-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Щорічний профілактичний медичний огляд особового складу апарату та підрозділів забезпечення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області та медичний огляд водіїв транспортних засобів Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області щодо придатності до керування транспортними засобами
Торги не відбулися
110 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 100.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 100.00 UAH
Період уточнення:
01.08.2024 15:25 - 06.08.2024 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
8b2d230d16ef48f494b470159ccc0c00
Дата опублікування:
02.08.2024 13:44
Опис:
Замовником - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області UA-2024-08-01-007015-a Щорічний профілактичний медичний огляд особового складу апарату та підрозділів забезпечення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області та медичний огляд водіїв транспортних засобів Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області щодо придатності до керування транспортними засобами
Дана Процедура закупівлі регулюється Законом України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) та здійснюється за такими принципами (ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)): 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
В ДОДАТКУ до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)» встановлена дискримінаційна вимога: 8. Відповідно до пункту 7 розділу 3 наказу Міністерства Внутрішніх справ України від 18.08.2014 №831 «Про затвердження Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій», Учасник повинен бути або закладом охорони здоров’я Міністерства оборони України, або Міністерства внутрішніх справ України, або центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, або іншим державним або комунальним закладом охорони здоров’я.
Відповідно до вимог визначених Наказом МВС України від 18.08.2014 № 831 «Про затвердження Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій» IV. Лікувально-профілактична робота, п 6. З «З метою своєчасного виявлення захворювань та збереження здоров’я прикріплені контингенти та працівники, зайняті на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, щороку проходять чергові та позачергові профілактичні медичні огляди в порядку, передбаченому законодавством України.
Разом з тим відповідно наказу МОЗ України від 18.04.2022 № 651 «Про затвердження Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» - Попередній, періодичний та позачерговий психіатричні огляди, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (далі - Огляд) проводяться лікарем-психіатром у закладі з надання психіатричної допомоги будь-якої організаційно-правової форми, або фізичними особами - підприємцями, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та забезпечують на її підставі медичне обслуговування населення, безпосередньо пов’язане з наданням психіатричної допомоги. Тобто надавачами медичних послуг є заклади охорони здоров’я усіх форм власності та фізичні особи - підприємці, які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дані положення тендерної документації суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними. ЗУ “Про публічні закупівлі” № 922-VIII від 25.12.2015 р. Принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них (ст.5 ч.1) Пряма заборона для замовників щодо встановлення дискримінаційних вимог до учасників (ст.5 ч.4) Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ст. 22 ч.4) Судова практика це підтверджує, так Верховний суд в постанові від 09.10.2020 у справі №826/14098/16 зауважив, що суть принципу недискримінації полягає в тому, що замовник зобов`язаний установити рівні умови участі у процедурах закупівель для вітчизняних та іноземних учасників усіх форм власності та організаційно-правових форм. водночас, дії, що можуть дискримінувати потенційних учасників закупівлі вчиняти замовнику заборонено.
Вимога, що не допускається укладання договорів на проведення періодичного медичного огляду особового складу з приватними установами є дискримінаційною. Така вимога безпідставно звужує коло потенційних учасників.
Ми звернулися за роз’яреннями до юридичної підтримки SmartTender, та отримали відповідь:
Відповідно до пункту 8 Додатку 4 тендерної документації, яким визначено технічні вимоги Замовником, з посиланням на положення Наказу МВС 18.08.2014 № 831 зазначено наступне: Відповідно до пункту 7 розділу 3 наказу Міністерства Внутрішніх справ України від 18.08.2014 №831 «Про затвердження Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій», Учасник повинен бути або закладом охорони здоров’я Міністерства оборони України, або Міністерства внутрішніх справ України, або центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, або іншим державним або комунальним закладом охорони здоров’я.
Поруч з цим розділ 3 зазначеного Наказу встановлено організація надання медико-санітарної допомоги в закладах охорони здоров'я ДСНС.
Пунктом 7 розділу 3 Наказу визначено, що у разі зайнятості за місцем проходження служби чи розміщення прикріпленого контингенту закладів охорони здоров’я ДСНС, а також у разі виділення в таких закладах (підрозділах) деяких відділень, спеціалістів, спеціального обладнання безоплатна медична допомога призначеним особам, крім працівників, надається в закладах охорони здоров’я.
Міністерства оборони України, Міністерств внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я, інших державних або комунальних закладів охорони здоров'я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС.
Тобто, пункт 7 розділу 3 Наказу - не регулює питання щодо закупівлі послуг у сфері охорони здоров'я саме за допомогою електронної системи закупівель. відповідно, визначена вимога в тендерній документації - є дискримінаційною та такою, що значно обмежує участь більшості учасників.
Відповідь:
У відповідності до ст. 19 Конституції України Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Так, ст. 101 Кодексу цивільного захисту передбачено, що Служба цивільного захисту - це державна служба особливого характеру, покликана забезпечувати пожежну охорону, захист населення і територій від негативного впливу надзвичайних ситуацій, запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, ліквідацію їх наслідків у мирний час та в особливий період.
Як визначено вище, правовідносини з приводу служби цивільного захисту регулюються спеціальними нормативно-правовими актами України.
Відповідно до пункту 2 “Положення про Головні управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області”затверджене наказом ДСНС від 04.02.2013 №3 (у редакції наказу ДСНС від 29.03.2021 №167) Головне управління Державної служби України в Сумській області у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, актами Кабінету Міністрів України, дорученнями Прем'єр-міністра України, наказами Міністерства внутрішніх справ України, дорученнями Міністерства внутрішніх справ України, наказами та дорученнями ДСНС, актами Сумської державної адміністрації та Сумської обласної ради, іншими актами законодавства України, а також цим Положенням.
Отже, у відповідності до ч. 3 ст. 117 Кодексу цивільного захисту визначено, що у разі відсутності за місцем служби чи проживання осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту закладів охорони здоров’я центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, а також у разі відсутності в таких закладах (підрозділах) необхідних відділень, фахівців, спеціального обладнання безоплатна медична допомога зазначеним особам надається в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту.
Разом з цим відповідно до пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації послуги надаються з урахуванням пункту 7 розділу III Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій, затвердженого наказом МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ від 18.08.2014 №831, зареєстрованим у МІНІСТЕРСТВІ ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ 9 вересня 2014 р. За №1095/25872 - “У разі відсутності за місцем проходження служби чи проживання прикріпленого контингенту закладів охорони здоров’я ДСНС, а також у разі відсутності в таких закладах (підрозділах) необхідних відділень, фахівців, спеціального обладнання безоплатна медична допомога зазначеним особам, крім працівників, надається в закладах охорони здоров’я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інших державних або комунальних закладах охорони здоров’я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС”.
Тобто кодифікований закон не передбачає надання зазначеним вище особам медичної допомоги в закладах охорони здоров’я приватної форми власності, тим більше фізичним особам-підприємцям.
Будь-які інші нормативно-правові акти України, які б передбачали хоча б подібні правовідносини з закладами охорони здоров’я приватної форми власності або фізичними особами — підприємцями для надання медичних послуг особам рядового і начальницького складу органу цивільного захисту в Україні відсутні.
Дата відповіді:
05.08.2024 11:52