• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 - 71240000-2 Архітектурні, інженерні та планувальні послуги- «Розроблення проектно-кошторисної документації по об’єкту «Капітальний ремонт з комплексної термосанації із заміною вітражних вікон та утепленням фасаду будівлі Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги №2» Дарницького району м. Києва за адресою: 02091, м. Київ, вул. Вербицького Архітектора, 5».

Завершена

585 310.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 926.55 UAH
Період уточнення: 20.09.2024 20:29 - 04.10.2024 00:00
Відповідь надана

Усунення дискрімінаційної вимоги

Номер: 682d5115756848cd89b16ab8e9dcb3b9
Дата опублікування: 03.10.2024 21:43
Опис: Шановний Замовнику! Відповідно до частини 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Встановлений замовником спосіб підтвердження даного кваліфікаційного критерію має відповідати законодавству, а установлюючи вимоги в тендерній документації, Замовник має зважати на ці обмеження. Таким чином спеціальне законодавство у сфері публічних закупівель регламентує зміст тендерної документації та окреслює імперативні межі кваліфікаційних критеріїв. Замовник не має права виходити за них, коли встановлює вимоги до учасників торгів та документів, які ті подали. Прописувати у тендерній документації дискримінаційні вимоги до учасників закон забороняє. В Тендерній документації Замовника, а саме в пункті 4 Додатку 1 та в Додатку 6 Замовником зазначена вимога – «Обсяг ЧИСТОГО ДОХОДУ від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) учасника за 2023 рік повинен становити не менше розміру очікуваної вартості предмета закупівлі». Дана вимога Замовника суперечить нормам законодавства, в тому числі нормам частини 3 статті 16 Закону України, де зазначено, що ЗАМОВНИК НЕ МАЄ ПРАВА вимагати надання підтвердження ОБСЯГУ РІЧНОГО ДОХОДУ (ВИРУЧКИ) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі. З цього приводу вже існує практика АМКУ, де подібні положення визнано дискримінаційними. Акцентуємо увагу, що поняття обсягу річного доходу (виручки) і обсяг чистого доходу не є тотожними. Приписами пункту 7 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 15 "Дохід", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.11.99 № 290, доходи класифікуються в бухгалтерському обліку за такими групами: - дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг); - чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг); - інші операційні доходи; - фінансові доходи; - інші доходи. Дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) - загальний дохід (виручка) від реалізації продукції, товарів, робіт або послуг без вирахування наданих знижок, повернення раніше проданих товарів та непрямих податків і зборів (податку на додану вартість, акцизного збору тощо). Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) визначається шляхом вирахування з доходу від реалізації продукції, товарів, робіт, послуг наданих знижок, вартості повернутих раніше проданих товарів, доходів, що за договорами належать комітентам (принципалам тощо), та податків і зборів. Крім того, в абзаці десятому підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Податкового кодексу України зазначається, що до річного доходу від будь-якої діяльності, визначеного за правилами бухгалтерського обліку, включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи. Враховуючи викладене, наведені вище вимоги тендерної документації (в частині надання підтвердження обсягу ЧИСТОГО ДОХОДУ від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)) не узгоджуються з вимогами Закону (щодо надання підтвердження обсягу РІЧНОГО ДОХОДУ (виручки)), що не дає можливості учасникам належним чином сформувати свої тендерні пропозиції, та є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання. Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині. В протилежному випадку будемо вимушені звернутись з скаргою до АМКУ. Для запобігання затягування терміну проведення процедури закупівлі через вимушеність подання скарги до АМКУ стосовно вищезазначених обмежень, просимо внести відповідні зміни до тендерної документації, а саме викласти положення пункті 4 Додатку 1 та в Додатку 6 стосовно наявності фінансової спроможності у новій редакції: «Обсяг річного доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) учасника за 2023 рік повинен становити не менше розміру очікуваної вартості предмета закупівлі. Річний дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) підтверджується наступними документами:»
Відповідь: Шановний учаснику! Відповідно до додатку 1 тендерної документації, Ообсяг чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) учасника за 2023 рік повинен становити не менше розміру очікуваної вартості предмета закупівлі. Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) підтверджується наступними документами: - Балансом підприємства (форма № 1); - Звітом про фінансові результати (форма №2); - Звітом про рух грошових коштів (форма №3). У разі, якщо учасник є суб’єктом малого підприємництва, для підтвердження наявності фінансової спроможності, учасник надає: - Фінансові звіти суб’єкта малого підприємництва в складі Балансу (форма № 1-м) і Звіту про фінансові результати (форма № 2-м); - або Спрощеного фінансового звіту суб’єкта малого підприємництва в складі Балансу (форма №1-мс) і Звіту про фінансові результати (форма № 2-мс). * зазначені вище документи надаються з відміткою про отримання органом статистики або квитанцією №2 у разі подання електронної звітності. Роз’яснюємо, що в тендерній документації необхідно розуміти та брати до уваги чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) (рядок 2000 Звіту про фінансові результати).
Дата відповіді: 04.10.2024 13:05
Відповідь надана

Щодо аналогічних договорів

Номер: 9fcf6520b1b84cf683833021e08b8aaa
Дата опублікування: 25.09.2024 14:14
Опис: Шановний Замовнику! Поясніть будь ласка, чому до складу тендерної документації, а саме до підпункту 3.1. пункту 3 Додатку 1 та п. 3.1. Додатку 6 тендерної документації, включено обмежуючи вимоги щодо кількості договорів (два), обмеження щодо виду будівництва - тільки капітальний ремонт, а також обмеження щодо виду будівель та/або споруд – тільки громадські будівлі та/або споруди. Такі дії Замовника безпідставно та свідомо звужують коло потенційних учасників та обмежують конкуренцію. З цього приводу вже існує практика АМКУ, де подібні положення визнано дискримінаційними. Так, наше підприємство має досвід повного виконання договорів з виготовлення проектно-кошторисної документації по капітальному ремонту адмінбудівлі, а також досвід щодо розробки проектно-кошторисної документації з реконструкції головного корпусу клінічної лікарні інтенсивного лікування, але, у зв’язку з наявністю вищезазначених обмежень, не зможе конкурувати у даній закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками закупівлі. Для запобігання затягування терміну проведення процедури закупівлі через вимушеність подання скарги до АМКУ стосовно вищезазначених обмежень, просимо внести відповідні зміни до тендерної документації, а саме викласти положення підпункту 3.1. пункту 3 Додатку 1 та п. 3.1. Додатку 6 стосовно кількості договорів, виду будівництва, а також виду будівель та/або споруд у новій редакції: «Разом із копією(-ями) аналогічного(-их) договору (-ів) (без додатків та додаткових угод) та документами, що згідно з нормами чинного законодавства підтверджують факт виконання такого(-их) договору(-ів) (Акт (-и) приймання виконаних робіт та позитивний експертний звіт, відгук від замовника щодо кожного наданого аналогічного договору). * - Під аналогічним договором згідно умов даного оголошення необхідно розуміти договір щодо розроблення проектної документації на капітальний ремонт та/або реконструкцію будівель та/або споруд»
Відповідь: Шановний Учаснику, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому Закон не містить визначення терміну “аналогічний договір”. Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Ураховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Дата відповіді: 27.09.2024 16:42