• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 – 55320000-9 Послуги з організації харчування (Послуги з організації пільгового одноразового гарячого харчування для учнів закладів загальної середньої освіти Оболонського району м. Києва, заснованих на комунальній власності територіальної громади міста Києва)

Завершена

18 804 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 94 020.00 UAH
Період уточнення: 24.07.2024 16:48 - 11.08.2024 00:00
Відповідь надана

Щодо дислокації приміщення

Номер: a8d2fa9ed26a45808d86eda0c6757b89
Дата опублікування: 25.07.2024 15:21
Опис: Шановний Замовник! В Додатку 2 п.1 пп. 12 до ТД Замовник вимагає від Учасника «мати власне або орендоване приміщення, обладнане харчоблоком та необхідними резервними потужностями, а також забезпечене альтернативними джерелами живлення/енергії, в якому, у разі відсутності світла у закладах освіти, буде можливість забезпечити приготування та доставку необхідної кількості сніданків у відповідний заклад освіти протягом 1-1,5 годин. Приміщення повинно розташовуватись у межах Оболонського району м. Києва. Допускається місцезнаходження такого приміщення в інших районах м. Києва за умови, якщо максимальна тривалість доставки сніданків у відповідні заклади освіти складатиме не більше 2 годин.» Дана вимога документації є дискримінаційною щодо учасників та спрямована виключно на обмеження конкуренції та допущення до участі в тендері виключно суб'єктів господарювання, місцезнаходження або будь-які приміщення яких розміщені виключно у межах Оболонського району м. Києва або інших районах м. Києва на відстані не більше 2 годин. Виконати наведену вище умову документації зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які на момент подання пропозиції мають склад чи приміщення саме на вказаній території та можуть надати відповідні підтвердні документи, що є дискримінацією щодо інших суб’єктів господарювання. Адже учасник може знаходитись в іншому місті й не зобов’язаний перевозити свою МТБ для участі в тендері, не знаючи, чи переможе він в закупівлі. Просимо виключити дискримінаційну умову, адже по даному питанню є аналогічне рішення АМКУ і ми будемо змушені подати скаргу в разі не усунення даної вимоги.
Відповідь: Шановний Учаснику! Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі з огляду на специфіку предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. На виконання рішення Київської міської ради від 15 грудня 2022 року № 5892/5933 «Про надання додаткових пільг та гарантій киянам, які приймали (приймають) участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв'язку з військовою агресією російської федерації проти України, членам їх сімей, членам загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України, а також членам сімей загиблих (померлих) осіб, місце проживання яких не зареєстровано на території міста Києва, але які приймали участь у складі військових частин міста Києва Сил територіальної оборони Збройних Сил України та добровольчих формувань територіальної громади міста Києва, похованих у місті Києві» (у редакції рішення Київської міської ради від 25.05.2023 року № 6458/6499) управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації зобов’язано забезпечувати організацію харчування дітей таких пільгових категорій в закладах загальної середньої освіти. Послуги з організації харчування повинні мати безперебійний характер, оскільки зупинення забезпечення харчуванням дітей в комунальних закладах загальної середньої освіти міститимуть ознаки надзвичайної ситуації соціального характеру місцевого рівня, отже, Управлінню освіти необхідно вживати дієвих заходів щодо недопущення такого зупинення надання послуг з організації харчування. Разом з цим, вже зараз Укренерго попереджає про важкий опалювальний сезон 2024-2025 та закликає бути готовими до можливих тривалих відключень електроенергії з метою її заощадження або в разі повторення російських атак на об’єкти енергосистеми. Враховуючи вищевикладене, вважаємо за доцільне заздалегідь подбати про наслідки відсутності електроенергії та забезпечити можливість належної організації освітнього процесу, шляхом отримання гарантій, що потенційний надавач послуг з організації харчування виконуватиме свої зобов’язання навіть під час відсутності електроенергії в закладах освіти. Саме тому Замовником в тендерній документації встановлена вимога щодо наявності у потенційного учасника приміщення, обладнаного харчоблоком та необхідними резервними потужностями, а також забезпеченого альтернативними джерелами живлення/енергії. Окремо зазначимо, що місце надання послуг, які є предметом даної закупівлі – Оболонський район м. Києва, а не вся територія України як вважає Учасник. Дійсно, будь-який суб’єкт господарювання може приймати участь у процедурі закупівлі, при цьому маючи реєстрацію та головний офіс в будь-якій точці країни та навіть за її межами. Водночас, Замовнику не зрозуміло, як саме Учасник зможе надавати послуги з організації гарячого харчування у закладах освіти Оболонського району в разі відсутності електроенергії в цих закладах, маючи приміщення в Дніпрі або Львові, при цьому дотримуючись вимог санітарно-гігієнічного законодавства? Час на виготовлення та споживання (або заміну) готових сніданків повинен становити не більше 2 годин. Водночас, наявність приміщення, обладнаного харчоблоком та необхідними резервними потужностями, навіть у Київській області вже збільшує час доставки та ризики ненадання вчасно послуг за місцем їх призначення. Враховуючи продовження воєнного стану в Україні, довготривалі періоди відключення електроенергії, повітряні тривоги, а також обов’язок Замовника забезпечити дітей пільгових категорій гарячим харчуванням вчасно, вимагають від нас вжиття усіх необхідних заходів для посилення контролю за наданням послуг з організації гарячого харчування. Також, Учасник посилається на те, що йому необхідно перевезти МТБ, не будучи впевненим у своїй перемозі. З цього приводу зазначаємо, що згідно з вимогами п.2 розділу V. Тендерної документації "Учасник самостійно несе всі витрати, пов’язані з підготовкою та поданням його тендерної пропозиції. Замовник у будь-якому випадку не є відповідальним за зміст тендерної пропозиції учасника та за витрати учасника на підготовку пропозиції незалежно від результату торгів". Отже, учасники з інших регіонів України можуть орендувати відповідне приміщення в м. Києві (тендерною документацією не вимагається виключно право власності на таке приміщення), чим забезпечити гарантії своєї участі в закупівлі та подальше виконання договірних зобов’язань шляхом виконання вимог тендерної документації, що повністю виключає дискримінаційний характер такої вимоги. Крім того, зазначаємо, що практика АМКУ з цього питання, на яку посилається учасник, стосується закупівлі неспоживчих товарів, а предметом даної закупівлі є послуги, що мають безпосереднє відношення до продуктів харчування, які належать до швидкопсувних видів товару. Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що Замовником абсолютно правомірно встановлена вимога щодо наявності альтернативного приміщення в м. Києві та не вбачаємо в цій вимозі ознак дискримінаційного характеру. Нагадаємо, що послуги з організації забезпечення гарячим харчуванням дітей пільгових категорій в закладах загальної середньої освіти Оболонського району м. Києва мають безперебійний характер, тому Замовником докладаються всі можливі зусилля для запобігання зупинення даного процесу шляхом своєчасного реагування на ситуацію сьогодення.
Дата відповіді: 26.07.2024 16:24