-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Асфальтобетонна суміш «АСГ.Пщ.Щ.Г.НП.ІІ.БНД 70/100-ДСТУ Б В.2.7-119:2011»
Відкриті торги проводяться у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та інших нормативно-правових актів України, які мають до неї відношення
Завершена
980 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 900.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 900.00 UAH
Період оскарження:
27.09.2024 15:25 - 03.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне визначення переможця
Номер:
4c0af5eafb2e40bea9d78ac62997c58f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-09-27-009707-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
СКАРГА
Щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
(в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
(неправомірне визначення переможця та встановлення дискримінаційних умов тендерною документацією)
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМК України 18.10.2024 14:29
- Відповідь на адвокатський запит 18.10.2024 14:29
- Витяг облавтодор 18.10.2024 14:29
- Рішення Долинської 18.10.2024 14:29
- Підтвердження порушеного права Свідоцтво про наявність лабораторії 18.10.2024 14:29
- sign.p7s 18.10.2024 14:31
- рішення від 22.10.2024 № 17163.pdf 22.10.2024 17:25
- інформація про перенесення розгляду від 29.10.2024 № 1771.pdf 29.10.2024 17:06
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.11.2024 № 17980.pdf 07.11.2024 14:10
- рішення від 06.11.2024 № 17980.pdf 11.11.2024 12:40
- Пояснення до АМКУ.pdf 24.10.2024 21:21
- Пояснення до АМКУ.docx 24.10.2024 21:21
- Протокол про скасування Рішення.pdf 29.11.2024 15:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.10.2024 14:46
Дата розгляду скарги:
29.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.10.2024 17:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.11.2024 12:41
Дата виконання рішення Замовником:
29.11.2024 15:49
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 06.11.2024 №17980-р/пк-пз, Замовником скасоване Рішення від 14.10.2024 № 119
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a285e241434c4b7f84a3fd8667d024f5
Заголовок пункту скарги:
1. Невідповідність поданої ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» пропозиції вимогам тендерної документації:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Документи, які надаються переможцем
Тип порушення:
Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги:
Підпунктом 3. п.1.1. Додатку №1 до Тендерної документації встановлено, що «На забезпечення виконання вимог п.9.1., п.10.1. п.10.8 ДСТУ 8959:2019 щодо приймально-здавального контролю відпущеної готової суміші, учасник зазначає дані про наявність власної, орендованої або залученої за договором лабораторії та обладнання, що дозволяє здійснити відбір проб, їх випробування та визначення температури суміші на час та в місці відвантаження, із зазначенням в довідці місця знаходження лабораторії, дати та № документу, який засвідчує технічну компетенцію лабораторії.
У складі тендерних пропозицій учасники надають документ, який підтверджує наявність лабораторії з контролю якості (атестат, свідоцтво, сертифікат, тощо) при проведенні вимірювань при визначенні показників якості асфальтобетонних сумішей, які відповідають предмету закупівлі.
Тобто по перше Довідка має одночасно містити інформацію про наявність лабораторії та обладнання і дана лабораторія і обладнання повинна дозволяти здійснення відбір проб, їх випробування та визначення температури суміші на час та в місці відвантаження.
Натомість в Тендерній пропозиції Учасник ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» подав Довідку в якій зазначив, що учасник «має Договір з дорожньо-будівельної лабораторією ТОВ «Лабіндастрі» (розташування, 70053, Запорізька область, Запорізький район, село Купріянівка, вул. Зелена, 7). Свідоцтво про визнання технічної компетенції №Б10-22 від 22.02.22р. чинне до 22.02.2025р., має договір з лабораторією з контролю виробництва філія «Запорізька дорожньо-експлуатаційна дільниця» Дочірнього підприємства «Запорізький облавтодор» (розташування м.Запоріжжя, вул..Горна, 1) Свідоцтво про визнання технічної компетентності №Б 27-22 від 01.08.2022 р. чинне до 01.08.2025р.»
Таким чином надана Довідка містить дані тільки про лабораторії і не містить даних про наявність відповідного обладнання.
Також зазначення наявності Лабораторій за адресою 70053, Запорізька область, Запорізький район, село Купріянівка, вул. Зелена, 7 та м. Запоріжжя, вул. Горна, 1 не відповідає Тендерним умовам. Оскільки відповідно до положень Тендерної документації лабораторія та обладнання повинні дозволяти здійснити відбір проб, їх випробування та визначення температури суміші на час та в місці відвантаження.
За Довідкою наданою учасником ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» відвантаження ним здійснюватиметься за місцем виготовлення Запорізький район, село Високогірне.
Але лабораторії розташовані за адресами Запорізький район, село Купріянівка, вул.Зелена, 7 та м.Запоріжжя, вул..Горна, 1 розташовані від місця відвантаження село Високогірне, вул. Мічуріна, 1а більше 45 км та 20 км відповідно.
Така значна віддаленість від місця виготовлення до місця проведення лабораторії фактично унеможливлює проведення приймально-здавального контролю.
Так, згідно положень пп.7.1., 7.4., 7.10., 9.1. ДСТУ Б.В.2.7.119:2011:при прийманні готової асфальтобетонної суміші виконують приймально-здавальний та періодичний контроль. До приймання готової асфальтобетонної суміші приступають тільки у випадку позитивних результатів вхідного контролю складових асфальтобетонної суміші та результатів операційного контролю її приготування.
Приймально-здавальний контроль готової асфальтобетонної суміші проводять партіями. При прийманні і відправці гарячих сумішей партією вважають кількість суміші одного складу, що випускають на одному змішувачі протягом зміни. Якщо протягом зміни проводили переналагодження обладнання з метою випуску суміші іншого складу або виконували ремонт, то за партію вважається об'єм суміші, що випускають після кожного переналагодження. При приймально-здавальному контролі із кожної партії щозміни відбирають одну об'єднану пробу. Відбір проб проводять згідно з ДСТУ Б В.2.7-89 (ГОСТ 12801).
При контролі якості продукції визначають показники фізикомеханічних властивостей асфальтобетону згідно з таблицею 14 і встановлюють їх відповідність вимогам цього стандарту. Перелік приймально-здавальних і періодичних випробувань може бути доповнений відповідно до вимог галузевих і (або) відомчих нормативних документів.
При відвантаженні споживачу асфальтобетонної суміші виробник зобов'язаний надавати на кожен транспортний засіб, що перевозить гарячу суміш, паспорт, в якому повинно бути вказано: номер паспорта і дата його видачі; найменування виробника і споживача; адреса споживача; найменування транспортної організації і номер машини; умовна познака суміші згідно з пунктом 4.8 цього стандарту; дата і час відправки гарячої суміші; температура суміші на час ДСТУ Б В.2.7-119:2011 34 відправки; маса завантаженого та порожнього автомобіля; маса суміші, що постачається.
Тобто положення ДСТУ Б.В.2.7.119:2011 передбачає при виготовленні Асфальтобетонної суміші проведення постійного контролю, який здійснюється за місцем виготовлення та відвантаження продукції, що передбачає наявність обладнання та Лабораторії для відбору зразків та проведення випробувань за місцем відвантаження, яка відсутні у ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод».
Окрім того, дослідивши надані Учасником ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» документи виявлено, що :
- Договір між ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» та ТОВ «ЛАБІНДАСТРІ» договір з дорожньо-будівельною лабораторією на надання послуг лабораторних випробувань від 19.09.2024р. не послуг з відбору проб, їх випробування та визначення температури суміші на час та в місці розташування ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» ЄДРПОУ 33409620 (Запорізький район село Високогірне, вул..Мічуріна, 1а).
Дане обставина підтверджена відповіддю ТОВ «Лабіндастрі» (від 10.10.2024р.), яке нами отримано на адвокатський запит, згідно якого, до переліку послуг за даним договором не входили послуг з відбору проб, їх випробування та визначення температури суміші на час та в місці розташування ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» (село Високогірне, вул..Центральна, 1а).
Також, згідно отриманої відповіді, з’ясувалось, що Договір від 19.09.2024р. між ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» та ТОВ «ЛАБІНДАСТРІ» було розірвано 26.09.2024р. і ТОВ «ЛАБІНДАСТРІ» не надавало свою згоду ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» на завантаження документів ТОВ «ЛАБІНДАСТРІ» та посилання про наявність договірних відносин до тендеру UА-2024-09-27-009707-a.
- Договір між ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» та Філія «Запорізька дорожньо-експлуатаційна дільниця» Дочірнього підприємства «Запорізький облавтодор» код ЄДРПОУ 26183668 взагалі не містить переліку та виду лабораторних випробувань та послуг.
Окрім того, виявлено що договір між ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» та Філія «Запорізька дорожньо-експлуатаційна дільниця» Дочірнього підприємства «Запорізький облавтодор» є нікчемним.
Оскільки Філія «Запорізька дорожньо-експлуатаційна дільниця» Дочірнього підприємства «Запорізький облавтодор» код ЄДРПОУ 26183668 взагалі не є юридичною особою та не може самостійно укладати договори, що підтверджується Витягом з ЄДРПОУ.
Так, згідно витягу з ЄДРПОУ Філія «Запорізька дорожньо-експлуатаційна дільниця» Дочірнього підприємства «Запорізький облавтодор» код ВП 26183668 є відокремленим підрозділом без права юридичної особи ДП «Запорізький облавтодор» ЄДРПОУ 32025623
Також, згідно свідоцтва про визнання технічної компетенції лабораторія належить та дане Свідоцтво видане ДП «Запорізький облавтодор» філія «Запорізький ДЕД» ЄДРПОУ 32025623.
Тобто, Філія «Запорізька дорожньо-експлуатаційна дільниця» Дочірнього підприємства «Запорізький облавтодор» код ВП 26183668 не має акредитованої лабораторії і не міг самостійно укладати договорі надання послуг.
Враховуючи викладене, вважаємо що Замовником визнано переможця, який не має Лабораторії та обладнання, що здійснення відбір проб, їх випробування та визначення температури суміші на час та в місці відвантаження
ПрАТ «БІАС» є учасником тендеру UА-2024-09-27-009707-a, подав свою заявку та прийняв участь в аукціоні (другий результат, кий є більшим на 1 грн. від заявки Переможця).
ПрАТ «БІАС» має власну акредитовану лабораторію на які поніс значні капіталовкладення та несе постійні витрати, що в свою чергу впливає на формування вартості продукції (формування вартості пропозиції по тендеру).
Таким чином невиконання ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» обов’язкової вимоги, щодо наявності лабораторії, крім недотримання контролю за якістю продукції та вимог ДСТУ Б.В.2.7.119:2011, надає можливість йому економити на заходах контролю та ставить в більш вигідне становище в порівнянні з іншими учасниками. Відповідно порушує права ПрАТ «БІАС».
У складі тендерних пропозицій учасники надають документ, який підтверджує наявність лабораторії з контролю якості (атестат, свідоцтво, сертифікат, тощо) при проведенні вимірювань при визначенні показників якості асфальтобетонних сумішей, які відповідають предмету закупівлі.
Тобто по перше Довідка має одночасно містити інформацію про наявність лабораторії та обладнання і дана лабораторія і обладнання повинна дозволяти здійснення відбір проб, їх випробування та визначення температури суміші на час та в місці відвантаження.
Натомість в Тендерній пропозиції Учасник ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» подав Довідку в якій зазначив, що учасник «має Договір з дорожньо-будівельної лабораторією ТОВ «Лабіндастрі» (розташування, 70053, Запорізька область, Запорізький район, село Купріянівка, вул. Зелена, 7). Свідоцтво про визнання технічної компетенції №Б10-22 від 22.02.22р. чинне до 22.02.2025р., має договір з лабораторією з контролю виробництва філія «Запорізька дорожньо-експлуатаційна дільниця» Дочірнього підприємства «Запорізький облавтодор» (розташування м.Запоріжжя, вул..Горна, 1) Свідоцтво про визнання технічної компетентності №Б 27-22 від 01.08.2022 р. чинне до 01.08.2025р.»
Таким чином надана Довідка містить дані тільки про лабораторії і не містить даних про наявність відповідного обладнання.
Також зазначення наявності Лабораторій за адресою 70053, Запорізька область, Запорізький район, село Купріянівка, вул. Зелена, 7 та м. Запоріжжя, вул. Горна, 1 не відповідає Тендерним умовам. Оскільки відповідно до положень Тендерної документації лабораторія та обладнання повинні дозволяти здійснити відбір проб, їх випробування та визначення температури суміші на час та в місці відвантаження.
За Довідкою наданою учасником ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» відвантаження ним здійснюватиметься за місцем виготовлення Запорізький район, село Високогірне.
Але лабораторії розташовані за адресами Запорізький район, село Купріянівка, вул.Зелена, 7 та м.Запоріжжя, вул..Горна, 1 розташовані від місця відвантаження село Високогірне, вул. Мічуріна, 1а більше 45 км та 20 км відповідно.
Така значна віддаленість від місця виготовлення до місця проведення лабораторії фактично унеможливлює проведення приймально-здавального контролю.
Так, згідно положень пп.7.1., 7.4., 7.10., 9.1. ДСТУ Б.В.2.7.119:2011:при прийманні готової асфальтобетонної суміші виконують приймально-здавальний та періодичний контроль. До приймання готової асфальтобетонної суміші приступають тільки у випадку позитивних результатів вхідного контролю складових асфальтобетонної суміші та результатів операційного контролю її приготування.
Приймально-здавальний контроль готової асфальтобетонної суміші проводять партіями. При прийманні і відправці гарячих сумішей партією вважають кількість суміші одного складу, що випускають на одному змішувачі протягом зміни. Якщо протягом зміни проводили переналагодження обладнання з метою випуску суміші іншого складу або виконували ремонт, то за партію вважається об'єм суміші, що випускають після кожного переналагодження. При приймально-здавальному контролі із кожної партії щозміни відбирають одну об'єднану пробу. Відбір проб проводять згідно з ДСТУ Б В.2.7-89 (ГОСТ 12801).
При контролі якості продукції визначають показники фізикомеханічних властивостей асфальтобетону згідно з таблицею 14 і встановлюють їх відповідність вимогам цього стандарту. Перелік приймально-здавальних і періодичних випробувань може бути доповнений відповідно до вимог галузевих і (або) відомчих нормативних документів.
При відвантаженні споживачу асфальтобетонної суміші виробник зобов'язаний надавати на кожен транспортний засіб, що перевозить гарячу суміш, паспорт, в якому повинно бути вказано: номер паспорта і дата його видачі; найменування виробника і споживача; адреса споживача; найменування транспортної організації і номер машини; умовна познака суміші згідно з пунктом 4.8 цього стандарту; дата і час відправки гарячої суміші; температура суміші на час ДСТУ Б В.2.7-119:2011 34 відправки; маса завантаженого та порожнього автомобіля; маса суміші, що постачається.
Тобто положення ДСТУ Б.В.2.7.119:2011 передбачає при виготовленні Асфальтобетонної суміші проведення постійного контролю, який здійснюється за місцем виготовлення та відвантаження продукції, що передбачає наявність обладнання та Лабораторії для відбору зразків та проведення випробувань за місцем відвантаження, яка відсутні у ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод».
Окрім того, дослідивши надані Учасником ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» документи виявлено, що :
- Договір між ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» та ТОВ «ЛАБІНДАСТРІ» договір з дорожньо-будівельною лабораторією на надання послуг лабораторних випробувань від 19.09.2024р. не послуг з відбору проб, їх випробування та визначення температури суміші на час та в місці розташування ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» ЄДРПОУ 33409620 (Запорізький район село Високогірне, вул..Мічуріна, 1а).
Дане обставина підтверджена відповіддю ТОВ «Лабіндастрі» (від 10.10.2024р.), яке нами отримано на адвокатський запит, згідно якого, до переліку послуг за даним договором не входили послуг з відбору проб, їх випробування та визначення температури суміші на час та в місці розташування ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» (село Високогірне, вул..Центральна, 1а).
Також, згідно отриманої відповіді, з’ясувалось, що Договір від 19.09.2024р. між ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» та ТОВ «ЛАБІНДАСТРІ» було розірвано 26.09.2024р. і ТОВ «ЛАБІНДАСТРІ» не надавало свою згоду ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» на завантаження документів ТОВ «ЛАБІНДАСТРІ» та посилання про наявність договірних відносин до тендеру UА-2024-09-27-009707-a.
- Договір між ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» та Філія «Запорізька дорожньо-експлуатаційна дільниця» Дочірнього підприємства «Запорізький облавтодор» код ЄДРПОУ 26183668 взагалі не містить переліку та виду лабораторних випробувань та послуг.
Окрім того, виявлено що договір між ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» та Філія «Запорізька дорожньо-експлуатаційна дільниця» Дочірнього підприємства «Запорізький облавтодор» є нікчемним.
Оскільки Філія «Запорізька дорожньо-експлуатаційна дільниця» Дочірнього підприємства «Запорізький облавтодор» код ЄДРПОУ 26183668 взагалі не є юридичною особою та не може самостійно укладати договори, що підтверджується Витягом з ЄДРПОУ.
Так, згідно витягу з ЄДРПОУ Філія «Запорізька дорожньо-експлуатаційна дільниця» Дочірнього підприємства «Запорізький облавтодор» код ВП 26183668 є відокремленим підрозділом без права юридичної особи ДП «Запорізький облавтодор» ЄДРПОУ 32025623
Також, згідно свідоцтва про визнання технічної компетенції лабораторія належить та дане Свідоцтво видане ДП «Запорізький облавтодор» філія «Запорізький ДЕД» ЄДРПОУ 32025623.
Тобто, Філія «Запорізька дорожньо-експлуатаційна дільниця» Дочірнього підприємства «Запорізький облавтодор» код ВП 26183668 не має акредитованої лабораторії і не міг самостійно укладати договорі надання послуг.
Враховуючи викладене, вважаємо що Замовником визнано переможця, який не має Лабораторії та обладнання, що здійснення відбір проб, їх випробування та визначення температури суміші на час та в місці відвантаження
ПрАТ «БІАС» є учасником тендеру UА-2024-09-27-009707-a, подав свою заявку та прийняв участь в аукціоні (другий результат, кий є більшим на 1 грн. від заявки Переможця).
ПрАТ «БІАС» має власну акредитовану лабораторію на які поніс значні капіталовкладення та несе постійні витрати, що в свою чергу впливає на формування вартості продукції (формування вартості пропозиції по тендеру).
Таким чином невиконання ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» обов’язкової вимоги, щодо наявності лабораторії, крім недотримання контролю за якістю продукції та вимог ДСТУ Б.В.2.7.119:2011, надає можливість йому економити на заходах контролю та ставить в більш вигідне становище в порівнянні з іншими учасниками. Відповідно порушує права ПрАТ «БІАС».
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
2. Визнати рішення Замовника про визнання ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» таким, що суперечить законодавству сфері публічних закупівель та скасувати.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
13687e6bc0844d70af28e9be2098b8f5
Заголовок пункту скарги:
1. Невідповідність поданої ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» пропозиції вимогам тендерної документації:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Документи, які надаються переможцем
Тип порушення:
Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги:
Підпунктами 1, 2. п.1.1. Додатку №1 до Тендерної документації встановлено, що «На забезпечення виконання вимог п.9.1., п.10.1. п.10.8 ДСТУ 8959:2019 щодо приймально-здавального контролю відпущеної готової суміші, учасник зазначає дані про наявність
- власної, орендованої або залученої за договором асфальтозмішувальної установки (із зазначенням її потужності, місця розташування (місця відвантаження).
- власних, орендованих або залучених за договором автомобільних вагів, які дозволяють здійснити приймання-передачу продукції за вагою в місці відвантаження, із зазначенням марки, місцезнаходження та дати останньої повірки вагів.
За Довідкою наданою учасником ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» власна виробнича база, Асфальтозмішувальна установка та ваги відвантаження ним здійснюватиметься за місцем виготовлення Запорізький район, село Високогірне, вул. Мічуріна, 1а.
Але село Високогірна Запорізького району, Запорізької області на даний час не має в своєму переліку вулиці Мічуріна.
Так, за даними бланку ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод», його адреса є Запорізький район, село Високогірне, вул. Центральна, 1а.
Таким чином, вважаємо, до надана учасником ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» обов’язкова Довідка про обладнання містить невірну інформацію про адресу обладнання та вагів, яка не виправлена учасником на час визнання його переможцем.
Окремо зазначимо важливість даної адреси, оскільки вона вноситься в договір, щодо місця відвантаження Асфальтобетонної суміші.
Таким чином, у обов’язковій Довідці ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» вказана невірна адреса розташування обладнання по виробництву асфальта та вагів.
- власної, орендованої або залученої за договором асфальтозмішувальної установки (із зазначенням її потужності, місця розташування (місця відвантаження).
- власних, орендованих або залучених за договором автомобільних вагів, які дозволяють здійснити приймання-передачу продукції за вагою в місці відвантаження, із зазначенням марки, місцезнаходження та дати останньої повірки вагів.
За Довідкою наданою учасником ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» власна виробнича база, Асфальтозмішувальна установка та ваги відвантаження ним здійснюватиметься за місцем виготовлення Запорізький район, село Високогірне, вул. Мічуріна, 1а.
Але село Високогірна Запорізького району, Запорізької області на даний час не має в своєму переліку вулиці Мічуріна.
Так, за даними бланку ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод», його адреса є Запорізький район, село Високогірне, вул. Центральна, 1а.
Таким чином, вважаємо, до надана учасником ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» обов’язкова Довідка про обладнання містить невірну інформацію про адресу обладнання та вагів, яка не виправлена учасником на час визнання його переможцем.
Окремо зазначимо важливість даної адреси, оскільки вона вноситься в договір, щодо місця відвантаження Асфальтобетонної суміші.
Таким чином, у обов’язковій Довідці ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» вказана невірна адреса розташування обладнання по виробництву асфальта та вагів.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
2. Визнати рішення Замовника про визнання ТОВ «Запорізький асфальтобетонний завод» таким, що суперечить законодавству сфері публічних закупівель та скасувати.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
03886226b06740e7a3a3153b1114c78f
Заголовок пункту скарги:
Щодо наявності дискримінаційних умов в тендерній документації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
Додатком №3 до Тендерної документації є Проект Договору про закупівлю, який є обов’язковим для переможця при укладенні договору.
Пунктом 7.2. Проекту Договору Замовник встановив, що у разі невиконання або несвоєчасного виконання зобов'язань при закупівлі/постачанні Товару, Постачальник сплачує Замовнику штраф у розмірі 20% від вартості договору та пеню у розмірі 3% від вартості непоставленого Товару, за кожен день прострочення виконання зобов'язання по поставці Товару.
Вважаємо, що передбачена Договором відповідальність, порушує принципи справедливості та пропорційності відповідальності сторін і свідчить про порушення балансу інтересів сторін, оскільки взагалі виключає будь яку зобов’язальну відповідальність Замовника та встановлює надмірну відповідальність для постачальника.
Тобто, договором передбачено штраф в розмірі 20 відсотків від вартості договору (196 тис.грн) незалежно від обсягу невиконаного зобов’язання, навіть при порушенні виконання одного замовлення на поставку 4 тонн асфальтобетонної суміші (орієнтовною вартістю 14 тис). Відповідно штраф може перевищувати в понад 14 разів вартості непоставленого або поставленого з порушенням строку товару.
Також, пеня в розмірі 3% за кожен день прострочення товару, визначає пеню в розмірі 1098% річних, що суперечить здоровому глузду і змінює її дійсне правове призначення.
Просимо врахувати, що пунктом 6 ч.1 ст.3 Цивільного кодексу України передбачено, що загальними засадами цивільного законодавства є:
6) справедливість, добросовісність та розумність.
Пунктом 2 ч,1 ст. 5. Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються в тому числі за принципом ефективності та пропорційності.
Згідно ст.548 Цивільного кодексу України Виконання зобов'язання може забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком, правом довірчої власності. Таким чином, діюче законодавство з метою захисту законних прав та інтересів фізичних та юридичних осіб при укладанні різноманітних правочинів та договорів передбачає ряд способів, які сприяють виконанню зобов’язань.
Способи забезпечення виконання зобов’язання покликані охороняти інтереси менш захищеної сторони за договором – кредитора шляхом покладення додаткового зобов’язального обтяження на боржника та/або на третю особу. Тобто, у разі невиконання або неналежного виконання умов цивільного договору на боржника покладається додаткова відповідальність.
Але враховуючи умови тендеру «поставка товару з відстрочкою» платежу, боржником по даному договору виступатиме Замовник.
Натомість, передбачені в якості забезпечення виконання своїх зобов'язань штрафні санкції договором встановлені виключно до Постачальника, яких за договором виступає кредитором.
І взагалі не передбачають будь-яких забезпечень виконання зі сторони Замовника.
Окрім того, як вже зазначалось штрафні санкції за п.7.2 Проекту договору, є надто надмірними та направленими на можливе отримання бути джерелом отримання невиправданих додаткових прибутків.
Просимо врахувати, що Конституційний Суд України у рішенні від 11 липня 2013 року №7-рп/2013 вказав, що наявність у кредитора можливості стягувати із споживача надмірні грошові суми як неустойку змінює її дійсне правове призначення. Неустойка має на меті насамперед стимулювати боржника до виконання основного грошового зобов`язання та не може становити непомірний тягар для споживача і бути джерелом отримання невиправданих додаткових прибутків для кредитора.
Також вважаємо, що встановлення в договорі надмірних штрафних санкцій є дискримінаційною нормою направленою на усунення (не допуску) до тендеру інших суб’єктів шляхом існування загрози застосування не обгрунтовно великих штрафних санкцій виконавцю з яким Замовник не має бажання працювати.
ПрАТ «БІАС» є учасником тендеру UА-2024-09-27-009707-a, подав свою заявку та прийняв участь в аукціоні (другий результат, кий є більшим на 1 грн. від заявки Переможця).
Наявноість в тендерній документації дискримінаційної умови надмірних штрафів, то ПрАТ «БІАС» при врахуванні своєї пропозиції вимушений враховувати їх наявність, що існування ризиків які впливають на ціноутворення тендерної заявки.
Пунктом 7.2. Проекту Договору Замовник встановив, що у разі невиконання або несвоєчасного виконання зобов'язань при закупівлі/постачанні Товару, Постачальник сплачує Замовнику штраф у розмірі 20% від вартості договору та пеню у розмірі 3% від вартості непоставленого Товару, за кожен день прострочення виконання зобов'язання по поставці Товару.
Вважаємо, що передбачена Договором відповідальність, порушує принципи справедливості та пропорційності відповідальності сторін і свідчить про порушення балансу інтересів сторін, оскільки взагалі виключає будь яку зобов’язальну відповідальність Замовника та встановлює надмірну відповідальність для постачальника.
Тобто, договором передбачено штраф в розмірі 20 відсотків від вартості договору (196 тис.грн) незалежно від обсягу невиконаного зобов’язання, навіть при порушенні виконання одного замовлення на поставку 4 тонн асфальтобетонної суміші (орієнтовною вартістю 14 тис). Відповідно штраф може перевищувати в понад 14 разів вартості непоставленого або поставленого з порушенням строку товару.
Також, пеня в розмірі 3% за кожен день прострочення товару, визначає пеню в розмірі 1098% річних, що суперечить здоровому глузду і змінює її дійсне правове призначення.
Просимо врахувати, що пунктом 6 ч.1 ст.3 Цивільного кодексу України передбачено, що загальними засадами цивільного законодавства є:
6) справедливість, добросовісність та розумність.
Пунктом 2 ч,1 ст. 5. Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються в тому числі за принципом ефективності та пропорційності.
Згідно ст.548 Цивільного кодексу України Виконання зобов'язання може забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком, правом довірчої власності. Таким чином, діюче законодавство з метою захисту законних прав та інтересів фізичних та юридичних осіб при укладанні різноманітних правочинів та договорів передбачає ряд способів, які сприяють виконанню зобов’язань.
Способи забезпечення виконання зобов’язання покликані охороняти інтереси менш захищеної сторони за договором – кредитора шляхом покладення додаткового зобов’язального обтяження на боржника та/або на третю особу. Тобто, у разі невиконання або неналежного виконання умов цивільного договору на боржника покладається додаткова відповідальність.
Але враховуючи умови тендеру «поставка товару з відстрочкою» платежу, боржником по даному договору виступатиме Замовник.
Натомість, передбачені в якості забезпечення виконання своїх зобов'язань штрафні санкції договором встановлені виключно до Постачальника, яких за договором виступає кредитором.
І взагалі не передбачають будь-яких забезпечень виконання зі сторони Замовника.
Окрім того, як вже зазначалось штрафні санкції за п.7.2 Проекту договору, є надто надмірними та направленими на можливе отримання бути джерелом отримання невиправданих додаткових прибутків.
Просимо врахувати, що Конституційний Суд України у рішенні від 11 липня 2013 року №7-рп/2013 вказав, що наявність у кредитора можливості стягувати із споживача надмірні грошові суми як неустойку змінює її дійсне правове призначення. Неустойка має на меті насамперед стимулювати боржника до виконання основного грошового зобов`язання та не може становити непомірний тягар для споживача і бути джерелом отримання невиправданих додаткових прибутків для кредитора.
Також вважаємо, що встановлення в договорі надмірних штрафних санкцій є дискримінаційною нормою направленою на усунення (не допуску) до тендеру інших суб’єктів шляхом існування загрози застосування не обгрунтовно великих штрафних санкцій виконавцю з яким Замовник не має бажання працювати.
ПрАТ «БІАС» є учасником тендеру UА-2024-09-27-009707-a, подав свою заявку та прийняв участь в аукціоні (другий результат, кий є більшим на 1 грн. від заявки Переможця).
Наявноість в тендерній документації дискримінаційної умови надмірних штрафів, то ПрАТ «БІАС» при врахуванні своєї пропозиції вимушений враховувати їх наявність, що існування ризиків які впливають на ціноутворення тендерної заявки.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
3. Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі, щодо встановлення дискримінаційної умови надмірних штрафів таким, що суперечить законодавству сфері публічних закупівель. 4. Зобов’язати Замовника. З метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації, на підставах наведених в описовій частині цієї скарги.