• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 – 55320000-9 Послуги з організації харчування (Послуги з організації пільгового одноразового гарячого харчування для учнів закладів загальної середньої освіти Оболонського району м. Києва, заснованих на комунальній власності територіальної громади міста Києва)

Завершена

18 804 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 94 020.00 UAH
Період оскарження: 24.07.2024 16:48 - 11.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 4faa1d27c4734fd1976d877f1afe4ad7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-24-009896-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.07.2024 17:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.08.2024 14:32
Дата виконання рішення Замовником: 09.08.2024 14:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення органу оскарження № 13273-р/пк-пз від 05.08.2024 Замовником внесено зміни до тендерної документації та оголошення (протокол № 122/1 від 09.08.2024).
Автор: ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5", Ганна Авілко +380676344888 kontraktprodrezerv5@i.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8d7bc92bc37b49208a2b42379cf14505
Заголовок пункту скарги: СКАРГА щодо дискримінаційних вимог тендерної документації ДК 021:2015 – 55320000-9 Послуги з організації харчування (Послуги з організації пільгового одноразового гарячого харчування для учнів закладів загальної середньої освіти Оболонського району м. Києва, заснованих на комунальній власності територіальної громади міста Києва)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 12 ДОДАТКУ № 2 тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги)»:
«12. Учасник повинен мати власне або орендоване приміщення, обладнане харчоблоком та необхідними резервними потужностями, а також забезпечене альтернативними джерелами живлення/енергії, в якому, у разі відсутності світла у закладах освіти, буде можливість забезпечити приготування та доставку необхідної кількості сніданків у відповідний заклад освіти протягом 1-1,5 годин. Приміщення повинно розташовуватись у межах Оболонського району м. Києва. Допускається місцезнаходження такого приміщення в інших районах м. Києва за умови, якщо максимальна тривалість доставки сніданків у відповідні заклади освіти складатиме не більше 2 годин. Наявність такого приміщення та альтернативних джерел живлення/енергії Учасник підтверджує шляхом надання в складі тендерної пропозиції договорів купівлі-продажу та/або довгострокової оренди такого майна зі всіма додатками, та/або інших документів (витягів, накладних, бухгалтерських відомостей тощо), що підтверджують право власності Учасника на таке майно та/або право оренди Учасником такого майна, відповідно до чинного законодавства України».
Вимога Замовника «мати власне або орендоване приміщення, обладнане харчоблоком та необхідними резервними потужностями, а також забезпечене альтернативними джерелами живлення/енергії, в якому, у разі відсутності світла у закладах освіти, буде можливість забезпечити приготування та доставку необхідної кількості сніданків у відповідний заклад освіти протягом 1-1,5 годин. Приміщення повинно розташовуватись у межах Оболонського району м. Києва. Допускається місцезнаходження такого приміщення в інших районах м. Києва за умови, якщо максимальна тривалість доставки сніданків у відповідні заклади освіти складатиме не більше 2 годин» є дискримінаційною по відношенні до Суб’єкта оскарження та інших потенційних учасників, тобто такою, що значно звужує коло потенційних учасників Процедури закупівлі, так як прийняти участь в закупівлі можуть лише ті учасники, місцезнаходження або будь-які приміщення яких розміщені виключно у межах Оболонського району м. Києва або інших районах м. Києва на відстані не більше 2 годин.
Виконати наведену вище умову документації зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які на момент подання пропозиції мають склад чи приміщення, саме на вказаній території та можуть надати відповідні підтверджуючі документи, що є дискримінацією щодо інших суб’єктів господарювання. Адже, учасник може знаходитись в іншому місті й не зобов’язаний перевозити свою МТБ до визначення переможця закупівлі / для участі в тендері, не знаючи, чи переможе він у відповідній закупівлі.
Те, що дана вимога мати приміщення, розташовані виключно у межах Оболонського району м. Києва або інших районах м. Києва - є дискримінаційною підтверджено рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель – РІШЕННЯ №5605-р/пк-пз від 16.08.2017р.
Згідно ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. При цьому, Законом не встановлено, що Замовник має право вимагати від учасників наявність матеріально-технічної бази (складських та інших приміщень) у відповідних регіонах.
Скаржник вважає, що Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Звертаємо Увагу Шановної Колегії на те, що у Скаржника маються в наявності складські приміщення для зберігання продуктів харчування та виробництва готових страв, а також, джерело живлення струму/енергії, що знаходяться не в межах Оболонського району м. Києва або інших районах м. Києва, і останній зможе підтвердити цей факт документально (додаються копії договорів оренди).
Таким чином, Замовник порушив ч.4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також, порушив принципи здійснення публічних закупівель, визначені ст. 5 вказаного Закону, а саме – не дискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Враховуючи описане, вважаємо, що Замовник зобов’язаний внести відповідні зміни до Тендерної документації, шляхом виключення вказаної дискримінаційної вимоги.
Враховуючи вищевикладене, встановлення зазначеної вимоги в Тендерній документації є дискримінаційним до потенційних учасників торгів, та може свідчити про те, що Тендерна документація складена під заздалегідь обраного конкретного учасника –в якого вже існують приміщення розташовані виключно у межах Оболонського району м. Києва або інших районах м. Києва.
Всі ці невідповідності Тендерної документації вимогам чинного законодавства України фактично порушують наші інтереси, щодо можливості вільної участі у процедурі закупівлі, а умова, яка міститься у Тендерній документації і не відповідає вимогам чинного законодавства України є дискримінаційною та незаконною, чим порушує наші права, як потенційного учасника процедури закупівель передбачені ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації