паспорт та/або сертифікат якості на бетон, паспорт та/або сертифікат якості на арматуру».
Враховуючи, що ч.9 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що «після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною», просимо надати роз’яснення в якому пункті тендерної документації на дану закупівлю вимагається надання паспортів та/або сертифікатів якості на арматуру, адже орган ДАСУ вказав, що тендерною документацією вимагалось надання паспорта та/або сертифіката якості на арматуру??
6. У Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-28-000691-a вказано «з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору…..».. При цьому в п. 7 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» вказано, що органу державного фінансового контролю надається право: «пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, ….». Також, п.5 ч.7 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що у висновку обов’язково зазначаються: «зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель». Одночасно, вимогами ст.6 Конституції України передбачено, що органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України та відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Враховуючи вищевикладене просимо надати роз’яснення яким нормативно – правовим актом надано право органу ДАСУ зобов’язувати Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору?
Номер:
71f3ef3757454ce4a336fcec9de8d520
Назва:
Відповідь на звернення щодо висновку
Дата опублікування:
03.12.2024 11:25
Опис:
Відповідь на звернення за роз'ясненням щодо висновку
Управління Північносхідного офісу Держаудитслужби по зверненню за роз'ясненням щодо висновку зазначає наступне:
1. Відповідно до статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) при проведенні моніторингу проаналізовано питання планування закупівель та інші передумови здійснення закупівель.
2. Згідно додатку 3 до Тендерної документації, затвердженою 04.10.2024р. уповноваженою особою Аллою Євдокимовою, передбачаються необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі. В таблиці про технічну специфікацію, ЦИРКУНІВСЬКОЮ СІЛЬСЬКОЮ РАДОЮ встановлена чітка вимога до арматури, яка повинна відповідати ДСТУ 3760:2019.
3. Розділом ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції пунктом 1.5 передбачається, що всі документи тендерної пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель (шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупівель). Документи мають бути належного рівня зображення (чіткими та розбірливими для читання). У складі тендерної пропозиції ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СПЕЦ-Х" надано файл «сертифікат якості на арматуру.pdf» не належного рівня зображення, не чіткий та не розбірливий для читання з фрагментально відсутньою інформацією.
4. Згідно пункту 10 додатка 6 до тендерної документації ЦИРКУНІВСЬКОЮ СІЛЬСЬКОЮ РАДОЮ переліком документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції передбачається надання паспорту та/або сертифікату якості на арматуру. Арматурний прокат виготовляється згідно з вимогами ДСТУ 3760:2019 за технологічним регламентом. Наданий файл з сертифікатом з фрагментально відсутньою інформацією, не чіткий, не розбірливий для читання та не належного рівня зображення.
5. Згідно пункту 10 додатка 6 до тендерної документації ЦИРКУНІВСЬКОЮ СІЛЬСЬКОЮ РАДОЮ переліком документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції передбачається надання паспорту та/або сертифікату якості на арматуру.
6. Відповідно до пункту 3 розділу ІІІ Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552, який зареєстровано у Міністерстві юстиції України від 01 жовтня 2020 за № 958/35241 (далі – Наказ № 552) визначено, що у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 розділу ІІ Висновок має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення.
Також, пунктом 5 частини 7 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що у Висновку обов’язково зазначається, зокрема, зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Враховуючи порушення, встановлені в ході проведення моніторингу, у пункті 3 «Зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень)» розділу ІІ «КОНСТАТУЮЧА ЧАСТИНА» Висновку закупівлі зазначено про зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Метою Закону та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Загальні умови припинення господарських зобов'язань передбачені статтею 202 Господарського кодексу України. Так, частиною 1 вказаної статті передбачає, що господарське зобов'язання припиняється: виконанням, проведеним належним чином; зарахуванням зустрічної однорідної вимоги або страхового зобов'язання; у разі поєднання управненої та зобов'язаної сторін в одній особі; за згодою сторін; через неможливість виконання та в інших випадках, передбачених цим Кодексом або іншими законами. Зокрема, частиною 2 вказаної статті визначено, що господарське зобов'язання припиняється також у разі його розірвання або визнання недійсним за рішенням суду.
Конкретний захід (варіант поведінки), спрямований на усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель орган державного фінансового контролю визначає самостійно відповідно до наданих йому повноважень.
Враховуючи вищевикладене, та встановлені в ході проведення моніторингу порушення законодавства у сфері закупівель, у пункті 3 «Зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень)» розділу ІІ «КОНСТАТУЮЧА ЧАСТИНА» Висновку закупівлі зазначено про зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 24.10.2024 № 33, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
З огляду на усі виявлені порушення, такий спосіб усунення порушення є пропорційний виявленим порушенням законодавства у сфері закупівель.