-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
сіль таблетована
Торги не відбулися
504 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 520.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 520.00 UAH
Період уточнення:
13.08.2024 16:29 - 22.08.2024 00:00
Відповідь надана
Невідповідність вимог та дискримінаційні вимоги
Номер:
92121eff3d9e4399bf9760744b7becca
Дата опублікування:
17.08.2024 13:51
Опис:
Шановний Замовник! Повідомляємо Вам, що предметом закупівлі є таблетована сіль за кодом ДК 021:2015:14430000-4: Випарена сіль і чистий хлорид натрію, яка має відповідати вимогам ДСТУ 3583:2015 «Сіль кухонна. ЗТУ.», тобто за визначеними вимогами Національного стандарту, вона не може містити в своєму складі антизлежувач (К4Fe/CN/6), мг/кг –20мг/кг, який є у Ваших вимогах до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, так як є кухонною сіллю. Прохання прибрати дану вимогу, яка передбачена Додатком 2 до тендерної документації на закупівлю «сіль таблетована»: Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015: 14430000-4 Випарена сіль і чистий хлорид натрію (сіль таблетована).
Також, п.п.2.3 п.2 Додатку № 4 до тендерної документації на закупівлю «сіль таблетована»: Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, передбачена вимога надати сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Національний стандарт України. Системи управління якістю», яка є дискримінаційною. Дану вимогу зможуть виконати лише ті учасники, які зможуть надати наведений вище сертифікат на управління якістю, який, по-перше, не є обов’язковим на території України відповідно до розділу Х Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» з 1 січня 2018 року втратив чинність Декрет Кабінету Міністрів України від 10.05.93 № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію», по-друге, не є документом, який підтверджує якість виробленої продукції, яка пропонується учасником, а більше орієнтований на характеристику учасника з підтвердженою системою управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015, який є таким, що, умовно кажучи, дбає про свою репутацію і зорієнтований на потреби замовника, а не пропонує безумовно якісний товар. Також ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає у разі здійснення замовником закупівлі товару, визначеного підпунктом 2 пункту 61 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, процедура закупівлі такого товару здійснюється з урахуванням особливостей, встановлених пунктом 3 Особливостей. Якщо предметом закупівлі, внесеним до Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднено на офіційному веб-сайті/веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (далі – Перелік), є товари, визначені підпунктом 2 пункту 61 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та/або роботи чи послуги, виконання/надання яких передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного підпунктом 2 пункту 61 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, Учасник повинен мати сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Так як предмет даної закупівлі не відноситься до Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, вважаємо вимогу надати сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 є дискримінаційною, що порушує принципи, які встановлені ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Прохання прибрати дану вимогу, яка передбачена п.п.2.3 п.2 Додатку № 4 до тендерної документації на закупівлю «сіль таблетована»: Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Більш того, даний стандарт загалом застосовується при виробництві.
Також, замовник у п.п.2.3 п.2 Додатку № 4 до тендерної документації на закупівлю «сіль таблетована»: Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції вимагає надати Висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству. Повідомляємо, що з 1 жовтня 2023 року Законом України «Про систему громадського здоров’я» №2573-9 було скасовано необхідність отримувати\надавати висновок наукової експертизи/ санітарно-епідеміологічної експертизи. Прохання прибрати дану вимогу.
Відповідь:
Шановний Учаснику, на Ваше звернення щодо процедури закупівлі “солі таблетованої”повідомляємо наступне:
1. В Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю «сіль таблетована» прописано що сіль таблетована повинна відповідати вимогам ДСТУ 3583:2015 «Сіль кухонна.” відповідно до ДСТУ 3583:2015 п.5.1.5. у харчовій солі як добавку проти злежування та грудкування застосовують фероцианід калію, який дозволено для використання в цих цілях.
2. Щодо вимоги надання у складі тендерної пропозиції ДСТУ ISO 9001:2015.
- внесено зміни в тендерну документацію.
3. Так, Закон України "Про систему громадського здоров'я" дійсно скасовує обов'язок отримання Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції. Разом з тим оскільки нова процедура та нові вимоги щодо безпечності продукції не розроблені, а закупівля стосується солі таблетованої з якої виготовляється розчин гіпохлориду натрію для знезараження питної води міста Тернопіль (близько 250 тис. осіб), якість якого напряму впливає на здоров'я населення, Замовник вбачає необхідним проведення експертизи щодо безпечності Товару.
Також варто зазначити, що в п.3.11 ДСанПіН “Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною “ 2.24-171-10 зазначено що матеріали, речовини, реагенти, що використовуються в сфері питного водопостачання повинні бути дозволенні центральним органом виконавчої влади у сфері забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення”.
Тому враховуючи вище викладене та ваше звернення пропонуємо внести зміни в тендерну документацію наступним чином:
Учасник в складі тендерної документації повинен надати - Висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи та / або Висновок про оцінку відповідності медико-санітарним нормативам виданий акредитованою організацією на ім’я учасника чи Документ виданий акредитованою організацію, що засвідчує відповідність товару санітарному законодавству".
Дата відповіді:
20.08.2024 16:55