• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ЦН-24П_71_ВО Послуги з виконання актуарних розрахунків зобов’язань за визначеними виплатами працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам»

Завершена

390 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 950.00 UAH
Період уточнення: 22.07.2024 15:34 - 27.07.2024 00:00
Відповідь надана

Засвідчення документів належним чином

Номер: f4cba05d3f9c406ba76dd890585eb740
Дата опублікування: 26.07.2024 19:03
Опис: Шановний Замовнику! Поясніть, будь ласка, як у вашому розумінні мають виглядати "завірені надежним чином" копії трудових книжок, договорів, наказів тощо. Це мають бути надруковані копії, на яких напис Зігдно з оргигіналом" і далі посада, підпис директора і дата? Це має бути на кожній сторінці копій щонайменше ВОСЬМИ договорів , ТРЬОХ трудових книжок, ТРЬОХ наказів тощо? Чи замвонику достатньо отримати сканкопії, на які буде накладено КЕП/УЕП учасника? На нашу думку, це збереже довкілля (менше паперових роздруківок) і відповідатиме чинному законодавству про електронний документообіг. Також нагадуємо, що на документи, завантажені в систему, обов'язково накладається КЕП учасника. Дякуємо за відповідь!
Відповідь: Шановний Учасник, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Національного стандарту ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів» та пункту 3.1 тендерної документації для процедури закупівлі Товариства документи до тендерної пропозиції надаються в електронному вигляді.
Дата відповіді: 29.07.2024 16:19
Відповідь надана

ВИМОГИ УЧАСНИКА щодо внесення змін до кваліфікаційних вимог тендерної документації

Номер: 09083cb65174411a9780c069d1b8aad9
Дата опублікування: 26.07.2024 16:57
Опис: ВИМОГИ УЧАСНИКА щодо внесення змін до кваліфікаційних вимог тендерної документації Товариство з обмеженою відповідальністю «Пенсійно-актуарний консультант» (далі – Учасник) уважно ознайомилось з тендерною документацією Замовника, затвердженою рішенням уповноваженої особи Єгоровою О.Л., оприлюдненою на веб-порталі Уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-22-007736-a Учасник вимагає від Замовника та уповноваженої особи внести зміни до тексту кваліфікаційних вимог, встановлених у Додатку 2 до тендерної документації, оскільки вважає їх положення необґрунтованими та дискримінаційними для Учасника, а також такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси Учасника, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі. Обґрунтування наявності в Учасника порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси Учасника, базується на викладених далі міркуваннях та доказах. Відповідно до кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», встановленого Замовником в Додатку 2 до тендерної документації, а саме – в пункті 3 «Переліку документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону», учасник повинен надати такі документи: «Довідка складена у довільній формі за підписом директора (уповноваженої особи Учасника) скріплена печаткою Учасника (за наявності), що містить відомості про виконання Учасником протягом 2021-2023: а) не менше п’яти аналогічних договорів підприємствам (замовникам) у яких штатна чисельність працівників або отримувачів виплат (по програмам щодо яких проводились актуарні розрахунки/оцінка) становить не менше 5 тисяч осіб (з урахуванням філій та/або відокремлених підрозділів); б) не менше трьох аналогічних договорів, результати актуарних розрахунків по яким погоджені та прийняті хоча б однією з аудиторських компаній «великої четвірки»: E&Y, PWC, Deloitte, KPMG, що здійснювала аудит фінансової звітності замовника. Довідка повинна містити інформацію про кількість виконаних Учасником договорів, назва та код ЄДРПОУ замовника; номер та дата договору; предмет договору (загальний опис послуг); кількість працівників або отримувачів виплат замовника, щодо яких здійснювались актуарні розрахунки; дата виконання договору; назва аудитора замовника (у випадку якщо фінансова звітність замовника підлягає аудиторській перевірці). До довідки додаються: копії аналогічних договорів завірені належним чином (допускається відсутність окремих сторінок договору та/або додатків до нього, у випадку якщо зміст відсутніх сторінок не впливає на можливість замовника упевнитися, що наданий договір є аналогічним, і що надані підтвердні документи стосуються безпосередньо наданого договору); копії листів-відгуків замовників з якими укладались аналогічні договори про прийняття та погодження актуарних оцінок з боку аудиторських компаній «великої четвірки»: E&Y, PWC, Deloitte, KPMG, що здійснювали аудит фінансової звітності замовника. Аналогічним договором є договір про надання послуг актуарної оцінки зобов’язань по пенсійним та довгостроковим виплатам персоналу станом на кінець року та оцінки відповідних витрат за період згідно МСБО 19 «Виплати працівникам». Якщо у період 2021-2023 років укладено декілька договорів з одним і тим замовником, то зазначається лише один з них.» Вимога Замовника щодо надання учасником на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» переліку конкретних документів визначеного Замовником змісту, що мають обмежені Замовником в часі періоди надання послуг та обмежене Замовником коло замовників та їх аудиторів, є необґрунтованою та у вищенаведеній редакції є дискримінаційною щодо Учасника та інших потенційних учасників з наступних міркувань та доказів. Відповідно до розділу Технічна специфікація Додатку 1 до тендерної документації Замовник закуповує «Послуги з виконання актуарних розрахунків зобов’язань за визначеними виплатами працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам» для цілей розкриття інформації про розмір довгострокового забезпечення виплат персоналу та відповідних витрат в окремій та консолідованій фінансовій звітності Товариства та фінансовій звітності дочірніх підприємств за 2024 рік; розрахунок очікуваних витрат, пов'язаних з довгостроковим забезпеченням виплат персоналу для 2025 та 2026 років, відповідно». Міжнародний стандарт бухгалтерського обліку МСБО 19 «Виплати працівникам» (далі – МСБО 19), як частина Міжнародних стандартів фінансової звітності, застосовується Замовником (АТ «Укрзалізниця») з 2012 року https://www.epravda.com.ua/news/2013/05/15/374919/. Правила актуарної оцінки (актуарних розрахунків) зобов’язань за визначеними виплатами працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам» для цілей розкриття інформації про розмір довгострокового забезпечення виплат персоналу та відповідних витрат в окремій та консолідованій фінансовій звітності встановлені п.57 МСБО 19 «Виплати працівникам» є незмінними з 01.01.2013 року та мають застосовуватися Замовником в редакції МСБО 19 «Виплати працівникам», яка є чинною від 30.06.2017 року https://ips.ligazakon.net/document/MU17038 . Починаючи з 2017 року Замовник закуповував послуги з оцінки зобов’язань за визначеними виплатами працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам» для цілей розкриття інформації про розмір довгострокового забезпечення виплат персоналу та відповідних витрат в окремій та консолідованій фінансовій звітності, що підтверджується укладеними та виконаними договорами, оприлюдненими в системі публічних закупівель за посиланнями: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-12-15-000047-a https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-11-08-002230-c https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-11-18-001265-c https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-04-17-007356-a https://prozorro.gov.ua/uk/contract/UA-2022-11-04-009804-a-b1 https://prozorro.gov.ua/uk/contract/UA-2023-07-26-009867-a-c1 . Аналіз цих закупівель Замовника свідчить, що в період з 2017 р. по 2023 р. Замовник укладав з постачальниками договори, результати актуарних розрахунків по яким погоджені та прийняті хоча б однією з аудиторських компаній «великої четвірки»: E&Y, PWC, Deloitte, KPMG, що здійснювала аудит фінансової звітності Замовника. Аналіз закупівель послуг з актуарних розрахунків в Прозорро, що здійснювались іншими замовниками в Україні, вказує на наявність інших постачальників, які надавали послуги з оцінки зобов’язань за визначеними виплатами працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам» не тільки у 2021, 2022 та 2023 роках, але й до 2021 року (наприклад, у 2017 році), або після 2023 року (наприклад, у 2024 році). . Таким чином, на ринку закупівель послуг з оцінки зобов’язань за визначеними виплатами працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам» існують постачальники, які надавали ці послуги Замовнику або хоча б одному іншому підприємству у 2017- 2024 роках. При цьому самі правила оцінки цих зобов’язань, що їх визначено п.57 МСБО 19, є чинними з 30.06.2017 року та залишаються такими на дату публікації оголошення про проведення закупівлі. Натомість, Замовник необґрунтовано встановлює часові обмеження щодо досвіду виконання аналогічних договорів періодом 2021-2023 років (а не 2017-2024 р. р.), а пунктом б) частини 3 Переліку Додатку 1 вводить обмеження, яким вимагає на підтвердження досвіду, надати не один, а не менше трьох аналогічних договорів, результати актуарних розрахунків по яким погоджені та прийняті хоча б однією з аудиторських компаній «великої четвірки»: E&Y, PWC, Deloitte, KPMG, що здійснювала аудит фінансової звітності замовника. За такої умови взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які здатні надати документи (відгуки), що підтверджують надання ними послуг за аналогічними договорами виключно у 2021-2023 роках, видані не менше, ніж трьома різними підприємствами, які залучали до проведення аудиту компанії «великої четвірки», що є дискримінаційним щодо Учасника та інших учасників, які надавали такі послуги в інші роки (наприклад, у 2017 або 2024) одному чи двом підприємствам, аудит якого (яких) проводився однією з аудиторських компаній «великої четвірки»: E&Y, PWC, Deloitte, KPMG, що здійснювала аудит фінансової звітності замовника. Встановлення Замовником такої вимоги обмежує конкуренцію, дискримінує та порушує права Учасника. Ще одне обмеження конкуренції вбачається у вичерпному переліку аудиторських компаній, встановленому Замовником, оскільки результати актуарних розрахунків по трьом і більше аналогічним договорам мають бути «погоджені та прийняті хоча б однією з аудиторських компаній «великої четвірки»: E&Y, PWC, Deloitte, KPMG, що здійснювала аудит фінансової звітності замовника.». Вимога є дискримінаційною та такою, що задумана під свій минулий досвід та минулих постачальників періоду 2021-2023 років з метою обмеження конкуренції. Вимога пов’язує якість послуг з актуарних розрахунків, які мають відповідати вимогам МСБО 19, з конкретними чотирма аудиторськими компаніями. Тобто, кваліфікація надавача актуарних послуг (актуарія) визначається замовником, виходячи не з професійного рівня та досвіду актуарія, а виходячи із його (актуарія) минулих відносин з конкретною юридичною особою (аудитором), яка не є стороною договору учасника із замовником. Дана вимога не відповідає законодавству, обмежує конкуренцію та потребує корегування Замовником з таких підстав. Згідно частини третьої статті 7 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2258-19#n457 (далі – Закон) Замовник має право вільного вибору суб’єкта аудиторської діяльності із дотриманням вимог цього Закону та інших нормативно-правових актів. Водночас, Замовник є юридичною особою, фінансова звітність якої підлягає перевірці та аудиту суб’єктами аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес. В свою чергу, учасник може надавати Замовнику послуги з актуарних розрахунків виключно на підставі договору, стороною якого він буде зазначений та з умовами якого має погодитись згідно вимог тендерної документації. Відповідно до Технічних вимог та умов проекту Договору, визначених у Тендерній документації, результати актуарних розрахунків, виконаних Учасником за договором із Замовником, будуть обов’язково перевірятись суб’єктами аудиторської діяльності, які вибрані Замовником. Тобто, Замовник передбачає обов’язкову взаємодію між ним, учасником та третьою стороною (аудитором, з визначеного Замовником переліку) або між ним, аудитором, з визначеного Замовником переліку, та третьою стороною (якою може бути учасник). Це може бути усна або письмова домовленість щодо обміну інформацією (вихідними даними, результатами, відповідями на питання тощо) трьома сторонами з метою перевірки якості актуарних розрахунків. Водночас, частиною другою статті 29 Закону https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2258-19#n457 ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ встановлювати в договорах між юридичною особою, фінансова звітність якої підлягає перевірці, та третьою стороною вимоги чи критерії до суб’єктів аудиторської діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності цієї юридичної особи, або зазначати ПЕРЕЛІК суб’єктів аудиторської діяльності, з яких може бути зроблено вибір, або найменування конкретного суб’єкта аудиторської діяльності. Проте, Замовник неправомірно зазначає у вимогах до учасника, який має погодитись виконати вимоги Замовника ПЕРЕЛІК з чотирьох суб’єктів аудиторської діяльності, з яких може бути зроблено вибір, та/або найменування конкретного суб’єкта аудиторської діяльності (як зазначено у Додатку 2 до ТД), для якого Учасник буде третьою стороною. Відповідно до Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» станом на дату затвердження ТД Замовником в «Реєстрі суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес» (далі – Реєстр) налічується понад 70 суб’єктів аудиторської діяльності, які з 2018 року проводять обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес. Усі ці суб’єкти мають бути рівними перед законом і Замовником, так само як Замовник та Учасник мають бути рівними перед законом. Попри це, Замовник штучно обмежує коло суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити і проводять обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, лише 4-ма аудиторськими компаніями з 70, включених до Реєстру, а відтак дискримінує останніх. Замовник таким обмеженням ставить під сумнів компетентність та кваліфікацію 90% аудиторських фірм України (в тому числі й тих, які входять до міжнародних аудиторських мереж), які пройшли контроль якості уповноваженим органом, перед їх включенням до Реєстру. Надання послуг з актуарних розрахунків Учасником неправомірно поставлена Замовником у залежність від третьої сторони (минулих договірних відносин Учасника з третьою стороною), якою є замовники, що обирали суб’єктів аудиторської діяльності з переліку, визначеного Замовником, або залежить від відносин Учасника із суб’єктом аудиторської діяльності з переліку, визначеного Замовником. Проте, Учасник не зобов’язаний був укладати або не укладав з договори з юридичними особами, фінансова звітність яких підлягала аудиту суб’єктами аудиторської діяльності, що входять до визначеного Замовником для Учасника, як третьої сторони, або визначеного Замовником переліку суб’єктів аудиторської діяльності, вибір з яких був зроблений або може бути зроблено Замовником. Разом з тим, Учасник з 2018 року по 2024 рік не мав права відмовити юридичним особам в наданні послуг з актуарних розрахунків лише на тій підставі, що вони не обирали аудитора з конкретного переліку чотирьох суб’єктів аудиторської діяльності, визначених даним Замовником. Учасник також не мав та не має права зазначати в договорах із замовниками послуг з актуарних розрахунків перелік суб’єктів аудиторської діяльності, з яких може бути зроблено вибір цими замовниками, або найменування конкретного суб’єкта аудиторської діяльності, який прийматиме (перевірятиме, погоджувати) результати актуарних розрахунків, виконаних Учасником за договором. Вимоги Замовника, відображені в Тендерній документації, можуть призвести до нав’язування Учаснику непотрібної (невигідної) співпраці з 4-ма аудиторськими компаніями або з трьома підприємствами, які обрали аудиторами суб’єктів з переліку, визначеного Замовником, ставлять скаржника у нерівне становище з тими учасниками, які вже надавали послуги таким підприємствам та Замовнику, а також створює перешкоди доступу на ринок послуг з актуарних розрахунків як для скаржника, так й інших суб'єктів господарювання (аудиторів, що не входять до переліку, визначеного Замовником). Водночас, Замовник такими вимогами створює сприятливі умови минулорічному надавачу послуг (ТОВ «Інститут Ризику») та обмежує доступ на ринок Учаснику та, не виключено, й іншим учасникам. Встановлення Замовником такої вимоги обмежує конкуренцію, дискримінує та порушує права Учасника. Схоже обмеження конкуренції та порушення прав має місце в пункті а) частини 3 Переліку кваліфікаційних вимог, а саме - не менше п’яти підприємств з чисельністю штатних працівників більше 5000 осіб - буде мати місце для Учасника та інших учасників. Замовнику при встановленні таких вимог доцільно враховувати, в яких складних умовах ми всі, включаючи Замовника, зараз працюємо, та не встановлювати вимог, які складно виконати в умовах воєнного стану після 24.02.2022 р. З початком повномасштабної агресії рф проти України чисельність штатних працівників (понад 5 000 осіб) на великих підприємствах, як і самих підприємств, значно зменшилась внаслідок скорочення виробництва, мобілізації працівників, а також руйнації підприємств та окупації територій, де вони розташовані. І це загальна тенденція в країні і яку відчуває Замовник, але чомусь не враховує при складанні кваліфікаційних вимог, хоча кількість працівників АТ «Укрзалізниця» зменшилась з понад 285 тис. осіб у 2016 р. до майже 186 тис. осіб у 2023 р. https://cfts.org.ua/news/2024/04/22/kilkist_pratsivnikiv_ukrzaliznitsi_skorotilasya_do_187_tisyach_78885 Очевидним є обмеження Замовником конкуренції для тих учасників, які в період з 2017 по 2024 роки щороку надавали послуги за аналогічними договорами понад 30 великим підприємствам з чисельністю працівників на кожному не менше 1 000 осіб (загалом 30 000 осіб), але не надавали послуги більше, ніж одному або двом або трьом або чотирьом підприємствам з чисельністю працівників на кожному понад 7 000 осіб (загалом від 7 000 до 20 000 осіб). Адже сучасні програмно-технічні засоби актуарних розрахунків однаково ефективно і швидко перевіряють та рахують показники за вихідними даними, що формуються Замовником в таблицях Excel, незалежно від кількості працівників – як для 1 000 осіб, так і для 10 000 осіб розрахунки виконуються за лічені хвилини. І Замовнику це відомо з минулого досвіду актуарних послуг, що йому неодноразово надавалися у 2017-2023 роках. Встановлення Замовником такої вимоги обмежує конкуренцію, дискримінує та порушує права Учасника взяти участь в закупівлі. . Вимоги Замовника щодо підтвердження прийняття результатів актуарних розрахунків аудиторськими компаніями з конкретного переліку суб’єктів аудиторської діяльності, визначених даним Замовником, не відповідають Конституції України та Законам України, є дискримінаційними та такими, що штучно обмежують конкуренцію, оскільки кількість учасників, що надають послуги з актуарних розрахунків, суттєво обмежується до одного-двох та робить закупівлю неефективною і неекономною. Замовник в п.4. Переліку кваліфікаційних вимог вимагає від учасників надання документа «Довідка складена у довільній формі за підписом директора (уповноваженої особи Учасника) скріплена печаткою Учасника (за наявності), про наявність в Учасника щорічного доходу не менше ніж 450 тис. грн у одному з останніх двох років. До довідки додаються завірені належним чином: копії балансу Учасника (форма № 1) за два попередні річні звітні періоди (2023, 2022 роки); копії звіту про фінансові результати Учасника (форма № 2) за два попередні річні звітні періоди (2023, 2022 роки)». Для підтвердження фінансової спроможності Замовник має право вимагати в учасників підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі не більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Ця вимога встановлена ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», але порушена Замовником, оскільки очікувана вартість закупівлі складає 390 000 грн., а не 450 000 грн. Тобто, Замовник має право вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі не більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (390 000 грн.), але Замовник не має права встановити, що обсяг річного доходу учасника має бути вищим, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (450 тис. грн. в одному з останніх двох років). Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. З огляду на вищевикладене, Учасник вбачає ознаки порушення його прав та його дискримінації в кваліфікаційних вимогах Замовника, затверджених рішенням уповноваженої особи та викладених у Додатку 2 Тендерної документація Філії "Центр сервісного забезпечення" Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" по закупівлі код за ДК 021:2015 – 66510000-8 Страхові послуги – ЦН-24П_71_ВО Послуги з виконання актуарних розрахунків зобов’язань за визначеними виплатами працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам» ідентифікатор закупівлі № UA-2024-07-22-007736-a https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-22-007736-a: 1.Замовник встановлює надмірну кількість аналогічних договорів, результати актуарних розрахунків по яким погоджені та прийняті хоча б однією з аудиторських компаній «великої четвірки»: E&Y, PWC, Deloitte, KPMG, що здійснювала аудит фінансової звітності замовника. Встановлення Замовником такої вимоги обмежує конкуренцію, дискримінує та порушує права Учасника, який має меншу кількість договорів. Встановлення Замовником такої вимоги обмежує конкуренцію, дискримінує та порушує права Учасника взяти участь в закупівлі. Законодавством України, а саме пунктом 3) частини другої ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text , вимагається «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», тобто законом допускається мінімум один договір. Тому встановлена замовником вимога надати три аналогічні договори, результати актуарних розрахунків по яким погоджені та прийняті хоча б однією з аудиторських компаній «великої четвірки»: E&Y, PWC, Deloitte, KPMG, що здійснювала аудит фінансової звітності замовника, а не мінімум один, є надмірною та обмежує доступ до надання послуг для Учасника та інших учасників. Учасник не має трьох аналогічних договорів, але може надати відомості про один аналогічний договір. Тому вищезазначена вимога документації є дискримінаційною для Скаржника та такою, що обмежує коло потенційних учасників, які ще не уклали три та більше договорів на постачання послуг, аналогічних до предмета закупівлі. З огляду на вищенаведене, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть тільки суб’єкти господарювання, які зможуть надати не менше саме трьох аналогічних договорів, що є дискримінаційним щодо інших суб’єктів господарювання, у тому числі - Учасника Враховуючи вищевикладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до документації в цій частині. З метою зняття обмеження для Учасника та потенційних учасників Замовник має встановити мінімальну вимогу – не менше одного аналогічного договору, результати актуарних розрахунків по якому погоджені та прийняті хоча б однією з аудиторських компаній «великої четвірки»: E&Y, PWC, Deloitte, KPMG, що здійснювала аудит фінансової звітності замовника. Враховуючи вищевикладене, Учасник вимагає, щоб Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині. 2.Замовник встановлює досить вузькі часові межі (2021-2023 р.р.), для виконання аналогічних договорів, тобто лише три роки. Встановлення Замовником такої вимоги обмежує конкуренцію, дискримінує та порушує права Учасника, який має досвід виконання аналогічних договорів в інших часових межах. Встановлення Замовником такої вимоги обмежує конкуренцію, дискримінує та порушує права Учасника взяти участь в закупівлі. Замовник не вказує саме поточний (2024) рік, дискримінуючи тим самим новостворених суб'єктів господарювання, які цілком можуть вже мати повністю виконані договори. Замовник також не вказує для аналогічних договорів період, починаючи з 2017 року, коли він розпочав закупівлю послуги та укладення аналогічних договорів з іншими учасниками, дискримінуючи тим самим суб'єктів господарювання, в тому числі – Скаржника, які вже мають виконаний ними в минулому аналогічний договір. Ст.16 Закону https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text не передбачає вимог чи обмежень щодо дати або періоду укладення аналогічного договору та не містить жодного орієнтиру на 3-річний термін (наприклад, 2021-2023 р.р, як це вимгає Замовник). Учасник не має трьох або п’яти аналогічних договорів у визначенні Замовника, виконаних у 2021-2023 роках, але може надати відомості про один аналогічний договір, виконаний ним в інші проміжки часу. Тому вищезазначена вимога документації є дискримінаційною для Учасника та такою, що обмежує коло потенційних учасників, які ще не уклали в 2021-2023 р.р. три та більше договорів на постачання послуг аналогічних до предмета закупівлі. З метою зняття обмеження для Учасника та інших потенційних учасників Замовник має скасувати часові межі для аналогічних договорів. Враховуючи вищевикладене, Учасник вимагає, щоб Замовник усунув наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині. 3.Замовник не повинен вимагати від учасників надмірної кількості договорів, зокрема, укладених із п’ятьма замовниками конкретного типу – наприклад, тими, кількість працівників яких становить понад 5 000 осіб, або з трьома замовниками конкретного типу – наприклад, тими, які обрали в якості аудиторської компанії хоча б одну з аудиторських компаній «великої четвірки»: E&Y, PWC, Deloitte, KPMG. Така вимога в умовах війни, коли кількість працівників і великих підприємств постійно скорочується, а фінансові витрати на залучення аудиторських компаній «великої четвірки» (E&Y, PWC, Deloitte, KPMG) зростають, безпідставно звужує і без того невелике коло потенційних учасників та є дискримінуючою як для Скаржника, так і аудиторів його замовників, які мають проблеми з персоналом та не мають достатньо коштів для оплати послуг компаній «великої четвірки», а відтак – залучають інших аудиторів з міжнародних аудиторських груп. Встановлення Замовником такої вимоги обмежує конкуренцію, дискримінує та порушує права Учасника, який має досвід аналогічних договорів з іншими замовниками та аудиторськими компаніями. Встановлення Замовником такої вимоги обмежує конкуренцію, дискримінує та порушує права Учасника взяти участь в закупівлі. З метою зняття дискримінаційного обмеження для Учасника та інших потенційних учасників Учасник вимагає від Замовника мінімізувати ці вимоги до одного договору конкретного типу по кожній з вищезазначених вимог. Враховуючи вищевикладене, Учасник вимагає, щоб Замовник усунув наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині. 4. Замовник не повинен вимагати від учасників надання річної фінансової звітності за інші роки, крім звітності за попередній рік, а також встановлювати вимоги до обсягу річного доходу, що перевищують очікувану вартість закупівлі у 390 000 грн. Законодавством допускається для підтвердження відповідності кваліфікаційним вимогам надання річної фінансової звітності тільки за попередній рік. Проте, Замовник вимагає звітність не тільки за 2023, але й за 2022 рік, дискримінуючи тим самим новостворених (у 2023 році) суб'єктів господарювання, які цілком можуть вже мати повністю виконані договори та достатні обсяги доходів. З метою зняття обмеження для потенційних учасників Замовнику слід привести цю вимогу у відповідність до п.4) частини другої ст.16 Закону https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text . Згідно частини другої статті 42 Конституції України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Частиною четвертою ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. З метою приведення кваліфікаційних вимог у відповідність до законодавства, усунення дискримінаційних вимог та обмежень конкуренції, Учасник вимагає від Замовника внести відповідні зміни до кваліфікаційних вимог тендерної документації. З огляду на вищевикладене та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Учасник вимагає від Замовника: 1. Прийняти вимоги до розгляду. 2. Взяти до відома надані Учасником докази дискримінаційних положень та в Переліку кваліфікаційних вимог Додатку 2 тендерної документації Замовника по закупівлі код за ДК 021:2015 – 66510000-8 Страхові послуги – ЦН-24П_71_ВО Послуги з виконання актуарних розрахунків зобов’язань за визначеними виплатами працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам», ідентифікатор закупівлі № UA-2024-07-22-007736-a , оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-22-007736-a 3. Скасувати вищезазначені дискримінаційні вимоги, які порушують права Учасника та внести відповідні зміни до тендерної документації по закупівлі код за ДК 021:2015 – 66510000-8 Страхові послуги – ЦН-24П_71_ВО Послуги з виконання актуарних розрахунків зобов’язань за визначеними виплатами працівникам відповідно до МСБО 19 «Виплати працівникам» ідентифікатор закупівлі № UA-2024-07-22-007736-a, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-22-007736-a 4. Про рішення повідомити Учаснику через портал системи публічних закупівель Директор ТОВ «ПАК» Галина ТКАЧ
Відповідь: Шановний Учаснику, на вимогу щодо внесення змін до кваліфікаційних вимог тендерної документації повідомляємо наступне: 1. Замовник встановлює надмірну кількість аналогічних договорів, результати актуарних розрахунків по яким погоджені та прийняті хоча б однією з аудиторських компаній «великої четвірки»: E&Y, PWC, Deloitte, KPMG, що здійснювала аудит фінансової звітності замовника. 2. Замовник встановлює досить вузькі часові межі (2021-2023 р.р.), для виконання аналогічних договорів, тобто лише три роки. Аудит фінансової звітності АТ «Укрзалізниця» (далі – Товариство/Замовник) з 2015 року здійснюється аудиторськими компаніями, які входять до «Великої четвірки». Товариство належить до підприємств, що становлять суспільний інтерес, та належить до великих підприємств. Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» встановлені мінімальні значення показників, за якими підприємство відноситься до великих підприємств у випадку відповідності щонайменше двом із таких критеріїв: балансова вартість активів – понад 20 мільйонів євро; чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) – понад 40 мільйонів євро; середня кількість працівників – понад 250 осіб. Товариство має стратегічне значення для економіки та безпеки держави, забезпечує потреби держави, юридичних і фізичних осіб у безпечних та якісних залізничних перевезеннях у внутрішньому та міжнародному сполученні, має розгалудженість по всій території України, налічує понад 210 тисяч працівників, що перевищує відповідні показники для великих підприємств за: - балансовою вартістю активів – у понад 400 разів; - чистим доходом від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) – у понад 45 разів; - середньою кількістю працівників – у понад 880 разів. Виходячи з вищезазначеного та з метою забезпечення потреб Замовника у отриманні якісних, своєчасних та достовірних розрахунків зобов’язань за визначеними виплатами працівникам та отримання позитивного висновку від незалежного аудитора, щодо таких розрахунків, вважаємо кваліфікаційний критерій щодо учасників публічних закупівель зазначений в тендерній документації Замовника: «а) не менше п’яти аналогічних договорів підприємствам (замовникам) у яких штатна чисельність працівників або отримувачів виплат (по програмам щодо яких проводилась актуарні розрахунки/оцінка) становить не менше 5 тисяч осіб (з урахуванням філій та/або відокремлених підрозділів); б) не менше трьох аналогічних договорів, результати актуарних розрахунків по яким погоджені та прийняті хоча б однією з аудиторських компаній «великої четвірки»: E&Y, PWC, Deloitte, KPMG, що здійснювала аудит фінансової звітності замовника» є обгрунтованим та доцільними. 3. Замовник не повинен вимагати від учасників надмірної кількості договорів, зокрема, укладених із п’ятьма замовниками конкретного типу – наприклад, тими, кількість працівників яких становить понад 5 000 осіб, або з трьома замовниками конкретного типу. Товариство є, як найбільший роботодавець в Україні та налічує облікову кількість штатних працівників понад 210 тис. чоловік. Товариство складається з 44 філій та 7 дочірніх підприємств, з яких близько 10 філій мають кількість працівників не менше 5 тисяч осіб на кожній філії. Результати актуарних розрахунків зобов’язань за визначеними виплатами працівникам відповідно до МСБО 19 розраховуються та надаються виконавцем в розрізі працівників та по кожній філії окремо. Виходячи з вищезазначеного Замовник вважає, що кваліфікаційні вимоги зазначені в тендерній документації, а саме «а) не менше п’яти аналогічних договорів підприємствам (замовникам) у яких штатна чисельність працівників або отримувачів виплат (по програмам щодо яких проводилась актуарні розрахунки/оцінка) становить не менше 5 тисяч осіб (з урахуванням філій та/або відокремлених підрозділів)» є обгрунтованими та доцільними. 4. Замовник не повинен вимагати від учасників надання річної фінансової звітності за інші роки, крім звітності за попередній рік, а також встановлювати вимоги до обсягу річного доходу, що перевищують очікувану вартість закупівлі у 390 000 грн. Замовником визначено, що щорічний дохід учасника має становити, не менше ніж 450 тис. грн у одному з останніх років, що не перевищує очікувану вартість закупівлі. Згідно пункту 5.1 тендерної документації для процедури закупівлі Товариства очікувана вартість закупівлі зазначається без ПДВ та складає 390 тис. грн, що створює рівне конкурентне середовище для учасників, з ПДВ складає – 468 тис. грн. Щорічний дохід учасника встановлений Замовником не суперечить законодавству відповідно до частини третьої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Наявність такого доходу в учасника зможе забезпечити можливе покриття витрат на відшкодування збитків, нанесених Замовнику під час надання послуг. Виходячи з вищезазначеного Замовник вважає, що кваліфікаційний критерій щодо фінансової спроможності Учасника, яка підтверджується фінансовою звітністю, є обгрунтованим та доцільним. Таким чином, враховуючи вищезазначене вимоги встановлені до потенціальних учасників Конкурсу не є дискримінаційними та обмежувальними, а встановлені виключно з метою обрання кваліфікованих надавачів послуг, спроможних до якісного виконання договору за результатами Конкурсу та не порушують вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII зі змінами, а тільки покращують якість надання послуг з актуарних розрахунків.
Дата відповіді: 29.07.2024 16:14