-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Засіб дезінфікуючий
Завершена
3 318 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 33 180.00 UAH
мін. крок: 1% або 33 180.00 UAH
Період уточнення:
02.08.2024 10:05 - 08.08.2024 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
8ac920d29bfe4c53ab6b75d4aa33e9d5
Дата опублікування:
07.08.2024 18:17
Опис:
Шановний, Замовнику!
Усупереч частини п’ятої статті 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» вимоги до предмета закупівлі за оголошенням UA-2024-08-02-002058-a від 02.08.2024, містять вимоги що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а саме:
Відповідно до вимог Додатку № 2 «МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ» до Оголошення: «Засіб дезінфікуючий для дезінфекції поверхонь приміщень, меблів, виробів медичного призначення (ВМП), білизни, посуду, санітарно-технічного обладнання. прибирального інвентарю Засіб дезінфікуючий “Бланідас Гуасептин (Blanidas Guaseptin)” ».
Це є прямим обмеженням і дискримінацією інших виробників. Відповідно до закону, замовник не має права вказувати конкретну торгову марку без додаткових обґрунтувань, що обмежує участь інших виробників, які можуть запропонувати аналогічні засоби з тією ж діючою речовиною.
Така вимога Замовника не відповідає положенням частини четвертої статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
З метою забезпечення у даній закупівлі рівних умов участі для всіх учасників (виробників) та уникнення дискримінаційних вимог до учасників (виробників), вимагаємо видалити конкретну торгову марку, а саме “Бланідас Гуасептин (Blanidas Guaseptin)”.
Відповідно до вимог Додатку № 2 «МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ» до Оголошення Замовник вимагає постачання товару в каністрах об’ємом 5000 мл.
Хочемо звернути Вашу увагу на те, що вимоги об’єму каністр занадто специфічні та не відповідають загальноприйнятим стандартам у виробництві дезінфікуючих засобів, що також обмежує участь інших учасників (виробників) у даній закупівлі.
Також, в Оголошенні відсутні жодні обґрунтування щодо поставки товару саме в каністрах об’ємом 5000 мл.
З метою забезпечення у даній закупівлі рівних умов участі для всіх учасників (виробників) та уникнення дискримінаційних вимог до учасників (виробників), вимагаємо внести відповідні зміни в Додаток № 2 до Оголошення запровадивши більш загальні та гнучкі технічні вимоги, які дозволять участь більшій кількості учасників (виробників), що відповідатиме принципу рівних можливостей.
Таким чином, задля усунення грубих порушень вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», забезпечення прозорих та недискримінаційних умов участі у процедурі закупівлі для учасників усіх форм власності на умовах чесної конкуренції, вимагаємо розглянути та задовільнити Нашу вимогу шляхом внесення відповідних змін до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та Додатків до Оголошення у встановленому законодавством порядку.
Відповідь:
Шановний учаснику!
Звертаємо Вашу увагу на той факт що Спрощена закупівля не є процедурою закупівлі в
розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі —
Закон). Перелік процедур закупівель визначено у статті 13 Закону, і до них належать:
відкриті торги, торги з обмеженою участю, конкурентний діалог, як виняток, може бути
застосовано переговорну процедуру закупівлі. Таким чином, там де у Законі встановлено
вимоги до процедур закупівель і не має посилання, що вони застосовуються і у випадку
проведення спрощених закупівель, замовник при проведенні спрощених закупівель може
їх не застосовувати. Проведення спрощеної закупівлі регламентує стаття 14 Закону. Саме
з огляду на це зазначені види закупівель мають різні вимоги до порядку їх проведення.
Так, частина 4 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначає, що у вимогах
до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму,
патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або
виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у
пропозиціях учасників. Конструкція «замовник може вказати» говорить про диспозитивну
норму Закону, яку замовник може використовувати у власній діяльності. Тобто це право, а
не обов’язок замовника, відповідно замовники мають право конкретно вказати назву
предмета закупівлі. Вимога не містить жодних обґрунтувань неможливості поставки
дезінфекційних засобів із зазначеними технічними характеристиками та не доводить, яким
чином такі вимоги порушують права потенційних учасників і перешкоджають взяти
участь у процедурі закупівлі всім зацікавлених особам.
Поняття «еквівалент» та «аналог» в Законі України «Про публічні закупівлі» не визначено
та згідно роз’яснень в листі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського
господарства України 05.05.2020 № 3304-04/28729-06 Щодо спрощених закупівель
замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях
учасників, тобто замовник сам визначає, що є еквівалентом, а що є аналогом.
Закупівля проводиться за спрощеною процедурою і в Технічних вимогах до предмета
закупівлі (Додаток 2) встановлено:
«всі посилання на торговельну марку, фірму, патент, конструкцію або тип предмета
закупівлі, джерело його походження або виробника слід читати як «або еквівалент».»
Тож, Замовник є вільним у визначенні технічних, якісних характеристик предмета
закупівлі, формує предмет закупівлі, виходячи з власних потреб у об’ємах товару,
можливостях бюджетного фінансування та сфері застосування товару та жодним чином не
зобов’язаний встановлювати вимоги до предмету закупівлі з урахуванням можливостей
учасників, а навпаки, учасники процедури державних закупівель зобов’язані надавати такі
тендерні пропозиції, які будуть відповідати встановленим замовником вимогам.
На підставі вищезазначеного, а також керуючись Законом України «Про публічні
закупівлі» дискримінаційних порушень як вказує учасник у своїй вимозі, з боку
Замовника немає, а тому Замовник не вбачає підстав для задоволення вашої вимоги.
Дата відповіді:
08.08.2024 15:34