• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Кейтерингові послуги (послуги з організації харчування учнів), код ДК 021:2015: 55520000-1 – «Кейтерингові послуги»

Завершена

407 176.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 035.88 UAH
Період оскарження: 23.07.2024 14:36 - 28.07.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо неправомірного відхилення пропозиції учасника

Номер: bec1ca5741c048739b6cd8f90810ffaa
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-23-007821-a.b1
Назва: Скарга щодо неправомірного відхилення пропозиції учасника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 19.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.08.2024 15:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 21.08.2024 17:26
Автор: ФОП "БЕЛІНСЬКА ГАННА СЕРГІЇВНА", Анна Белінська +380676313188 belinskaja2009@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 68022e247bb442ccb27e165caf78497b
Заголовок пункту скарги: надання експертного висновку на готові страви із меню не менше 4-х страв за мікробіологічними показниками (БГКП)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: В мотивувальній частині свого рішення, уповноважена особа Замовника зазначає, що підставою відхилення пропозиції ФОП Белінської Г.С., у відповідності до пункту 44 Особливостей, є не надання експертного висновку на готові страви із меню не менше 4-х страв за мікробіологічними показниками (БГКП), датовані не пізніше місячної давнини до дати подання тендерної пропозиції та не виправлення виявлених замовником після розкриття тендерної пропозиції невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або зміни предмету закупівлі (його найменування, марки, моделі тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме, не надання учасником:
1. Сканованого акту інспектування або лист територіального органу Держпродспоживслужби, що підтверджує додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти (згідно наказу Міністерства економіки України від 21.01.2022 р. № 143-22 «Про затвердження форми акту складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин); акт інспектування або лист територіального органу Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 № 446 «Про затвердження форми акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР») виданий на складське приміщення.
2. Акту, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти (Наказ Міністерства економіки України 21 січня 2022 року № 143-22 «Про затвердження форм актів, складених за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин, та інших форм розпорядчих документів») та акт інспектування територіального органу Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №446 «Про затвердження форми акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР)» виданий на складське приміщення.
3. Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи технічних умов на продукцію власного виробництва.

Після завершення аукціону Замовник направив Учаснику повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції Учасника відкритих торгів з особливостями, в якому Замовник не зазначав необхідності усунення невідповідностей та надання Учасником експертного висновку на готові страви із меню не менше 4-х страв за мікробіологічними показниками (БГКП), датованими не пізніше місячної давнини до дати подання тендерної пропозиції.
В свою чергу в оскаржуваному рішенні, Замовник вже зазначає, що однією з підстав відхилення тендерної документації, є саме ненадання Учасником експертного висновку на готові страви із меню не менше 4-х страв за мікробіологічними показниками (БГКП), датовані не пізніше місячної давнини до дати подання тендерної пропозиції.
При цьому учасник взагалі залишив поза увагою, що на виконання вимог тендерної документації, ФОП Белінською Г.С., разом із своєю тендерною пропозицією було надано протоколи випробувань на готові страви із меню за показниками, зокрема мікробіологічними показниками (БГКП) виконані Відокремленим структурним підрозділом «Криворізький районний відділ Державної установи «Дніпропетровський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» (аркуші 39-42 додатку 3).
В зв’язку з чим, вважаю, що Замовник, не виявивши зазначену невідповідність та не надавши учаснику можливості виправити відповідну невідповідність, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 6864793d2b81488bb3544d06cc9eafee
Заголовок пункту скарги: Щодо актів , та висновку державної санітарно- епідеміологічної експертизи технічних умов на продукцію власного виробництва
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відхиляючи тендерну пропозицію ФОП Белінської Г.С. з підстав не виправлення недоліків, щодо необхідності надання сканованого акту інспектування або лист територіального органу Держпродспоживслужби, що підтверджує додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти (згідно наказу Міністерства економіки України від 21.01.2022 р. № 143-22 «Про затвердження форми акту складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин); акт інспектування або лист територіального органу Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 № 446 «Про затвердження форми акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР») виданий на складське приміщення, та акту, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти (Наказ Міністерства економіки України 21 січня 2022 року № 143-22 «Про затвердження форм актів, складених за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин, та інших форм розпорядчих документів») та акт інспектування територіального органу Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 №446 «Про затвердження форми акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР)» виданий на складське приміщення, а також висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи технічних умов на продукцію власного виробництва, Замовник також допустив порушення вимог чинного законодавства, а саме не дотримався принципу недискримінації учасника, з огляду на наявність вимог, які обмежують конкуренцію.
Вимагаючи від учасника надання вищезазначених актів та висновку, Замовник не врахував, що наказ Міністерства економіки України від 21.01.2022 № 143-22 «Про затвердження форм актів, складених за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин, та інших форм розпорядчих документів», який передбачав необхідність та процедуру видачі запитуваних документів, втратив свою чинність на підставі Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства № 1503 від 08.08.2023р.
В зв’язку з чим, надання відповідних актів інспектування або листа Держспоживслужби, що підтверджує додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти, а також висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи технічних умов на продукцію власного виробництва, згідно наказу Міністерства економіки України від 21.01.2022 № 143-22, який втратив чинність, на момент проведення тендерної закупівлі, не передбачено вимогами чинного законодавства, а їх отримання починаючи з 08.08.2023р. фактично є неможливим.
А отже, вимагаючи від учасника зазначені документи, Замовник створив штучні умови, що обмежили конкуренцію, оскільки виконати вимогу Замовника зможуть лише учасники, які до втрати чинності в серпні 2023 році наказу Міністерства економіки України від 21.01.2022 №143-22, отримали запитувані акти та висновок.
Таким чином, вимагаючи не існуючі на сьогоднішній день документи, Замовником обмежується коло та права потенційних учасників процедури закупівлі, і ФОП Белінської Г.С. зокрема.
Про зазначені обставини ФОП Белінська Г.С. повідомляла Замовника у зверненні щодо усунення порушення під час проведення тендеру, а також надаючи відповідні роз’яснення та довідки під час процедури усунення недоліків. Однак Замовник належним чином не відреагував.
В зв’язку з чим вважаю, що такими діями Замовника було грубо порушено вимоги пункту 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

3. Також окремо слід звернути увагу, що наявність складів у учасника, відповідно до вимог тендерної документації, не було обов’язковим, та відповідно вимагати наявність відповідних актів на складські приміщення, Замовник міг виключно за наявності у учасника відповідних приміщень.
В свою чергу, відповідною довідкою ФОП Белінська повідомила Замовника, що під час надання замовнику кейтерінгових послуг, не планує використовувати складські приміщення для зберігання товару, оскільки з метою організації більш якісного процесу харчування, під час приготування їжі, учасник планує використовувати виключно свіжопридбані продукти, без необхідності використання складських приміщеннях.
Враховуючи зазначені обставини, до тендерної документації не було надано жодних документів на складські приміщення.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника