• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Щорічний профілактичний медичний огляд особового складу апарату та підрозділів забезпечення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області та медичний огляд водіїв транспортних засобів Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області щодо придатності до керування транспортними засобами

Торги не відбулися

110 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 100.00 UAH
Період оскарження: 01.08.2024 15:25 - 06.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Не правомірна дискримінація

Номер: 37a360e9bd41418182888e67877a81cc
Ідентифікатор запиту: UA-2024-08-01-007015-a.a1
Назва: Не правомірна дискримінація
Скарга:
Скарга Замовником - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області Щорічний профілактичний медичний огляд особового складу апарату та підрозділів забезпечення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області та медичний огляд водіїв транспортних засобів Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області щодо придатності до керування транспортними засобами UA-2024-08-01-007015-a. Дана Процедура закупівлі регулюється Законом України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) та здійснюється за такими принципами (ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)): 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. В ДОДАТКУ №2 до тендерної документації «Інформація про необхідні медико-технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» встановлена дискримінаційна вимога: 4. Послуги надаються з урахуванням пункту 7 розділу ІІІ Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій, затвердженого наказом МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ від 18.08.2014 №831, зареєстрованим у МІНІСТЕРСТВІ ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ 9 вересня 2014 р. За №1095/25872. Згідно вимог Порядку обов’язковим критерієм відбору медичного закладу є форма власності закладу охорони здоров’я: - заклад охорони здоров’я Міністерства оборони України; - заклад охорони здоров’я Міністерства внутрішніх справ України; - заклад охорони здоров’я центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я; - інший державний або комунальний заклад охорони здоров’я. Відповідно до вимог визначених Наказом МВС України від 18.08.2014 № 831 «Про затвердження Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій» IV. Лікувально-профілактична робота, п 6. З «З метою своєчасного виявлення захворювань та збереження здоров’я прикріплені контингенти та працівники, зайняті на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, щороку проходять чергові та позачергові профілактичні медичні огляди в порядку, передбаченому законодавством України. Разом з тим відповідно наказу МОЗ України від 18.04.2022 № 651 «Про затвердження Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» - Попередній, періодичний та позачерговий психіатричні огляди, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (далі - Огляд) проводяться лікарем-психіатром у закладі з надання психіатричної допомоги будь-якої організаційно-правової форми, або фізичними особами - підприємцями, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та забезпечують на її підставі медичне обслуговування населення, безпосередньо пов’язане з наданням психіатричної допомоги. Тобто надавачами медичних послуг є заклади охорони здоров’я усіх форм власності та фізичні особи - підприємці, які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дані положення тендерної документації суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними. ЗУ “Про публічні закупівлі” № 922-VIII від 25.12.2015 р. Принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них (ст.5 ч.1) Пряма заборона для замовників щодо встановлення дискримінаційних вимог до учасників (ст.5 ч.4) Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ст. 22 ч.4) Судова практика це підтверджує, так Верховний суд в постанові від 09.10.2020 у справі №826/14098/16 зауважив, що суть принципу недискримінації полягає в тому, що замовник зобов`язаний установити рівні умови участі у процедурах закупівель для вітчизняних та іноземних учасників усіх форм власності та організаційно-правових форм. водночас, дії, що можуть дискримінувати потенційних учасників закупівлі вчиняти замовнику заборонено. Вимога, що не допускається укладання договорів на проведення періодичного медичного огляду особового складу з приватними установами є дискримінаційною. Така вимога безпідставно звужує коло потенційних учасників. Ми звернулися за роз’яреннями до юридичної підтримки SmartTender, та отримали відповідь: Відповідно до Додатку 2 тендерної документації, яким визначено технічні вимоги Замовником, з посиланням на положення Наказу МВС 18.08.2014 № 831 зазначено наступне: Відповідно до пункту 7 розділу 3 наказу Міністерства Внутрішніх справ України від 18.08.2014 №831 «Про затвердження Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій», Учасник повинен бути або закладом охорони здоров’я Міністерства оборони України, або Міністерства внутрішніх справ України, або центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, або іншим державним або комунальним закладом охорони здоров’я. Поруч з цим розділ 3 зазначеного Наказу встановлено організація надання медико-санітарної допомоги в закладах охорони здоров'я ДСНС. Пунктом 7 розділу 3 Наказу визначено, що у разі зайнятості за місцем проходження служби чи розміщення прикріпленого контингенту закладів охорони здоров’я ДСНС, а також у разі виділення в таких закладах (підрозділах) деяких відділень, спеціалістів, спеціального обладнання безоплатна медична допомога призначеним особам, крім працівників, надається в закладах охорони здоров’я. Міністерства оборони України, Міністерств внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я, інших державних або комунальних закладів охорони здоров'я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС. Тобто, пункт 7 розділу 3 Наказу - не регулює питання щодо закупівлі послуг у сфері охорони здоров'я саме за допомогою електронної системи закупівель. відповідно, визначена вимога в тендерній документації - є дискримінаційною та такою, що значно обмежує участь більшості учасників. Враховуючи наведене, наша пропозиція була неправомірно відхилена замовником. Замовник, застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозицій учасників, а саме неправомірно відхилив нашу пропозицію. Зазначені дії замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону № 922, а саме недискримінація учасників. Тому, зважаючи на вищевикладене та керуючись чинним законодавством України, просимо відхилити рішення Замовника щодо дискваліфікації ТОВ «СМЦ «Сімейна поліклініка».
Дата розгляду скарги: 28.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.08.2024 17:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.09.2024 17:14
Дата виконання рішення Замовником: 09.09.2024 12:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: Зобов'язання щодо скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "СУМСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР "СІМЕЙНА ПОЛІКЛІНІКА" (код ЄДРПОУ: 42353872) виконане.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СУМСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР "СІМЕЙНА ПОЛІКЛІНІКА", Сергій Виноград 380955014004 smc.simpol35@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e8d6453b2c034301b4d5cef7aa30476f
Заголовок пункту скарги: Не правомірна дискримінація
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Скарга

Замовником - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області Щорічний профілактичний медичний огляд особового складу апарату та підрозділів забезпечення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області та медичний огляд водіїв транспортних засобів Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області щодо придатності до керування транспортними засобами UA-2024-08-01-007015-a.
Дана Процедура закупівлі регулюється Законом України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) та здійснюється за такими принципами (ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)): 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
В ДОДАТКУ №2 до тендерної документації «Інформація про необхідні медико-технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» встановлена дискримінаційна вимога:
4. Послуги надаються з урахуванням пункту 7 розділу ІІІ Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій, затвердженого наказом МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ від 18.08.2014 №831, зареєстрованим у МІНІСТЕРСТВІ ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ 9 вересня 2014 р. За №1095/25872. Згідно вимог Порядку обов’язковим критерієм відбору медичного закладу є форма власності закладу охорони здоров’я:
- заклад охорони здоров’я Міністерства оборони України;
- заклад охорони здоров’я Міністерства внутрішніх справ України;
- заклад охорони здоров’я центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я;
- інший державний або комунальний заклад охорони здоров’я.

Відповідно до вимог визначених Наказом МВС України від 18.08.2014 № 831 «Про затвердження Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій» IV. Лікувально-профілактична робота, п 6. З «З метою своєчасного виявлення захворювань та збереження здоров’я прикріплені контингенти та працівники, зайняті на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, щороку проходять чергові та позачергові профілактичні медичні огляди в порядку, передбаченому законодавством України.
Разом з тим відповідно наказу МОЗ України від 18.04.2022 № 651 «Про затвердження Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» - Попередній, періодичний та позачерговий психіатричні огляди, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (далі - Огляд) проводяться лікарем-психіатром у закладі з надання психіатричної допомоги будь-якої організаційно-правової форми, або фізичними особами - підприємцями, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та забезпечують на її підставі медичне обслуговування населення, безпосередньо пов’язане з наданням психіатричної допомоги. Тобто надавачами медичних послуг є заклади охорони здоров’я усіх форм власності та фізичні особи - підприємці, які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дані положення тендерної документації суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними. ЗУ “Про публічні закупівлі” № 922-VIII від 25.12.2015 р. Принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них (ст.5 ч.1) Пряма заборона для замовників щодо встановлення дискримінаційних вимог до учасників (ст.5 ч.4) Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ст. 22 ч.4) Судова практика це підтверджує, так Верховний суд в постанові від 09.10.2020 у справі №826/14098/16 зауважив, що суть принципу недискримінації полягає в тому, що замовник зобов`язаний установити рівні умови участі у процедурах закупівель для вітчизняних та іноземних учасників усіх форм власності та організаційно-правових форм. водночас, дії, що можуть дискримінувати потенційних учасників закупівлі вчиняти замовнику заборонено.
Вимога, що не допускається укладання договорів на проведення періодичного медичного огляду особового складу з приватними установами є дискримінаційною. Така вимога безпідставно звужує коло потенційних учасників.
Ми звернулися за роз’яреннями до юридичної підтримки SmartTender, та отримали відповідь:
Відповідно до Додатку 2 тендерної документації, яким визначено технічні вимоги Замовником, з посиланням на положення Наказу МВС 18.08.2014 № 831 зазначено наступне: Відповідно до пункту 7 розділу 3 наказу Міністерства Внутрішніх справ України від 18.08.2014 №831 «Про затвердження Порядку організації медичного забезпечення в системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій», Учасник повинен бути або закладом охорони здоров’я Міністерства оборони України, або Міністерства внутрішніх справ України, або центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, або іншим державним або комунальним закладом охорони здоров’я.
Поруч з цим розділ 3 зазначеного Наказу встановлено організація надання медико-санітарної допомоги в закладах охорони здоров'я ДСНС.
Пунктом 7 розділу 3 Наказу визначено, що у разі зайнятості за місцем проходження служби чи розміщення прикріпленого контингенту закладів охорони здоров’я ДСНС, а також у разі виділення в таких закладах (підрозділах) деяких відділень, спеціалістів, спеціального обладнання безоплатна медична допомога призначеним особам, крім працівників, надається в закладах охорони здоров’я.
Міністерства оборони України, Міністерств внутрішніх справ України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я, інших державних або комунальних закладів охорони здоров'я за рахунок коштів, передбачених на утримання ДСНС.
Тобто, пункт 7 розділу 3 Наказу - не регулює питання щодо закупівлі послуг у сфері охорони здоров'я саме за допомогою електронної системи закупівель. відповідно, визначена вимога в тендерній документації - є дискримінаційною та такою, що значно обмежує участь більшості учасників.
Враховуючи наведене, наша пропозиція була неправомірно відхилена замовником.
Замовник, застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозицій учасників, а саме неправомірно відхилив нашу пропозицію. Зазначені дії замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону № 922, а саме недискримінація учасників.

Тому, зважаючи на вищевикладене та керуючись чинним законодавством України, просимо відхилити рішення Замовника щодо дискваліфікації ТОВ «СМЦ «Сімейна поліклініка».
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)