• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Встановлення системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та системи централізованого пожежного спостереження у Житомирському закладу дошкільної освіти №34 Житомирської міської ради за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45310000-3-Електромонтажні роботи»

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу, що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. Інформація про відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно з п.47 Особливостей. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Закупівля оголошена відповідно постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. Місцезнаходження замовника - Україна, Житомирська обл., 10009, м. Житомир, Проїзд Юрія Кондратюка,13. Категорія замовника – пункт 3 частина 4 стаття 2 Закону України «Про публічні закупівлі» - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої цієї статті. Вид закупівлі - відкриті торги з особливостями

Торги відмінено

515 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 150.00 UAH
Період уточнення: 02.09.2024 15:19 - 07.09.2024 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги в тендерній документації

Номер: ac28bb959eca4d7ea5b620bf83f1169a
Дата опублікування: 06.09.2024 20:55
Опис: Шановний Замовнику, просимо Вас внести зміни в тендерну документацію, які створюють дискримінаційні умови серед потенційних Учасників, які мають намір взяти участь в даній закупівлі. Додатком 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі «Встановлення системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та системи централізованого пожежного спостереження у Житомирському закладу дошкільної освіти №34 Житомирської міської ради за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45310000-3-Електромонтажні роботи» визначено, що : Виконавець повинен встановити систему пожежної сигналізації якісно та відповідно до технічних характеристик, які відповідають діючим нормативним документам, а саме: - ДСТУ-Н СЕN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування». Учасник надає копію чинного сертифікату. - ДСТУ 8965:2019«Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення». Учасник надає копію чинного сертифікату. 1) Щодо надання сертифікату ДСТУ 8965:2019«Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення». Дана вимога є дискримінаційною, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі, з огляду на наступне: Ми маємо Ліцензію на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення», отриману у відповідності до Ліцензійних умов (Постанова КМУ№ 852 від 23.11.2016). Відповідно до ПОСТАНОВИ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 23 листопада 2016 № 852 "Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення": Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія). Загальні вимоги щодо провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення 6. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність адміністративного приміщення на правах власності (оренди), матеріально-технічної бази згідно з видом робіт (послуг), на який отримано ліцензію, разом з даними, що дають можливість її ідентифікувати, мінімальної кількості працівників (керівників та виконавців робіт (послуг) відповідного рівня підготовки, що підтверджується відповідним ступенем вищої освіти, визначеним цими Ліцензійними умовами. 8. Під час провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення ліцензіат зобов’язаний: використовувати системи та засоби протипожежного призначення, а також вироби та продукцію, яка має сертифікат відповідності, якщо вони підлягають обов’язковій сертифікації; вести журнали обліку виконаних робіт (наданих послуг) протипожежного призначення за формою згідно з додатками 5-10. Слід зазначити, що ліцензійними умовами не передбачено необхідності отримання та надання Сертифікату ДСТУ 8965:2019«Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення» Враховуючи наведене, вимоги Документації, а саме: Сертифікат ДСТУ 8965:2019«Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення» не узгоджуються з ліцензійними умовами. Ми не можемо прийняти участь в даній процедурі закупівлі, хоча маємо ліцензію з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення та здатні виконувати роботи та надавати послуги, передбачені технічним завданням, оскільки не повинні згідно ліцензійних умов мати Сертифікат ДСТУ 8965:2019«Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення». Учасник має ліцензію, отриману у відповідності до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та Постанови КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852, а тому має усі законні права виконувати роботи, передбачені технічним завданням. Проте, потенційний учасник не може прийняти участь у даній процедурі, хоча має ліцензію на виконання робіт / надання послуг протипожежного призначення та здатен виконувати роботи, передбачені технічним завданням, оскільки не має та не повинен мати Сертифікат ДСТУ 8965:2019«Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення». Вимога, що встановлена Замовником у ДОДАТКУ 2 до тендерної документації, а саме: Сертифікат ДСТУ 8965:2019«Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення» є дискримінаційною для нас, як потенційного Учасника даної процедури закупівлі. Дана позиція також підтверджується РІШЕННЯМ №6623-р/пк-пз від 15.04.2024 Антимонопольного комітету України. Тому вимагаємо вилучити дану вимогу з тендерної документації. 2) Також, що стосується надання сертифікату ДСТУ-Н СЕN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування», дана вимога також є дискримінаційною. Замовник ставить учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем процедури закупівлі. Це говорить про те, що замовник лобіює інтереси Учасника який має відповідний сертифікат. Тому маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). Відповідно до Частини 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування (CEN/TS 54-14:2021), а саме п.4.1. Ці настанови надано для планування, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування систем пожежної сигналізації та оповіщування про пожежу. Настанови, як це наведено в цьому документі, не є обов’язковими. Це стандарт який містить настанови щодо використовування автоматичних систем пожежної сигналізації і оповіщування про пожежу всередині будівель та зовні. Але аж ніяк не використовується як сертифікат, який підтверджує кваліфікацію! Отже, вимога щодо надання сертифікату ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2021 «Систем пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Правила побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування» порушує принципи здійснення закупівель, які визначені у Законі України «Про публічні закупівлі». Зараз видається наказ "Про видачу ліцензій на впровадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення" і також зазаначаємо, що Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 не передбачено обов’язку отримувати зазначені документи, в тому числі даного сертифікату. Аналогічної позиції дотримується Комісія АМКУ у рішенні № 3865-р/пк-пз від 29.02.2024 року. Тому, Вимагаємо вилучити вимогу щодо надання в тендерній пропозиції Учасником сертифікату ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2021, що є дискримінаційною вимогою до Учасників та цим самим обмежує коло учасників та прямо порушує норми чинного законодавства України у сфері публічних закупівель". Також, вкотре, наголошуємо, що відповідно до ПОСТАНОВИ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 23 листопада 2016 № 852 "Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення" ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення Дискримінаційні умови, що містяться в вимогах тендерної документації, порушують права та законні інтереси нас, як учасника ринку, Учасника відповідної процедури та як потенційного претендента на укладання договору з Замовником у майбутньому. Крім того, ми є реальними учасником ринку відповідних послуг, проте через порушення Замовником частини 1 статті 5 та інших положень Закону України «Про публічні закупівлі» ми не можемо прийняти участь у закупівлі. На підставі вищевикладеного та керуючись Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», ПРОСИМО: Замовника внести відповідні зміни в умови тендерної документації зважаючи на вищезазначене. Рішеннями Антимонопольного комітету України вимога в тендерній документації щодо надання Учасниками вище вказаних сертифікатів визнана як такою, що носить дискримінаційний характер.
Відповідь: Доброго дня, дякуємо за запитання. На час дії воєнного стану замовники здійснюють закупівлі згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (далі - Закон) з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 (далі - Особливості). Відповідно ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. У тендерній документації зазначаються, зокрема, такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Відповідно до частини першої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Разом із цим, відповідно до частин третьої та четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити, зокрема, іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. До основних нормативно-правових актів, які регулюють питання провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, належать: Кодекс цивільного захисту України; Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності»; Закон України «Про надання будівельної продукції на ринку»; Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»; Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі – Ліцензійні умови), затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852; Критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, у сфері надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, і встановлюється періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною службою з надзвичайних ситуацій, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 № 716; Перелік категорій будівельної продукції, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 28.04.2021 № 426; Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 5 березня 2015 р. за № 252/26697. Крім того, до державних стандартів (ДСТУ) та державних будівельних норм (ДБН), пов’язаних із наданням послуг і виконанням робіт протипожежного призначення, належать, зокрема, такі: ДСТУ 9047:2020 Системи протипожежного захисту. Настанова з підтримання експлуатаційної придатності; ДСТУ 2273:2006 Протипожежна техніка. Терміни та визначення основних понять; ДСТУ ISO 16732-1:2018 Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення; ДСТУ 9115:2021 Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Внутрішній аудит з оцінки протипожежного стану. Загальні положення; ДСТУ СЕN/TS 54-14:2021 Системи пожежної сигналізації та оповіщення; ДСТУ ISO 23932:2018 Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи; ДСТУ EN 50518:2019 Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень; ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги; ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги; ДСТУ EN 16763:2017 Послуги та роботи щодо систем протипожежного захисту та систем охоронного призначення; ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту; ДБН В.1.1.7-2016 Пожежна безпека об’єктів будівництва. На сайті АМКУ оприлюднено Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель у сфері послуг зі встановлення та/або обслуговування систем пожежної сигналізації, в яких орган оскарження надає посилання на вказані нормативно-правові акти, в тому числі на ДСТУ СЕN/TS 54-14:2021 Системи пожежної сигналізації та оповіщення, та вказує, що відповідно до частин третьої та четвертої статті 22 Закону тендерна документація може містити, зокрема, іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Таким чином, положення Додатку 2 до Тендерної документації щодо документального підтвердження учасниками відповідності послуг за предметом закупівлі, зокрема, вимогам ДСТУ-Н СЕN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування»; ДСТУ 8965:2019«Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення». Водночас, рішення АМКУ №6623-р/пк-пз від 15.04.2024 стосується іншої закупівлі, якій органом оскарження розглядались конкретні обставини скарги та інші умови тендерної документації.
Дата відповіді: 09.09.2024 16:47
Відповідь надана

Необхідність внесення змін до тендерної документації, які обумовлені чинним законодавством України!!!

Номер: d1543137243042cfbcae41690a62edef
Дата опублікування: 05.09.2024 22:32
Опис: Шановний Замовнику процедури закупівлі!!! В тенднерній документації наявні вимоги, які відповідають чинному законодавству України, натомість з незрозумілих причин відсутні вимоги, які є "обовязковими" та регламентуються чинним законодавством України!!! Що ми маємо на увазі.згі В тендерній документації ви, як Замовник процедури закупівлі вимагає наступне, цитуємо вас: згідно п.5.1 Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору; - наявність обладнання та матеріально-технічної бази; - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Відповідно до п.5.2. Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у порядку згідно п. 1.3 цієї документації всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме: - Відповідно до ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою КМУ від 23.11.2016р. № 852, надати дипломи/свідоцтва або посвідчення кваліфікованих робітників: налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів і автоматики не нижче 4 розряду, електромонтер охоронно-пожежної сигналізації не нижче 3 розряду!!! Доводимо до вашого відома, що відповідно до чинної Постанови КМУ від 23.11.2016р. № 852, розділу "Вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень" Загальні вимоги щодо провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення п.6. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність адміністративного приміщення на правах власності (оренди), матеріально-технічної бази згідно з видом робіт (послуг), на який отримано ліцензію, разом з даними, що дають можливість її ідентифікувати, мінімальної кількості працівників (керівників та виконавців робіт (послуг) відповідного рівня підготовки, що підтверджується відповідним ступенем вищої освіти, визначеним цими Ліцензійними умовами. Кадрові вимоги п.14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати: вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”; стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років. п.15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам: електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду; налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду. Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб. Технологічні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази п.16. Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність: приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, тестер); пристрою для проведення перевірки системи пожежної сигналізації (імітатор тепла та диму); необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників. То чому Шановний Замовнику процедури закупівлі у вас в тендерній документації одні вимоги відповідають чинному законодавству України, тобто Ви вимагаєте від учасників, що відповідно до ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою КМУ від 23.11.2016р. № 852, надати дипломи/свідоцтва або посвідчення кваліфікованих робітників: налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів і автоматики не нижче 4 розряду, електромонтер охоронно-пожежної сигналізації не нижче 3 розряду!!! Натомість вимоги, щодо наявності в учасника процедури закупівлі: обладнання та матеріально-технічної бази та працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, чомусь з незрозумілих причин не відповідають чинної постанови КМУ від 23.11.2016р. № 852!!! Іншими словами Шановний Замовнику процедури закупівлі це називається "подвійні стандарти!!! Тобто коли в одних вимогам ви дотримуєтеся норм чинного законодавства Україи, а в інших чомусь ні!!! Можливо це пов'язано з тим, що у вашого потенційного Переможця матеріально-технічна база та кадрове забезпечення, інтереси якого ви лобіюєте, не відповідає нормах чинного законодавства України??? Якщо це не так, тому чому в одній вимозі ви дотрмуєтеся норм чинного законодавства України, а в інших ні??? Наполягаємо на внесенні відповідних змін до тендерної документації, шляхом долучення вимог до учасників процедури, які регламентуються та є обовя'зковими, згідно чинного законодавства України і які ви зобовязані, як Замовник процедури закупівлі дотримуватися, а саме щодо наявності в учасника процедури закупівлі: - адміністративного приміщення на правах власності (оренди), матеріально-технічної бази, обладнання та матеріально-технічної бази, яка повинна відповідати п.16 чинної постанови КМУ від 23.11.2016р. № 852!!! - працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід п.14 та п.15 чинної постанови КМУ від 23.11.2016р. № 852!!! Для підтвердження стажу роботи керівника робіт надати завірені скан-копії усіх сторінок трудової книжки або скан-копії усіх сторінок послужного списку (у випадку роботи в органах та підрозділах цивільного захисту). Для підтвердження інформації про наявність в учасника керівника робіт, надати скан-копію повідомлення та квитанції №2 про "дійсне" прийняття працівника на роботу з зазначенням реєстраційного номеру ДПС України. Чи ваш потенційний Переможець процедури закупівлі може тільки написати в Довідці про наявність керівника та виконавців робіт, що вони у нього є і що у керівника робіт є стаж роботи, який регламентується чинним законодавством України, але жодним документом це не може нажаль підтвердити???
Відповідь: Доброго дня, дякуємо за запитання. На час дії воєнного стану замовники здійснюють закупівлі згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (далі - Закон) з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 (далі - Особливості). Згідно з п. 28 та п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями), Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Основні вимоги до змісту та складу тендерної документації визначено частиною другою статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація повинна містити, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Відповідно до частини першої статті 16 Закону замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник відповідно до частини другої статті 16 Закону установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Таким чином, Законом встановлено, що тендерна документація має містити не лише перелік кваліфікаційних критеріїв, а й перелік документів на підтвердження відповідності учасника зазначеним критеріям, які мають бути надані учасниками торгів у складі тендерних пропозицій. Вимоги Тендерної документації щодо порядку документального підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, відповідають вимогам чинного законодавства та не є дискримінаційними. Водночас, статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що публічні закупівлі здійснюються із дотриманням таких принципів, як максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. З урахуванням викладеного, Замовник не вважає доцільним доповнення Тендерної документації запропонованими додатковими вимогами до учасників з метою недопущення обмеження конкуренції.
Дата відповіді: 06.09.2024 18:09
Відповідь надана

Навмисна дискримінація учасників процедури закупівлі!!!

Номер: 0c1a376fd1a340d680fff6509af6d35c
Дата опублікування: 05.09.2024 13:50
Опис: Шановний Замовнику процедури закупівлі!!! В тендерній документації наявні наступні вимоги до учасників процедури закупівлі, якими ви навмисно обмежуєте кількість потенційних учасників процедури закупівлі та призводите до зменшення їх потенційної кількості та дискримінації. А також порушуєте чинне законодаство України, а саме статтю 23 Закону України "Про публічні закупівлі". Відповідно до Додатку 2 тендерної документації "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі" ви вимагаєте від учасників процедури закупівлі: - ДСТУ-Н СЕN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування». Учасник надає копію чинного сертифікату. - ДСТУ 8965:2019«Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення». Учасник надає копію чинного сертифікату. Доводимо до вашого відома, що відповідно до статті 23 Закону України "Про публічні закупівлі" ч.5 Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або "сертифікати" можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, "компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством". По-перше, Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками!!! По-друге,"компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством"!!! Тому виникає логічне запитання до вас, як до Замовника процедури закупівлі, чому ви вимагаєте надання учасниками процедури закупівлі сертиіфікати відповідності - ДСТУ-Н СЕN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування та ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення». Натомість не вимагаєте з незрозумілих на те причин сертифікати відповідності, які підтверджують те, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам - які відповідно до чинного законодавства України та чинних ДСТУ характеризуються: - ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» або аналогічний. Сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, акредитованим НААУ (на сертифікаті повинна бути відмітка (емблема/наліпка/ тощо) НААУ – національний знак акредитації); - ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT, ISO 9001:2015, IDT) або аналогічний ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, акредитованим НААУ (на сертифікаті повинна бути відмітка (емблема/наліпка/ тощо) НААУ – національний знак акредитації); - ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та забезпечення безпечності праці. Вимоги на настанови щодо застосування» або аналогічний; Сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, акредитованим НААУ (на сертифіка-ті повинна бути відмітка (емблема/наліпка/тощо) НААУ – національний знак акредитації). Дані сертифікати відповідності повинні мати і можуть без проблем пройшовши відповідну сертифікацію кожен учасник процедури закупівлі, який дотримується вимог ч.5 статті 23 Закону України "Про публічні закупівлі", що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристикам, а саме: ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління; ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT, ISO 9001:2015, IDT) або аналогічний ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»; ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та забезпечення безпечності праці!!! Чи у вашого потенційного Переможця наявний тільки два сертифікати відповідгості - ДСТУ-Н СЕN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування». та ДСТУ 8965:2019«Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення». А яке відношення має сертифікат відповідності ДСТУ 8965:2019«Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення» до необхідності підтвердження учасником те, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам тендерної документації (технічній специфікації)??? І останнє: Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, "компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством". З метою обов’язкового дотримання учасниками вимог ч.5 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» стосовно видачі органами з оцінки відповідності сертифікатів відповідності компетентність яких повинна бути підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Замовник дотримуючись норм чинного законодавства обовязково повинен вимагати, щоб всі сертифікати відповідності надавалися учасником разом з документом(ами), які підтверджують продовження чинності дії сертифікату відповідності, а саме - звітом щорічного технічного нагляду (наглядового аудиту), який підтверджує первинну сертифікацію або продовження дії сертифікату відповідності, у разі якщо з моменту (дати) видачі сертифікату відповідності минуло більше одного року. А також всі сертифікати відповідності повинні бути видані органом з оцінки відповідності (ООВ), які акредитовані в Україні (на підтвердження надати чинний Атестат про акредитацію органу з оцінки відповідності) відповідно до сфери надання послуг(закупівлю товару), щодо предмету закупівлі, що і підтверджує, відповідно до чинного законодавства України - "компетентність органу(ів) з оцінки відповідності які провів сертифікацію та видав сертифікати відповідності. Шановний Замовнику процедури закупівлі, наполягаємо на приведенні вимог тендерної документації, щодо надання учасниками сертифікатів відповідності до норм ч.5 статті 23 Закону України "Про публічні закупівлі" та не порушувати навмисно чинне законодавство України, лобіюючи інтереси відповідного зацікавленого учасника процедури закупівлі!!!
Відповідь: Доброго дня, дякуємо за запитання. На час дії воєнного стану замовники здійснюють закупівлі згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (далі - Закон) з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 (далі - Особливості). Відповідно ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. У тендерній документації зазначаються, зокрема, такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Відповідно до частини першої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Разом із цим відповідно до частин третьої та четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити, зокрема, іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Додатком 2 до Тендерної документації визначено, що виконавець повинен встановити систему пожежної сигналізації якісно та відповідно до технічних характеристик, які відповідають діючим нормативним документам, а саме: - «Правилам пожежної безпеки в Україні», затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417;- ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту»; - ДБН В.1.1.7-2016 «Пожежна безпека об'єктів будівництва»; - ДСТУ-Н СЕN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування». Учасник надає копію чинного сертифікату. - ДСТУ 8965:2019«Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення». Учасник надає копію чинного сертифікату. - ДБН В.2.2-3:2018 «Будинки і споруди. Заклади освіти. Зі змінами № 1» Система пожежної сигналізації не повинна реагувати на інші явища, не пов'язані з виявленням пожежі. Звертаємо увагу, що ДСТУ-Н СЕN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування» та ДСТУ 8965:2019«Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення» належать до основних нормативно-правових актів, які регулюють питання провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а тому учасники повинні дотримуватися їх вимог при виконанні робіт за предметом закупівлі, у зв’язку із чим надають відповідне документальне підтвердження. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що публічні закупівлі здійснюються із дотриманням таких принципів, як максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. З урахуванням викладеного, Замовник не вважає доцільним доповнення Тендерної документації запропонованими додатковими вимогами до учасників щодо сертифікатів, виданих акредитованими органами оцінки відповідності, з урахуванням усталеної практики АМКУ про визнання таких вимог дискримінаційними.
Дата відповіді: 06.09.2024 18:08
Відповідь надана

Необхідність внесення змін до тендерної документації!!!

Номер: f71da1e579694754b79de38b1b132559
Дата опублікування: 05.09.2024 12:45
Опис: Шановний Замовнику процедури закупівлі!!! В Додатку 2 до тендерної документації наявна наступна вимога: Учасники в складі документів тендерної пропозиції повинні надати кошторисну документацію (підписану уповноваженою особою Учасника та з підписом і печаткою (у разі її використання) сертифікованого інженера-проектувальника) в форматі АВК редакції не нижче АВК5??? Шановний Замовнику процедури закупівлі, як це взагалі можна розуміти??? По-перше, розробником програмного забезпечення є Науково-виробнича фірма "АВК Созидатель". Згідно офіційної та загально-доступної інформації, яка зазаначена на сайті розробника "АВК Созидатель" зазначене наступне З 07.06.24 розповсюджується оновлення ПК АВК-5 до редакції 3.9.1.!!! Виникає логічне запитання, чому ви вимагаєте від учасників процедури закупівлі виконання кошторисної документації в форматі АВК редакції не нижче АВК5??? коли є програмне забезпечення АВК-5 до редакції 3.9.1.!!! Наступне, чому з нехрозумілих причин у вас відсутня вимога, щодо надання учасником процедури закупівлі саме ліцензійного програмного забезпечення АВК-5 до редакції 3.9.1.!!! В доказ про наявність Ліцензійного програмного забезпечення учасник зобовязаний надати скан-копію чинної ліцензії на використання програмного забезпечення АВК-5 та чинний Договір!!! Адже використання учасниками процедури закупівлі неліцензійного програмного забезпечення, під час здійснення державних тендерних закупівель карається чинним законодавством України!!! Доводимо до вашого відома, що Відповідальність за використання неліцензійного ПЗ несе керівник підприємства. Згідно ст. 432 ЦК України правовласники ПО мають право подати позов до судових органів у разі порушення їх авторського права. Можна виділити наступні можливі рішення суду (ч. 2 ст. 52 ЗУ «Про авторське право і суміжні права»): відшкодування моральної та матеріальної шкоди; стягнення з порушника доходів, отриманих в наслідок порушення; опублікування в ЗМІ інформації про порушення; виплата компенсації в розмірі від 10 до 50 000 мінімальних зарплат і ін. Адміністративна відповідальність Ст. 51.2 КоАП України передбачає за незаконне використання ПЗ штраф від 10 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією незаконно виготовленого обладнання, продукції або матеріалів, використаних для вчинення правопорушення. Також, згідно зі ст. 265, речі, які є знаряддям або об'єктом правопорушення, вилучаються на зберігання на період розслідування. Кримінальна відповідальність Ст. 176 Кримінального кодексу України передбачає кілька покарань, залежно від ступеня нанесення правовласнику матеріальної шкоди. Порушникам загрожує: штраф від 200 до 3000 НМДГ; виправні роботи до 2 років; позбавлення волі від 2 до 6 років з конфіскацією та знищенням носіїв неліцензійного ПЗ; позбавлення права обіймати певні посади до 3 років. Зверніть увагу, відповідно до Податкового кодексу України, для адміністративного і кримінального права застосовується не звичайний НМДГ в розмірі 17 грн., А податкова соціальна пільга (50% від прожиткового мінімуму). На 2015 рік ПСП становить 609 грн. Ось і уявіть собі які величезні штрафи ви можете заплатити. При цьому кримінальна відповідальність настає в разі нанесення шкоди в розмірі мінімум від 20 НМДГ. Наступне, чому ви вимагаєте від учасників процедури закупівлі надання кошторисної документації, яка виготовлена в форматі програмного забезпечення АВК??? А чому учасник процедури закупівлі не має права застосовувати інше аналогічне ліцензійне програмне забеезпечення для виконання кошторисної докуаментації??? З якою метою ви обмежуєте кількість потенційних учасників процедури закупівлі??? Адже ви порушуєте основні норми статті 5 Закону України "Про публічні закіпівлі" щодо недискримінації учасників процедури та можливості вільної участі в процедурі закупівлі!!! Наступне, надати кошторисну документацію (підписану уповноваженою особою Учасника та з підписом і печаткою (у разі її використання) сертифікованого інженера-проектувальника??? Наполягаємо на внесенні відповідних змін - сертифікованого інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування у частині кошториснох документації), який має законне право розробляти, підписувати та завіряти своєю печаткою кошторисну документацію!!! Наполягаємо на внесенні відповідних змін до тендерної документації не порушувати грубо чинне законодавство України та не обмежувати навмисно кількість потенційних учасників процедури закупівлі та не призводити до їх дискримінації!!!
Відповідь: Доброго дня, дякуємо за запитання. На час дії воєнного стану замовники здійснюють закупівлі згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (далі - Закон) з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 (далі - Особливості). Відповідно ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. У тендерній документації зазначаються, зокрема, такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. У Додатку 2 до Тендерної документації встановлено вимогу про те, що учасники в складі документів тендерної пропозиції повинні надати кошторисну документацію (підписану уповноваженою особою Учасника та з підписом і печаткою (у разі її використання) сертифікованого інженера-проектувальника) в форматі АВК редакції не нижче АВК5 у складі: - Договірна ціна; - Зведений кошторисний розрахунок вартості ремонту з пояснювальною запискою (визначається з урахуванням витрат на технічний нагляд службою Замовника 2,5%); - Локальні кошториси;- Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку. Звертаємо увагу, що Тендерна документація не містить обмежень щодо редакцій програмного забезпечення АВК 5, призначеного для автоматизованого визначення вартості будівництва. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що публічні закупівлі здійснюються із дотриманням таких принципів, як максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. З урахуванням викладеного, Замовник не вважає доцільним доповнення Тендерної документації запропонованими додатковими вимогами до учасників.
Дата відповіді: 06.09.2024 18:08
Відповідь надана

Необхідність внесення змін до тендерної документації

Номер: 81593a16b6e24e2299458f939f6de692
Дата опублікування: 05.09.2024 12:17
Опис: Шановний Замовнику процедури закупівлі!!! В ДОДАТКУ 2 до тендерної документації "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі" в таблиці "Детальний опис предмета закупівлі" у всіх рядках таблиці наявна назва та тип (марка) обладнання, окрім рядків: 15. Кабель для структурованих мереж (марка????) - 0,15 метрів; 26. Оповіщувач світло-звуковий виносний (марка????) - шт. - 1; 28. Оповіщувач світловий, світлозвуковий(марка????) - шт. - 31; 31. Захисний металевий бокс для ППКП(марка????) - шт. - 1; 32. Коробка монтажна з'єднувальна (вона повинна бути вогнестійка згідно ДБН В.2.5:2014) (марка????) - шт. - 1; 34. Ліхтар аварійного освітлення з акумуляторм (марка????) - шт. - 1. Необхідність внесення змін та надання марок(типів) обладнання та матеріалів повязана насамперед з тим, що, в одних рядках таблиці вказана марка(тип) обладнання та матеріалів, а в інших ні!!! А також з тим, що в тендерній документації ви вимагаєте від учасників надати - сертифікати якості на обладнання, що буде встановлене та всю супровідну документацію (паспорт, експлуатаційна документація тощо) згідно вимог діючого законодавства!!! Наступне, рядок 9 таблиці - Моноблока ВЕЛЛЕЗш 120-200 в природі не існує!!! Є Моноблок настінний ВЕЛЛЕЗн-120-200 (потужністю 200 Вт) ; рядок 17 - Кабель електричний 1х2х0,8 NHXH FE 180/E30 (силовий кабель типу NHXH FE 180/E30 - такого перерізу та марки не існує в природі - 1х2х0,8??? Силовий кабель типу NHXH FE 180/E30 випускається наступного перерізу та кількістю жил - 1(одножильний) від 25 до 240 мм2; 2(двожильний) від 1,5 до 16 мм2; 3(трижильний) від 1,5 до 16 мм2; 4;5;6;7(жильні) від 1,5 до 240 мм2!!! Зверніться за підтвердження вищезазначеної ініформації до виробника даного кабелю ТОВ «УКРПОЖАБЕЛЬ"!!! Може ви допустили шановний Замовнику помилку і мали на увазі кабель JE-H(St)H…Bd FE180/E30 1x2x0,8??? рядок 23 - Гучномовець настінний 3АС100ПН??? (зняті з виробництва, уже як рік, на їх заміну випускаються гучномовці 3АС100 ПН-2!!! рядок 24 - Гучномовець настінний 6АС100 ПН???(зняті з виробництва, уже як рік, на їх заміну випускаються гучномовці 6АС100 ПН-2!!! Зверніться за підтвердження вищезазначеної ініформації до виробника даного обладнання ТзОВ НВП "Електроприлад"!!! Наполягаємо на внесенні відповідних змін до Додатку 2 тендерної документації "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі" в таблицю "Детальний опис предмета закупівлі"!!!
Відповідь: Доброго дня, дякуємо за запитання. На час дії воєнного стану замовники здійснюють закупівлі згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (далі - Закон) з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 (далі - Особливості). Відповідно ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. У тендерній документації зазначаються, зокрема, такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Відповідно до частини першої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Звертаємо увагу, що Додаток 2 до Тендерної документації містить наступні умови: «*Якщо у цій специфікації містяться посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. Після кожного такого посилання слід вважати наявний вираз «або еквівалент». Якщо ця технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, таке посилання є необхідним та обґрунтованим. Після кожного такого посилання слід вважати наявний вираз «або еквівалент». Будь – яке послання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника в даній тендерній документації застосовується із виразом «або еквівалент»).
Дата відповіді: 06.09.2024 18:07