-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Кейтерингові послуги (послуги з організації харчування учнів), код ДК 021:2015: 55520000-1 – «Кейтерингові послуги»
Завершена
407 176.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 035.88 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 035.88 UAH
Період уточнення:
23.07.2024 14:36 - 28.07.2024 00:00
Відповідь надана
Звернення щодо усунення порушення під час проведення тендеру
Номер:
7a33f63f1130408b80bc52966dbb003d
Дата опублікування:
27.07.2024 16:18
Опис:
Керуючись пунктом 54 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022р. № 1178 звертаємося до Вас з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Я маю намір взяти участь у процедурі закупівлі, однак позбавлена такої можливості через виявлений ряд вимог документації, які є дискримінаційними по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі заявника, штучно звужують конкуренцію та є такими, що порушують права та законні інтереси заявника, основні принципи проведення закупівель, а також суперечить вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022р. № 1178.
1. Щодо вимоги надання «висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи технічних умов на продукцію власного виробництва».
Умовами підпункту 3 пункту 3 Додатку 6 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, передбачено необхідність надання у складі тендерної пропозиції «висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи технічних умов на продукцію власного виробництва».
Однак, я не можу погодитись, що учасники процедури закупівлі мають надавати у складі тендерної пропозиції висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи технічних умов на продукцію власного виробництв, оскільки Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24 лютого 1994 року № 4004-XII, статтями 11-12 якого було передбачено проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи технічних умов, втратив чинність 01.10.2023р. на підставі Закону України № 2573-IX від 06.09.2022р.
В зв’язку з чим, починаючи з 01.10.2023р. отримання зазначених в тендерній документації висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи технічних умов на продукцію власного виробництв не може вимагатися Замовником, оскільки його отримання не вбачається за можливе.
А отже, на мою думку, визначений критерій у підпункті 3 пункту 3 Додатку 6 Документації дискримінує потенційних учасників закупівлі, що має негативний вплив на конкуренцію при здійсненні процедури закупівлі та таким, що порушує вимоги Закону № 922-VIII, призводить до усунення, обмеження чи спотворення конкуренції при здійсненні процедур закупівель.
Прошу внести зміни до Документації в цій частині.
2. Щодо вимоги надання «експертного висновку на готові страви із меню не менше 4 страв за мікробіологічними показниками БГКП»
Умовами пункту 4 Додатку 6 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, передбачено необхідність надання у складі тендерної пропозиції «експертного висновку на готові страви із меню не менше 4 страв за мікробіологічними показниками БГКП».
Вважаю вимогу викладену у пункті 4 Додатку 6 до Документації, в частині наявності експертного висновку на готові страви із меню не менше 4 страв за мікробіологічними показниками БГКП, датованого не пізніше місячної давнини до дати подання тендерної пропозиції, дискримінаційною по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі заявника, та такою, що штучно звужує конкуренцію та порушує права та законні інтереси заявника, основні принципи проведення закупівель з огляду на наступне.
Під час отримання експертного висновку на готові страви з меню Замовника за мікробіологічними показниками БГКП, процес відбору зразків харчових продуктів та саме дослідження (випробування) займає до 6 робочих днів, не враховуючи час необхідний на закупівлю продуктів та приготування страв.
В свою чергу, час подання тендерної пропозиції, яка вже має включати відповідний експертний висновок на готові страви з меню Замовника, від моменту публікації оголошення 23.07.2024р. до подання тендерної пропозиції 30.07.2024р. - включно, становить не повних 6 робочих днів, оскільки оголошення про проведення торгів було опубліковано 23.07.2024р. о 14 годині 36 хвилин, в зв’язку з чим, вважаю таку вимогу дискримінаційною, що штучно звужує конкуренцію.
Таким чином, Вами обмежено всіх потенційних учасників наявністю експертного висновку на готові страви з Вашого меню, оскільки вони фізично не встигнуть його виготовити, через брак часу. В зв’язку з чим, перевага буде виключно у тих учасників, які заздалегідь знали про меню, що буде в оголошенні або яким пощастило мати аналогічні страви в своєму меню, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Прошу внести зміни до Документації в цій частині.
2. Щодо вимоги надання «акту інспектування територіального органу Держпродспоживслужби, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур… виданого на складські приміщення та харчоблок у 2023 році».
Умовами пункту 5 Додатку 6 Документації передбачено необхідність подання учасником у складі тендерної пропозиції, акту інспектування територіального органу Держпродспоживслужби, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (наказ міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019р. №446 «Про затвердження форми акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР» видані на складські приміщення та харчоблок у 2023 році.
Вважаю вимогу викладену у пункті 5 Додатку 6 до Документації, в частині наявності акту інспектування територіального органу Держпродспоживслужби, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (наказ міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019р. №446 «Про затвердження форми акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР» видані на складські приміщення та харчоблок у 2023 році, дискримінаційною по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі заявника, та такими, що штучно звужують конкуренцію та порушують права та законні інтереси заявника, основні принципи проведення закупівель.
Вами обмежено потенційних учасників наявністю акту інспектування територіального органу Держпродспоживслужби виданого на складські приміщення та харчоблок, датованого виключно 2023 роком, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в т.ч. заявника, та не включає усіх можливих видів підтвердження даної кваліфікації, в тому числі осіб, які мають відповідні акти датовані 2024 роком, що є більш актуальним у порівнянні з 2023 роком, які можуть задовольнити потреби Замовника для отримання якісної послуги та/або товару.
На мою думку, визначений критерій у пункті 5 Додатку 6 Документації дискримінує потенційних учасників закупівлі, виключивши осіб з більш свіжим актом, а ні ж акт датований 2023 роком, що має негативний вплив на конкуренцію при здійсненні процедури закупівлі та таким, що порушує вимоги Закону № 922-VIII, призводить до усунення, обмеження чи спотворення конкуренції при здійсненні процедур закупівель.
Перевагу, у даному випадку, мають лише ті учасники, які мають акт датований виключно 2023 роком.
Прошу внести зміни до Документації в цій частині.
Відповідь:
Санітарно-епідеміологічний висновок України - документ, що підтверджує відповідність готової продукції, виду діяльності або технічних умов (ТУ), за якими виробляється продукція, встановленим вимогам, гігієнічним нормам та санітарним правилам, а також служить офіційним підтвердженням безпеки продукції для здоров'я людини.
Необхідність отримання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи визначена Законами України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності", "Про відходи", "Про дитяче харчування", "Про пестициди та агрохімікати" , «Про питну воду та питне водопостачання» «Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично модифікованих організмів», «Про вилучення з обороту, переробку, утилізації, знищення або подальше використання неякісної та небезпечної продукції», «Про виноград і виноградному вині», тощо.
Відповідно до чинного законодавства України, всі підприємці, які займаються виробництвом, повинні мати свої технічні регламенти (Технічні умови).
Для підтвердження якості продукція повинна супроводжуватися сертифікатом якості, сертифікатом відповідності, декларацією відповідності, санітарно-епідеміологічним висновком, протоколом випробувань.
Декларуючи відповідність своєї продукції, виробник показує свою відповідальність за її безпеку і якість, а також за те, наскільки повно він відобразив у маркуванні особливості використання, транспортування і зберігання продукції.
Технічні умови України це стандарт підприємства на продукцію, що випускається, в якому встановлюються вимоги до продукції, що забезпечують її якість і безпеку.
Так як харчуватися будуть діти , (Вікова категорія учнів 4-6 років та 6-11 років) Замовник повинен бути впевнений, що страви якісні, приготовані відповідно до ТУУ виробника та на Технічні умови отримано Висновки СЕС.
Щодо вимоги надання «експертного висновку на готові страви із меню не менше 4 страв за мікробіологічними показниками БГКП» пояснюємо,що відповідно до нормативного документу (ГОСТ 30518-97), згідно якого проводяться дослідження на кишкову палочку (БГКП) термін досліджень до 3-х діб.
Стосовно актів пояснюю ,що акти видані у 2024 році також будуть прийматися до розгляду і аж ніяк не буде надаватися перевага Учасникам,які отримали акти у 2023 році.
Таким чином тендерна документація жодних дискримінаційних вимог не містить., не має негативного впливу на конкуренцію при здійсненні процедури закупівлі та не порушує вимоги Закону № 922-VIII.
Дата відповіді:
29.07.2024 13:14