• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Найпростіше укриття цивільного захисту (швидкоспоруджуване), код ДК 021:2015:44210000-5: Конструкції та їх частини

Завершена

3 334 294.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 671.47 UAH
Номер: d094dc47ddca48bbab705df6a0a0358d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-11-01-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 31.10.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 01.11.2024 15:51 - 23.11.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 31.10.2024 № 206 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 31.10.2024 року Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 31.10.2024 № 206 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 1 UA-2024-09-28-000691-a 28.09.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 67) 780-52-61, Olga.9786@i.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СПЕЦ-Х" встановлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; внесення змін до тендерної документації; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання вимог Постанови № 710; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 листопада 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації, надання роз’яснень щодо тендерної документації; розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ЦИРКУНІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника, зміни до тендерної документації, затверджені рішенням уповноваженої особи Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СПЕЦ-Х"; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11.10.2024; повідомлення про намір укласти договір від 12.10.2024; договір про закупівлю від 24.10.2024 № 33 (далі – Договір), пояснення замовника, оприлюднені через електронну систему закупівель 12.11.2024. Моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СПЕЦ-Х" встановлено, що вимогами пункту 10 Додатку 6 до тендерної документації, передбачено переліком документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, надання паспорту та/або сертифікату якості на арматуру. Також, розділом ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції пунктом 1.5 передбачається, що всі документи тендерної пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель (шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупівель). Документи мають бути належного рівня зображення (чіткими та розбірливими для читання). Однак, у складі тендерної пропозиції ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СПЕЦ-Х" надано файл «сертифікат якості на арматуру.pdf» не належного рівня зображення, не чіткий та не розбірливий для читання з фрагментально відсутньою інформацією, а також не містить жодних дат щодо видачі. З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби, керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону 07.11.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації. На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 12.11.2024 Замовник оприлюднив пояснення наступного змісту: «…На теперішній час жодним нормативно – правовим документом не визначено критерії визначення «розбірливості для читання» документа. Однак, як свідчить з тексту Запиту «розбірливість» сертифікату достатня для того, щоб орган ДАСУ встановив, що сертифікат виданий на арматуру клас А240С. Також, «розбірливості» було достатньо Замовнику, який теж встановив що сертифікат виданий на арматуру клас А240С. Про те що, «сертифікат ..не має дати видачі» не зрозуміло, що малось на увазі, адже тендерною документацією на дану закупівлю не передбачено, щоб сертифікат мав дату видачи..» Однак, зазначене пояснення не спростовує наявність порушення, оскільки у наданому сертифікаті зазначено найменування продукції: «АРМАТУРА;МОТОК;10А;240С ДСТУ3760:2019 Класс А240С» При цьому, ЗМІНАМИ № 1 до ДСТУ 3760:2019, що почали діяти з 01.01.2022 року, долучено підпункт 6.1.10.2, відповідно до якого для оцінювання та перевірення хімічного складу, механічних властивостей, випробування на втому, випробування згинанням або згинанням з розгинанням для кожної марки сталі й технологічного процесу треба проводити в акредитованій випробувальній лабораторії на відібраних зразках від максимального, середнього і мінімального діаметрів виробів. Зразки від різних прутків чи мотків одного діаметра кожного технологічного процесу потрібно випробовувати не менше ніж один раз на рік. Отже, відсутність в сертифікаті приймання дати свідчить про неможливість перевірити чинність сертифікату. Також, у наданому сертифікаті приймання зазначено посилання на ДСТУ EN 10204:2017 Вироби металеві. Типи документів контролювання (EN 10204:2004, IDT)", яким передбачено, що сертифікати приймання мають бути затверджені в залежності від типу сертифікату. Однак, в наданому сертифікаті приймання відсутні відмітки про його затвердження. Крім того, пунктом 7.4 ДСТУ3760:2019, на який є посилання в сертифікаті приймання визначено, що прокат за радіаційними параметрами має відповідати вимогам. Однак, наданий сертифікат приймання не містить інформацію щодо радіаційних параметрів (інформація надана фрагментально лише з переліком хімічних елементів без визначення показників). Таким чином, сукупність вищенаведеного свідчить про надання документу «сертифікат приймання» нечитабельного, що унеможливлює перевірити хімічний склад, механічні властивості, параметри випробування на втому, параметри випробування згинанням або згинанням з розгинанням, радіаційні параметри. Крім того, моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СПЕЦ-Х" встановлено, що вимогами пункту 10 Додатку 6 до тендерної документації, передбачено надання паспорту та/або сертифікату якості на арматуру. Одночасно, відповідно додатку 3 до тендерної документації (Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі) передбачається армування арматурою кл. А500С (А-ІІІ). Однак, учасник ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СПЕЦ-Х" не надав паспорту та/або сертифікату якості на арматуру кл. А500С (А-ІІІ), що не відповідає вимогам тендерної документа Замовника. З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби, керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону 07.11.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації. На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 12.11.2024 Замовник оприлюднив пояснення наступного змісту: «…Таким чином, тендерною документацією на дану закупівлю передбачено, що споруда повинна мати «армування арматурою кл. А500С (А-ІІІ), монтажні петлі із арматурного прокату класу А240С.» і що тендерна пропозиція Учасника повинна містити: сертифікат якості на арматуру. Слід зазначити, що іменник «сертифікат» зазначено в однині, тобто Учаснику необхідно надати один сертифікат, при цьому не вказано, на яку саме арматуру повинен бути виданий сертифікат. Це як, в ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» в якій для документального підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) достатньо надання одного аналогічного договору. На теперішній час зазначеної позиції дотримується і АМКУ, і ДАСУ, і суди та правоохоронні органи . Те, що готовий виріб містить 2 виду арматури (А500с, А240С) підтверджується паспортом якості 300924-1 від 2024.09.30. (додається). Таким чином, Учасником виконані вимоги тендерної документації на дану закупівлю щодо надання сертифікату якості на арматуру». Однак, зазначене пояснення не спростовує наявність порушення, оскільки відповідно додатку 3 до тендерної документації (Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі) передбачається армування арматурою кл. А500С (А-ІІІ). Монтажні петлі із арматурного прокату класу А240С. Також, відповідно додатку 3 до тендерної документації, тендерна пропозиція Учасника повинна містити наступні документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації: Технічна специфікація, складена учасником за інформацією (вимогами), формою та змістом цього додатка. Паспорт та/або сертифікат якості на товар, паспорт та/або сертифікат якості на бетон, паспорт та/або сертифікат якості на арматуру. Отже, Замовник самостійно встановив в Додатку 3 до тендерної документації (Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі) чітку вимогу надання паспорту та/або сертифікату якості на арматуру. Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СПЕЦ-Х" не відповідає вимогам тендерної документації та підлягає відхиленню, відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Однак, на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СПЕЦ-Х" визначив його переможцем та уклав з ним Договір.
Період усунення порушень: 25.11.2024 17:52 - 10.12.2024 00:00
Дата публікації висновку: 25.11.2024 17:52

Оскарження висновку в суді

Опис: Відповідно до вимог ч.10 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» Циркунівською сільською радою оскаржено Висновок Північно-східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-28-000691-a до Харківського окружного адміністративного суду, яким 11.12.2024 відкрито провадження по справі № 520/33542/24
Дата публікації: 12.12.2024 14:55
Дата відкриття провадження: 11.12.2024 17:00
Номер відкриття провадження: 520/33542/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Керуючись ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено, що протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень, Циркунівська сільська рада надає аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-28-000691-a. У Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-28-000691-a вказано, що встановлені порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Підпунктом 2 пункту 44 Особливостей передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Додатком 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» до тендерної документації на дану закупівлю передбачено, що тендерна пропозиція Учасника повинна містити: - технічну специфікацію, складену учасником за інформацією (вимогами), формою та змістом цього додатка; - паспорт та/або сертифікат якості на товар, паспорт та/або сертифікат якості на бетон, паспорт та/або сертифікат якості на арматуру. В таблиці «Технічна специфікація» Додатку 3 вказано, що повинна бути в тому числі: - робоча арматура (ДСТУ 3760:2019) із арматурного прокату класу А500С; - монтажні петлі (ДСТУ 3760:2019) із арматурного прокату класу А240С. Аналогічну інформацію розміщено по тексту Додатку 3 перед таблицею «Технічна специфікація», а саме вказано, що «Споруда повинна складатися з окремих монолітних залізобетонних блок-модулів та передбачати окреме розташування, повинна мати два окремі виходи з торців, виконаних з стінових панелей. Місткість споруди не більше 48 осіб, внутрішня корисна площа укриття повинна становити не менше 0,6 м2 на 1 особу. Клас бетону за міцністю не нижче В30 W12 F300. Армування арматурою кл. А500С (А-ІІІ). Монтажні петлі із арматурного прокату класу А240С. Елементи споруди повинні з’єднуватися монтажними виробами». Таким чином, тендерною документацією на дану закупівлю передбачено, що споруда повинна мати «армування арматурою кл. А500С (А-ІІІ), монтажні петлі із арматурного прокату класу А240С.» і що тендерна пропозиція Учасника повинна містити: сертифікат якості на арматуру. Слід зазначити, що іменник «сертифікат» зазначено в однині, тобто Учаснику необхідно надати один сертифікат, при цьому не вказано, на яку саме арматуру повинен бути виданий сертифікат. На виконання даної вимоги тендерної документації Учасником надано сертифікат на арматуру (А240С), що не заперечується органом ДАСУ. Однак, як свідчить з тексту Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-28-000691-a Північно-східний офіс Держаудитслужби не згоден з тим, що іменник «сертифікат» це однина. Так, в тексті висновку вказано, «учасник ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СПЕЦ-Х" не надав паспорту та/або сертифікату якості на арматуру кл. А500С (А-ІІІ), що не відповідає вимогам тендерної документа Замовника» . Тобто, на думку ДАСУ іменник «сертифікат» це множина в зв’язку з чим учасник повинен був надати крім наявного в складі тендерної пропозиції учасника сертифіката якості на арматуру А240С ще і сертифікат якості на арматуру кл. А500С (А-ІІІ). Зазначений Висновок Північно-східного офісу Держаудитслужби суперечить вимогам ч.9 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі», яким передбачено, що «після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.». Це як, в ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» в якій для документального підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) достатньо надання одного аналогічного договору. На теперішній час зазначеної позиції дотримується і АМКУ, і ДАСУ, і суди та правоохоронні органи Крім того, велику увагу у Висновку орган ДАСУ приділив сертифікату сертифікату на арматуру (А240С), а саме вказано: «… у складі тендерної пропозиції ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СПЕЦ-Х" надано файл «сертифікат якості на арматуру.pdf» не належного рівня зображення, не чіткий та не розбірливий для читання з фрагментально відсутньою інформацією, а також не містить жодних дат щодо видачі. ….у наданому сертифікаті зазначено найменування продукції: «АРМАТУРА;МОТОК;10А;240С ДСТУ3760:2019 Класс А240С» . При цьому, ЗМІНАМИ № 1 до ДСТУ 3760:2019, що почали діяти з 01.01.2022 року, долучено підпункт 6.1.10.2, відповідно до якого для оцінювання та перевірення хімічного складу, механічних властивостей, випробування на втому, випробування згинанням або згинанням з розгинанням для кожної марки сталі й технологічного процесу треба проводити в акредитованій випробувальній лабораторії на відібраних зразках від максимального, середнього і мінімального діаметрів виробів. Зразки від різних прутків чи мотків одного діаметра кожного технологічного процесу потрібно випробовувати не менше ніж один раз на рік. Отже, відсутність в сертифікаті приймання дати свідчить про неможливість перевірити чинність сертифікату. Також, у наданому сертифікаті приймання зазначено посилання на ДСТУ EN 10204:2017 Вироби металеві. Типи документів контролювання (EN 10204:2004, IDT)", яким передбачено, що сертифікати приймання мають бути затверджені в залежності від типу сертифікату. Однак, в наданому сертифікаті приймання відсутні відмітки про його затвердження. Крім того, пунктом 7.4 ДСТУ3760:2019, на який є посилання в сертифікаті приймання визначено, що прокат за радіаційними параметрами має відповідати вимогам. Однак, наданий сертифікат приймання не містить інформацію щодо радіаційних параметрів (інформація надана фрагментально лише з переліком хімічних елементів без визначення показників). Таким чином, сукупність вищенаведеного свідчить про надання документу «сертифікат приймання» нечитабельного, що унеможливлює перевірити хімічний склад, механічні властивості, параметри випробування на втому, параметри випробування згинанням або згинанням з розгинанням, радіаційні параметри.» Слід зазначити, що на теперішній час жодним нормативно – правовим документом не визначено критерії визначення «розбірливості для читання» документа. Однак, як свідчить з тексту Висновку «розбірливість» сертифікату достатня для того, щоб орган ДАСУ встановив, що сертифікат виданий на арматуру клас А240С, у наданому сертифікаті приймання зазначено посилання на ДСТУ EN 10204:2017 Вироби металеві. Типи документів контролювання (EN 10204:2004, IDT)", сертифікат приймання не містить інформацію щодо радіаційних параметрів. Також, «розбірливості» було достатньо Замовнику, який теж встановив що сертифікат виданий на арматуру клас А240С. Про те що, «сертифікат ..не має дати видачі» не зрозуміло, що малось на увазі, адже тендерною документацією на дану закупівлю не передбачено, щоб сертифікат мав дату видачи, також тендерною документацією на дану закупівлю не передбачено, що сертифікат на арматуру клас А240С повинен відповідати ДСТУ3760:2019 Класс А240С, та ДСТУ EN 10204:2017 Вироби металеві. Типи документів контролювання (EN 10204:2004, IDT). Слід зазначити, предметом закупівлі є придбання не арматури А240С, а найпростішого укриття цивільного захисту (швидкоспоруджуване), в тендерній документації відсутня вимога щодо того, щоб Учасник був виробником зазначеного товару. Як вказано, в сертифікаті на арматуру виробником арматури є ПАТ «АРСЕЛОРМІТТІЛ КРИВИЙ РІГ». Згідно даних сайту https://ukraine.arcelormittal.com/ ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг», розташоване 50095, Україна, Дніпропетровська область, Кривий Ріг, вул. Криворіжсталі, 1. Слід зазначити, що Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» в зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України з 24.02.2022 в Україні введено воєнний стан, який продовжено і до теперішнього часу. Під час збройної агресії Росіської Федерації наші міста піддаються регулярним обстрілам, в тому числі м. Кривий Ріг та м.Харків, який шлях був у цього сертифікату до міста призначення не відомо, в яких умовах було здійснено поставку даної арматури до оптового покупця або до виробника укриттів не відомо. Слід зазначити, що ч. 14 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що моніторинг процедури закупівлі це аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Тобто, моніторинг це аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель, а не взагалі всього законодавства України. В преамбулі Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що «цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.». Виключний перелік законодавства у сфері закупівель наведено в ст.9 Закону України «Про публічні закупівлі». Так, в ст.9 Закону вказано, що «основними функціями Уповноваженого органу є: розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель; розроблення та затвердження: примірної тендерної документації; примірного положення про уповноважену особу; примірного положення про тендерний комітет; примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі; примірної методики визначення вартості життєвого циклу; порядку визначення предмета закупівлі; порядку розміщення інформації про публічні закупівлі; особливості закупівель за рамковими угодами та їх укладення; форми і вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції; порядку організації тестування уповноважених осіб; переліку формальних помилок.» Тобто, закупвельне законодавство не містить ДСТУ3760:2019 Класс А240С, та ДСТУ EN 10204:2017 Вироби металеві. Типи документів контролювання (EN 10204:2004, IDT). Щодо статті 351-1 Кримінального кодексу України, якою передбачена відповідальність за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, то як вбачається з тексту статті 351-1 ККУ зазначена норма стосується саме законних вимог. Так, у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-09-28-000691-a органом ДАСУ вказано зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: «з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.». Одночасно, ч.1 ст.12 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено, що службові особи органів державного фінансового контролю зобов'язані суворо додержувати Конституції України, законів України, прав та інтересів громадян, підприємств, установ і організацій, що охороняються законом. Та пп.7 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» органу державного фінансового контролю надано право: пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства. Крім того, пп.5 ч.7 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що «у висновку обов’язково зазначаються: зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель» Одночасно, ст. 19 Конституції України, передбачено, що органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Крім того, ст.6 Конституції України передбачено, що органи виконавчої влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України. Однак, жодним з вищеперелічених Законів органу ДАСУ не надано право зобов’язувати розривати договори, тобто зазначена вимога виходять за межи прав органу ДАСУ, не говорячи вже про повноваження. Також, у вказаних Законах відсутня норма щодо зазначення способу усунення порушення пропорційно виявленим порушенням законодавства у сфері закупівель. Крім того, зобов’язання щодо розірвання договору суперечить змісту та духу Цивільного та Господарського кодексів, якими не передбачено втручання державних органів у договірні відносини суб’єктів господарювання.
Дата публікації звіту: 03.12.2024 21:21

Запити/Пояснення