-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ» (ДК 021:2015:77220000-8- Послуги з просочування деревини)
Завершена
250 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
Період уточнення:
20.08.2024 19:11 - 14.09.2024 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
ed9e1fb8392a435c94276222b2638064
Дата опублікування:
23.08.2024 18:21
Опис:
В пункті 4.9 Додатку 1 до тендерної документації наявна вимога щодо надання в складі пропозиції декларації відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра та нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо) із зазначенням у графі місце виконання робіт підвищеної небезпеки або адреси, де будуть надаватися послуги за даною закупівлею, або Київська область або територія України згідно укладених договорів (згідно Додатку 2 до тендерної документації).
Ми вважаємо вимогу Замовника про те, що «в декларації відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці у графі місце виконання робіт підвищеної небезпеки повинна зазначатися адреса, де будуть надаватися послуги за даною закупівлею, або Київська область або територія України згідно укладених договорів (згідно Додатку 2 до тендерної документації) незаконною та дискримінаційною. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним.
Отримання дозвільних документів на виконання робіт підвищеної небезпеки регулюється Постановою КМУ «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» від 26 жовтня 2011 р. № 1107, якою затверджено Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
На роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра ми маємо Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, проте у графі місце виконання робіт підвищеної небезпеки зазначається фактична адреса нашого місцезнаходження та об’єкти «Замовників» згідно укладених договорів, а на нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо) ми маємо Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, проте у графі місце виконання робіт підвищеної небезпеки зазначається об’єкти «Замовників» по Україні, що не відповідає вимозі Замовника, якою передбачено, що «у графі місце виконання робіт підвищеної небезпеки повинна зазначатися адреса, де будуть надаватися послуги за даною закупівлею, або Київська область або територія України згідно укладених договорів (згідно Додатку 2 до тендерної документації), проте згідно наших декларацій ми маємо право надавати послуги та виконувати роботи на об’єктах «Замовників» згідно укладених договорів та на об’єктах «Замовників» по Україні , тобто по всій Україні.
Отже, зазначена вимога є дискримінаційною для нас, як для учасника торгів, та є такою, що значно обмежує кількість потенційних Учасників процедури закупівлі, адже участь у такій закупівлі можуть прийняти лише ті Учасники, у яких в декларації відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці у графі місце виконання робіт підвищеної небезпеки буде зазначена адреса, де будуть надаватися послуги за даною закупівлею, або Київська область або територія України згідно укладених договорів (згідно Додатку 2 до тендерної документації).
Враховуючи вищевикладене, просимо внести відповідні зміни до пункту 4.9 Додатку 1 до тендерної документації, а саме, виключити вимогу, якою передбачено, що: у графі місце виконання робіт підвищеної небезпеки або адреси, де будуть надаватися послуги за даною закупівлею, або Київська область або територія України згідно укладених договорів (згідно Додатку 2 до тендерної документації).
Для прикладу просимо ознайомитися з пунктом 1 Рішення № 3042-р/пк-пз від 13.03.2023 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель по закупівлі UA-2023-02-22-002207-a.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Дана вимога тендерної документації встановлена у відповідності до норм чинного законодавства, а саме: Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (далі – Порядок).
Форма декларації встановлена додатком 8 до Порядку. Відповідно до затвердженої форми декларації встановлено обов’язкову вимогу про зазначення місця виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Відповідно до пункту 21 Порядку, декларація подається роботодавцем не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Декларація подається роботодавцем або уповноваженою ним особою, надсилається поштою до адміністратора центру надання адміністративних послуг у паперовій формі або в електронній формі через Портал електронних сервісів Мінекономіки, Єдиний державний веб – портал електронних послуг, у тому числі через Портал електронних сервісів Мінекономіки, інтегровану з ним інформаційну систему Держпраці.
Територіальний орган Держпраці здійснює реєстрацію декларацій на безоплатній основі протягом п’яти робочих днів з дня їх отримання.
Отже, Учасники не позбавлені можливості надати у складі пропозиції декларацію того змісту, який вимагається тендерною документацією, оскільки така декларація реєструється на безоплатній основі протягом п’яти робочих днів з дня її отримання органом Держпраці.
Таким чином, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
26.08.2024 14:32
Відповідь надана
Наявніість дискримінаційних вимог
Номер:
a51afe66e083498d8ccc505972d5d408
Дата опублікування:
23.08.2024 17:41
Опис:
Добрий день. Шановний Замовнику, в п.п 1.3.2 пункту 1.3 Додатку 1 до тендерної документації наявна наступна вимога:
Для підтвердження інформації учасник повинен надати:
- У разі надання аналогічного договору, укладеного з замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» - такий договір повинен бути укладеним не раніше 2023 р. і виконаний на суму не менше очікуваної вартості даної закупівлі, опублікований на веб-порталі Уповноваженого органу, бути укладеним. Для підтвердження виконання договору в повному обсязі на веб-порталі Уповноваженого органу повинен бути опублікований звіт про виконання договору. У разі відсутності опублікованого звіту про виконання договору додатково учасники зобов’язані надати пояснення від замовника даного договору щодо причини відсутності опублікованого звіту про виконання договору.
- У разі надання аналогічного договору, укладеного із замовником, який не відноситься до замовників в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону «Про публічні закупівлі» – такий договір повинен бути укладеним не раніше 2023 р. на суму не менше очікуваної вартості даної закупівлі і виконаним виконаний в повному обсязі, а у складі пропозиції обов’язкове надання копії такого договору, листа-відгуку від такого замовника, документи для підтвердження виконання договору в повному обсязі (акти виконаних робіт/послуг та/або видаткові накладні тощо), банківський документ (виписка) про надходження коштів згідно з таким договором,
акт перевірки відповідності вогнезахисту та акт перевірки технічного стану вогнезахисного покриву (просочування, облицювання) та виробу.
Надані документи повинні відображати повне виконання умов договору сторонами.
*Під аналогічним договором розуміється договір на послуги з проведення вогнезахисної обробки (просочування або оброблення) дерев’яних конструкцій в приміщеннях, де тривалий час доби (більше 5 годин) перебуває значна кількість (понад 50 чол) осіб неповнолітнього віку (наприклад, заклади освіти, культури, лікувальні заклади тощо).
По-перше, встановлюючи вимогу, що аналогічний договір повинен бути укладеним не раніше 2023 р., Замовник обмежує коло потенційних учасників та надавачів якісних послуг. Учасники, що мають виконаний аналогічний договір в 2022 чи в 2021 році, а не в 2023 чи 2024 році не можуть прийняти участь у даній закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Ми, як потенційний учасник у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду надання послуг та виконання робіт що відповідають предмету закупівлі, маємо на меті взяти участь в процедурі закупівлі. Встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість нашої участі та інших учасників в Процедурі закупівлі, а також обмежують наше право в участі в прозорих та чесних торгах, які здійснюються з дотриманням принципів здійснення закупівель, оскільки умови Процедури закупівлі викладені в Тендерній документації такими, що унеможливлює належну підготовку тендерної пропозиції, та в свою чергу є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, порушують принципи здійснення закупівель, як описано вище .
Для прикладу просимо ознайомитися з пунктом 3 Рішення № 5386-р/пк-пз від 25.04.2023 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель по закупівлі UA-2023-04-11-008322-a.
Просимо внести зміни до Додатку 1 в цій частині, інакше для захисту наших прав ми вимушені будемо звертатись до АМКУ .
По-друге, вимога, що аналогічний договір повинен бути виконаний на суму не менше очікуваної вартості даної закупівлі, що складає 250 000,00 грн. з ПДВ теж є дискримінаційною. Встановлене Замовником обмеження щодо суми виконання аналогічного договору є безпідставним, необґрунтованим, та таким, що не відповідає встановленим Законом України «Про публічні закупівлі» принципам здійснення закупівель, оскільки не є визначальним критерієм під час надання аналогічних послуг. Крім того, Замовник жодним чином не довів та документально не підтвердив встановлення вищевказаної вимоги Тендерної документації. Разом з тим, така вимога Замовника надає безпідставні переваги учасникам, що мають аналогічний договір, виконаний на суму не менше очікуваної вартості даної закупівлі. При цьому, дана вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до інших потенційних учасників закупівель, зокрема, до нас.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Для прикладу просимо ознайомитися з пунктом 1 Рішення № №10532-р/пк-пз від 13.05.2021 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель по закупівлі UA-2021-04-16-003167-a.
Враховуючи вище зазначену інформацію вимагаємо внесення змін до Додатку 1 в цій частині, інакше для захисту наших прав ми вимушені будемо звертатись до АМКУ.
По-третє, те, що під аналогічним договором розуміється договір на послуги з проведення вогнезахисної обробки (просочування або оброблення) дерев’яних конструкцій в приміщеннях, де тривалий час доби (більше 5 годин) перебуває значна кількість (понад 50 чол) осіб неповнолітнього віку (наприклад, заклади освіти, культури, лікувальні заклади тощо) теж є дискримінаційною вимогою, адже її формулювання передбачає, що в даній закупівлі можуть взяти участь лише ті учасники, які мають виконаний договір з надання послуг з проведення вогнезахисної обробки (просочування або оброблення) дерев’яних конструкцій в приміщеннях, де тривалий час доби (більше 5 годин) перебуває значна кількість (понад 50 чол) осіб неповнолітнього віку.
Виходить, що Учасники, котрі мають документально підтверджений досвід надання послуг з проведення вогнезахисної обробки (просочування або оброблення) дерев’яних конструкцій в інших установах, закладах, організаціях, в яких не перебуває понад 50 осіб неповнолітнього віку, та ще й протягом понад 5 годин, не зможуть взяти участь в даній закупівлі.
Для прикладу просимо ознайомитися з Рішенням № 6551-р/пк-пз від 31.03.2021 по закупівлі UA-2021-02-24-003276-a. В даному Рішенні АМКУ констатував:
"Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які мають досвід обслуговування пожежної сигналізації саме в закладах
освіти, культури та спорту, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх
стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону,
якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації
учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині."
Просимо внести відповідні зміни до Додатку 1 до тендерної документації , та добровільно прибрати дискримінаційні вимоги, щоб не затягувати час проведення закупівлі .
Відповідь:
Добрий день! Шановний Учаснику, вимоги тендерної документації встановлені у відповідності до норм чинного законодавства України.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
У тендерній документації обов’язково зазначаються:
- один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Згідно з абзацом другим пункту 48 Особливостей, у разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону.
Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Предметом даної закупівлі є: «Проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ» (ДК 021:2015:77220000-8- Послуги з просочування деревини)».
З урахуванням пункту 24 Особливостей та дотриманням принципів здійснення процедури закупівлі та недискримінації учасників, які закріплені частиною першою статті 5 Закону, Замовник має право самостійно визначати перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Дана вимога встановлена з метою підтвердження можливості та досвіду Учасника щодо надання послуг проведення вогнезахисної обробки дерев’яних конструкцій горищ в приміщеннях, де перебувають особи неповнолітнього віку.
Для уникнення дискримінаційної вимоги Замовник встановив вимогу щодо надання аналогічного договору з підтвердженням надання послуг в закладах освіти, культури, лікувальних закладах тощо, тобто, Замовником не обмежено надання послуг, які є предметом закупівлі, тільки одним закладом соціальної інфраструктури.
Крім того зазначаємо, що Замовником надано можливість надавати аналогічний договір як із замовником в розумінні п. 11 частини першої статті 1 Закону, так і з Замовником, який не відноситься до замовників в розумінні п. 11 частини першої статті 1 Закону.
Додатково зазначаємо, що Законом та Особливостями не встановлено обмежень в сумі (обсязі) аналогічного договору при підтвердженні документального підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
Дата відповіді:
26.08.2024 14:32
Відповідь надана
дискримінація
Номер:
944b7b8c0e184140860fe10cbaebcb04
Дата опублікування:
23.08.2024 11:05
Опис:
Шановний Замовнику! В Додатку 1 до тендерної документації ви вимагаєте надати "посвідчення або сертифікат щодо навчання програмного комплексу АВК або іншого сумісного програмного комплексу". Повідомляємо Вам, що досвідченість та відповідність кваліфікаційним критеріям при виведенні розрахунків підтверджується виключно двома документами державного зразка - дипломом та кваліфікаційним сертифікатом інженера-проектувальника в частині кошторисної документації, які видаються навчальними закладами згідно Законом України "Про вищу освіту". Диплом та кваліфікаційний сертифікат є єдиними достатніми та необхідними документами для підтвердження кваліфікації інженера-проектувальника в частині кошторисної документації та можливістю займатися професійною діяльністю. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та прибрати безглузду вимогу про надання "посвідчення або сертифікат щодо навчання програмного комплексу АВК або іншогор сумісного програмного комплексу". В іншому випадку буде подана скарга в АМКУ і закупівля буде заблокована. Не затягуйте час.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
26.08.2024 14:31