-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт системи опалення у КЗ "Великобірківський ліцей ім. С.Балея" за адресою: вул. Шкільна,1 селище Великі Бірки, Тернопільського району Тернопільської області
Завершена
3 162 913.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 814.57 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 814.57 UAH
Період уточнення:
30.07.2024 17:24 - 11.08.2024 00:00
Відповідь надана
Акт огляду
Номер:
cf4f7dd85e30411c82526b586c563de7
Дата опублікування:
07.08.2024 12:15
Опис:
Шановний Замовнику! Ви вимагаєте: «Для повноти розуміння предмету закупівлі та його об’єму Учаснику необхідно особисто відвідати та оглянути об’єкт, оцінити можливості виконання робіт, їх види та обсяги, ознайомитися із проектно-кошторисною документацією. Виконання цієї вимоги повинно бути документально зафіксовано, для чого надати у складі тендерної пропозиції підписаний уповноваженою особою замовника та представником учасника Акт огляду»
Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є незаконною та дискримінуючи з огляду на наступне: Відповідно до пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Водночас згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Встановлюючи відповідні вимоги, ви порушуєте право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати акт завірений керівником Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення дискримінаційної вимоги щодо надання Акту обстеження об’єкту є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання Замовник може не надати або не підписати наведений вище акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до учасників та інших суб'єктів господарювання. Ознайомитись з видами та об’ємами робіт учасник може з Технічної специфікації, що надається Вами у складі у Додатку №2 та відповідно до ч.1 ст. 23 Закону: Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Таким чином, необхідність огляду об’єкту є недоречною та обмежує коло потенційних учасників. Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій. Огляд об'єкту потенційним учасником разом із Замовником до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та погодженням Акту з результатами обстеження об'єкту надання послуг. Ваші дії щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо огляду об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного документа до моменту розкриття їх тендерних пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад. Встановлення вимоги, щодо надання учасником Акту з результатами обстеження об’єкта, підписаного учасником та Замовником до подання тендерних пропозицій, містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника.
Отже, згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. 4 Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового огляду об’єкту та документального оформлення такого огляду, була визнана як дискримінаційна рядом рішень Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (Рішення від 13.12.2019 №18550, Рішення від 13.05.2020 № 9264, Рішення від 29.05.2020 № 10669, Рішення від 03.08.2020 № 14872, Рішення від 20.05.2024 №8798) Враховуючи вище зазначене, ця вимога має бути виключена з Тендерної документації.
Якщо ви не заберете дану вимогу, ми оскаржимо умови вашої тендерної документації в АМКУ, а це у свою чергу призведе до затягування процедури закупівлі, що призведе до затримки виконання робіт в терміни зазначені Вами в Документації.
Відповідь:
Добрий день! Дякуємо за ваше звернення. Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частина 2 статті 22 Закону визначає відомості, які повинні міститися в тендерній документації, зокрема у п. 3 зазначено, у тендерній документації зазначаються такі відомості, окрім іншого, як інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Частина 3 статті 22 Закону встановлює, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому, згідно частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Необхідно зазначити, що вимога щодо попереднього ознайомлення з об’єктом, спрямована на те, щоб потенційні Учасники мали змогу в реальному часі на місці оцінити умови, складність та обсяг робіт, які необхідно буде виконати підряднику у відповідності до Технічного завдання та проектної документації, провести необхідні обстеження та можливо встановити певні недоліки або інші невідповідності, приховані роботи, які краще виявити під час огляду, а не в процесі виконання договору, оскільки це зекономить в подальшому час і витрати як Замовника так і Учасника. За результатами обстеження учасник матиме можливість максимально точно скласти свою тендерну пропозицію (прорахунок ціни) і не допустити в подальшому її безпідставного коригування.
Звертаємо увагу, що Тендерна документація не містить опису механізму і процедури проведення обстеження, а також порядку доступу до об'єкту, не визначає порядку отримання такого акту огляду, а також не визначено що саме має бути відображено у акті, за яких умов Замовник зобов'язаний його підписати, хто повинен бути представником при обстеженні та ознайомленні, хто має право підписання цього документу, саме задля уникнення можливих корупційних ризиків. Адже деталізація механізму і процедури відвідування та отримання акту обстеження лише ускладнить виконання даної вимоги потенційними учасниками. Конфіденційність і цілісність пропозиції Учасника в даному випадку не буде порушено, оскільки, Замовник не буде володіти інформацією щодо ціни та інших документів пропозиції Учасника до моменту розкриття або за результатами проведеного електронного аукціону.
Замовник ніяким чином не порушив вимоги статті 5 Закону, оскільки забезпечив вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбачену Законом, не обмежував право жодного учасника на обстеження об’єкту.
Варто також наголосити, що Закон або будь-який інший нормативний акт не давали чіткого визначення, що вважати дискримінаційними вимогами. В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб. Верховний суд у своєму рішенні http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900# дійшов до висновку, що в контексті принципів тендерних закупівель, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені Замовником у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням наших потреб, складності та обсягу, що є предметом даної процедури закупівлі. Відтак, дана вимога жодним чином не дискримінує та не обмежує коло потенційних учасників закупівлі. Відповідно до неї будь-хто з потенційних учасників може звернутись до Замовника з запитом на відвідування об’єкту, за результатами якого отримати відповідний акт обстеження.
Таким чином, тендерна документація та вимоги Замовника до предмета закупівлі не містять вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них жодним чином не порушено в даному випадку.
Дата відповіді:
09.08.2024 16:10
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги до учасників
Номер:
d01c8f20a94e475ea1c65c2374c4f547
Дата опублікування:
06.08.2024 12:22
Опис:
Відповідно до вимог ДОДАТОКУ №1.2 до Тендерної документації " Спосіб підтвердження кваліфікаційного критерію " 1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 3. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати:
- Скановану з оригіналу копію аналогічного договору, інформацію щодо якого вказано у довідці, у кількості не менше 1(одного).
Аналогічним(ними) договором(ами) є договір (двосторонній або декілька сторонній), подібний за змістом, своєю правовою природою, предметом закупівлі якого є роботи (відповідно до п.22 ч.1 Закону України «Про публічні закупівлі»), зокрема: капітальний ремонт системи опалення. (*)
При чому згідно примітки Замовника (*) аналогічними договорами в розумінні Документації є договори на капітальний ремонт системи опалення.
Відповідно до підпункту 4.1 Розділу "Загальні положення" Документації предметом закупівлі за даними торгами є Код за ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація.
Дана вимога дискримінує потенційних учасників, які мають багаторічний досвід виконання робіт по системі опалення, роботи які відносяться до коду Код за ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація, де є укладені договора не з назвою якою вимагає Замовник, а саме: капітальний ремонт системи опалення.
Встановлюючи дану вимогу, Замовник порушує основні принципи здійснення закупівель та
звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, обмежуючи їх лише тими, які мають досвід виконання даних робіт, та усуває від участі інших учасників торгів.
Крім того зазначаємо, що предметом закупівлі, згідно оголошення № UA-2024-07-30-009599-a Замовник встановив саме Капітальний ремонт і реставрація (код ДК 021:2015 - 45453000-7).
Тому, на нашу думку, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію "наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору" учасники повинні надавати документи, що підтверджують наявність досвіду виконання робіт до коду Код за ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація.
Таким чином, зазначена вище умова Документації призводить до неможливості участі у процедурі закупівлі учасників (в тому числі наше підприємство), які мають досвід виконання робіт по системі опалення з кодом ДК яке встановив Замовник - Капітальний ремонт і реставрація (код ДК 021:2015 - 45453000-7), але договора звучать з іншою назвою, ніж конкретно прописав Замовник.
Тому просимо зобов'язати Замовника вилучити з Документації вимогу щодо надання для
підтвердження наявності у учасника досвіду виконання аналогічних договорів виключно договорів з капітального ремонту системи опалення, а саме вилучити слова «системи опалення».
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати договори на капітальний ремонт системи опалення, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Для захисту своїх прав та інтересів учасники процедури можуть звернутися до суду.
Відповідь:
Добрий день! Дякуємо за Ваше звернення. Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, один з яких було встановлено нами в закупівлі (додаток 1.2), а саме - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Закон не містить конкретного визначення, що таке аналогічний договір, та які вимоги до нього повинні встановлюватись, на це, зокрема, вказує постанова Верховного суду від 15.08.2023 у справі № 922/4852/21. На думку Верховного Суду, в кожному конкретному випадку замовник може самостійно визначити спосіб документального підтвердження, у тому числі, й такого критерію, як наявність документально-підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також, може визначити межі відповідності документального підтвердження вказаного критерію поняттю «аналогічний договір» з урахуванням загальних принципів здійснення публічних закупівель. Зазвичай аналогічний договір — це договір, який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015, якщо інше не зазначено в умовах документації.
Згідно рекомендацій Антимонопольного комітету України від 23.07.2021 № 18-рк та практики з розгляду скарг учасників постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про порушення законодавства у сфері публічних закупівель пов’язані з нюансами трактування поняття «аналогічний договір» не заборонено встановлення вимоги щодо наявності досвіду виконання аналогічного договору з капітального ремонту системи опалення, оскільки для нас, як замовника важливо переконатись у тому, що учасник має досвід виконання аналогічних робіт, тобто має об’єктивну можливість виконати умови договору вчасно та у повному обсязі. Адже капітальний ремонт системи опалення буде проводитися в закладі освіти, де перш за все йдеться про безпеку та комфорт здобувачів освіти, а тому потрібно професійно, вчасно та якісно виконати роботи по проєкту, відповідно до діючих норм, які б в свою чергу забезпечили безпечну, довготривалу та коректну роботу системи опалення даного закладу.
Враховуючи вищевикладене вважаємо, що дана вимога є не дискримінаційною та не порушує вимоги частини 4 статті 5, частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та не вбачаємо необхідності внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді:
07.08.2024 15:38
Відповідь надана
Аналогічний договір
Номер:
57be204fc8394d55afcb5c725e64896a
Дата опублікування:
05.08.2024 12:41
Опис:
Доброго дня! Шановний Замовник, Додатком №1 Тендерної документації зазначено: На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 3. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати:
- Скановану з оригіналу копію аналогічного договору, інформацію щодо якого вказано у довідці, у кількості не менше 1(одного).
Аналогічним(ними) договором(ами) є договір (двосторонній або декілька сторонній), подібний за змістом, своєю правовою природою, предметом закупівлі якого є роботи (відповідно до п.22 ч.1 Закону України «Про публічні закупівлі»), зокрема: капітальний ремонт.
Умовами не зрозуміло, чи це повинен бути аналогічний договір який відповідає коду за ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація чи аналогічний договір повинен відповідати конкретно назві закупівлі?
Просимо привести у відповідність вимогу щодо аналогічного договору.
Відповідь:
Добрий день!
Внесено зміни в тендерну документацію. Аналогічний договір повинен відповідати закупівлі капітального ремонту системи опалення.
Дата відповіді:
05.08.2024 17:16
Відповідь надана
Невідповідність тендерної документації абзацу 10 пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів № 1178 від 12.10.2022р.
Номер:
2b684e4f3755420da911280de65098f5
Дата опублікування:
03.08.2024 19:32
Опис:
Доброго дня. В тендерній документації, наявні вимоги до учасників про надання документів у складі тендерної пропозиції, зокрема: Учасник несе відповідальність за достовірність наданої інформації в своїй пропозиції. В складі пропозиції Учасник надає гарантійний лист про те, що відомості, інформація та документи, що подані ним у складі пропозиції є чинними, дійсними та достовірними.
Разом з тим, в абзаці десятому пункті 28 Постанови 1178 від 12 жовтня 2022 року "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", зазначене наступне: Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Просимо привести тендерну документацію та додатки до тендерної документації, у відповідність до чинного законодавства України, а саме: Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформити окремими додатками до тендерної документації.
Відповідь:
Добрий день!
Ваше звернення розглянуто та внесенно зміни в тендерну документацію.
Дата відповіді:
05.08.2024 17:14