• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Асфальтобетонна суміш «АСГ.Пщ.Щ.Г.НП.ІІ.БНД 70/100-ДСТУ Б В.2.7-119:2011»

Відкриті торги проводяться у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та інших нормативно-правових актів України, які мають до неї відношення

Завершена

980 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 900.00 UAH
Період уточнення: 27.09.2024 15:25 - 03.10.2024 00:00
Відповідь надана

по пункту 7.2.

Номер: 0c6c4a24f1a24b09a2e7d9731d75df86
Дата опублікування: 02.10.2024 15:40
Опис: Шановний Замовник п.7.2. Проекту Договору встановлено, що у разі невиконання або несвоєчасного виконання зобов'язань при закупівлі/постачанні Товару, Постачальник сплачує Замовнику штраф у розмірі 20% від вартості договору та пеню у розмірі 3% від вартості непоставленого Товару, за кожен день прострочення виконання зобов'язання по поставці Товару. Вважаємо, що передбачена Договором відповідальність, порушує принципи справедливості та пропорційності відповідальності сторін і свідчить про порушення балансу інтересів сторін, оскільки взагалі виключає будь яку зобов’язальну відповідальність Замовника та встановлює надмірну відповідальність для постачальника. Пунктом 6 ч.1 ст.3 Цивільного кодексу України передбачено, що загальними засадами цивільного законодавства є: 6) справедливість, добросовісність та розумність. Пунктом 2 ч,1 ст. 5. Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються в тому числі за принципом ефективності та пропорційності. Згідно ст.548 Цивільного кодексу України Виконання зобов'язання може забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком, правом довірчої власності. Таким чином, діюче законодавство з метою захисту законних прав та інтересів фізичних та юридичних осіб при укладанні різноманітних правочинів та договорів передбачає ряд способів, які сприяють виконанню зобов’язань. Способи забезпечення виконання зобов’язання покликані охороняти інтереси менш захищеної сторони за договором – кредитора шляхом покладення додаткового зобов’язального обтяження на боржника та/або на третю особу. Тобто, у разі невиконання або неналежного виконання умов цивільного договору на боржника покладається додаткова відповідальність. Але враховуючи умови тендеру «поставка товару з відстрочкою» платежу, боржником по даному договору виступатиме Замовник. Натомість, передбачені в якості забезпечення виконання своїх зобов'язань штрафні санкції договором встановлені виключно до Постачальника, яких за договором виступає кредитором. І взагалі не передбачають будь-яких забезпечень виконання зі сторони Замовника. Окрім того вважаємо, що заявлені штрафні санкції за новою редакцією п.7.2 Проекту договору, є надто надмірними та направленими на можливе отримання бути джерелом отримання невиправданих додаткових прибутків. А саме, штраф в розмірі 20 відсотків від вартості договору незалежно від обсягу невиконаного зобов’язання. А пеня в розмірі 3% за кожен день прострочення товару, визначає пеню в розмірі 1098% річних, що суперечить здоровому глузду і змінює її дійсне правове призначення. Просимо врахувати, що Конституційний Суд України у рішенні від 11 липня 2013 року № 7-рп/2013 вказав, що наявність у кредитора можливості стягувати із споживача надмірні грошові суми як неустойку змінює її дійсне правове призначення. Неустойка має на меті насамперед стимулювати боржника до виконання основного грошового зобов`язання та не може становити непомірний тягар для споживача і бути джерелом отримання невиправданих додаткових прибутків для кредитора. Також вважаємо, що встановлення в договорі надмірних штрафних санкцій є дискримінаційною нормою направленою на усунення (не допуску) до тендеру інших суб’єктів шляхом існування загрози застосування необгрунтовно великих штрафних санкцій виконавцю з яким Замовник не має бажання працювати. Відповідно просимо внести зміни до Проекту Договору. Виклавши п.7.2., в новій редакції, який би встановлював взаємну адекватну відповідальність, яка б спонукала сторони до виконання умов договору А саме пропонуємо п.7.2. Проекту договору викласти в наступній редакції: «За порушення строків виконання договірних зобов’язань з винної Сторони на користь іншої Сторони стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості Товару, з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості.»
Відповідь: Шановний учасник! Ваше звернення уважно розглянуто, за результатами розгляду повідомляємо наступне. З метою підвищення договірної виконавчої дисципліни з постачання товару, Замовником встановлені саме такі штрафні санкції. Тому, викладення пункту 7.2. Проєкту договору в новій редакції вважаємо недоцільним. Дякуємо за звернення.
Дата відповіді: 03.10.2024 17:43