• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Встановлення системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та системи централізованого пожежного спостереження у Житомирському закладу дошкільної освіти №34 Житомирської міської ради за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45310000-3-Електромонтажні роботи»

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу, що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. Інформація про відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно з п.47 Особливостей. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Закупівля оголошена відповідно постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. Місцезнаходження замовника - Україна, Житомирська обл., 10009, м. Житомир, Проїзд Юрія Кондратюка,13. Категорія замовника – пункт 3 частина 4 стаття 2 Закону України «Про публічні закупівлі» - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої цієї статті. Вид закупівлі - відкриті торги з особливостями

Торги відмінено

515 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 150.00 UAH
Період оскарження: 02.09.2024 15:19 - 07.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо прийнятих рішень замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, у процедурі відкритих торгів з особливостями

Номер: 060dfa39dead471980793465e7257cae
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-02-007177-a.b2
Назва: СКАРГА щодо прийнятих рішень замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, у процедурі відкритих торгів з особливостями
Скарга:
Дата розгляду скарги: 16.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.10.2024 17:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.10.2024 15:36
Дата виконання рішення Замовником: 04.11.2024 18:59
Коментар замовника щодо усунення порушень: ЗАПЕРЕЧЕННЯ та пояснення на скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» по процедурі закупівлі за предметом: «Встановлення системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та системи централізованого пожежного спостереження у Житомирському закладу дошкільної освіти №34 Житомирської міської ради за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45310000-3-Електромонтажні роботи», ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-02-007177-a Житомирським закладом дошкільної освіти № 34 Житомирської міської ради (далі за текстом – Замовник) 02 вересня 2024 оприлюднено в електронній системі Прозорро процедуру закупівлі за предметом: «Встановлення системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та системи централізованого пожежного спостереження у Житомирському закладу дошкільної освіти №34 Житомирської міської ради за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45310000-3-Електромонтажні роботи», ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-02-007177-a (далі – Закупівля). Разом із оголошенням про проведення процедури закупівлі відкриті торги (з особливостями) Замовником було оприлюднено Тендерну документацію згідно предмету закупівлі: Встановлення системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та системи централізованого пожежного спостереження у Житомирському закладу дошкільної освіти №34 Житомирської міської ради за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45310000-3-Електромонтажні роботи», яка затверджена 02.09.2024 року рішенням уповноваженої особи Шиленко Е.К. (далі – Документація). На час дії воєнного стану замовники здійснюють закупівлі згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (далі - Закон) з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 (далі - Особливості). Замовником розглянуто найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» та 13 вересня 2024 року оприлюднено рішення про визначення учасника ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» переможцем Закупівлі (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №3-ВТ від 13.09.2024), а також оприлюднено повідомлення про намір укласти договір. 16 вересня 2024 року учасником Товариство з обмеженою відповідальністю «Формула майбутнього» (далі – Скаржник) подано скаргу на вказане вище рішення Замовника. 25 вересня 2024 року Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "ФОРМУЛА МАЙБУТНЬОГО" (код ЄДРПОУ: 45302731) від 16 вересня 2024 № UA-2024-09-02-007177-a.b1 (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі, постановив: Зобов'язати Житомирський заклад дошкільної освіти № 34 Житомирської міської ради (код ЄДРПОУ: 22059241) скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ" (код ЄДРПОУ: 44904037) переможцем процедури закупівлі — "Встановлення системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та системи централізованого пожежного спостереження у Житомирському закладу дошкільної освіти №34 Житомирської міської ради за кодом ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" – 45310000-3- Електромонтажні роботи", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-09-02-007177-a. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Враховуючи викладене, строк розгляду пропозиції минув 17.09.2024 року, через не можливість надати Учаснику 24 години, Замовником було прийнято рішення про дискваліфікацію товариства з обмеженою відповідальністю "БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ" (код ЄДРПОУ: 44904037) З урахуванням вище викладеного, керуючись ч. 5 ст. 4 Закону, п. 66 Особливостей, просимо відмовити в задоволенні скарги товариства з обмеженою відповідальністю "БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ" (код ЄДРПОУ: 44904037) по процедурі закупівлі за предметом: «Встановлення системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та системи централізованого пожежного спостереження у Житомирському закладу дошкільної освіти №34 Житомирської міської ради за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45310000-3-Електромонтажні роботи», ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-02-007177-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ", Ліпісівіцький Богдан 380674126243 6046499@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2d6b1ba4c5294a4db77aa5e7665126fd
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Житомирським закладом дошкільної освіти № 34 Житомирської міської ради (далі за текстом – Замовник) 02 вересня 2024 оприлюднено в електронній системі Прозорро процедуру закупівлі за предметом: «Встановлення системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та системи централізованого пожежного спостереження у Житомирському закладу дошкільної освіти №34 Житомирської міської ради за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45310000-3-Електромонтажні роботи», ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-02-007177-a (далі – Закупівля).
Разом із оголошенням про проведення процедури закупівлі відкриті торги (з особливостями) Замовником було оприлюднено Тендерну документацію згідно предмету закупівлі: Встановлення системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та системи централізованого пожежного спостереження у Житомирському закладу дошкільної освіти №34 Житомирської міської ради за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45310000-3-Електромонтажні роботи», яка затверджена 02.09.2024 року рішенням уповноваженої особи Шиленко Е.К. (далі – Документація).
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 10 вересня 2024 00:00 год.
Ознайомившись з вимогами Документації Скаржник прийняв рішення брати участь у закупівлі та подав свою тендерну пропозицію 09 вересня 2024 року.
10 вересня 2024 року в системі електронних закупівель ProZorro відбувся аукціон із наступними результатами:


Найменування учасника Остаточна цінова пропозиція,
грн.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ" 349 251,64
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФОРМУЛА МАЙБУТНЬОГО" 382 280,75
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПОЖРОСТ" 429 900,00
ТОВ "ТОП ФАЄР" 430 000,37
ТОВ "ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ" 430 000,38

13 вересня 2024 року Замовником було прийнято рішення про визначення ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» переможцем процедури закупівлі.
16 вересня 2024 року учасником ТОВ «ФОРМУЛА МАЙБУТНЬОГО» було подано скаргу на вказане рішення Замовника.

Рішенням КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ №15830-р/пк-пз від 25.09.2024 встановлено:

- у складі Пропозиції Переможця (ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ») відсутній сертифікат саме ДСТУ-Н СЕN/TS 54-14:2021 "Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в
експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування".
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції
зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду
тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації
та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції
та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який
не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних
пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній
системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником
процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається
тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної
пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною
документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке
забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні
та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в
його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які
надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до
предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни
предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його
тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі
виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй
тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій,
шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових
документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення
замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення
таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище
документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище
невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26
Закону.

Проте, всупереч вказаному рішенню органу оскарження, Замовником 01.10.2024 прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Скаржник вважає, що Замовником грубо порушено його права, як учасника процедури закупівлі, а також порушені принципи здійснення закупівель закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Скаржник вважає рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» необґрунтованим, протиправним та таким, що суперечить положенням тендерної документації та нормам діючого законодавства.

Так, вищенаведеним рішенням органу оскарження відмолено в задоволені скарги ТОВ «ФОРМУЛА МАЙБУТНЬОГО» в частині вимог, що стосувались договірної ціни ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» та визначено, що скаржник - ТОВ «ФОРМУЛА МАЙБУТНЬОГО» не довів та документально не підтвердив, що розрахунок № 8 договірної
ціни включає саме витрати на технічний нагляд службою Замовника.
Враховуючи наведене, а також наданий зведений кошторисний розрахунок вартості
ремонту з урахуванням витрат на технічний нагляд службою Замовника 2,5%, відсутні
підстави для задоволення Скарги в цій частині.

Разом із тим, органом оскарження встановлено, що Замовник не виявивши невідповідність в наданому ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» сертифікаті ДСТУ СЕN/TS 54-14:2021, не надав учаснику можливість виправити наведені вище
невідповідності та порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Отже, відповідно до рішення органу оскарження №15830-р/пк-пз від 25.09.2024, Замовник повинен був:
1) скасувати своє рішення від 13.09.2024 про визначення ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» переможцем процедури Закупівлі;
2) повернутись до розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» та відповідно до вимог п. 43 Особливостей надати можливість ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» виправити наведені в рішенні органу оскарження невідповідності.

Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду
тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації
та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції
та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який
не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних
пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній
системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником
процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається
тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної
пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною
документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке
забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні
та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в
його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які
надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до
предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни
предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його
тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі
виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй
тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій,
шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових
документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення
замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення
таких невідповідностей.

Оскільки органом оскарження було встановлено, що у складі пропозиції ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» відсутній сертифікат саме ДСТУ-Н СЕN/TS 54-14:2021 "Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування" Замовник повинен був розмістити повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Натомість, Замовником 01.10.2024 року прийнято рішення про «дискваліфікацію переможця ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ».
Проте, пунктом 44 Особливостей визначено вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника публічної закупівлі, а саме:
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей;
є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”;
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
є такою, строк дії якої закінчився;
є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.

Замовником в Протокольному рішенні уповноважено особи №4ВТ від 01.10.2024 не вказано конкретну підставу відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» згідно п. 44 Особливостей.
Відповідно до пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
В порушення вимог п. 46 Особливостей Замовником відхилено тендерну пропозицію ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» без оприлюднення інформації про підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність).
Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в статті 5 Закону: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.

ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ», будучи добросовісним та досвідченим учасником ринку протипожежних послуг, вважає свої права як учасника процедури закупівлі грубо порушеними. Незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що в свою чергу призвело до порушення його майнових прав, оскільки пропозиція Скаржника повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» є учасником процедури Закупівлі, який реально претендує на визнання своєї пропозиції, як найкращої та укладення договору із Замовником.
Отже, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ».
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 43, 44, 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 (зі змінами),
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірне рішення Замовника щодо визначення Переможця закупівлі

Номер: 34da7284b57e41fca94c1b2bef5f99b8
Ідентифікатор запиту: UA-2024-09-02-007177-a.b1
Назва: СКАРГА на неправомірне рішення Замовника щодо визначення Переможця закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 25.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.09.2024 16:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.09.2024 16:14
Дата виконання рішення Замовником: 04.11.2024 18:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: ЗАПЕРЕЧЕННЯ та пояснення на скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Формула майбутнього» по процедурі закупівлі за предметом: «Встановлення системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та системи централізованого пожежного спостереження у Житомирському закладу дошкільної освіти №34 Житомирської міської ради за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45310000-3-Електромонтажні роботи», ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-02-007177-a Житомирським закладом дошкільної освіти № 34 Житомирської міської ради (далі за текстом – Замовник) 02 вересня 2024 оприлюднено в електронній системі Прозорро процедуру закупівлі за предметом: «Встановлення системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та системи централізованого пожежного спостереження у Житомирському закладу дошкільної освіти №34 Житомирської міської ради за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45310000-3-Електромонтажні роботи», ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-02-007177-a (далі – Закупівля). Разом із оголошенням про проведення процедури закупівлі відкриті торги (з особливостями) Замовником було оприлюднено Тендерну документацію згідно предмету закупівлі: Встановлення системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та системи централізованого пожежного спостереження у Житомирському закладу дошкільної освіти №34 Житомирської міської ради за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45310000-3-Електромонтажні роботи», яка затверджена 02.09.2024 року рішенням уповноваженої особи Шиленко Е.К. (далі – Документація). 10 вересня 2024 року по Закупівлі відбувся аукціон, за результатами якого було розкрито такі тендерні пропозиції учасників: На час дії воєнного стану замовники здійснюють закупівлі згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (далі - Закон) з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 (далі - Особливості). Замовником розглянуто найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» та 13 вересня 2024 року оприлюднено рішення про визначення учасника ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» переможцем Закупівлі (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №3-ВТ від 13.09.2024), а також оприлюднено повідомлення про намір укласти договір. 16 вересня 2024 року учасником Товариство з обмеженою відповідальністю «Формула майбутнього» (далі – Скаржник) подано скаргу на вказане вище рішення Замовника. Замовник категорично не погоджується із скаргою ТОВ «Формула майбутнього» та вважає її необґрунтованою, виходячи із наступного. І. Пунктом 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження, зокрема, файлів: - інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідною технічною специфікацією відповідно до додатку 2 цієї тендерної документації. Підпунктом 6.1. пункту 6 Розділу ІІІ Документації визначено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, в тому числі:- технічне завдання щодо предмету закупівлі (з інформацією відповідно до додатку 2 тендерної документації). Додатком 2 до Документації передбачено, що учасники в складі документів тендерної пропозиції повинні надати кошторисну документацію (підписану уповноваженою особою Учасника та з підписом і печаткою (у разі її використання) сертифікованого інженера-проектувальника) в форматі АВК редакції не нижче АВК5 у складі: - Договірна ціна; - Зведений кошторисний розрахунок вартості ремонту з пояснювальною запискою (визначається з урахуванням витрат на технічний нагляд службою Замовника 2,5%); - Локальні кошториси; - Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку. Переможцем ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» у складі тендерної пропозиції надано: - файл «01. Погоджений Тех.опис.pdf», в якому Товариство з обмеженою відповідальністю «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» гарантує виконати послуги за предметом закупівлі: «Встановлення системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та системи централізованого пожежного спостереження у Житомирському закладу дошкільної освіти №34 Житомирської міської ради за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45310000-3-Електромонтажні роботи» у повній відповідності із технічними, якісними та кількісними вимогами Замовника; та наводиться повний текст технічних вимог Замовника до предмету закупівлі згідно Додатку 2 до Документації. - файли із кошторисними розрахунками «U_64_ДЦ_ВРЗКР.pdf», «U_64_ДЦ_ДЦ_3.pdf», «U_64_ДЦ_ЗКР_4 ПЗ.pdf», «U_64_ДЦ_ЗКР_5.pdf», «U_64_ДЦ_ЛКЗКР_5.pdf», в яких містяться Договірна ціна на «Встановлення системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та системи централізованого пожежного спостереження у Житомирському закладу дошкільної освіти №34 Житомирської міської ради за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45310000-3-Електромонтажні роботи», що здійснюється в 2024 роцi, Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку, Пояснювальна записка, Зведений кошторисний розрахунок, Локальний кошторис № 02-01-01. Додатком 2 до Документації встановлено, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати зведений кошторисний розрахунок вартості ремонту з пояснювальною запискою (визначається з урахуванням витрат на технічний нагляд службою Замовника 2,5%). Переможцем ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» надано Зведений кошторисний розрахунок, в якому передбачено витрати на технічний нагляд службою Замовника 2,5%. Водночас, Документація не містить спеціальних вимог до порядку розрахунку учасниками договірної ціни та її складових. Окремо слід зауважити, що Документація не містить вимог про складення договірної ціни та розрахунків до неї у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва, затв. Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. № 281. Так само, Документацією не встановлено жодних вимог щодо порядку визначення в договірній ціні Розрахунку № 8 «Інші супутні витрати», на який посилається Скаржник. Таким чином, Переможцем ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» надано Договірну ціну, яка відповідає вимогам Документації та технічним вимогам до предмета закупівлі. З урахуванням викладеного, скарга ТОВ «Формула майбутнього» в частині посилань на надану переможцем ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» договірну ціну є необґрунтованою, а тому не підлягає задоволенню. Також зауважимо, що Переможцем ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» надано у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, в тому числі: - технічне завдання щодо предмету закупівлі (з інформацією відповідно до додатку 2 тендерної документації) – див. файл «01. Погоджений Тех.опис.pdf». ІІ. Умовами Додатку 2 до Документації визначено, що виконавець повинен встановити систему пожежної сигналізації якісно та відповідно до технічних характеристик, які відповідають діючим нормативним документам, а саме: - ДСТУ-Н СЕN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування». Учасник надає копію чинного сертифікату. Переможцем ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» у складі тендерної пропозиції надано Сертифікат № UA.С.187.0109-23 відповідності послуг і робіт протипожежного призначення вимогам ДСТУ СЕN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування», виданий акредитованим органом оцінки відповідності ТОВ «Центр Оцінки Відповідності «Фактум» на ПП «Страж-В» (субпідрядника переможця). Відповідно до Наказу ДП "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ" від 16.06.2021 № 226 прийнято національний стандарт, гармонізований з європейським стандартом, методом підтвердження з наданням чинності з 01 липня 2021 року ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT) Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування - На заміну ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2009. Частинами 5 та 6 статті 23 Закону визначено, що замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Таким чином, Переможцем надано Сертифікат № UA.С.187.0109-23 відповідності послуг і робіт протипожежного призначення вимогам ДСТУ СЕN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування», який відповідає вимогам чинного законодавства та відповідно вимогам Документації. З урахуванням викладеного, скарга ТОВ «Формула майбутнього» в частині посилань на наданий переможцем ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» Сертифікат № UA.С.187.0109-23 є необґрунтованою, а тому не підлягає задоволенню. Відповідно до статті 4 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, як добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Також, частиною 5 статті 4 Закону визначено, що учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника. Отже, Замовником правомірно визначено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» такою, що відповідаю умовам Документації по Закупівлі, та Замовником прийнято обґрунтоване і правомірне рішення про визначення ТОВ «БЕЗПЕЧНА ОСЕЛЯ» переможцем Закупівлі. З урахуванням вище викладеного, керуючись ч. 5 ст. 4 Закону, п. 66 Особливостей, просимо відмовити в задоволенні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «Формула майбутнього» по процедурі закупівлі за предметом: «Встановлення системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та системи централізованого пожежного спостереження у Житомирському закладу дошкільної освіти №34 Житомирської міської ради за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 45310000-3-Електромонтажні роботи», ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-02-007177-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФОРМУЛА МАЙБУТНЬОГО", Литвин Володимир Ярославович 380507037753,380986793019 formula2024@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9fd7269025c3449d987c295316c5b1a7
Заголовок пункту скарги: 1. Відповідно до Додатку №2 до тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: І. Відповідно до Додатку №2 до тендерної документації: Учасники в складі документів тендерної пропозиції повинні надати кошторисну документацію (підписану уповноваженою особою Учасника та з підписом і печаткою (у разі її використання) сертифікованого інженера-проектувальника) в форматі АВК редакції не нижче АВК5 у складі:
- Договірна ціна;
- Зведений кошторисний розрахунок вартості ремонту з пояснювальною запискою (визначається з урахуванням витрат на технічний нагляд службою Замовника 2,5%);
- Локальні кошториси;
- Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку.

У складі пропозиції Учасника-Переможця міститься файл «64_ДЦ_ЗКР_5.pdf», в якому наданий Зведений кошторисний розрахунок вартості ремонту з урахуванням витрат на технічний нагляд службою Замовника 2,5% , а саме – 7098,61 грн.

При цьому, Переможець також надає файл «64_ДЦ_ДЦ_3.pdf», в якому надана Договірна ціна, яка також, всуперед вимогам тендерної документації, враховує витрати на технічний нагляд службою Замовника 2,5%, а саме – 7098,61 грн. в розділі «Розрахунок №8 Iншi супутнi витрати».

Таким чином, Переможець порушив вимоги тендерної документації в частині включення витрат на технічний нагляд до договірної ціни, адже такі витрати не передбачені предметом закупівлі. Послуги з технічного нагляду не містяться у Технічній специфікації, згідно Додатку №2 до тендерної документації, та не передбачений предметом закупівлі.

Отже, пропозиція Учасника Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 3a7a600c584447af8d8d06eddb1ad5b1
Заголовок пункту скарги: ідповідно до Додатку №2 до тендерної документації: - ДСТУ-Н СЕN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування». Учасник надає копію чинного сертифікату.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до Додатку №2 до тендерної документації: - ДСТУ-Н СЕN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування». Учасник надає копію чинного сертифікату.

У складі пропозиції Учасника-Переможця завантажений файл «22. ДСТУ CENTS 54-14 2021.pdf», в якому міститься сертифікат, назва та редакція якого не відповідає тій редакції, яка міститься у вимогах тендерної документації, а саме: ДСТУ CEN/ТS 54-14:2021 «Систем и пожежної сигналiзацiї та оповiщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацiю, експлуатування i технiчного обслуговування (CEN/ТS 54-14:2018, IDT)».


Отже, пропозиція Учасника Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір